Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-06-2015, 18:10   #21
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Norwegian Reward - generelt

Spent på prisen på dette:

"Ekstra billetter kan kjøpes for en ekstra kostnad og legges til samme bestilling."
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2015, 11:19   #22
Oladunk
Newcomer
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 37
Norwegian Re: Norwegian Reward - generelt

Mulig jeg har vært for lite oppmerksom, men det virker ikke som Norwegian er spesielt interessert i å minne deg på når poeng går ut. Har selv mistet en del poeng på Norwegian pga dette. Hos SAS har jeg aldri hatt problemer med det samme. Der opplyses det klart hele tiden når poeng går ut og der bommer jeg aldri.
Oladunk is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2015, 12:02   #23
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Norwegian Norwegian Reward og Talkmore

Er det noen som vet hvor lang tid det tar før poeng for Talkmore kommer inn på Reward-kontoen? Jeg slog til pået tilbud hvor man fikk 500 poeng i juni.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2015, 13:30   #24
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Norwegian Norwegian Reward og Expert

Poppet nettopp inn en epost fra Norwegian Reward, om at man nå kunne handle visse produkter hos Expert og få Cash Points på kjøpet.

Etter å ha kjikket litt på det, er det jo noen gode tilbud der.

Særlig denne printeren peker jo seg ut, den koster 1499 og man får 1000 kroner i cash points. Så trenger man en printer, får man god uttelling for de pengene!

Ser ut som Cash Points folkene, jobber med å få til flere fordeler, nå som det etterhvert ligger ann til at opptjeningen fra bruk av kredittkort går nedover..
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2015, 13:28   #25
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Norwegian Reward

Norwegian med lojalitetsprogram: https://no.norwegianreward.com/omrew...All_Recipients

Interessant struktur, og forfriskandes med ein ny approach.
sexten is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2015, 13:34   #26
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Norwegian Reward

Tolker jeg det slik at det her blir et slags semi-statusnivå?

Dvs i tillegg til økning i antall cash point i lys av hvor ofte man har fløyet de siste 12 månedene, så får man ved 12 flighter free fast track, 24 flighter gratis setereservasjon og 42 flighter gratis bagasje?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2015, 14:00   #27
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: Norwegian Reward

Ved 6 får man ekstra CP, ved 12 får man velge mellom ytterligere ekstra CP, fast-track eller gratis sete. Ved 18 kan man velge blant de samme og også gratis bagasje.
Ekstra CP kan man velge maks 5 ganger.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2015, 14:00   #28
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Tolker jeg det slik at det her blir et slags semi-statusnivå?

Dvs i tillegg til økning i antall cash point i lys av hvor ofte man har fløyet de siste 12 månedene, så får man ved 12 flighter free fast track, 24 flighter gratis setereservasjon og 42 flighter gratis bagasje?
Det blir som semi-statusnivå, ja. Men slik eg tolkar det så får du valgt 1 benefit for kvar 6 segments. Ved 6 får du berre valgt 2% ekstra opptjening. Etter 12 segments kan du velga mellom 2% ekstra opptjening, gratis fasttrack og gratis setereservasjon. Etter 18 segments kan du velga mellom alle benefits, inkludert gratis bagasje. Frå 24 og utover kan du velga kva du vil.
Maks ekstra opptjening er 10%

Som sagt, likar veldig godt initativet og at det ikkje er ein blåkopi av "alle andre". Dette får meg nok ikkje til å fly meir med Norwegian sånn i utgangspunktet, men stor tommel opp for initativet.
sexten is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2015, 14:16   #29
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: Norwegian Reward

Kanskje vi kan håpe på en "Bonusprogramkrig" mellom SK og DY
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2015, 16:25   #30
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
Kanskje vi kan håpe på en "Bonusprogramkrig" mellom SK og DY
Eg er litt redd for at denne kommentaren "Han varsler at det om ikke lenge vil bli lansert en ny omlegging i SAS’ bonusprogram." ikkje nødvendigvis er positiv for oss.

Etter AA sin nylige devaluering så er SK sitt award-chart plutselig forholdsvis gunstig (dog er fuel surcharges eit stort minus), noko eg er redd for at ikkje nødvendigvis varer lenge.
sexten is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2015, 16:59   #31
RescueMe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 485
Default Re: Norwegian Reward

Liker Norwegians tilnærming. Noen få og lett kommuniserbare fordeler som er oppnåelig uten å ruinere seg. Opplever at mange bonusprogrammer (og ikke bare i flybransjen) jakter på lengst mulig liste over fordeler uten at de enkeltvis er så veldig gode.
RescueMe is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2015, 17:13   #32
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,584
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by sexten View Post
Eg er litt redd for at denne kommentaren "Han varsler at det om ikke lenge vil bli lansert en ny omlegging i SAS’ bonusprogram." ikkje nødvendigvis er positiv for oss.

