Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-05-2019, 12:55   #61
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Reise med tog i Norge

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Det eneste som er idiotisk er fargemarkeringen på dørene som er forskjellig på L-tog og R-tog og betyr det motsatte (som RTP påviste)
Men så mye og klar tekst på dørene, vinduer og til og med i taket så spiller fargene liten rolle.

Og forventer folk at det fortsatt skal komme en konduktør, som de gjerne kan betale med sjekk slik som de gjorde sist de tok tog?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2019, 13:37   #62
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Reise med tog i Norge

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Men så mye og klar tekst på dørene, vinduer og til og med i taket så spiller fargene liten rolle.

Og forventer folk at det fortsatt skal komme en konduktør, som de gjerne kan betale med sjekk slik som de gjorde sist de tok tog?
Er vel ingen her på denne tråden som har gått på toget uten billett?
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2019, 13:48   #63
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Reise med tog i Norge

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
(Skulle kanskje ha tatt flytoget isteden for Vy, sikkert enklere system der i gården..)
Kjøper du "feil type" billett der må det også valideres før du går ombord.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2019, 13:54   #64
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Reise med tog i Norge

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Er vel ingen her på denne tråden som har gått på toget uten billett?
Jo, null stress, jeg glemte å kjøpe i appen, og så gjorde jeg det når konduktøren kom og jeg oppdaget det. "Takk, ha en fin tur"


Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
(Skulle kanskje ha tatt flytoget isteden for Vy, sikkert enklere system der i gården..)
Prosedyren er jo helt identisk om du kjøper papirbillett til vanlig tog eller flytog:
- kjøp billett på automat på stasjonen
- vent på toget
- gå ombord og sett deg ned (om det er plass)
- gå av på rett stasjon



Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Det burde være null stress ja, men det jeg ikke visste var at billetten må valideres før man går på toget, hvis ikke er den ugyldig. (Du kjøper en tog billett, går ombord på toget innen en time og får kraftig bot for billetten din er ugyldig. )
NEI det gjør du ikke, her er dte mer problemfokusering enn realiteter! Som nevnt for turister gjelder
- konduktørene er fleksible og mer opptatt av å veilede enn å bøtelegge
- billetter som kjøpes på automat påstasjonene er gyldige i det du kjøper dem

Det er cornercases med billetter som ikke er gyldige før validering, men det er typisk reisekort (plastkort) med periodebillett som må startes, kjøp av billett på en t-baneautomat og ikke bruke den der men på toget osv. Men om man begynner med slike avanserte ting så tenker man jo ofte på hva man gjør
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 26-05-2019 at 13:58.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2019, 15:26   #65
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Reise med tog i Norge

Quote:
. billetter som kjøpes på automat påstasjonene er gyldige i det du kjøper dem
1)I mitt tilfelle ble billettene kjøpt ved en billettluke, med kontanter.
2)Deretter gikk vi mot sporene og ved en annen liten skranke spurte jeg en Vy ansatt om billettene kunne brukes på et tidligere tog?
Hun scannet de og sa
3) Disse billettene er ikke validert så de kan brukes på hvilket som helst tog.
4) På perrongen ved spor 11 så jeg det sto på Oransje dører at man kunne ikke gå ombord uten validerte billetter.
5) Spirte en Vy ansatt på perrongen om hva som hadde skjedd om jeg hadde gått ombord med u-validerte billetter? Hun sa hvis det hadde blitt kontroll så hadde jeg fått bot, men skulle bruke grå dører, så var det greit.
6) Da toget vårt kom så var det ingen grå dører, kun oransje, jeg ga faen og gikk ombord uansett, begynte å bli lei å hele supperådet, hadde jo kjøpt billett for fanken.
7) Det kom kontroll, men fyren var blid og jeg antok han validerte billettene med en scanner han hadde i hånda.

