Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-11-2017, 11:27   #201
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Business class hos Turkish

Har ikke reist med Emirates, men har god erfaring med Turkish i business class, og da særlig på long halt. Er derfor usikker på om Emirates er verd 3.000 mer en Turkish. Jeg har i alle fall ingen betenkligheter med å velge Turkish i business på long hault. 3000 er jo litt, som kan gi mye morro til andre ting.
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2017, 12:13   #202
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Business class hos Turkish

Jeg hadde valgt Turkish fremfor Emirates hver gang. Selv om prisen hadde vært lik.

Istanbul er fjong flyplass med én super lounge. Mat og service ombord er mye (!) bedre enn hos Emirates. Loungen og connection i DXB... det er bare for stort og upersonlig.

I tillegg liker jeg et kort og et langt leg. Da er det lettere å sove og komme uthvilt frem.

Jeg velger bare EK/QR om de er svært mye rimeligere enn andre.

Men respekterer så klart at andre er uenige med meg
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2017, 16:20   #203
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Business class hos Turkish

TK er mer enn bra nok i lufta i C, men de har skuffet meg ved forsinkelser og kanselleringer, og ikke minst i etterkant av slike hendelser.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 15:10   #204
TGjr
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Spørsmål:
Kan noen kalkulere hvor mange Eurobonus poeng en opparbeider seg på reise Kristiansand - Oslo - Istanbul - Houston retur i J klasse hvis en har gullkort ?
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 15:32   #205
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Quote:
Originally Posted by TGjr View Post
Spørsmål:
Kan noen kalkulere hvor mange Eurobonus poeng en opparbeider seg på reise Kristiansand - Oslo - Istanbul - Houston retur i J klasse hvis en har gullkort ?
KRS-OSL 936 poeng
OSL-IST 1600 poeng
IST-IAH 6400 poeng

Og så det samme hjem igjen. J klasse gir bare 100% opptjening på Turkish
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2018, 16:25   #206
TGjr
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Mange takk
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2018, 08:48   #207
TGjr
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Har min første reise med Turkish om to uker.
Da jeg må reise via Istanbul, men overnatting til US spanderer Turkish overnattingen. Noen som vet hvordan dette foregår. Når får jeg vite hvor jeg skal bo, og er det OK hotell ?

Jeg flyr i bussniss hele veien og har Eurobonus gullkort.

I tillegg hadde det vært av interesse å få tilbakemeldinger på hva som før dere til å like Turkish foran andre mer kjente selskap - hva må jeg passe på, og hva må jeg få med meg. Er det noen "perks" jeg må spørre etter ?

Alle tips og triks mottas med takk
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2018, 11:50   #208
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Har hatt samme opplegget en gang, og da ble vi innlosjert på et helt OK hotell i nærheten av flyplassen. Shuttle med minibuss frem og tilbake. Husker dessverre ikke når og hvordan vi fikk beskjed om dette... men det dukker vel opp noe på mail.

Ellers er vel Turkish kjent for god mat og at de (noen ganger) også har «ordentlig» business på short haul. Og av og til uforutsett equipment change. Men nicket ditt avslører at du muligens ikke er ukjent med den slags... Servicen kan være litt så som så, men stort sett hyggelig crew. Men av og til noen kvinnelige cc som kan frembringe assosiasjoner til Øst Europa... Men du får sikkert en fin tur!
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2018, 12:56   #209
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Star Alliance Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Quote:
Originally Posted by TGjr View Post
Har min første reise med Turkish om to uker.
Da jeg må reise via Istanbul, men overnatting til US spanderer Turkish overnattingen. Noen som vet hvordan dette foregår. Når får jeg vite hvor jeg skal bo, og er det OK hotell ?

Jeg flyr i bussniss hele veien og har Eurobonus gullkort.

I tillegg hadde det vært av interesse å få tilbakemeldinger på hva som før dere til å like Turkish foran andre mer kjente selskap - hva må jeg passe på, og hva må jeg få med meg. Er det noen "perks" jeg må spørre etter ?

Alle tips og triks mottas med takk
Miniguide Transfer IST

Før avreise ordne e-Visa for Tyrkia. Ved ankomst passkontroll IST gå helt til høyre for Fast Track Immigration. Eventuell innsjekket bagasje forblir i transit.
Passér Customs exit og ta til høyre. Følg den gule stripen på gulvet helt til TK Hotel Desk ved Starbucks. Hele flyplassen ligger på Google Street View.

Gi dem dine boardingkort og pass. Spander gjerne et lite smil (de må behandle utrolig mye kranglete pax). Vent 25 minutter.
TK arrival lounge ligger ved siden av Starbucks (sjekk åpningstider lounge). Hopp på en minibuss. Kjør 8-40 minutter til hotellet.

Det er normalt fine hotell for både Economy og Business, XX*G påvirker ikke valget.
De siste to jeg hadde var Crowne Plaza Istanbul – Florya (rett under innflyvning 35L) og Renaissance Polat. Begge top-notch og under 10 minutter fra IST.

Du får et tidspunkt for pick-up, normalt over 3 timer før avgang. Dersom det eller hotellets egen Shuttle bus ikke passer deg, bestill en Uber.
Hotellfrokosten vil alltid være bedre enn noe du kan finne på flyplassen.

Merk at Istanbul har et seriøst trafikkproblem i rush.

Ved ankomst flyplass hopp av ved den siste døra til terminalen (helt til venstre) for Fast Track security inn i bygget.
Fortsett videre helt til venstre for TK lounge som har egen passkontroll og security for Business og TK*G+. Bruk VPN om du benytter lounge WiFi.

Om du vil oppbevare carry-on låst, så er det vanligvis ledige skap nede. Der kan du også gå ut når du skal til gate.
IST er en flyplass som helt tydelig opererer på bristepunktet av kapasitet. Ved remote apron har Business Class egen buss.

Noen betraktninger om den sagnomsuste loungen på IST:

Noe av poenget med en lounge for meg er å finne ro og mindre mennesker enn ute i terminalen, ikke binge på middelmådig gratis mat og drikke.
Således minimerer jeg tiden på IST og synes f.eks. gullstua på OSL er et mye hyggeligere sted.

Forstår ikke folks fascinasjon med denne loungen, tror det er noe som imponerer pga. størrelsen og variasjon i lokalet de første gangene,
men fader kjapt når du er ofte innom der. Jeg tar MUC/FRA/ZRH alle dager i uken over Istanbul.

Det er alltid fullt i rush, bråkete, maten er serieprodusert med identisk meny, parketten er sliten, knirker og ser stygg ut, de er trege på rydding, vinduene har ikke vore vasket på mange måneder, vinen er dårlig, ingen stille områder/pulter å jobbe ved, få strømuttak, personalet vanligvis sløve i snuta og gate ligger alltid langt unna.

Men de har god kaffe, Internet og oliven med mandel.

Lufthansa Group har mer orden på sakene (selvsagt), leverer jevnere service både i lufta og på bakken, og er proffe ved IRROPS.

Trives også mye bedre på MUC/FRA/ZRH enn IST. De bakkeansatte i Turkish oppleves som ganske likegyldige og slepphendte, tror det er en kulturell forskjell.
Samme med TK customer service (huff). På sikkerhet føler jeg meg trygg hos Turkish.

Velger alltid Lufthansa Group over Turkish dersom de opererer samme rute.

https://www.turkishairlines.com/en-n...hotel-service/
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 08-04-2018, 13:47   #210
TGjr
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Mange takk for god informasjon.
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2018, 09:54   #211
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

I følge denne tråden:

https://www.flyertalk.com/forum/prem...l#post29633702

Kan du fly Turkish fra Helsinki til Miami for EUR962 i business t/r.

Har ikke forsøkt å booke selv men det burde være en fin MR
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2018, 12:14   #212
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Vi har valgt Turkish et par ganger til Dubai nå kun på grunn av pris (og bitte litt at det er Star Alliance) og må si at jeg er ikke sånn veldig imponert.

Istanbul synes jeg er en litt guffen flyplass (spesielt utenfor loungen) og loungen er "artig" men gjør ikke at det er noe som helst verdt å fly via IST av den grunn.

Jeg må også si (uten å være politisk ukorrekt) at OSL-IST og IST-OSL flightene til tider virker som de er mer eller mindre UDI og det blir derfor temmelig kaotisk om bord, og mange som ikke har flydd før og er i utgangspunktet ganske frustrerte.

Men.. økonomisk er de uslåelige for oss fem til og fra Dubai. Vi sparer fort borti 10.000 kroner mot Lufthansa og ikke minst kan du være litt dansk og tynet mest mulig ut av hotellutgiftene med å komme tidlig inn om morgen og forlate hotellet seeeent om kvelden.

Med EK "mister" du to hotelldøgn ved å lande sent på kvelden og må dra grytidlig om morgenen.

Så - hadde jeg vært milliardærer (faktisk) så hadde jeg nok aldri fløyet Turkish så sant jeg ikke skulle kun til IST i C på A330.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 13-04-2018, 16:10   #213
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Vi har valgt Turkish et par ganger til Dubai nå kun på grunn av pris (og bitte litt at det er Star Alliance) og må si at jeg er ikke sånn veldig imponert.

Istanbul synes jeg er en litt guffen flyplass (spesielt utenfor loungen) og loungen er "artig" men gjør ikke at det er noe som helst verdt å fly via IST av den grunn.

Jeg må også si (uten å være politisk ukorrekt) at OSL-IST og IST-OSL flightene til tider virker som de er mer eller mindre UDI og det blir derfor temmelig kaotisk om bord, og mange som ikke har flydd før og er i utgangspunktet ganske frustrerte.

Men.. økonomisk er de uslåelige for oss fem til og fra Dubai. Vi sparer fort borti 10.000 kroner mot Lufthansa og ikke minst kan du være litt dansk og tynet mest mulig ut av hotellutgiftene med å komme tidlig inn om morgen og forlate hotellet seeeent om kvelden.