Etter AA sin nylige devaluering så er SK sitt award-chart plutselig forholdsvis gunstig (dog er fuel surcharges eit stort minus), noko eg er redd for at ikkje nødvendigvis varer lenge.
Derfor kan det jo hende at Norwegian Reward faktisk blir positivt, da det nå kommer en "ny" konkurent på banen.
storg is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2015, 17:24   #33
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Norwegian Reward

Skulle gjerne sett de la til lounge som et alternativ på de to øverste nivåene, men det kommer vel ikke før de evt. bestemmer seg for å bygge en selv i den nye terminalen.

Uansett positivt.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2015, 17:38   #34
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by storg View Post
Derfor kan det jo hende at Norwegian Reward faktisk blir positivt, da det nå kommer en "ny" konkurent på banen.
Er lov å håpa, ja, men det siste året har vel samtlige endringar i bonusprogrammer på globalt nivå vore negative.
sexten is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2015, 19:43   #35
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,584
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by sexten View Post
Er lov å håpa, ja, men det siste året har vel samtlige endringar i bonusprogrammer på globalt nivå vore negative.

Fordi programmene kollektivt har blitt dårligere. Her får Eurobonus en konkurrent som faktisk tar noen kvantesprang i positiv retning. Vil fort føre til at de må skjerpe seg.
storg is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2015, 11:30   #36
sabergum
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 337
Default Re: Norwegian Reward

Får man CashPoints selv om billettene er (del)betalt med CashPoints? Finner ikke noe eksplisitt om at man ikke gjør det i vilkårene, bare at:

Quote:
3.4 Ved kjøp hos flyselskapet Norwegian registreres opptjening av CashPoints og rewards på alle kjøp, uavhengig av betalingsmåte, så lenge du er koblet opp mot din brukerprofil (pålogget) når kjøpet foretas.
Dette skulle vel egentlig bety at man også får opptjening når CashPoints blir brukt som betalingsmåte - noen som har mulighet til å sjekke historikken sin og se om det er tilfelle?
sabergum is online now   Reply With Quote
Old 28-12-2015, 12:43   #37
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 395
Default Re: Norwegian Reward

Husk å etterregistrer billett kjøpt av arbeidsgiver, har fått MYE poeng pga dette Om det er for eks 5 personer på samme refnr så får du poeng utfra totale summen til alle....
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2015, 13:45   #38
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by sabergum View Post
Dette skulle vel egentlig bety at man også får opptjening når CashPoints blir brukt som betalingsmåte - noen som har mulighet til å sjekke historikken sin og se om det er tilfelle?
Ja, men tror kanskje bare man får for den delen man betaler "kontant". (Jeg har bare delbetalt småbeløp så vanskelig å se om jeg har fått for hele billetten)

Quote:
Originally Posted by mann78 View Post
Husk å etterregistrer billett kjøpt av arbeidsgiver, har fått MYE poeng pga dette Om det er for eks 5 personer på samme refnr så får du poeng utfra totale summen til alle....
Vet ikke når du gjorde det sist, men programmet er endret slik at man kun skal få får egen billett og ikke samtlige på en booking (slik man gjorde før)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2015, 02:40   #39
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by Discus View Post

Vet ikke når du gjorde det sist, men programmet er endret slik at man kun skal få får egen billett og ikke samtlige på en booking (slik man gjorde før)
Jeg har sågar fått minuspoeng for slike reiser som er kjøpt før endringen, men hvor avreisen har vært etter.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2015, 13:43   #40
Kjersti
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2014
Location: Maura
Posts: 51
Default Re: Norwegian Reward

Quote:
Originally Posted by sabergum View Post
Får man CashPoints selv om billettene er (del)betalt med CashPoints? Finner ikke noe eksplisitt om at man ikke gjør det i vilkårene, bare at:

Dette skulle vel egentlig bety at man også får opptjening når CashPoints blir brukt som betalingsmåte - noen som har mulighet til å sjekke historikken sin og se om det er tilfelle?
Vet ikke om dette hjelper deg, men jeg reiste i sommer, før de nye reglene kom. Betalte hele billettene med cashpoints. Tjente ingen cashpoints på det, men jeg kan se at reisene teller med på antall flyvninger.
Kjersti is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Etterregistrering norwegian reward Glean EBG Reiseforum 8 09-06-2015 19:45
Norwegian Reward julekalender 2014 longyear Reiseforum 2 13-11-2014 15:50
Norwegian Reward med julekalender Dash Reiseforum 11 14-12-2013 11:35


All times are GMT +2. The time now is 00:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.