Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-02-2018, 21:39   #21
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2018)

Quote:
Originally Posted by TLS at OSL View Post
Det ble Lufthansa og United. 777 FRA-SFO og 380 SFO-FRA.

Er det noen som har forslag til et greit hotel i Seattle? Gjerne ikke så langt unna Boeings Future of Flight for å se produksjonen av fly.
Skal du ha leiebil ? Det ligger endel hoteller i nærheten, men relativt klønete å komme seg til / fra Paine Field. Hilton Garden In som LN-MOW foreslår har perfekt beliggenhet, men uten bil er det begrenset med Resturant - Spise muligheter. Det er jo mye å se på Renton også, også med gode foto muligheter, Boeing Field er nå ganske begrenset på de maskinene som står på leveringslinjen, men greit med bevegelser.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline  
Old 19-02-2018, 22:24   #22
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018)

Ble fortalt at det var fotoforbud hos Boeing så jeg bodde heller sentralt og fant nok av andre steder å bruke tiden min i Seattle.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline  
Old 19-02-2018, 22:31   #23
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018)

Mye om Seattle m/omegn som reisemål her: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=76236
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline  
Old 19-02-2018, 23:05   #24
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018)

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Ble fortalt at det var fotoforbud hos Boeing så jeg bodde heller sentralt og fant nok av andre steder å bruke tiden min i Seattle.
Kun inne i fabrikken på Everett. Ellers er det fritt frem.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline  
Old 20-02-2018, 17:35   #25
TLS at OSL
Flyer
 
Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,460
SAS Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2018)

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Skal du ha leiebil ? Det ligger endel hoteller i nærheten, men relativt klønete å komme seg til / fra Paine Field. Hilton Garden In som LN-MOW foreslår har perfekt beliggenhet, men uten bil er det begrenset med Resturant - Spise muligheter. Det er jo mye å se på Renton også, også med gode foto muligheter, Boeing Field er nå ganske begrenset på de maskinene som står på leveringslinjen, men greit med bevegelser.
I og med at jeg skal bo inne i Seattle skal jeg ha leiebil. Da får jeg sett både Renton, Boeing Field og "litt til".
TLS at OSL is offline  
Old 20-02-2018, 18:12   #26
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018)

Pass på at du får med deg de andre severdighetene på Everett også. Og er du heldig står det severdigheter utenfor ATS' verksted også (like ved Paul Allen's museum).

Museum of Flight har også et 'restoration center' der - se etter Comet'en.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline  
Old 20-02-2018, 20:16   #27
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2018)

Quote:
Originally Posted by TLS at OSL View Post
I og med at jeg skal bo inne i Seattle skal jeg ha leiebil. Da får jeg sett både Renton, Boeing Field og "litt til".
Det er jo endel oppdateringer siden den forrige tråden som Disqus henviser til gikk i Forum Trykken, fyller gjerne på med ny informasjon basert på hva du er ute etter / vil se?

- Har du funnet Hotel i Downtown ?
- Leiebil er billig, starter vel på USD 18.00 med fri kjørelengde for en Nissan Sentra
- Parkering som LN-MOW har nevnt i den tidligere tråden, har bare blitt dyrere, regn med USD 40+ PR.døgn i Hotellene.
- Det var mye Parkering i friluft i sentrum, men det er er kraftig redusert, sitter akkurat nå i 22 etasje i et bygg der en av de nære p-plassene lå.
- Mellom Westin og Lake Union var det et par tusen p-plasserfor noen år siden, det er nå Amazon bygg som huser 50.000 ansatte.
- Liker du å ta bilder, så kan jeg fylle på informasjon om fotosteder.
- Mye nye Resturanter etc. Som jeg gjerne oppdaterer basert på hva en liker.

Mvh Finn Erik
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline  
Old 21-02-2018, 00:26   #28
cbcb
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2012
Location: KRS
Posts: 60
Default KRS-BKK via Oslo, vanskelig å finne billetter

Hei godtfolk!

Skulle gjerne ha booket en billett 12 april fra KRS til BKK. SAS har 4 flygninger fra Kristiansand til Oslo som gjør at man rekker flyet til Thai Airways videre til Bangkok. Problemet er at jeg på denne datoen ikke kan finne noen sammenhengende billett på denne ruten. Dagen før og dagen etter er det ikke noe problem. Finnes billige billetter på alle 4 flygningene med SAS så det er ikke kapasitetproblemer, men jeg vil helst ha en sammenhengende billett i tilfellet noe uforutsett skulle oppstå.

Noen som har tips om andre søkemotorer som kanskje kan finne denne kombinasjonen eller om man kan få SAS/Thai til å åpne opp for denne bookingen?
cbcb is offline  
Old 21-02-2018, 00:47   #29
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: KRS-BKK via Oslo, vanskelig å finne billetter

Det virker ganske naturlig siden Thai ikke har direkteflyvning fra Oslo 12. april

Sommerprogrammet har ikke daglige flighter
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline  
Old 21-02-2018, 00:54   #30
cbcb
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2012
Location: KRS
Posts: 60
Default Re: KRS-BKK via Oslo, vanskelig å finne billetter

Takk for svar, det er tydeligvis sent på kvelden :-)

Jeg søkte bare fra Oslo til BKK og så jeg fikk treff, uten å se at man da måtte fly KRS-CPH-BKK. Da får man reise dagen før eller via København.
cbcb is offline  
Old 19-03-2018, 09:23   #31
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018)

Heisann

Skal mest sannsynlig over å se NASCAR i Charlotte.
Utreise 26 september
Retur 02 Oktober
Selskap: Star Alliance
Utreise: Mest sannsynlig OSL, men kan til nød ta utgangspunkt CPH. (Kommer sannsynligvis fra Nederland med noe biler fra en utstilling der nede. Har lite lyst til å lagre i utlandet da det er litt enklere å "få fatt i folk" her hjemme)

Men så kommer det vanskelige. Hvordan ender jeg opp med 747 en av veiene? Finner haugevis med ok billetter, men det er en overflod av A330/787 osv.

Lurer også på hvordan feks Lufthansa er på oppgraderinger? Bestiller nok i Eco Pluss, men oppgradering til C en av veiene er ønskelig. (monkey er utelukket)
__________________


Fuck google, ask flyprat!

Last edited by Tjab; 19-03-2018 at 09:27.
Tjab is offline  
Old 19-03-2018, 12:55   #32
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018)

Lufthansa via Frankfurt er nok det sikreste for 747 hvis du er "låst" til Star. NYC er bankers på noen avganger, det samme er Chicago. Så er det vel bare å begynne å se på kombinasjonsmulighetene videre. Jeg har ikke fløyet eco+ med Lufthansa, men har vel ikke hørt noe spesielt negativt om det. Biz er helt greit, men de har fremdeles 2-setere, så du må enten klatre over naboen eller ha naboen klatrende over deg.
KnutW is offline  
Old 20-03-2018, 01:09   #33
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018)

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Lufthansa via Frankfurt er nok det sikreste for 747 hvis du er "låst" til Star. NYC er bankers på noen avganger, det samme er Chicago. Så er det vel bare å begynne å se på kombinasjonsmulighetene videre. Jeg har ikke fløyet eco+ med Lufthansa, men har vel ikke hørt noe spesielt negativt om det. Biz er helt greit, men de har fremdeles 2-setere, så du må enten klatre over naboen eller ha naboen klatrende over deg.
Hmm. De har ikke enkeltseter nei gitt. Takker for tipset!

Om jeg ikke skulle fly *A, hvem gir meg best c og eco pluss i 747 i følge menigheten?
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline  
Old 20-03-2018, 11:56   #34
HS-TGA
ScanFlyer Blue
 
HS-TGA's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 498
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018)

Hei,

Skal bestille tur til Hong Kong til September. Tenker Plus Saver. Ligger på fra 8700,- på Momondo.