Så...Dette er ikke problem fokusering, men en reiserapport om togreise til OSL med lite bruksanvisning om billetter og validering, farge på dører, eller ikke.
Det visste seg å ikke være noe problem, men enn om jeg hadde gått på feil vogn uten gyldig billett? Da ble jeg lovet klekkelig bot av konduktøren på perrongen. (Hadde så klart nektet å betale noe bot, men hadde dem da ringt til politiet kunne det ha blitt plagsomt for å si det mildt. )
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2019, 15:43   #66
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Re: Reise med tog i Norge

Så da må en som (nesten) aldri reiser med tog få spørre: Hvordan validerer man billetten?
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2019, 15:57   #67
espenlok
ScanFlyer Blue
 
espenlok's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 402
Default Re: Reise med tog i Norge

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
Så da må en som (nesten) aldri reiser med tog få spørre: Hvordan validerer man billetten?
Du legger billetten på en validator. Dersom du er usikker på om billetten er validert eller ikke, så er det bare å legge den på validatoren. Validatoren forteller deg på skjermen hvor lenge billetter er gyldig.


Når det er sagt, så kan man lese diskusjonen i denne tråden på en måte som tilsier at dette er veldig komplisert. Det er det IKKE. Er man allikevel usikker, spør noen på perrongen om de kan forklare hva som skal gjøres.

Det rådet gjelder også i alle andre land når man reiser kollektivt.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	uten navn.png
Views:	740
Size:	84.5 KB
ID:	47048  
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2019, 16:10   #68
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Reise med tog i Norge

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
1)I mitt tilfelle ble billettene kjøpt ved en billettluke, med kontanter.
Husker du hvilken billettluke du kjøpte de i? Var det den midt i hallen, under den store infotavla? (Jeg kommer ikke på noen andre, men ble litt forvirret av at du passerte en annen skranke senere.

Som Discus nevner: Har du kjøpt billetten av en automat (eller skranke) tilhørende Ruter, må den valideres (Ruter er de som styrer med kollektivtransport i Oslo og Akershus, og har også et prissamarbeid med Vy i samme område, og bilettene går om hverandre og koster det samme).

Har du kjøpt på en automat (eller skranke) merket Entur (Det inkluderer skranken jeg nevnte lenger opp) har du en NSB-billett. Den er gyldig i samme øyeblikk som den sprett ut av automaten eller printes av den ansatte i skranken og er gyldig i 2,5 timer i fire av Ruter sine soner, og du kan ta hviket som helst av VY sine tog som går i retning OSL innenfor det tidsrommet (med unntak av togene som skal til Trondheim.

Fra Oslo S til OSL har du tre alternativer, som egentlig kan deles inn i to varianter:

L12 med avgang 54 minutter over vher time: Lokaltoget som kommer fra Kongsberg og skal til Eidsvoll. Dette er altså et lokaltog, og en av vognene (den midterste, tror jeg) har grå dører, resten har oransje. Vogna med grå dører er betjent av en konduktør, og her er det lov å gå om bord uten å ha kjøpt billett på forhånd (man kan få kjøpt om bord mot et tillegg på 40 kroner per billett). De andre vognene har oransje dører, og her må man ha billett på forhånd for å gå om bord, og du kommer mest sannsynlig ikke til å se en eneste ansatt sjekke billetter i løpet av turen.


R11/R10 avang 24 og 34 minutter over hver time. Dette er regiontog. Her er det bare oransje dører, og hele toget er betjent, og det er fullt lovlig å gå om bord uten å ha kjøpt billett på forhånd. Her har de også en komfortvogn der det koster 100 kroner ekstra, men ellers kan du gå om bord i hvilken som helst vogn/dør du vil.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2019, 16:20   #69
espenlok
ScanFlyer Blue
 
espenlok's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 402
Default Re: Reise med tog i Norge

