Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-10-2019, 00:33   #21
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,919
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Det har da SQ aldri hatt i flåten en gang? Og bildet øverst ligner vel på en 777? Kanskje en non-ER -300?
Stemmer iflg rutetabellen.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2019, 21:34   #22
flugger
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Oslo
Posts: 143
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Takk for bra rapport. Er Jakarta å anbefale? Trygt? Når kommer hjemturen?
flugger is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2019, 21:52   #23
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Nok et råskinn av en tur rapportert fra den kanten.
Som vanlig både underholdende og imponerende.
Tusen takk
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2019, 21:17   #24
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Det stemmer at det er en 777-300. Singapore har aldri hatt 340-600, men derimot 340-500.
Deres 777-300 er konfigurert med 8F, 50C, 226Y = 284. Den skal erstattes med 787-10 og A359, som har henholdsvis 36C, 301Y = 337 seter og 40C ,263Y=303 seter i intra-Asia config. Ingen tvil at det blir en god erstatning. Vesentlig flere seter (men mindre C) i fly som er vesentlig billigere i drift. Ulempen er at F forsvinner, men de får jo en god C-klasse. 777-300 brukes blant annet på rutene fra Singapore til Jakarta, Manilla, Shanghai, Brunei, Mumbai, Hong Kong, Tokyo, Ho Chi Minh.

Andre operatører av 777-300 er Cathay med 17, ANA med 7, Thai med 6, Rossyia og Singapore med 5, Japan og Korean med 4 og Air Peace og Alexandria med en hver.

Hjemturen kommer nå. Jakarta var ikke optimalt, men det var nå engang der vi havna. Maten var utrolig bra og billig, men øl og vin var magert og dyrt. Pga terrorfare ble det så som så med turistaktiviteter.
Singapore fristet kun middels siden det var F1. Byen var nesten avstengt og hotellprisene veldig høye. Manilla hadde kanskje vært et bedre valg, men det var vi aldri inne på.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2019, 22:42   #25
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Like før boarding ble vi hooket tak i av bakkecrew, og eskortert bak sperrebånd. Jeg og mr Capt skulle ikke stå i kø med de andre, og vi skulle boarde først. Vi var tydeligvis de eneste i F på denne flighten, siden vi var de eneste bak sperrebånda. Vi hadde valgt sete 1 og 2 F, men ved boarding fikk vi beskjed om at vi kunne sitte hvor vi ville, siden det var vår egen private kabin. Så var det klart for et lite deja vu. Vår supersøte flyvertinne kom og spurte hva vi ville ha å drikke. Vi kunne velge mellom Dom og Krug. Valget falt selvsagt på Krug. Hun gikk til byssa for å hente godsakene, men vi hørte ingen POPP’er. Hun kom så tilbake med gråten i halsen og forklarte at dessverre så hadde de ikke lastet Krug på dette flyet. Litt trist, men ingen bombe akkurat. Dessuten er DP2009 så god at det var ikke noe savn. Rause glass ble delt ut, og påfyll pushet med hard hånd. Det skulle ikke stå på servicen selv om flyet ikke var loadet slik som flyvertinnene var vandt med. Kabinen var kliss lik den vi hadde på vei til CGK, så ingen grunn til å repetere noe om den. Servicen var også lik. Hjertevarm, profesjonell og prikkfri. Regner med de har ganske så strikte regler for hvordan flyvertinnene skal se ut, for det skiller utrolig lite i høyde, vekt og frisyre mellom de fleste av de.

Vi havna i midten på rad 2 denne gangen også. Utsikt fra flyvindu hadde vi sett før.

Så tilbake til flighten. Jeg var ekstremt sliten på dette tidspunktet. Bortsett fra Dumpa var det lite jeg fikk ned. Det er ikke BTC ut fra CGK, så da måtte vi ta det vi fikk. Menyen til CGK denne morgenen så slik ut:


Mens vår flight hadde dette å tilby


Maten så slik ut:

Den var ikke spesielt god. Jeg tok et par biter av hovedretten, Beef Hor Fun, men klarte da å spise opp desserten. Rødvinen som ble testet var den australske Keyneton Euphonium 2013, en skikkelig kosevin. Etter det så var jeg så kaputt at jeg sov 20 minutter.

