Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-10-2017, 13:46   #161
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Vente til det dukker opp billigere billetter. Sommeren er jo såvidt over, så du har jo god tid
Jeg ser det fremdeles er ganske dyrt, og jeg bestilte i September i fjor. Ser at fremdeles så blir det rundt 40 laken for gjengen (mot 27.000 i fjor.) Så man kan fremdeles regne med at SAS roer ned prisene nærmere mot høysesongen?

Hadde planer om Plus men da snakker vi 60.000.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2017, 13:58   #162
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg ser det fremdeles er ganske dyrt, og jeg bestilte i September i fjor. Ser at fremdeles så blir det rundt 40 laken for gjengen (mot 27.000 i fjor.) Så man kan fremdeles regne med at SAS roer ned prisene nærmere mot høysesongen?

Hadde planer om Plus men da snakker vi 60.000.
Nå er det noen år siden, men sist vi kjøpte billetter til USA med SAS i sommerferien (2011 så hvor relevant det er i dag kan diskuteres) så ble det kjøpt billetter i januar under ett vintersalg
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 16-10-2017, 21:49   #163
eisa01
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 158
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Vurderer å ta en tur til Delhi i slutten av November for et bryllup.

Har funnet greie billetter med SAS til CPH og så Air India til DEL, men de er kun tilgjengelig på e.g., Solfaktor.no, og ikke SAS eller Air India sine sider.

Hvis jeg booker denne turen, vil det være gjennomgående billett, eller blir jeg nødt til å sjekke inn på nytt med bagasje på mellomlandingen i CPH?
eisa01 is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2017, 16:26   #164
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Har du prøvd f.eks. Expedia? De er ofte grei å bruke om det er litt vanskelig å handle på selskapenes egne sider.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2017, 20:10   #165
eisa01
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 158
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Hovedspørsmålet mitt er om det vil være en gjennomgående billett, slik at jeg kan sjekke inn bagasjen til bestemmelsestedet

Har hørt at noen slike søkesider gir deg resultater som egentlig er to forskjellige billetter, slik at man får problemer.

Den selges også på Expedia
eisa01 is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2017, 20:48   #166
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

SK/AI er Star Alliance med Interline, null problem å tagge bagasje til DEL, uavhengig av hvor kreativ billett du har. Prøv Travellink, Expedia eller Berg-Hansen.
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2017, 20:48   #167
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by eisa01 View Post
Hovedspørsmålet mitt er om det vil være en gjennomgående billett, slik at jeg kan sjekke inn bagasjen til bestemmelsestedet

Har hørt at noen slike søkesider gir deg resultater som egentlig er to forskjellige billetter, slik at man får problemer.

Den selges også på Expedia
Normalt er det ingen forskjell på en billett kjøpt der kontra en billett kjøpt hos SAS selv.

Sent fra min SM-T530 via Tapatalk
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2017, 21:15   #168
eisa01
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 158
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by Edvard View Post
SK/AI er Star Alliance med Interline, null problem å tagge bagasje til DEL, uavhengig av hvor kreativ billett du har. Prøv Travellink, Expedia eller Berg-Hansen.
Takk! Da blir det tur, pene 4100 kr t/r - digg å reise utenfor sesong for en gangs skyld!

Google flights foreslår og at man kan ringe å bestille hos Air India, så mulig jeg gjør det for å slippe å forholde meg til Expedia ved problemer. Kunne kanskje prøvde reisebyrået på jobben, men vet ikke helt om de blir happy for privatbookinger
eisa01 is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2017, 05:12   #169
nick5000
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: PVG
Posts: 373
Default Hvordan booke flex reise med SAS

Prøve å kommer fram til til ARN fra OSL tidligst mulig en fredag om noen uker. Vet ikke om jeg rekker avgang klokka 17 eller 18.
Bør jeg booke begge og så refundere den jeg ikke bruke? Hvis jeg booker kl 17 og ikker rekker den, så risikerer jeg vel at kl 18 er utsolgt.
Er det noen restriksjoner mot å booke 2 avganger?
nick5000 is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2017, 08:43   #170
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Hvordan booke flex reise med SAS

Quote:
Originally Posted by nick5000 View Post
Prøve å kommer fram til til ARN fra OSL tidligst mulig en fredag om noen uker. Vet ikke om jeg rekker avgang klokka 17 eller 18.
Bør jeg booke begge og så refundere den jeg ikke bruke? Hvis jeg booker kl 17 og ikker rekker den, så risikerer jeg vel at kl 18 er utsolgt.
Er det noen restriksjoner mot å booke 2 avganger?
Nei ingen restriksjoner på å booke to avganger.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2017, 13:37   #171
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Hvordan booke flex reise med SAS

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Nei ingen restriksjoner på å booke to avganger.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Kjent sport det der, om man er hyggelig, så kansellerer man den man ikke får brukt!
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2017, 13:42   #172
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by eisa01 View Post
Takk! Da blir det tur, pene 4100 kr t/r - digg å reise utenfor sesong for en gangs skyld!

