Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-02-2017, 08:20   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default God søndag fra Lech

God morgen. Får vel rusle ned å få i meg litt frokost. Pakking og transport til ZRH før SK842 tar oss hjem. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 08:27   #2
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
Default Re: God søndag fra Lech

God morgen fra Bergen.

Sovnet som vanlig på sofaen i går/natt og er nå våken for å forhale mitt legeme inn til der jeg skulle ha sovnet.

Har lite på agendaen i dag utover å besøke mor for kake. Snapchat sendte meg nettopp en Snap med ønske om god farsdag. Ble plutselig litt usikker på hvem av de jeg burde besøke i dag

Sove litt til nå.......Ha en fin dag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 09:34   #3
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: God søndag fra Lech

God morgen fra havet. Da er vi så godt som i mål for denne gang. Den lille ukesturen ble til tre uker, men i morgen bærer det hjem uansett pga makstid. Så er det jo en god følelse og ha ferdigstilt når en reiser så andre ikke trenger ta over problemer.

Ekstra lommepenger skriker etter å bli brukt på reise med barn uten kone, men hun mener vi ikke får reise på tur når hun ikke har nok feriedager. Istedet hintes det om gardiner. Jeg hater gardiner. Vi snakker dessuten neppe om gardiner fra Kid...

Nyt søndagen!
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 10:36   #4
ForeverSAS
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2014
Location: Orkland Kommune fra 01.01.20.
Posts: 1,201
Default Re: God søndag fra Lech

G'morn fra Snillfjord.

Søndag og ukens minst innholdsrike dag venter. Hjemmebakt brød med nugatti og iskald melk er det lite som slår til frokost. Nå venter en ekspedisjon i en av husets boder for å rote frem en dresspose som skal lånes bort. Deretter blir det oppmøte i kirken før morsdagen skal feires med middag og kake(r)..satser på flertall her. Selv roser har man fått ordnet med og da er man kommet langt.

Ha en fortreffelig en!
ForeverSAS is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 11:40   #5
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: God søndag fra Lech

God søndag fra Atlanta. Var våken veldig tidlig med følelsen om at noe var galt. Skal tilbake til Oslo idag og hadde 1:31 til transit i EWR og flighten fra ATL er allerede meldt forsinket slik at det kun er 12 minutter igjen i EWR og derfor er jeg booket om til Lufthansa via MUC hvor jeg vil tilbringe 5-6 timer og så komme til OSL 17:50 istedenfor 8:15. Ikke bra og hverken United eller SAS har varslet meg via SMS eller mail og endingen.

Skal se om det er mulig å komme seg på en tidligere flight herifra.

Ha en god en alle med en velfungerende 7. sans.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 11:52   #6
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: God søndag fra Lech

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
God søndag fra Atlanta. Var våken veldig tidlig med følelsen om at noe var galt. Skal tilbake til Oslo idag og hadde 1:31 til transit i EWR og flighten fra ATL er allerede meldt forsinket slik at det kun er 12 minutter igjen i EWR og derfor er jeg booket om til Lufthansa via MUC hvor jeg vil tilbringe 5-6 timer og så komme til OSL 17:50 istedenfor 8:15. Ikke bra og hverken United eller SAS har varslet meg via SMS eller mail og endingen.

Skal se om det er mulig å komme seg på en tidligere flight herifra.

Ha en god en alle med en velfungerende 7. sans.
Lykke til. Glad alt var på rute sist helg tilbake. Bare du ikke ender opp med Fnate sin karma når han lurer systemet så.... tenker UA klarer å sette deg på et tidligere fly så du rekker 908.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 12:03   #7
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,544
Default Re: God søndag fra Lech

Glad søndag formiddag fra Ris... lekt tenåring og sovet veldig lenge til meg å være. Nå frokost før det blir en tur ut i det flotte vinterværet. Ha en bra søndag alle sammen!
EB is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 12:10   #8
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: God søndag fra Lech

God morgen fra Grønland. Frokost og en spasertur i finværet på programmet her også. Så får man heller nedprioritere dagens TV-sport. Ha en knakende fin søndag!


