Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 31-08-2024, 16:22   #361
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Re: Leiebil i USA

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg ringer ofte de tre største direkte på bookingen i Norge, men sjekker også blant annet på SAS.no som noen ganger kommer bedre ut og har "all in". Prøver uansett å ende opp med at bookingen er direkte fra selskapet som gir en helt annen kundeservice. For eksempel Sixt som via kontoret i Norge etter tre minutter på telefonen hjalp meg til å få refundert over 4000 kroner jeg mente var urettmessig charget for upgrade.

Vær obs på at hva som er inkludert av forsikringer varierer fra år til år. Nå i sommer var faktisk ikke den dønn nødvendige tredjepartsforsikringen IKKE inkludert på Sixt.no som kan bli resten-av-livet-dyrt.
Oisann trodde jo forsikringer på de norske sidene skulle være der (altså de nødvendige som LDW) - er jo derfor jeg har brukt de norske sidene liksom på leiebil.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2024, 14:51   #362
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Hvor er liksom stedet å bestille leiebil nå om dagen i USA? Har jo bestilt flybillett via SAS og det er jo mulig å bestille der, men leiebilselskapene direkte er kanskje bedre i de fleste tilfeller? er jo det jeg alltid har brukt å gjøre iallefall.
Avis er på nei-lista mi. Katastrofal kundeservice på stedet hvor vi henta i USA.
Presidentfordeler var en vits.
Old 04-09-2024, 09:39   #363
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Ikke USA, men nå i august var det for leie fra Malpensa billigere å booke Sixt på sas.no enn hos Sixt selv, siden forsikringer var inkludert. Som nevnt over har Sixt begynt å tilby skrapet billeie uten forsikringer, det har jeg ikke sett på norske sider før. På alle måter var bookingen via SAS en Sixt booking da bekreftelsen på epost kom direkte fra Sixt.

Skal prøve å unngå Sixt neste gang etter en dårlig opplevelse på MXP. Tidvis frekk dame bak skranken, prøvde å gi gratis oppgradering til biler som jeg overhodet ikke ville ha, eller dyr upgrade til en grei bil online innsjekk tilbød gratis 5 min tidligere. Mellom spydighetene krevde jeg bilen jeg hadde bestilt, måtte da vente på en bilvask så tiden fløy, så var det ny runde med skranken i P-huset der ny gratis oppgradering ble tilbudt til et bilmerke jeg aldri hadde hørt om engang. Påstått skade kom de med i etterkant også, makan.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2024, 10:46   #364
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Jeg har bestilt leiebil gjennom SAS.no og valgt en bil gjennom Avis, hvor en ekstra sjåfør er inkludert. Når jeg sjekker bookingen min på Avis, så står det allikevel et beløp for ekstra sjåfør (ca 700 NOK for 10 dager). Har noen andre opplevd dette? Skal hente bilen på ORD på lørdag.
Old 25-09-2024, 23:52   #365
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Jeg har bestilt leiebil gjennom SAS.no og valgt en bil gjennom Avis, hvor en ekstra sjåfør er inkludert. Når jeg sjekker bookingen min på Avis, så står det allikevel et beløp for ekstra sjåfør (ca 700 NOK for 10 dager). Har noen andre opplevd dette? Skal hente bilen på ORD på lørdag.
Ordna seg etter en telefon til Avis som fikk fjerna gebyret for ekstra sjåfør.

4200 NOK for å leie standard suv i 10 dager må da kunne sies å være helt innafor.
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2024, 00:58   #366
Midtiblinken
ScanFlyer Gold

$42 dagen er billig, men rette tiden på året.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2024, 14:10   #367
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Noen tips for enveis-leie i USA? Med henting i ORD og levering MIA er påslaget ofte borti 100%..

Upcoming: OSL-AMS-OSL, OSL-CDG-AUH-CDG-OSL, OSL-FRA-DXB-ZRH-OSL, OSL-CPH-BKK-CPH-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2024, 00:50   #368
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Jeg leide hos Avis fra New Orleans til Orlando.

Veldig stor forskjell i påslaget fra utleiested til utleiested selv innad i samme selskap.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2024, 01:31   #369
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Noen tips for enveis-leie i USA? Med henting i ORD og levering MIA er påslaget ofte borti 100%..
Tips:
- I utgangspunktet er dette dyrt !
- Sixt er neppe din venn her, mye lokale stasjoner.
- De store, de stygge med de stygge bilene er nok your best option. (Avis, Hertz)
- Her må du ta på deg SkipsMeglerHatten !
- De store (og stygge osv.) har biler de oensker aa flytte, det boer vaere gratis for dere !
- Saa telefon med det store, de stygge osv. KAN gi en fornuftig pris.

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules