Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-02-2008, 19:40   #1
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Teodor til Florida

Den verste vinteren i manns minne pågår for fullt i Chicago. Hvert år deler Starwood ut en 50% redemption voucher til de beste Platinum medlemmene. Det betyr at jeg kan få en bonusovernatting til 50%.

Westin Diplomat i Hollywood Florida er kjent for å gi Platinum medlemmene kanon suiter hver gang og er et av de beste hotellene i Florida. Oppholdet kom på 24.000 Starpoints mot normalt 48.000 for 4 netter.

Her er noen bilder en kompis på FT tok der nede: http://www.flickr.com/photos/dunkind...7603045104999/

Disse corner suitene finnes det over 100 stk av på hotellet så jeg satser en oppgradering til en av dem. De har også en meget bra Executive Lounge som vi har tilgang til (bilder lengre innover i serien)

Det er lite luksus over måten vi kommer oss til Florida på. Teodor er billig, går direkte og nødutgang i Economy Plus er mer enn bra nok for et par tre timers flight.

Her er reiseruta:

13. Mars: United 1498 ORD 09:00 AM Arrive: FLL 12:59 PM

17. Mars: United 1453 FLL 08:56 AM Arrive: ORD 11:16 AM
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2008, 20:08   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Teodor til Florida

Teodor er kjekk liten bjønn ! Savner FLL, er 14 år siden sist og har bestent
neste vinter dit og ned til Key West for å mimre alle tidligere turer dit !

God Tur !! Ser fram til oppdatering fra stedet !
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2008, 21:29   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Teodor til Florida

Wow, det hotellet hadde jeg med glede besøkt... Hvor mye koster det ellers for en natt?

God tur!!
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2008, 21:36   #4
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Teodor til Florida

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Wow, det hotellet hadde jeg med glede besøkt... Hvor mye koster det ellers for en natt?

God tur!!
Takk!

Nå som dollaren er i superdass, slett ikke verst. 400 dollar natta blir jo kun 2000 spenn as of this morning..

Suiten må man nok ut det dobbelte for--- minst
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2008, 22:57   #5
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Teodor til Florida

Jeg må si at de arbeidsløse ferierer standsmessig!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2008, 01:53   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Teodor til Florida

Etterlønn er flott vettu

Når hotellet koster zippo, blir det jo ikke rare kostnadene
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2008, 17:15   #7
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Teodor til Florida

I dag forsvant standard rommet fra bookingen til uidentifisert rom. Det betyr at det har skjedd en eller annen form for oppgradering.. Blir spennende å se på torsdag hva utfallet blir
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2008, 23:31   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Teodor til Florida

Opp klokka 0630. En vel planlagt operasjon skulle finne sted de neste 50 minuttene før taxien skulle ankomme kl 0720

Jeg hoppet i dusjen mens fruen matet bikkja. Da jeg var ferdig, tok jeg bikkja ut for kjapp lufting før det var klart for å avlevere henne. Hun skulle på Stay Dog Hotel 5-10 minutter unna der vi bor. Hun koser seg sammen med andre hunder daglig fra 9-5 mens på kveldene er det svømmetimer. Lite trafikk på morran slik at jeg var tilbake allerede kl 0710 med to kopper Dunkin Donuts kaffe. Fruen hadde programert om varmen, hentet avisen og pakket ferdig mens jeg var borte.

Taxien kom selvsagt ikke som bestilt, men det tok bare 10 minutter før en ny var på plass. Vi rullet inn på O'Hare klokka litt over åtte. Sjekket inn på en av automatene og ingen kø overhodet i sikkerhetskontrollen. Fruen stakk og kjøpte et par overprisede Bagels til frokost ombord. Ved gate B10 opplyste de om at det kom til å bli pakkfullt til Fort Lauderdale..

Vi hadde sikret oss 10 D og F (nødutgang på A320) med håp om blokkert midt sete. Ingen sjans for det i dag...

Boarding gikk radig og det var soleklart at det var lite eliter ombord. Da seating area 1 ble bedt om å boarde, var det kun oss og en håndfull andre som kom frem. Det betyr at mange fikk oppgradering til Economy Plus i dag.

Vi fikk lett plassert våre to Travel Pros i hattehylla og satte oss ned mens general boarding begynte. Rad 10 er den nest beste raden på Ted's A320, på den bakerste nødutgangs raden (rad 11) kan du legge setene litt lengre tilbake. Setene var ikke ledig denne morgenen. Vi satte oss i 10 D og E i påvente av at passasjeren som hadde E skulle komme. Han hadde ingenting imot å få vindussetet, han visste selvsagt ikke at vindussetet ikke kan legges tilbake overhodet .

Pushet back før rute og takset raskt til RWY 22L med en DL bråkebøtte foran oss og en Cayman gris bak. Kom oss raskt i lufta med en skikkelig sving til heading 180 rett etter take off. Utrolig rolig luft hele veien til Florida denne dagen. Vi klatret først til FL130 og ble umiddelbart klarert opp til FL230 før vi ble sendt videre til FL370 som ble cruising høyden for dagen. Det ble vist film på TV skjermene rett etter avgang og den hyggelige besetningen kom først rundt og solgte snack boxes, eller vareprøver som enkelte på forumet vil kalle det. Vi hadde medbrakt frokost og klarte oss heller med Starbucks servert sammen med litt appelsin juice. De deler også ut litt frokost kjeks med drikken.

Det er utrolig god plass ved nødutgangene på UAs A320 (se bilde). Jeg kosa meg med Ch 9 mens fruen leste bok.

Vi begynte innflygningen ca. timen før rutetid noe som tydet på en tidlig ankomst. En Beech var et forstyrrende element midt i leia, både vi og en JetBlue bak oss ble bedt om en rask decent for å unngå denne tullebukken som var litt lite oppmerksom. Winds calm ved landing, vi landet mot øst 15 minutter før rute. Sol og 26 varmegrader i området i dag!

Takset fort til terminalen og uten innsjekket bagasje bar det rett på leiebil shuttlen. Hadde bestilt en compact, men var blitt oppgradert som vanlig, i dag til en Honda Accord med V6, skikkelig kjapp, sporty sak.

Punsja inn adressen til Westin Diplomat Hotel and Spa som skulle være 15 minutter unna flyplassen. Hotellet er dominerende på beach fronten, fantastisk arkitektur. Hadde gjort litt research og fant ut at det var helt greit og raskere å parkere i hotellets parkeringshus enn å bruke Valet parking. Valet har laaaang ventetid fordi parkeringen ligger i parkeringshuset på andre siden av gaten, noe som gjør det raskere å parkere selv, samt at du sparer 4 dollar pr. dag.

En utrolig flashy lobby møtte oss, utrolig flott hotell! Vi var heldigvis blitt oppgradert til en av disse kanon flotte Corner Suites med wrap around balkong. Fantastisk utsikt og masse plass! Bose surround anlegg i stua, Bose klokkeradio på soverommet, alle rommene har havutsikt.

Hotellet er verdt de 5 stjernene de har fått tildelt!

Sitter nå på den store balkongen og nyter det gode været.. Skal bli godt med 4 dager her! Klokka 6 bærer det opp i Executive Loungen som byr på gratis kveldsmat og frokost hver dag.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2007 020.jpg
Views:	367
Size:	118.2 KB
ID:	16201   Click image for larger version

Name:	2007 021.jpg
Views:	372
Size:	121.0 KB
ID:	16202   Click image for larger version

Name:	2007 022.jpg
Views:	367
Size:	120.7 KB
ID:	16203   Click image for larger version

Name:	2007 023.jpg
Views:	359
Size:	101.0 KB
ID:	16204   Click image for larger version

Name:	2007 024.jpg
Views:	355
Size:	139.3 KB
ID:	16205  

Click image for larger version

Name:	2007 025.jpg
Views:	79
Size:	81.7 KB
ID:	16206   Click image for larger version

Name:	2007 026.jpg
Views:	84
Size:	125.1 KB
ID:	16207   Click image for larger version

Name:	2007 027.jpg
Views:	83
Size:	72.8 KB
ID:	16208   Click image for larger version

Name:	2007 028.jpg
Views:	98
Size:	92.3 KB
ID:	16209   Click image for larger version

Name:	2007 029.jpg
Views:	99
Size:	107.3 KB
ID:	16210  

Click image for larger version

Name:	2007 030.jpg
Views:	96
Size:	78.3 KB
ID:	16211  
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2008, 07:10   #9
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Re: Teodor til Florida

Hehe, saklige bilder. Må se å komme meg sydover, ser jeg....
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2008, 14:36   #10
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Teodor til Florida

Takk for rapporten!! Skal til FL i April, men dette er litt over reisebudsjettet. Red Carpet Inn here we come
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2008, 14:58   #11
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Teodor til Florida

Quote:
Originally Posted by GFL View Post
Hehe, saklige bilder. Må se å komme meg sydover, ser jeg....
He he, dårlig med mat å ta bilde av på Ted..
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2008, 15:43   #12
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: Teodor til Florida

Standsmessig rapport for en arbeidsløs. Noen blåhårede der?
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2008, 18:20   #13
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Teodor til Florida

Takk for flott rapport, får man EB-poeng på Ted-flygninger? Kos deg på hotellet - nydelig rom!!
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2008, 21:34   #14
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Teodor til Florida

Quote:
Originally Posted by Concorde View Post
Standsmessig rapport for en arbeidsløs. Noen blåhårede der?
Godt å være arbeidsledig, ja.. Her var det lite eldre folk, gitt. Mest amerikanere i 30 åra, kanadiere og europeere ved bassenget i dag. Nydelig eiendom og slett ikke dyrt ved bassenget. Ikke mye unger heller.

