Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-08-2005, 15:40   #1
LN-FOC
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 169
Default Erfaringer med American


Jeg reiser en del til Costa Rica, og har tidligere fløyet Air France eller Continental, og har vært svært godt fornøyd med det meste egentlig. Men nå har jo Flying Blue blitt litt dårligere (ikke så dårlig som Eurbonus ennå...., men på god vei), så lojaliteten til Skyteam er ikke like sterk.

Jeg har sett meg litt rundt etter priser, og kommer fram til at American via London og Miami er billigst hvis jeg skal ha en billett i økonomi uten altfor mange restriksjoner. Kan bl.a. endres eller avbestilles for 750 kr.

Men jeg har hørt både det ene og det andre om AA, spesielt på long-haul. Noen som har erfaringer med selskapet over Atlanteren?
LN-FOC is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2005, 16:02   #2
SpotOn
ScanFlyer Silver
 
SpotOn's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 641
Default Re: Erfaringer med American

Aldri flydd med American selv, men er det ikke American som hadde en eller annen "More Room Throughout Coach" kampanje (burde vel i så fall bety benplass litt over gjennomsnittet også på bakerste klasse)?
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2005, 16:24   #3
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,411
Default Re: Erfaringer med American

1999, hade jag bara gott att säga om bolaget efter att ha rest ARN-ORD-BOS-ORD-ARN med B767, 737-800 och F100. Men det är som sagt 6 år sedan och mycket kan ha ändrats sedan dess.


Savipix is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2005, 17:33   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Erfaringer med American

MRTC (More Room Through Coach) er droppet. Med lavere inntekt per sete, valgte de aa sette inn setene igjen ... De er muligens ikke ferdig med konverteringen ennaa. men 'produktet' er historie.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 05:03   #5
raskefot
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 327
Default Re: Erfaringer med American

"More Room Throughout Coach" eksisterte iallfall da jeg fløy med dem frem og tilbake over Atlanteren sist (ifjor sommer). Men det var ikke mange centimeterne det var snakk om. Synes jeg sitter minst like komfortabelt hos SAS, for eksempel. Vi hadde 767 begge veier. Og det er bare 777-maskinene som har IFE i hvert sete.
Den største skuffelsen var crewet (faktisk begge veier!). På spørsmål om hva vi fikk servert fikk vi bare "Some kind of pie". Ingrediensene måtte vi finne ut av selv
Er du forøvrig en ivrig flyentusiast som liker å ta massevis av bilder, bør du styre unna AA. Nå vet jeg ikke om forbudet gjelder i alle amerikanske selskap, men da jeg tok et bilde av reisefølget med digitalkameraet mitt, kom en flyvert løpende ned midtgangen: "You are not allowed to take pictures onboard! Put away that camera!"
Forbudet var beskrevet i inflight-magasinet, dog med svært liten skrift...
raskefot is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 10:58   #6
Falcon
ÜberScanFlyer
 
Falcon's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,978
Default Re: Erfaringer med American

Jeg spiste middag med et par venner her om dagen som nylig har reist en del innenlands i USA med AA. De var så lite imponerte over service og flymaskin at den ene faktisk ble redd for å fly. Jeg tror imidlertid Frontier klarte å få henne litt ovenpå igjen; hun ble bl.a. invitert frem i cockpit for å høre litt om hvordan ting virker, etc.
Falcon is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2005, 16:26   #7
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Erfaringer med American

Testen på Scanair.no er ikke lystig lesning...
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Noen med erfaringer med China Southern? valen Reiseforum 20 14-02-2018 21:21
Erfaringer med å reise med Turkish Airlines Fnate Reiseforum 19 28-06-2016 20:49
SAS starter sammarbeid med Virgin America og øker med American Airlines Dash Småprat 9 22-11-2013 17:39
Noen erfaringer med WY & QR med en lengre transit enn 8 timer? A340 Reiseforum 19 05-05-2013 00:31
Erfaringer med OSL-AMS-LAX med KLM? Chris3rn Reiseforum 14 24-02-2009 20:22


All times are GMT +2. The time now is 13:39.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.