Ved ankomst Singapore så regnet det. Vi hadde planer om å ta lunsj eller en pils på toppen av MBS, for deretter å spise en bedre middag på en bedre restaurant. Lysten på å tusle rundt i Singapore i regnvær forsvant rimelig kjapt, og vi bestemte oss for å finne loungen for å vurdere alternative planer.
Etter de publiserte reglene skal man ha avgang i SQ for for å ha tilgang til TPR. Ankommende SQ F samt avreisende *A F har kun tilgang til First Class lounge. Dette håndhever de tydeligvis ikke så strengt, for jeg og mr DY fikk beskjed om at av kunne gå til TPR, mens mr WF som hadde fløyet C inn til SIN, dessverre ble henvist til FCL. Etter reglene skulle vel han kun hatt Silverkris loungen, men mulig det ble sett på som at vi guestet han inn i FCL.

Vi ville selvsagt være sosiale, og sa at vi kunne sitte i FCL. Ingen problem, vi kunne bare sette oss ned og slappe av. Like etter kom det en kelner fra TPR med menyer til meg og mr DY med beskjed om at vi kunne bestille det alt vi måtte ønske, så skulle de bringe det ut til FCL for oss. Helt fantastisk service, selv om det kanskje var i overkant å håndheve klasseskille på denne måten. Vi hadde ikke tatt oss nær av å måtte spise og drikke det som ble servert i FCL, og kunne når som helst gå inn til TPR for å spise eller drikke.
Her får mr DY servert dumpa i FCL, til andre besøkende i loungen sin store forundring.


Dagens TPR take-away meny


Loungen ser forresten slik ut. Dette ble tatt rundt lunsj, da loungen var tilnærmet tom. Det kom mer og mer folk utover dagen, og fra ca 21 til midnatt var det stappa.

The lounge within a lounge




Midt i loungen er det en stor bar

Med diverse drikker stående klare. Det var også en bartender som fikset det man måtte ønske. Verdt å merke seg en Champagnen Piper-Heidsieck Rare Millesime 2006, som vivino oppgir en pris på 2900kr. Prismessig var den malplassert, men smaksmessig var det korrekt, da den var vesentlig dårligere enn dumpa.


Resten av loungen har ganske store sitteområder, der man kan få litt privatliv eller være sosial




Spiseområdet så slik ut, men siden de ikke hadde hvite duker så fristet det ikke all verden


Litt buffet, der det meste som ble testet smakte veldig bra. Spesielt suppa var toppen.


Dessuten sto det en kokk der, men er litt usikker på hva han satte sammen av matretter. Mulig litt omelett og salat?
__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 19-10-2019 at 22:45.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2019, 22:46   #26
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Vi fikk dessuten dette levert fra TPR, andelår, litt ost og Rauzan Segla


Som de fleste skjønner sleit vi litt med å finne ut hva vi skulle finne på i Singapore. Vi var inne på å ta en gratis sightseeing med busstur, som ble arrangert ut fra flyplassen. Ulempen med dette var at man måtte møte opp over en time før avgang, for at alle de 14 deltakerne skulle rekke å komme gjennom immigrasjonen. Til slutt ble dette enstemmig avlyst, og vi ble sittende oppe i loungen frem til vårt fly skulle gå. Det vil si at vi fikk rundt 12 timer i loungen. Kjedelig? Nei, egentlig ikke. 12 timer i FCL/TPR i SIN går fortere enn 2 timer i FCL i PEK!!
Det ble tid til et par besøk i TPR også, først for litt middag.
En titt på den bittelille buffeten, der kun desserten er fristende


Like bra som en Air China lounge




Siden sist hadde de bytta ut noen retter, så da kunne man jo kjøre på med litt hummer i stedet: Helt klart turens beste hummer, den smakte rent og godt.


Dumplings måtte vi ha


Godt utvalg av desserter, og en digg Dow’s 20y Tawny til dessert.