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
1)I mitt tilfelle ble billettene kjøpt ved en billettluke, med kontanter.
2)Deretter gikk vi mot sporene og ved en annen liten skranke spurte jeg en Vy ansatt om billettene kunne brukes på et tidligere tog?
Hun scannet de og sa
3) Disse billettene er ikke validert så de kan brukes på hvilket som helst tog.
Jeg tipper at dersom den Vy-ansatte scannet billettene etter at du hadde stilt det spørsmålet, så validerte hun dem samtidig. Og med en validert billett, så kunne du gå om bord på både betjente og ubetjente vogner på alle tog mellom Oslo S og Gardermoen i 150 minutter etter validering. Men hun burde jo kanskje sagt om hun validerte dem eller ikke.

Quote:
4) På perrongen ved spor 11 så jeg det sto på Oransje dører at man kunne ikke gå ombord uten validerte billetter.
5) Spirte en Vy ansatt på perrongen om hva som hadde skjedd om jeg hadde gått ombord med u-validerte billetter? Hun sa hvis det hadde blitt kontroll så hadde jeg fått bot, men skulle bruke grå dører, så var det greit.
6) Da toget vårt kom så var det ingen grå dører, kun oransje, jeg ga faen og gikk ombord uansett, begynte å bli lei å hele supperådet, hadde jo kjøpt billett for fanken.
Dersom alle dørene var like, så gikk du antagelig på et R-tog, og der er alle vogner betjente. Dermed vil nødvendigvis ingen av dørene være markerte med at de er ubetjente. To av tre VY-tog hver time fra Oslo S til Gardermoen er R-tog. Det siste er et L-tog, så der må du sjekke på dørene, evt. skilt inne i vogna, om vogna er betjent eller ikke. (For å komplisere litt: R-tog har imidlertid én vogn med komfortklasse i hvert togsett, og der kreves det tilleggsbillett. Dette er også tydelig markert på dørene. Du vil dessuten kunne legge merke til at det er mange av dine medpassasjerer som unngår å bruke den døra.

Grunnregel: Les om det står noe relevant informasjon på døra du bruker. Farge på dørene kan nok variere litt mellom ulike togtyper.
Quote:
7) Det kom kontroll, men fyren var blid og jeg antok han validerte billettene med en scanner han hadde i hånda.
Dette var neppe kontroll, men en helt ordinær konduktør, ettersom du antagelig var på en betjent vogn i et R-tog. Konduktøren på betjente vogner selger for øvrig billetter med ombordtillegg, dersom man av en eller annen grunn ikke har kjøpt billett før ombordstigning

Dersom man treffer på en billettkontroll, så vil dette normalt merkes ved at det kommer på en 4-6 kontrollører i den ubetjente vogna samtidig, som sjekker alle billetter i løpet av kort tid.
Quote:

Så...Dette er ikke problem fokusering, men en reiserapport om togreise til OSL med lite bruksanvisning om billetter og validering, farge på dører, eller ikke.
Det visste seg å ikke være noe problem, men enn om jeg hadde gått på feil vogn uten gyldig billett? Da ble jeg lovet klekkelig bot av konduktøren på perrongen. (Hadde så klart nektet å betale noe bot, men hadde dem da ringt til politiet kunne det ha blitt plagsomt for å si det mildt. )

Last edited by espenlok; 26-05-2019 at 16:27.
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2019, 16:56   #70
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Reise med tog i Norge

Quote:
. Når det er sagt, så kan man lese diskusjonen i denne tråden på en måte som tilsier at dette er veldig komplisert. Det er det IKKE. Er man allikevel usikker, spør noen på perrongen om de kan forklare hva som skal gjøres.

Det rådet gjelder også i alle andre land når man reiser kollektivt.
Nei, det er nok ikke komplisert, men ikke soleklart heller...

