Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-06-2017, 12:21   #901
Virvel
Newcomer
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 7
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

EBG selvfølgelig Er ikke helt våken....
Virvel is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2017, 12:23   #902
Scandinavian
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,614
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Hvor begynner du?
Før så var Helsinki i hvert fall en grei plass for å få mange legs til en ok penge i fra BGO og SVG.
Scandinavian is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2017, 12:31   #903
Virvel
Newcomer
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 7
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Quote:
Originally Posted by Scandinavian View Post
Hvor begynner du?
Før så var Helsinki i hvert fall en grei plass for å få mange legs til en ok penge i fra BGO og SVG.
Begynner på OSL.
Virvel is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2017, 13:27   #904
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Gdansk har vært greit priset med antall legs og poeng det siste året. Evnt Hamburg. Unngå direkterutene og vent på "Now or Never" tilbudene som kommer.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2017, 13:43   #905
Virvel
Newcomer
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 7
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Gdansk har vært greit priset med antall legs og poeng det siste året. Evnt Hamburg. Unngå direkterutene og vent på "Now or Never" tilbudene som kommer.
Ser at noen av leg flys av CityJet og JetTime. Regnes disse legene som kvalifikasjonsleg for SAS? Samme med Cimber?
Virvel is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2017, 14:08   #906
eql1zr
ScanFlyer Silver
 
eql1zr's Avatar
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 553
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Quote:
Originally Posted by Virvel View Post
Hei alle sammen,

Skriver her min første post da jeg trenger deres hjelp.

Har EGB nå. Mangler 7 flyturer for beholde EGB. Har mulighet til å reise t.o.m. 22.06. Noen som kan anbefale noe? Så billig som mulig selvsagt.

Setter pris på svar.
Det hadde hjulpet å vite utgangspunktet ditt (nærmeste flyplass). På generelt grunnlag, så er det ikke lett å finne gode mileageruns i juni, i alle fall ikke på så kort varsel

Edit: Fikk ikke med meg svar på siste side
eql1zr is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2017, 14:22   #907
Virvel
Newcomer
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 7
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Quote:
Originally Posted by eql1zr View Post
Det hadde hjulpet å vite utgangspunktet ditt (nærmeste flyplass). På generelt grunnlag, så er det ikke lett å finne gode mileageruns i juni, i alle fall ikke på så kort varsel

Edit: Fikk ikke med meg svar på siste side
Jeg skrevet det tidligere. Utgangspunktet er OSL - Gardermoen.
Virvel is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2017, 16:30   #908
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Jeg foreslår å reise syd eller østover, og derfra videre. For eksempel OSL-ARN-TXL, TXL-CPH-GDN-CPH-TXL, TXL-ARN-OSL. Eller lignende. Miks og triks fra hver side av SAS-hubene.

Last edited by Upsaker; 14-06-2017 at 16:38.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2017, 16:36   #909
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Quote:
Originally Posted by Virvel View Post
Ser at noen av leg flys av CityJet og JetTime. Regnes disse legene som kvalifikasjonsleg for SAS? Samme med Cimber?
Ja, alle de gir legs og poeng
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2017, 16:37   #910
Virvel
Newcomer
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 7
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Quote:
Originally Posted by Upsaker View Post
Det er mye lettere å hjelpe deg hvis du forteller litt om hvor du reiser fra, hva budsjettet ditt er og når du kan reise. Eventuelt om du reiser på ungdomsbilletter. Kan du reise alle dager frem til 22.?
Kan reise alle dager og kan overnatte. Er nok ikke kvalifisert til å få ungdomibsllett lengre.
Reiser fra OSL. Er ikke satt opp budsjett, men vil helst gjøre dette så rimelig som mulig.
Virvel is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2017, 17:12   #911
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Quote:
Originally Posted by Virvel View Post
Kan reise alle dager og kan overnatte. Er nok ikke kvalifisert til å få ungdomibsllett lengre.
Reiser fra OSL. Er ikke satt opp budsjett, men vil helst gjøre dette så rimelig som mulig.
Jeg så desverre ikke at du allerede hadde svart før jeg postet, men jeg redigerte innlegget mitt så bla et par opp og se om du finner noen tips
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2017, 19:49   #912
Virvel
Newcomer
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 7
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Quote:
Originally Posted by Upsaker View Post
Jeg så desverre ikke at du allerede hadde svart før jeg postet, men jeg redigerte innlegget mitt så bla et par opp og se om du finner noen tips
Hei! Takk for hjelp.

Har booket to tur/retur turer til TXL via ARN og CPH. Det var rimeligste alternativet for meg innenfor tidsperioden.
Virvel is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2017, 02:09   #913
Thinktwo
Newcomer
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 19
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Hei,

Jeg er plutselig i den situasjonen at EBG er oppnåelig i inneværende periode (ut september 2017) og vurderer mitt første milagerun. Jeg har 29550 poeng og siden jeg har brukt SAS Mastecard Premium i juni og tenker å gjøre det hver måned fremover så regner jeg med at jeg får 4000 grunnpoeng til der om jeg har forstått det riktig? Litt usikkert om september bonus for mastercard blir med i utregningen?

I så fall betyr at jeg trenger rundt 11450 poeng innen utgangen av september for gull. Jeg har også en mulig tur til høsten som vil være 1500 poeng om upgrade slår inn og 500 uten, men det kan være denne må kanselleres.