Har jo lest at flere av disse superbloggerene sier at TPR ikke er noe bra, men jeg er ikke enig. Jeg synes det er Asias beste lounge, og kun loungene til Swiss, AF og LH er bedre av de jeg har besøkt. Den er intim, stille, har ypperlig service og meget bra ala carte-retter
__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 20-10-2019 at 14:12.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2019, 10:03   #27
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Ble sulten igjen nå. Selv rett etter frokost
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 28-10-2019, 10:05   #28
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Så er det vel slik at all good things must come to an end, og det var på tide å traske til gaten. I Singapore er det sikkerhetskontroll ved gate. Litt uvant, men man trenger ikke beregne så veldig mye ekstra tid av den grunn. Flyplassen er behagelig og lite stressende.
Nytt fly på denne flighten, så det var litt spennende å se om interiøret var vesentlig annerledes enn i 380 og 777-300.
F med kun 1 rad så slik ut:



Ganske lik 777-300 egentlig, med litt oppgraderte farger på skinnet

Jeg havnet dessverre bak her, 2 rad i minikabinen


Nytt og fint interiør også her, med behagelige farger


Vesentlig bedre plass enn på 380, men fremdeles ikke bra


Akkurat det man trengte etter å ha gått noen minutter fra TPR, et raust glass med Heidsieck


Nattens meny så slik ut, man kunne velge mellom middag etter avgang eller frokost før landing. Synes kanskje det er litt kjipt med kun 1 servering, når flytid er bare minutter kortere enn New York-London. Sikkert bare jeg som er sær, jeg tror de fleste valgte å sove mest mulig uansett.

Jeg var også trøtt som en sokk, og angret egentlig på at jeg hadde booket mat ut fra SIN. Måtte visst prøve hummer-rett nr 3, og den var helt på det jevne. Den i loungen var mye bedre.


Middagen ble gjort unna så fort som mulig, og deretter ble sengen laget til. Her blir hele setet vippet fram, og senga blir helt grei til å være i business class.


Den er rimelig trang ved bena, og relativ kort, men bra madrass og dyne trekker opp. Aner ikke om jeg hadde klart å sove der uten dumpa i blodet.


Oppsummert denne flighten på rundt 6 timer:
Hyggelig crew, ganske bra sete, god sjampis og medium mat. Alt i alt en grei tur i business, men synes ikke at den nye businessclassen til Singapore er mind-blowing. Personlig foretrekker jeg helt klart SAS sine businessklasse-seter.

Så var det klart for å slå i hjel noen timer på verdens kjipeste storflyplass i verdens dårligste førsteklasselounge. Heldigvis litt kortere tid enn på utreisen, da vi fikk routet oss om til Frankfurt i stedet for Munchen. Passkontroll for transitt gikk heldigvis kjapt denne gangen, og vips var man oppe i det aller helligste denne flyplassen har å tilby. Den eneste merkbare forskjellen kontra business var belegget. Her var det lenger mellom opptatte stoler.


Utsikten er det eneste positive med denne loungen, og man klarer jo slå i hjel en time mens man ser på avganger og følger med på flightradar


Ingen frokost på flyet, så da ble det en ekte bondefrokost i loungen. Det var viktig å finne balansen her, så man ikke måtte begynne med champagne på tom mage, og samtidig hadde plass til å smake på en del av maten om bord.



Prøvde å finne litt smågaver og suvenirer til familien på flyplassen, men slikt eksisterer vel ikke. I stedet får man muligheten til å se litt på en fontene.

__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2019, 07:19   #29
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Antar siste del her kommer snart?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 02-11-2019, 10:08   #30
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Ja, ting tar bare litt tid. Nå går det mot slutten, bare en post igjen etter denne:

Fulgte med når flyet fra Tyskland landet, og kunne med glede se at det var akkurat dette flyet som skulle ta oss hjem. Ingen kler vel retro bedre enn 747, og 747 kler vel Lufthansa best av alle retro-malinger.


Også på denne boardingen var det ørten damer som sprang rundt og sjekka boardingpass. I og for seg fint nok, siden de tre musketerer da ble hooket tak i, og geleidet innenfor sperrebåndet. Vi kunne da boarde i ro og mak, før boarding i det hele tatt ble annonsert.

Om bord så det selvsagt slik ut


Første tre setninger var som følger:
-Welcome onboard !!
-You can sit anywhere you want, it is just the three of you
-Would you like som champagne??

Kan man få en bedre start på en flytur?

Kabinen er relativt liten, men likevel min favoritt når den ikke er for full. Jeg og mr Propsareforboats satt på 1AK, akkurat som vi gjorde hjem fra JFK sist vi var på tur. Mr DeHaviland satt på 2A, og de andre setene brukte vi som senger når det passet oss. Setene er like resten av flåten til Lufthansa. Ikke tipp topp moderne suite, men meget bra på alle måter likevel. Det eneste jeg kunne ønsket meg annerledes var en skjerm med høy oppløsning i f.eks 32"


En liten rarietet som ikke sto på menyen. Vivino og cellartracker sier 3700kr og 4000kr. Denne har til nå kun blitt laget i 7 årganger.