Google flights foreslår og at man kan ringe å bestille hos Air India, så mulig jeg gjør det for å slippe å forholde meg til Expedia ved problemer. Kunne kanskje prøvde reisebyrået på jobben, men vet ikke helt om de blir happy for privatbookinger
Jeg har en privat profil hos Berg Hansen, de har en god søkemotor, men er av og til litt vel ivrige på baggasje, uten at jeg klarere å se logikken til enhver tid..
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2017, 22:13   #173
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Jeg har også en privat profil hos Berg-Hansen og er veldig fornøyde med de!
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2017, 10:50   #174
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
SAS Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Nå er det noen år siden, men sist vi kjøpte billetter til USA med SAS i sommerferien (2011 så hvor relevant det er i dag kan diskuteres) så ble det kjøpt billetter i januar under ett vintersalg
Hmf.. Takk igjen.

Ser at vi fremdeles ligger på ca 38.000 kroner.. Er nærme på å bare bestille da det skulle vært greit å får booket hus osv.

Det som er mest irriterende er jo at man kan få AA og BA for 26.000 (men da mellomlanding hjem fra MIA til OSL. Vil helst ha SAS pga:

- "Gullfordelene" loungen osv.
- Oppgradering med poeng.
- Satans mye poeng
- Fine reisetider..

Hadde dragen funnet ut at jeg vurderte å bruke 12000 på dette så hadde flammene sprutet.

Er det noen sjanse for at SAS nå reduserer prisene på disse populære fellesferieturene?

Takker igjen og beklager maset.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2017, 10:09   #175
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

@SudCaravelle Hvis det er snakk om i skoleferien, fra rundt 20. juni, så er det lite sannsynlig at den perioden vil være inkludert i priskampanjer. Selvsagt kan prisen gå ned basert på at det åpner seg en lavere bookingklasse, men det er nok like sannsynlig at tilgjengeligheten blir dårligere.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2017, 00:17   #176
emiliea
Newcomer
 
Join Date: Jun 2014
Location: Bærum
Posts: 28
SAS To separate SK bookinger - sammenslåing?

Heisann! Booket nettopp to separate flyvninger med SAS. OSL-CPH og CPH-GOT. Gjorde dette fordi det var eneste muligheten jeg hadde med tanke på tidspunkter osv (litt tight da jeg kun har muligheten til å reise på kvelden). Jeg har 50 minutter på Kastrup før flyet til Landvetter går.

Spørsmålet mitt er egentlig: Finnes det noen mulighet for å slå sammen de to bookingen? Og kan jeg få sjekket inn bagasjen hele veien, slik at jeg slipper å hente den ut for så å sjekke den inn igjen i CPH? Tenkte å kontakte SAS i morgen når de åpner telefonen, men kanskje noen av dere hadde et klokt svar.
emiliea is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2017, 01:55   #177
Gunnar
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,353
Default Re: To separate SK bookinger - sammenslåing?

SAS pleier å være greie på å gjennomsjekke på separate bookinger, i alle fall når jeg jobbet der for et par år siden. Har ikke hørt noe om at de er blitt strengere siden det. Minstetid for forbindelse på CPH er i følge SAS selv 40 minutter schengen -> schengen:
https://www.flysas.com/en/travel-inf...ransfer-times/

... så du får nok ikke slått sammen bookingene til "en" booking, men gjennomsjekking av bagasje bør være mulig.
__________________
Mvh
Gunnar
Gunnar is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2017, 11:36   #178
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: To separate SK bookinger - sammenslåing?

Quote:
Originally Posted by Gunnar View Post
SAS pleier å være greie på å gjennomsjekke på separate bookinger, i alle fall når jeg jobbet der for et par år siden. Har ikke hørt noe om at de er blitt strengere siden det. Minstetid for forbindelse på CPH er i følge SAS selv 40 minutter schengen -> schengen:
https://www.flysas.com/en/travel-inf...ransfer-times/

... så du får nok ikke slått sammen bookingene til "en" booking, men gjennomsjekking av bagasje bør være mulig.
Mener også å ha lest at de er grei ift å få deg på neste fly hvis det blir forsinkelser. Mat og overnatting får du dog ikke.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2017, 12:15   #179
Wf-pax
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 332
Default Re: To separate SK bookinger - sammenslåing?

Når du sjekker inn på internett for OSL-CPH, så får du opp en valgfane hvor det står ''Add connecting flight'' helt nederst på siden. Om du legger inn bookingref for CPH-GOT der, så kan du sjekke inn hele veien selv. Når du kommer på Gardermoen taster du da inn bookingref for OSL-CPH på automaten, så får du boarding pass + tag for hele reisen til GOT
Wf-pax is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2017, 16:13   #180
emiliea
Newcomer
 
Join Date: Jun 2014
Location: Bærum
Posts: 28
Default Re: To separate SK bookinger - sammenslåing?

Tusen takk for svar, alle sammen! Snakket med SAS tidligere i dag, og de kunne ikke slå sammen bookingene, som en av dere sier over her også. Men han mente det ikke skulle være noe problem å få sjekket inn bagasjen hele veien til GOT.
emiliea is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 148 26-03-2023 20:42
SAS - kansellert booking Evander Reiseforum 5 14-03-2012 17:04
Endelig gode SAS priser i biz fra USA, men dessverre skjoenner ikke SAS poenget Tommy777 Reiseforum 2 04-06-2009 03:38
SAS, booking, 28. februar? TOS Flyforum 4 05-02-2008 21:34
Om sas.no og booking Bizflyer Flyforum 6 22-11-2007 02:26


All times are GMT +2. The time now is 14:32.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.