Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-06-2013, 22:40   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
SAS SAS Plus - OSLZRH

Da fikk jeg vel som en av de første muligheten til å prøve EuropaPlus på denne andre dag i service. Kom fra Mosjøen via Sandnessjøen med Widerøe, og det var ikke så mye å melde fra de turene. Tralle => Kjøpe => Sjokolade => Samle inn søppel => Ferdig! Siden jeg kjøpte lefse fikk jeg to sjokoladebiter.

Kjøpesenteret var stint, selv på en mandag efta. Fikk med meg litt sjokolade og tuslet ut til 35B, som var et nytt bekjentskap for meg. Gikk en Primera-charter fra kjellergaten, og det var mange gamlinger som slet tungt med å komme seg ned trappa. Disse gatene burde vært byttet ...

Velvel - det ble buss til fjernparkering og jeg klatret ombord og satte meg i 4C. Selv om det ikke var gardin, fikk jeg litt retrofølelse ved at Premiumkabinen var relativt stor - 8-9 rader. Det var jo slik det var i de hine Euroclass-tider. Ca 75% fullt .. Omtrent like mye ledig i begge klasser. Hadde selv ledig midtsete.

Avgang på tid og serveringen begynte så fort vi var i cruise. De tre godt voksne damene skred til verket og rullet ut tre traller. Mye spørsmål og kommentarer om det nye konseptet gjorde at det tok litt tid, men stemningen var god og damene var smilende og hyggelige. Alle fikk det de ville ha fra tralla, og jeg hørte ingen uttrykke misnøye med noe av det de fikk. Selv tok jeg en wrap, men den var svært smaksløs. GT'en var det derimot ingenting i veien med.

Etter at mat og drikke var distribuert, var det omtrent hele tiden en vertinne i pereferien som passet på at alle i Plus fikk det de ville ha. Pratet litt med purseren etter at serveringen var ferdig, og hun var stort sett positiv til opplegget. Siden menyen er mer fleksibel og har flere valgmuligheter, trodde hun at det ville fungere greit så fort folk ble vant til det.

Kort flytid gjorde at vi landet et kvarter før rute og kofferten min kom som nummer to - til tross for at den ikke hadde pri-tag ..


Vi klatrer ombord på fjernparkering.


Knyttenevetest: Bestått


Den berømte menyen. Gratis på Plus. BOB på Go.


Måltidet ..


Den gardinløse kabinen.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2013, 23:29   #2
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: SAS Plus - OSLZRH

Fin og enkel reportasje! Dersom du var skrubbsulten, kunne du da ta deg ti wraps eller er det en stykk enhet per passasjer..?
__________________
Reis og lev !

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2013, 23:47   #3
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: SAS Plus - OSLZRH

God tur, og takk for første PLUS rapport!

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Fin og enkel reportasje! Dersom du var skrubbsulten, kunne du da ta deg ti wraps eller er det en stykk enhet per passasjer..?
Vi burde starte en innsamlingsaksjon for å sende ut en forumist for å spise 10 wraps og 7 sjokolader mellom Oslo og Bodø. Bare for å få det avklart en gang for alle.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2013, 23:56   #4
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: SAS Plus - OSLZRH

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Vi burde starte en innsamlingsaksjon for å sende ut en forumist for å spise 10 wraps og 7 sjokolader mellom Oslo og Bodø. Bare for å få det avklart en gang for alle.
Elefanten tar vel sjokkisene?

Takk for rapporten. Sikkert greit opplegg, men jeg lurer litt på hvordan f.eks. en på Swiss-codesharebillett ville reagert om han forventet middag.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2013, 07:09   #5
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: SAS Plus - OSLZRH

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
God tur, og takk for første PLUS rapport!



Vi burde starte en innsamlingsaksjon for å sende ut en forumist for å spise 10 wraps og 7 sjokolader mellom Oslo og Bodø. Bare for å få det avklart en gang for alle.
Skal OSL-EVE i kveld. Kan prøve da...
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2013, 07:46   #6
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: SAS Plus - OSLZRH

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Fin og enkel reportasje! Dersom du var skrubbsulten, kunne du da ta deg ti wraps eller er det en stykk enhet per passasjer..?
Tok bare en enhet selv, men det så ikke ut som det var noe begrensning.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2013, 08:51   #7
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,230
Default Re: SAS Plus - OSLZRH

Grei rapport Andreas,
Jeg vil savne gardinen. Helt greit med klasseskille for meg!
OJB is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2013, 09:40   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: SAS Plus - OSLZRH

