Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-06-2013, 17:44   #1
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Minirapport OSL - GDN med SK4789 idag, 06.06.13

Flyet skulle gå 1120, og vi ankom OSL med bil etter en to timers kjøretur kl 1000.

Automatinnsjekk, automat bag-drop og lite kø i security. En kjapp tur innom tax-free for inkjøp av Underberg og så rekesmørbrød og øl.

Så langt alt bra.

Så begynner det, både OSL-appen og SMS tikker inne hver tiende minutt med ti-minutters delay.

Vi begir oss etterhvert til gate 47F som er i en "kjeller" under non-schengen. Der er det ikke noe lys av noe slag, men derimot elektrikere og kabeltromler som vi må skritte over og rundt. Sist jeg reiste med fly var med Ryanair fra Stansted, og gatene til Ryanair på Stansted var rene luksusen i forhold til dette.

Først, ny tid 1145, så ny tid 1155, så 1205, så 1220, så 1230 og til sist 1255. Da fikk vi lov til å gå ombord i en buss, og der satt vi og ventet i det vide og brede på noe vi trodde var passasjerer som somlet. Det viste seg ettehvert å være flyverne.

Så en lang kjøretur runst hele terminalbygget og til vår maskin som parkert ved UPS sitt fraktfly ved cargoterminalen.

Vi fant oss våre seter og satt oss ned. Og satt, og satt, og satt..... Jeg klarte å lese hele Dagens Næringsliv og Aftenposten før vi begynte å røre på oss. Varmt ombord ble det også, men det tok lang tid før noen fant på å sette på noe ventilasjon/ac.

Kapteinen kunne forklare at de hadde fått snaggs på to flymaskiner, derfor så sent. Men som om ikke det var nok!

Dette var avgangen "alt" gikk galt. Flyet kom sent på stand, så nå måtte vi vente på catering for få lastet ombord mat og drikke. Vi måtte vente på fuel, og når fueltruck kom var flyet i feil posisjon for fuel og må pushes 4 meter bakover, (og da blir vel parkeringsbremsen tatt av så departure blir registrert?). Men så, når vi har fuelet må lasten og bagasjen omfordeles på grunn av problemer med balansen. Så finner de også ut at de skal ha litt mer catering.

Jeg er på dette tidspunkt svært frustrert og min kone har et strev med å roe meg ned. (Det er foreløpig bare henne det har gått ut over).

Når vi så omsider blir airborne er det 2:10 etter schedule. Da tar SAS fullstendig brodden av min etterhvert oppmagasinerte frustrasjon med å tilby gratis drikke til samtlige ombord, som plaster på såret. Det fungerte for meg, det hadde nok hverken Norwegian eller Ryanair gjort. Det var kanskje derfor de måtte catre opp ekstra, mer drikke til alle mann?

Nå er vi innsjekket på et deluxe-rom på Radisson BLU i Gdansk. Helt fantastisk, med gulv-til-tak vinduer mot Ulica Dluga, hovedgågaten i byen. Alle frustrasjoner på OSL er glemt!
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2013, 21:13   #2
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Re: Minirapport OSL - GDN med SK4789 idag, 06.06.13

Hehe, flott mini-rapport. Var liksom litt som et eventyr der helten har sitt svare strev, men alt order seg tilslutt.

Kos deg på tur!

Thomas
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2013, 23:43   #3
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Minirapport OSL - GDN med SK4789 idag, 06.06.13

Brennevin ordner nesten alt
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-06-2013, 23:53   #4
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Minirapport OSL - GDN med SK4789 idag, 06.06.13

Kos deg i Gdansk, var der forrige måned og trivdes kjempegodt
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2013, 00:28   #5
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Re: Minirapport OSL - GDN med SK4789 idag, 06.06.13

@Tommy777: De serverte ikke sprit ombord, men sprudlevin og øl gjorde nytten

Utsikt fra hotellrommet mot ulica Dluga (den lange gaten) som er hoved(gå)gaten. Så fint i kveld med +20 og fint vær og mange glade mennesker:
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2013, 00:29   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Minirapport OSL - GDN med SK4789 idag, 06.06.13

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
@Tommy777: De serverte ikke sprit ombord, men sprudlevin og øl gjorde nytten
Skandale!! Flott utsikt!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2013, 23:38   #7
flyKSU
ScanFlyer Molded
 
flyKSU's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
Default Re: Minirapport OSL - GDN med SK4789 idag, 06.06.13

Ahh... gikk med en øl eller ti i solsteika på restaurant nummer tre fra høyre i bildet ditt når jeg var der i april. God tur!
flyKSU is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2013, 22:46   #8
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Re: Minirapport OSL - GDN med SK4789 idag, 06.06.13

I morgen skal vi hjem. Bilett kjøpt i gamle monkey-class. I morgen er vel Plus/Go innført, men bakerst i røret forventer jeg uansett ingen endringer.

Kommer tilbake med hvordan turen forløp, kanskje til og med et bilde eller to.
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2013, 09:34   #9
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Re: Minirapport OSL - GDN med SK4789 idag, 06.06.13

Vel, da kan jeg skrive noen ord om returflighten, SK4790 11. juni 2013.

Den fortonet seg helt annerledes enn turen nedover. Vi var airborne 5 minutter før oppsatt avgangstid.

Flyet var halvfullt så midtsetet ble ledig. Det er nesten utrolig hvor stor forskjell det utgjør i opplevd komfort.

Og så ble dette første turen med det nye konseptet Go og Plus, vi satt i Go, altså bak i røret.

Jeg må dessverre si at jeg ikke ble imponert. Vi liker å ta en matbit og noe å drikke ombord, mye fordi man slår ihjel en del tid. Så vi leste i den nye Café-menyen

De skrev mye i den om hvor mye de hadde anstrengt seg for å lage mat som smakte noe, også i 33.000'. Så kunne vi lese om hva vi kunne velge mellom av lekkerbiskener.

Ettersom flighten var etter kl. 0900, og tok mindre enn en og en halv time, kunne vi velge mellom sandwich - og ikke noe annet. (Og potetgull eller muffin). Det var sandwich med ost og sandwich med kylling å velge mellom, jeg valgte kylling, jeg synes ikke den var god. 2 x sandwich + 2 x Ramlösa + 1 rødvin = NOK 185!

Vi landet i god tid før tidtabell i fint sommervær.
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Reg på SK 4789 OSL - GDN i morgen 10.4.2019 ATC-flyradar Register- og ATC-Forum 3 09-04-2019 21:22
Minirapport: TRD-BOO med SAS/Jet Time ATR 72-600 WF-380 TripReports 10 27-04-2015 22:55
OSL - GDN SK med pax som skriker "bombe" ombord. Wishmaster Småprat 2 25-10-2013 21:16
SK4789 12. jli 2013. Reise med litt forviklinger. Wig-wag Reiseforum 11 17-07-2013 12:30
Minirapport OSL-HAM, LH CRJ 700 (Fremdeles flaskeøl) SudCaravelle TripReports 6 25-05-2010 21:36


All times are GMT +2. The time now is 22:30.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.