Med EK "mister" du to hotelldøgn ved å lande sent på kvelden og må dra grytidlig om morgenen.

Så - hadde jeg vært milliardærer (faktisk) så hadde jeg nok aldri fløyet Turkish så sant jeg ikke skulle kun til IST i C på A330.
Snedig. Så forskjellige kan man altså være.

Jeg rater ikke TK som en 7-star airline altså. Men jeg synes de har sabla god mat. Også på OSL-IST (eller på MUC, FRA, CDG og TLV for den saks skyld). Loungen er litt crowded men flyplassen på IST er liksom helt ok.

Setene er jo helt uslåelige på shorthaul. Supre pre-departure juice greier har de også

Hadde lett valgt dem foran Lufthansa, selv om Lufthansa kostet mer
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2018, 16:56   #214
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Snedig. Så forskjellige kan man altså være.

Jeg rater ikke TK som en 7-star airline altså. Men jeg synes de har sabla god mat. Også på OSL-IST (eller på MUC, FRA, CDG og TLV for den saks skyld). Loungen er litt crowded men flyplassen på IST er liksom helt ok.

Setene er jo helt uslåelige på shorthaul. Supre pre-departure juice greier har de også

Hadde lett valgt dem foran Lufthansa, selv om Lufthansa kostet mer
Jeg mistenker at du igjen refererer til business class? Det blir nok ikke helt det samme, og litt mindre innslag av UDI. Folk flest flyr Monkey.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 13-04-2018, 18:51   #215
TGjr
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Ganske syd
Posts: 281
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Ja ja - trur dette blir bra - jeg melder opp min opplevelse når turen er ferdig.
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2018, 19:44   #216
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg mistenker at du igjen refererer til business class? Det blir nok ikke helt det samme, og litt mindre innslag av UDI. Folk flest flyr Monkey.
Strengt tatt er folk flest fra Kina. Men ja. Har ikke prøvd dem i economy
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2018, 09:50   #217
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Og gjerrigknarken booker Turkish igjen..

Vi skal en tur med alle arvingene til Dubai i desember og vi havnet på hyggelige 7.000 mindre enn favoritten Lufthansa og i dette tilfelle ett helt døgn ekstra på hotellet (som på Jumeirah tilsvarer nye 11.000 kroner i besparelse)

Spørsmålet er da..

* Sparer 2000 kroner på å booke via Tripmonster kontra turkish.com - noen grunn til å ikke gjøre det?
* Ser at bookingklasse W dukker opp - dette gir null poeng? Hva kan man gjøre for å får seg en høyere bookingklasse? Det er jo fint lite valg.
* Ser på Tripmonster at jeg kan gjøre en eller flere av billettene "fleksible" - vil det da gi an annen bookingklasse - eller er det Tripmonster (eller lignende som tar støyten"?

Deres SC
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 24-04-2018, 09:57   #218
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Og gjerrigknarken booker Turkish igjen..

Vi skal en tur med alle arvingene til Dubai i desember og vi havnet på hyggelige 7.000 mindre enn favoritten Lufthansa og i dette tilfelle ett helt døgn ekstra på hotellet (som på Jumeirah tilsvarer nye 11.000 kroner i besparelse)

Spørsmålet er da..

* Sparer 2000 kroner på å booke via Tripmonster kontra turkish.com - noen grunn til å ikke gjøre det?
* Ser at bookingklasse W dukker opp - dette gir null poeng? Hva kan man gjøre for å får seg en høyere bookingklasse? Det er jo fint lite valg.
* Ser på Tripmonster at jeg kan gjøre en eller flere av billettene "fleksible" - vil det da gi an annen bookingklasse - eller er det Tripmonster (eller lignende som tar støyten"?

Deres SC
Jeg "bumper" denne som det heter..

Lurer mest på dette:

Quote:
* Ser på Tripmonster at jeg kan gjøre en eller flere av billettene "fleksible" - vil det da gi an annen bookingklasse - eller er det Tripmonster (eller lignende som tar støyten"?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 24-04-2018, 21:58   #219
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Har du sjekket kredittkortgebyr, seteresevasjonsgebyr etc med Tripmonster? Synes det alltid dukker opp noe ekstra under bestilling når ting er billigere enn på flyselskapets egne sider.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2018, 23:26   #220
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.)

Som så ofte ellers er det helt greit så lenge alt funker, både med folk og fly. Det er når ting blir ugreit at du begynner å angre på de kronene du "sparte".
KnutW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....) K3nn7 Reiseforum 357 05-03-2024 19:03
Generelt om reise og bonusprogram - United TGjr Reiseforum 245 03-02-2024 01:57
Generelt om å reise med Finnair Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 14 03-03-2017 09:08
Erfaringer med å reise med Turkish Airlines Fnate Reiseforum 19 28-06-2016 20:49
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 18:00


All times are GMT +2. The time now is 06:58.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.