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Skal OSL-EVE i kveld. Kan prøve da...
Go get'em, tiger!
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2013, 10:02   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: SAS Plus - OSLZRH

Hvem er førstemann som prøver seg på 10 GT, 4 rødvin, 2 hvitvin, 5 pils og en aldri så liten cognac på en tur da?
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2013, 10:16   #10
The Viking
Gastronaut
 
Join Date: Oct 2008
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
Posts: 308
Default Re: SAS Plus - OSLZRH

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Hvem er førstemann som prøver seg på 10 GT, 4 rødvin, 2 hvitvin, 5 pils og en aldri så liten cognac på en tur da?
Spør hvilken som helst standardturist i PLUS på OSL-LPA....
The Viking is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2013, 10:27   #11
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default SAS Plus - OSLZRH

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Hvem er førstemann som prøver seg på 10 GT, 4 rødvin, 2 hvitvin, 5 pils og en aldri så liten cognac på en tur da?
Det hadde du slitt med i gamle biz også
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2013, 11:03   #12
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: SAS Plus - OSLZRH

Quote:
Originally Posted by The Viking View Post
Spør hvilken som helst standardturist i PLUS på OSL-LPA....
Ser ikke for meg det er så mange standardturister i PLUS til LPA egentlig, eller tar jeg feil her?
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2013, 11:14   #13
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: SAS Plus - OSLZRH

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Ser ikke for meg det er så mange standardturister i PLUS til LPA egentlig, eller tar jeg feil her?
De flyr vel mest "Charter Plus", som nå faktisk har et vesentlig bedre mattilbud enn Plus. Det er dog begrensninger i alkolholflyten, om jeg har forstått det riktig. Det såkalte 'Trønderdirektivet'.

Mitt stalltips er at SAS gjeninnfører et varmt måltid på ruter rundt 3 timer og oppover. Ser allerede at det koker litt på mysasidea rundt dette.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2013, 19:02   #14
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: SAS Plus - OSLZRH

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Go get'em, tiger!
Nå får du det mer som du vil. Det blir OSL-BOO-EVE i stedet for. Vi får se hva som tilbys om bord.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2013, 19:41   #15
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: SAS Plus - OSLZRH

Hvordan er plus billettene priset i forhold til Biz? Opplegget virker greit, men maten ser litt stusselig ut for biz, synes jeg da.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2013, 21:58   #16
SASDC8
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2011
Location: Bodø
Posts: 315
Default Re: SAS Plus - OSLZRH

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Hvordan er plus billettene priset i forhold til Biz? Opplegget virker greit, men maten ser litt stusselig ut for biz, synes jeg da.
Kommer vel ann på ruten, men de runtene jeg har sjekket ser SAS plus ut til å ligge noen tusen under det SAS tok for business.
SASDC8 is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2013, 23:05   #17
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: SAS Plus - OSLZRH

Takk for fin rapport! Synes Plus-konseptet er veldig bra på bakken og med tanke på EuroBonus - her kan man jo få "full pakke" med egen innsjekking, lounge, fast track, etc. for ganske få kroner. Det er mye for pengene om man ikke allerede har gullkort. I luften virker det ikke like bra - greit nok på turer på under en time, men synes det er kjipt å ikke skulle få varmmat og ordentlig middag på f.eks. ettermiddags- og kveldsflighter fra London, Paris, Frankfurt, etc.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2013, 23:54   #18
SE-AER
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2012
Location: BGO
Posts: 319
Default Re: SAS Plus - OSLZRH

Quote:
Originally Posted by SASDC8 View Post
Kommer vel ann på ruten, men de runtene jeg har sjekket ser SAS plus ut til å ligge noen tusen under det SAS tok for business.
De billigste Plus-billettene (klasse A og P) ligger langt under det SAS tok for Economy Extra hvis vi holder oss til utenlandsruter. De dyreste Plus Full Flex-billettene (klasse C) ligger omtrent på samme pris som SAS tok for business, kanskje en del lavere (varierer sikkert mellom ulike destinasjoner).
SE-AER is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus Robbiedeluxe Flyforum 825 02-08-2013 21:56
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? Utflyttet Småprat 8 15-06-2012 10:01
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige MD90 Flyforum 86 12-08-2007 16:11
Hvilke SAS fly har nå kommet inn under SAS Braathens AOC? LTH Flyforum 8 04-04-2005 14:50


All times are GMT +2. The time now is 08:30.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.