En særdeles god start på en særdeles god flytur

Vi hadde en særdeles chatty flyvertinne, Ms Godstein. Hun var irsk, så det var egentlig ganske krevende å få med seg hva hun sa, spesielt etter et par glass. Hun hadde virket satt seg fore å dulle og stelle med oss, noe som vi ønsket velkommen etter et par timer i icouldnotcarelesschina.

En hyggelig hilsen lå og ventet på oss, slikt kan man sette pris på.


Vinlisten var i utgangspunktet lik med utreisen, og her er dagens meny






Det var en flott dag i Kina, og etter avgang ser man hvor langt ute på bygda flyplassen ligger



Så, var man gått over til vann? Jeg tror egentlig ikke det. Flyvertinna hadde mange spørsmål og lurte på om vi likte sjampisen osv. Jeg innrømmet at jeg foretrakk Grand Siecle, newbee som jeg er. Hun fortalte at hun hadde åpnet den dyreste til oss, siden hun trodde den var best og at vi foretrakk den. Det kan man kalle proaktiv service. Mr props tok en sjampis-smaking, der han sammenlignet begge, uten å kunne konkludere med hvem han likte best. Selvsagt var Alexandra bra, men den virket noe fersk og stram. Kanskje den er bedre med mat enn som apritiff. Personlig så liker jeg Taittinger Comtes BdB og Rose bedre enn Laurent Perrier. Det er ikke alltid den dyreste som er den beste. Her kom i alle fall en liten apetittvekker, og like etter bildet ble tatt kom Grand Siecle også.


Kaviar-runde nr 1, ikke akkurat en miniposjon. I følge ms Chatty så ble det alltid lastet to bokser kaviar, det skulle holde til 8 passasjerer i F. Det som ikke ble spist opp, ble kastet. Det var viktig at ting ikke ble levert tilbake, for da kunne de finne på å kutte ned på antallet bokser tilgjengelig i F. Vi fikk versågod spise opp, siden hver boks kostet €1200. Så satt vi der da, og gjorde akkurat som vi hadde fått beskjed om. Etter to solide serveringer så var boksene tomme. Før vi hadde passert Ulan Bator så hadde vi 3 spist kaviar for 24 500kr og drukket champagne for 9000kr.




Dagens runde med forretter. Gode de også, men ikke så bra som på utreisen. Liker godt konseptet med tre forretter, så kan man spise det man liker og la være resten. Det skal godt gjøres at man ikke liker noen av de. Enda bedre er Swiss sitt konsept, der man velger forretter fra en buffet på tralla, og kan ta så mix & match akkurat som man vil. Rekene var de beste, men også tomatene var ganske spennende.


Etter dette var det egentlig på tide å trekke ned gardina. Jeg var ikke klar for hovedrett og ørten glass med vin. 3 timer senere så var man litt mer opplagt, og klar for nye kulinariske opplevelser.

Valget falt på kamskjelldumping, hvis jeg husker riktig. Det smakte i alle fall ganske så godt. Egentlig godt med litt lettere mat når man er ute og flyr, man burde være flinkere til å velge ting som kommer fra havet.


Av alle ting så ble det drukket rødvin til dette. Målet var å smake seg gjennom alle rødvinene, det var to som ikke ble smakt på utreisen. Konklusjonen etter denne turen var at Lufthansa overgår seg selv på rødviner. Som regel har jeg funnet 1-2 gode, men her var alle 4 gode. Jeg hadde vært happy dersom bare en av de var om bord, og resten var crappy. Best ut kom Kai, som var en ypperlig smaksbombe i tynn og tørr luft. Deretter kom supertoscaneren, så bordeauxen og til slutt spanjolen. Det ble også tid til en liten ostetallerken, fulgt av dessertvinen fra Kypros. Virkelig spennende valg av Lufthansa dette, og en skikkelig god vin. Uhyre konsentrert og lang, og matchet fint med osten. Den ostetallerken er litt "thai", skulle gjerne se at Lufthansa lærte litt av sin mer raffinerte søster i syd.



Mr props på rad 2 tok en vinsmaking, men jeg sto over. Tanken var å komme hjem uten å være hverken brisen eller fyllesyk.