Har reist mye i mitt liv, 110 land sist jeg telte på kartet. Bodde i Tokyo og tok 4 tog hver dag i flere måneder i slengen.
Hadde base i London en stund, tok ofte «tuben».
Hadde base og hybel i New York, titt og ofte på subway.
Fløy kontrakt for Air France Cargo og tok stadig tog/subway i Paris.
Slett ikke ukjent med tog, eller med å spørre om hjelp, men jeg spurte tydeligvis ikke nok på Oslo S. (Ikke ment som spydighet, men som realitet)

Quote:
Husker du hvilken billettluke du kjøpte de i? Var det den midt i hallen, under den store infotavla? (Jeg kommer ikke på noen andre, men ble litt forvirret av at du passerte en annen skranke senere.
Gikk inn hovedinngangen og rett til venstre, stort rom med mange billett skranker.
Neste skranken var på andre enden av hallen, like ved nedgangen til sporene, liten skranke med en person, som jeg spurte om å ta tidligere tog?

Quote:
R11/R10 avang 24 og 34 minutter over hver time. Dette er regiontog. Her er det bare oransje dører, og hele toget er betjent, og det er fullt lovlig å gå om bord uten å ha kjøpt billett på forhånd. Her har de også en komfortvogn der det koster 100 kroner ekstra, men ellers kan du gå om bord i hvilken som helst vogn/dør du vil.
Det var nok R11, husker det var litt pussig at 11 toget gikk fra spor 11..
Ante ikke at hele toget er betjent nei, visste ikke noe forskjell på betjent eller ikke.

Quote:
Grunnregel: Les om det står noe relevant informasjon på døra du bruker. Farge på dørene kan nok variere litt mellom ulike togtyper.
Sikkert en god regel det, men man har bare noen sekunder på å lese seg til om dette blir god fisk eller ikke, toget går til flyplassen og man skal rekke et fly, man har billett i lomma og bare hopper på uansett hva det står på døra.

Joda, takk for rådene, nå har man lært seg å trå varlig og det går sikkert kjempefint neste gang, men første gang visste man ikke hva man ikke visste: Ulike farger på dørene...? Betjenten eller ubetjente tog...? Validert billett eller ikke...?
Skal vel ikke trekke ut denne tråden for langt med å snakke om det samme om igjen, alt gikk jo bra og ingen skjede skadd.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2019, 23:50   #71
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: Reise med tog i Norge

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Gikk inn hovedinngangen og rett til venstre, stort rom med mange billett skranker.
Da havnet på Ruters kundesenter hvilket forklarer at den måtte aktiveres.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2019, 23:57   #72
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Reise med tog i Norge

De som er ansvarlig for informasjon til de reisende på tog, hvilket selskap de nå jobber i idag, har absolutt forbedringspotensiale når det gjelder å sette seg inn i hva kundene opplever. For noen år siden "forbedret de bort" info om hvor togene stoppet. De mente at det var mye bedre å kun opplyse om tognummer og siste stasjon.

Jeg kontaktet dem og sa dette ikke var særlig kundevennlig, men de mente at alle som reise med tog burde vite hvilke stasjoner de de forskjellige rutenumrene stoppet ved.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2019, 00:31   #73
geirs
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2010
Location: bærums verk
Posts: 1,107
Default Re: Reise med tog i Norge

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
Da havnet på Ruters kundesenter hvilket forklarer at den måtte aktiveres.
Oj har Ruter kundesenter på Oslo S. Har ikke jeg sett 😅
Vet bare om alle billettautomatene og de betjente skrankene ved den store infotavla inne på stasjonen. Da gir det jo litt mening alt som er skrevet i postene over her.
geirs is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2019, 01:10   #74
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: Reise med tog i Norge

Quote:
Originally Posted by geirs View Post
Oj har Ruter kundesenter på Oslo S. Har ikke jeg sett 😅
Vet bare om alle billettautomatene og de betjente skrankene ved den store infotavla inne på stasjonen. Da gir det jo litt mening alt som er skrevet i postene over her.