Sent from my iPad using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 12:23   #9
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: God søndag fra Lech

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Lykke til. Glad alt var på rute sist helg tilbake. Bare du ikke ender opp med Fnate sin karma når han lurer systemet så.... tenker UA klarer å sette deg på et tidligere fly så du rekker 908.
Det er sne i New York så flighten 6:00 fra Atlanta ble kansellert, min eneste tidligere opsjon 11:09 er derfor stappfull, men jeg kunne alltids dra til flyplassen og prøve meg...

Siden flyet allerede er meldt forsinket og det er "snow storm" på EWR er jo mulighetene store til at mine 1:30 til flighten til MUC vil bli spist opp og da får jeg heller ikke prøvd Business class hos Luftwaffe som jeg aldri har prøvd over Altlanteren.

Kjedelig at de ikke klarer håndtere noen snøflugg på EWR.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 12:30   #10
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: God søndag fra Lech

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det er sne i New York så flighten 6:00 fra Atlanta ble kansellert, min eneste tidligere opsjon 11:09 er derfor stappfull, men jeg kunne alltids dra til flyplassen og prøve meg...

Siden flyet allerede er meldt forsinket og det er "snow storm" på EWR er jo mulighetene store til at mine 1:30 til flighten til MUC vil bli spist opp og da får jeg heller ikke prøvd Business class hos Luftwaffe som jeg aldri har prøvd over Altlanteren.

Kjedelig at de ikke klarer håndtere noen snøflugg på EWR.
Hehe ser på YR at de melder om 10 mm nedbør i Newark i dag ca 10 cm snø det. Det var jo *kolossalt* mye. Kanskje Avinor burde shippe brøyteutstyret deres over? Men fra spøk til alvor nå er jo Newark en ganske mye mer busy plass enn OSL da og forsinkelser oppstår jo straks man må stenge ned rullebanen for brøyting.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 13:31   #11
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: God søndag fra Lech

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Hehe ser på YR at de melder om 10 mm nedbør i Newark i dag ca 10 cm snø det. Det var jo *kolossalt* mye. Kanskje Avinor burde shippe brøyteutstyret deres over? Men fra spøk til alvor nå er jo Newark en ganske mye mer busy plass enn OSL da og forsinkelser oppstår jo straks man må stenge ned rullebanen for brøyting.
Ser at flighten 11:09 skal lande når det er 97% sannsynlig at det vil sne i New York så mulighetene er vel gode for dagens andre kansellering og da vil det bli vanskelig å komme tilbake til flighten 15:10. Er usikker på hva som er taktisk å gjøre.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 14:24   #12
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: God søndag fra Lech

Normalt ikke nedbøren som er problemet, men vind og redusert kapasitet. Derfor ser du forsinkelsen allerede nå. KLM har god plass, hvis du klarer å overtale dem til å switche. LH til Frankfurt også, men du må vente noen timer på ledig connection.

G'morgen fra litt lenger nord. Vått ute, og mer skal det bli. Har sjekket inn på ettermiddagens blåhval. Håper og ber for egen treseter og hendelsesløs reise.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 15:58   #13
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: God søndag fra Lech

God ettermiddag fra CJ Hambros plass!
Sporty dag dette, med både alpint og skiskyting. Synd de ikke har sportsøl lenger, men vanlig pilsner får duge.
Ha en lat ukeslutt
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 16:01   #14
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: God søndag fra Lech

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Normalt ikke nedbøren som er problemet, men vind og redusert kapasitet. Derfor ser du forsinkelsen allerede nå. KLM har god plass, hvis du klarer å overtale dem til å switche. LH til Frankfurt også, men du må vente noen timer på ledig connection.
Må jobbe mandag så om jeg ikke kommer meg til Oslo i anstendig tid så er det bedre å jobbe hele dagen fra loungen på MUC enn å komme frem midt på dagen.

Ting er jo aldri så ille at de ikke er bra for noe. Manglende infrastruktur ga meg igår en ny pers på 39583 skritt ifølge Samsung.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 16:46   #15
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: God søndag fra Lech

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post

Ting er jo aldri så ille at de ikke er bra for noe. Manglende infrastruktur ga meg igår en ny pers på 39583 skritt ifølge Samsung.