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Takk for flott rapport, får man EB-poeng på Ted-flygninger? Kos deg på hotellet - nydelig rom!!
Thanks! Du får like mye EB poeng som på United
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2008, 10:29   #15
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Teodor til Florida

Hvordan var returen?
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2008, 18:04   #16
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Teodor til Florida

Returen kommer her:

Hollywood, Florida er et topp reisemål der man unngår blåhårede snobbekjerringer som holder til nordover og slummen Miami Beach som har gått hodestups nedover siste tiåret rett sør. Folk i området sør for Fort Lauderdale er hyggelige. Mange flotte restauranter, vi likte oss meget godt i Downtown Hollywood som hadde masse å by på. Dessverre er det ofte slik som i resten av USA: Du må nesten kjøre for å komme deg rundt. De hadde dog nok av taxi utenfor hotellet, samt at det var lett å få tak i en taxi i Hollywood sentrum. Kosta 8-9 dollar hver vei.

Servicen på hotellet imponerte ikke. Det var veldig ustabilt. Ved bassenget var det helt topp. Selvsagt dyrere enn normalt, men ikke horribelt. Loungen var flott, frokosten helt konge, men kveldsserveringen var ikke noe å skrive hjem om. Rommet var flott, men de var sene med å gjøre rent, de fyllte ikke på med såpe og diverse. Turndown servicen var helt elendig, kun en dag kom de innom. Senga så ut som om den var blitt redet opp av en 5 åring.

Hadde jeg betalt 400 dollar natta (eller 800 som suiten kosta) hadde jeg nok klaget. Det var dog småting, men slike ting forventer man ikke av en grisedyr flaggskipeiendom.

Etter 4 netter på denne flotte eiendomen med kanonvær og varmerekorder to av dagene, var det dessverre på tide å sette snuten hjem til Chicagosibirsk.



Flyet vårt hadde avgang kl 0853, vi forlot hotellet kl 0715. Vi måtte droppe av vår Honda Accord V6 som faktisk imponerte meg. Bra bil! For de som ikke er kjent på FLL flyplass, ligger alle bilutleiefirmaene ved terminal 1, der Southwest holder til. Til alle de andre terminalene går det buss. Tar bare et par minutter til de andre terminalen, de ligger som perler på en snor. United flyr ut av siste terminalen.

Det var ingen kø i innsjekkingen, vi fikk sjekket bagasjen og den hyggelige mannen satt på priority tag uten at vi måtte spørre.

I sikkerhetskontrollen er det fast track for First Class og Star Alliance Gold. Vi kom oss raskt igjennom sjekken og var klare for litt frokost. Ingen lounge på FLL flyplass, men FLL setter sin ære på å være en bra flyplass. De kjører samme prinsippet som SEA: Prisene på all mat og i alle forretninger på flyplassen skal koste akkurat det samme som det gjør i sentrum av Fort Lauderdale. Fikk oss derfor en frokost til halve prisen av det vi betalte på ORD...

Ved gaten sto Ted og ventet på oss. Det så ikke ut som at avgangen kom til å bli full. Boarding begynte 25 minutter før avgang og vi fant oss til rette på rad 11 D og F. Like god plass som på utreise, 38". Heldigvis ble midtsetet ledig denne morgenen. Flighten var helt full bak, noen få seter ledig på Economy Plus. En FO var sidekamerat på andre siden av midtgangen og det ble en livlig prat på morran. Jeg tunet dog inn på Channel 9 og han fant frem en bok.

Vi tok av mot øst et par minutter etter rute. Steg først opp til FL230, deretter helt opp til FL390 som ble cruise denne dagen. Flyturen var like begivenhetsrik som utreisen. Damene kom med drikke og Biscott kjeks. Jeg tok meg et par kaffe, fruen hadde seg en appelsin juice. 45 minutter før ankomst kom besetningen rundt med trallene igjen. Det ble litt mer kaffe. De er flinke til å komme rundt med vann og lemon juice på Ted. Hver halvtime kommer en av FAene rundt med kopper og en kanne med drikke.

Litt kork inn mot O'Hare denne morgenen, men vi landet før rute og parkerte på gate B10 på rute.

Koffertene våre kom først ut og minutter senere satt vi i drosjen på vei hjem.

Enda en perfekt reise med Ted, en ankomst før rute, den andre ankomsten på rute.

Konklusjon: Så lenge man har plass i Economy Plus er Ted et meget godt alternativ for oss som liker Star Alliance. Bak er det 31", ikke akkurat verdens beste benplass, men heller ikke den verste.

Ny tur med Ted blir det allerede neste uke. 2. april bærer det til Las Vegas. Både tur og retur på rad 11.

Last edited by Tommy777; 24-03-2008 at 18:07.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Til Florida med Norwegian WF-380 TripReports 21 13-04-2014 00:40
Reise til Florida, USA Entusiasten Reiseforum 23 21-03-2011 12:06
Til Florida, med hvem? Jumbojet Reiseforum 11 07-10-2009 00:40
Priser til Florida Blubird Reiseforum 5 21-04-2009 12:38
Litt on topic; Hjelp til tur til Florida, USA Herlov Flyforum 14 24-01-2005 08:59


All times are GMT +2. The time now is 16:14.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.