Bestille nå eller ha litt is i magen og håpe på kampanje? Betalte i fjor kr 7000,- for samme reise direkte hos SAS. Direkte hos SAS ligger nå på 10.000,-

Tips mottas med takk.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
HS-TGA is offline  
Old 20-03-2018, 15:47   #35
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018)

Quote:
Originally Posted by HS-TGA View Post
Skal bestille tur til Hong Kong til September. Tenker Plus Saver. Ligger på fra 8700,- på Momondo.

Bestille nå eller ha litt is i magen og håpe på kampanje?
c) Reise en annen måned hvor det er mer behagelig klima.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline  
Old 20-03-2018, 15:51   #36
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018)

Quote:
Originally Posted by HS-TGA View Post
Hei,

Skal bestille tur til Hong Kong til September. Tenker Plus Saver. Ligger på fra 8700,- på Momondo.

Bestille nå eller ha litt is i magen og håpe på kampanje? Betalte i fjor kr 7000,- for samme reise direkte hos SAS. Direkte hos SAS ligger nå på 10.000,-

Tips mottas med takk.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Vent til November med å reise er mitt tips. Finnair har i ny og ne kampanje i ECO til HKG, og vil si at det ikke er så halvgale. Ned mot 4000 i ny og ne fra Oslo. Langt bedre flytider er det også.
OttoL is offline  
Old 20-03-2018, 15:57   #37
HS-TGA
ScanFlyer Blue
 
HS-TGA's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 498
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018)

Denne gangen er det ikke jobb, men guttetur og datoene er satt. Reiser fra Stavanger, så Finnair er nok ikke aktuelt på gjennomgående billetter.

Så spørsmålet er om det er håp om kampanje på SAS til Hong Kong...

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
HS-TGA is offline  
Old 22-03-2018, 20:20   #38
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018)

Når som SAS har tilbud til LAX.... hvordan i huleste klarer noen reise med et fly som har avgang 08:00 fra LAX........ uten å bo rett ved flyplassen som jo ødelegger det meste for en helgetur?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline  
Old 22-03-2018, 20:31   #39
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018)

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Når som SAS har tilbud til LAX.... hvordan i huleste klarer noen reise med et fly som har avgang 08:00 fra LAX........ uten å bo rett ved flyplassen som jo ødelegger det meste for en helgetur?
Marina del Rey er 15 - 20 minutter unna LAX, null trafikk problemer, og et flott utgangspunkt for Los Angeles. Alternativt Manhatten / Redondo Beach området også 20 minutter unna men kan ha litt trafikk på morgenen. #densomvilfinnerdetmeste
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline  
Old 22-03-2018, 21:04   #40
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider/reiser (2018)

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Marina del Rey er 15 - 20 minutter unna LAX, null trafikk problemer, og et flott utgangspunkt for Los Angeles. Alternativt Manhatten / Redondo Beach området også 20 minutter unna men kan ha litt trafikk på morgenen. #densomvilfinnerdetmeste
Takk for veldig bra tips. Hadde Venice og Santa Monica på planen så det virker som et godt utgangspunkt.

Ett annet problem var at aktuelle datoer innen tilbudsperioden kom på over 5k.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Jeg trenger hjelp/råd til flypriser/-ruter/-tider (2016/2017) kristian Reiseforum 188 18-11-2017 16:42
Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15) Tjab Reiseforum 215 14-12-2015 23:09
Jeg trenger hjelp til EB sølv oppgradering! Fredrik Propell Reiseforum 21 28-07-2009 01:06
Hjelp til planlegging av tur - trenger forslag til ruter for bonustur gardkarlsen Reiseforum 28 23-07-2009 19:56


All times are GMT +2. The time now is 22:59.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.