Hva vil beste måte (kost/nytte) å skaffe rundt 12000 poeng på? Jeg har sett litt på OSL-HKG i Go med minimumsbud på oppgradering til plus og business begge veier. Problemet er at minst en upgrade må slå inn for at det skal gå.

Jeg er ganske fleksibel med datoer og kan ta et par overnattingen for å få mest mulig utbytte. Noen som har gode forslag eller erfaringer?

Last edited by Thinktwo; 08-07-2017 at 02:30.
Thinktwo is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2017, 09:06   #914
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Quote:
Originally Posted by Thinktwo View Post
Hei,

Jeg er plutselig i den situasjonen at EBG er oppnåelig i inneværende periode (ut september 2017) og vurderer mitt første milagerun. Jeg har 29550 poeng og siden jeg har brukt SAS Mastecard Premium i juni og tenker å gjøre det hver måned fremover så regner jeg med at jeg får 4000 grunnpoeng til der om jeg har forstått det riktig? Litt usikkert om september bonus for mastercard blir med i utregningen?

I så fall betyr at jeg trenger rundt 11450 poeng innen utgangen av september for gull. Jeg har også en mulig tur til høsten som vil være 1500 poeng om upgrade slår inn og 500 uten, men det kan være denne må kanselleres.

Hva vil beste måte (kost/nytte) å skaffe rundt 12000 poeng på? Jeg har sett litt på OSL-HKG i Go med minimumsbud på oppgradering til plus og business begge veier. Problemet er at minst en upgrade må slå inn for at det skal gå.

Jeg er ganske fleksibel med datoer og kan ta et par overnattingen for å få mest mulig utbytte. Noen som har gode forslag eller erfaringer?
Så lenge du mangler mindre enn 15 000 poeng kan du kjøpe de siste. Tidligere kostet det rundt 1kr poenget. Det er greit å ha som backup hvis ikke upgrades går igjennom.

Ellers gir Plus i Europa en grei inntjening, slenger du på en connection i CPH får du 4500kr per tur for rundt 2500-3500kr. BRU og AMS er gode kandidater, men også TXL og HAM. Per krone er nok tre turer i Europa det sikreste, men om du har tiden vet jeg ikke.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2017, 10:33   #915
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Kanskje feil tråd, så moderatorene får flytte hvis nødvendig.

Noen som har tips til reiseruter hvor jeg kan oppnå over 30K M&M miles?
Har funnet en til BNE med SK/SQ i C (bookingklasse S og D) til overkant av 21K, men håper på å få til noe billigere.
Reiseperiode: 2/9-17/9 (hjemme senest 17/9)
Varighet på sted er ikke så viktig, men noen dager på stedet er ikke å forakte
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2017, 18:55   #916
Klette
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 263
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Kanskje feil tråd, så moderatorene får flytte hvis nødvendig.

Noen som har tips til reiseruter hvor jeg kan oppnå over 30K M&M miles?
Har funnet en til BNE med SK/SQ i C (bookingklasse S og D) til overkant av 21K, men håper på å få til noe billigere.
Reiseperiode: 2/9-17/9 (hjemme senest 17/9)
Varighet på sted er ikke så viktig, men noen dager på stedet er ikke å forakte
Du får følge med inne på Premium Fare Deals inne på Flyertalk. Der kommer det opp en del gode tilbud nesten daglig og mye av det ligger på rundt 2K usd
Klette is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2017, 16:41   #917
CloudRunner
Banned
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 3
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Jeg forsøker å bestille meg noen rene mileage-turer, men opplever at SAS sine nettsider til stadighet sier "ikke tilgjengelig" hvor EB-poengene skal stå. Irriterende...

Hva er rutene som gir mest EB, uten tanke på kostnadene?
CloudRunner is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2017, 18:42   #918
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Quote:
Originally Posted by CloudRunner View Post
Jeg forsøker å bestille meg noen rene mileage-turer, men opplever at SAS sine nettsider til stadighet sier "ikke tilgjengelig" hvor EB-poengene skal stå. Irriterende...

Hva er rutene som gir mest EB, uten tanke på kostnadene?
Long haul med Singapore til Australia/New Zealand gir vel bra poeng per tid brukt (200% hvis jeg ikke husker feil). Ellers gir SAS biz til Asia/Miama/vestkysten bra uttelling. Mer edruelig opsjoner er SAS Plus til AMS/BRU/HAM/TXL via CPH.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2017, 13:48   #919
zodihax
Newcomer
 
Join Date: Oct 2017
Posts: 2
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Ser jeg trenger ca 12000 grunnpoeng innen April for EBG.. Hva er billigste måte å skaffe det (helst fra Stavanger)?
zodihax is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2017, 14:16   #920
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

En tur til Miami, San Francisco, Los Angeles, Hong Kong eller Tokyo.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Den store Bishkek-tråden robertaas Reiseforum 6 30-03-2015 21:36
Opptjening og mileagerun med Aegan (splittet fra Eurobonus mileagerun-tråden) Molinari Reiseforum 105 25-09-2014 01:11
SK Madrid mileage runs tips og tricks (splittet fra Eurobonus mileagerun-tråden) petter380 Reiseforum 35 08-03-2014 14:20
Den store mimre-tråden! gilberg Flyforum 21 05-10-2008 15:28
Den store 1.aprilspøk- tråden wf145 Flyforum 29 04-04-2007 04:11


All times are GMT +2. The time now is 07:35.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.