Lokalet under "trafikantentårnet" pusses opp eller noe så kundesenteret er flyttet dit postkontoret lå.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2019, 01:12   #75
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Reise med tog i Norge

Quote:
Originally Posted by geirs View Post
Oj har Ruter kundesenter på Oslo S. Har ikke jeg sett 😅
Vet bare om alle billettautomatene og de betjente skrankene ved den store infotavla inne på stasjonen. Da gir det jo litt mening alt som er skrevet i postene over her.
Aha, aha..Så jeg kjøpte ikke billetter fra NSB, eller fra Vy, men fra Ruter...?
Er det et buss selskap kanskje?
Jaja, my bad. Så dog ikke skilt hvor det sto: Kjøp billett på egen risiko, for her er det mange skjær i sjøen..

Har det blitt så de regulert i Norge at alle selger noe men ingen har ansvar, bare «agenter» ?
Har bodd i USA i 38-40 år og drittlei av kapitalisme på sitt verste.
Fint å bo i Norge bortsett fra været på vinteren og billett skrankene på Oslo S.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2019, 01:40   #76
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Reise med tog i Norge

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Aha, aha..Så jeg kjøpte ikke billetter fra NSB, eller fra Vy, men fra Ruter...?
NSB og Vy selger ikke billetter på Oslo S, kun Ruter og Entur. Fortsatt ikke forvirret?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2019, 01:49   #77
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: Reise med tog i Norge

Hva er Entur? Et tyrkisk reisebyrå?
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2019, 02:09   #78
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Reise med tog i Norge

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Hva er Entur? Et tyrkisk reisebyrå?
https://www.regjeringen.no/no/dep/sd...-as/id2550682/
"Entur AS
Ekstern virksomhet |

Aksjeselskap eid av Samferdselsdepartementet som skal levere salgs- og billettløsninger for jernbanen. I tillegg skal Entur levere tjenester som gjør det enkelt å planlegge, sammenligne og kjøpe sømløse reiser på tvers av alle kollektivtransportselskaper i Norge, på både buss, tog, ferje, t-bane og trikk.

Som en del av jernbanereformen skal Entur AS i første omgang ha salgs- og billettløsninger for jernbanen. Entur AS har også fått i oppdrag å etablere en nasjonal reiseplanlegger som omfatter alle kollektivmidler."




Appen og den selvforklarende logoen har enda ikke slått helt gjennom:
https://play.google.com/store/apps/d...no.entur&hl=no
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 27-05-2019 at 02:16.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2019, 08:27   #79
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,936
Default Re: Reise med tog i Norge

Entur er faktisk noe som kommer ut av reformen med et godt potensiale for å faktisk bli bra.
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2019, 15:52   #80
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: Reise med tog i Norge

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Jo, null stress, jeg glemte å kjøpe i appen, og så gjorde jeg det når konduktøren kom og jeg oppdaget det. "Takk, ha en fin tur"



- billetter som kjøpes på automat påstasjonene er gyldige i det du kjøper dem
Ikke helt klart dette og selv VY virket usikre... Fra fjasboka

Quote:
Hvor vanskelig går det an å gjøre det? Jeg har kjøpt og betalt en togbillett enten på appen eller på billettautomat. Trodde virkelig den var gyldig, helt til jeg så denne plakaten i toget. Det må jo bli kaos ombord når alle springer rundt i toget for å finne en konduktør for å få validert billetten? Billetten kan vel valideres ved kontroll? 🧐 Jeg fikk jo selvfølgelig panikk og begynte å lete etter en konduktør.. kofferten min trillet sine egne veier.. himmel for et kaos!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Russland (reise med tog osv) Hypern Reiseforum 7 13-03-2014 11:12
Om reise og pris med tog/buss til OSL (splittet) Hypern Småprat 2 10-10-2011 02:06
Standby reise Norge-Thailand Farmer TripReports 5 04-11-2006 18:23


All times are GMT +2. The time now is 16:25.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.