Godt du ser det positive, men du kunne jo tatt bussen ..




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 16:49   #16
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: God søndag fra Lech

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Godt du ser det positive, men du kunne jo tatt bussen ..




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Google har jo en ypperlig funksjon for å finne frem i ukjente byer med kollektivtransport. Dog så tar Google litt feil på MARTA tbanen, er kun Doraville på nord-sør linja som opererer i helgene, men den sa at begge to opererte. Frekvensen på tbanen irriterte meg også litt - kun tog hver 20 minutt i helgene. Uansett tbanen gikk ikke dit Robert skulle så - men Google dekker bussen også og dagskortet på MARTA gjelder jo bussen også som det gjør i Oslo. DVS MARTA er jo egentlig det som tilsvarer Ruter... Er bare det at alle i Atlanta refererer tbanen som MARTA.

Last edited by Hypern; 12-02-2017 at 16:53.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 17:47   #17
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: God søndag fra Lech

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Godt du ser det positive, men du kunne jo tatt bussen ..
Joda. men det var endel kilometer å gå for å komme til bussen.

My rart som skjer i Atlanta. Først kommer jeg som #1 på standby på tidligere fly hos United, men de klarer ikke skrive ut boardingkort pga. overbooking. De booker meg om til Delta som går omtrent samtidig og når jeg sjekker inn hos dem og legger inn Flying-blue nr uten status så kommer det opp sølv-status og jeg kommer i boarding zone 1. Hos united var jeg kun sone 2 med gullkort. Og ser også jeg er #1 på listen for oppgradering ombord. Hva skjer?

Annet rart i Atlanta er at de har så mange "Peachtree Street". Det må nesten være et sted hvor 2 av dem krysser hverandre.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 18:23   #18
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: God søndag fra Lech

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post

Annet rart i Atlanta er at de har så mange "Peachtree Street". Det må nesten være et sted hvor 2 av dem krysser hverandre.
Jepp. Peachtree Corners.

Straks avgårde herfra. Blir Marta på meg også, men fra North Springs. Men må bytte på Lindbergh Center.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL

Last edited by LN-MOW; 12-02-2017 at 18:26.
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 21:12   #19
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: God søndag fra Lech

God kveld fra Lillestrøm.

Skikkelig slaraffendag i dag. Isted gikk det plutselig opp for meg at jeg hadde sett på Kardashians på TV i en time. Får skylde på en kombinasjon av gammel vane (ikke min vane) og begynnende forkjølelse.

Satser nå på at en Lapin Kulta fikser forkjølelsen.

Ha en fin en
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 22:23   #20
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: God søndag fra Lech

Da fikk jeg upgrade hos Delta og flyet kom frem til EWR i tide. Lurer på hva som egentlig skjedde der. Er det noen som har funnet ut at jeg har status i både *A og Oneworld og ønsker lokke meg tilbake til Skyteam? Enda en raritet i dette merkelige landet var å ta buss fra terminal B til terminal B for å slippe å gå gjennom sikkerhetskontroll for å gå til en annen gate i samme terminal.


Loungen til SASEWR er forresten under ombygging. De skal utvide og derfor er toalettene stengt, og de er ikke ferdig før i juni. Ikke bra nytt for de av oss som har booket flere turer innom her i løpet av våren. Salaten som jeg likte her for 2 uker siden hadde de kjipet ned på endel av ingrediensene til, så nå var det ikke helt samme friske opplevelse.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	ewr.jpg
Views:	368
Size:	298.7 KB
ID:	42013  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God søndag fra Ebeltoft Someone Flyforum 18 15-07-2019 03:33
God søndag fra fjellet Someone Flyforum 11 14-04-2019 17:55
God søndag fra flybussen fra #mito robertaas Flyforum 15 31-03-2019 23:55
God søndag fra Fiji RIBRO Flyforum 21 05-08-2018 23:26
God søndag fra Guangzhou Hypern Flyforum 14 10-12-2017 20:29


All times are GMT +2. The time now is 01:03.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.