Så ble det en lett sjokoladedessert. Crewet holdt av sjokoladekaken til meg fram til landing, men jeg måtte faktisk kaste inn håndkledet og melde pass på den.


En utrolig flytur gikk mot slutten, og da kom ms Chatty til oss og fortalte enda mer om seg selv og takket oss for at hun hadde hatt en utrolig fin tur. Hun ville gjerne jobbe mer i 1.kl, og ba oss derfor sende inn en feedback på turen og hvordan hun hadde vært. Frem til dette hadde jeg syntes hun var blid, hyggelig, serviceminded og noe i overkant pratsom. Det er grenser for hvor mye man gidder å høre om hvor travel schedule de har. Når man begynner å tigge om anbefalinger blir alt bare feil. Det er omtrent på nivå med taxisjåfører som lurer på hvor mye tips de skal legge inn. Dette er ikke slik man gjør i 1. kl, det er rett og slett uproft. Jeg har ikke sendt inn noen feedback, og hvis jeg hadde gjort det hadde det blitt negativt. Kanskje hun bare fikk ekstra lave skuldre siden vi ikke var en del av det vanlige klientellet med dress og slips?
Alt i alt var turen nesten perfekt, men denne flyvertinna klarte å sette et lite skår i gleden.

__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 02-11-2019 at 10:26.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2019, 10:18   #31
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Hadde ikke Lufthansa er slik litt med "buffet aktig" forrettservering i First tidligere, sånn type 2011 da jeg fløy dem? Selv om jeg uansett endte opp med full pakke
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 02-11-2019, 10:23   #32
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Hadde ikke Lufthansa er slik litt med "buffet aktig" forrettservering i First tidligere, sånn type 2011 da jeg fløy dem? Selv om jeg uansett endte opp med full pakke
Rundt 2011 hadde de tårnet med tre tallerkener i et stativ?
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2019, 10:25   #33
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Rundt 2011 hadde de tårnet med tre tallerkener i et stativ?
Ja, var den jeg tenkte på. Men Swiss sin er vel litt med buffet?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 02-11-2019, 10:32   #34
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ja, var den jeg tenkte på. Men Swiss sin er vel litt med buffet?
Ja, de har en tralle med gjerne 2-3 ulike retter, pluss balik laks og diverse tørket kjøtt. Photobucket har jo ødelagt alt som heter tripreports, så finner ikke igjen noe bilde i farten.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2019, 19:34   #35
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Takk for nydelig rapport som lager en ulmende reiselyst.

Denne 2004 Alexandra Rosè hadde de også på mine forrige tur til Miami og var blant de aller beste sjampisene jeg har smakt.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2019, 11:04   #36
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Takk for turen! Osteanretningen så utrolig stusselig ut, spesielt med tanke på nivået på kaviar, bobler og rødvin...
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2019, 22:22   #37
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 805
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Jeg takker også for beretningen om en crazy guttetur !
Alligevel hvisker en lille djævel mig i øret, at det er en besværlig
måde at få et et finere gastronomisk måltid mad på .
Hvad er der egentlig i vejen med MAAEMO ??
__________________
Flights 2024: CPH-KEF-CPH (SK)
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2019, 03:20   #38
Erik HB
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2018
Location: Sydney, Australia
Posts: 105
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Quote:
Originally Posted by oy-viv View Post
Hvad er der egentlig i vejen med MAAEMO ??
Høyde over bakken?
Erik HB is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2019, 03:59   #39
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Quote:
Originally Posted by oy-viv View Post
Jeg takker også for beretningen om en crazy guttetur !
Alligevel hvisker en lille djævel mig i øret, at det er en besværlig
måde at få et et finere gastronomisk måltid mad på .
Hvad er der egentlig i vejen med MAAEMO ??
Håper guttene også har vært innom Maaemo, men dette er jo noe helt annet!
En kø av høykvalites al a carte og tre-fire-femrettere for de som orker, og champagne på høyt nivå, i et høyt tempo, over lang tid.
Maaemo er sprint, dette er 50km kappgang, med veldig myke og behagelige såler. Tror jeg.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2019, 19:29   #40
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Tre musketerer rider igjen, tar den helt ut denne gang

Jeg gir denne en stemme som årets reiserapport

Fløy med Mr. DY forleden dag også

Fantastisk flott. Et artig gjensyn med Jakarta. Tror det UD reiserådet har vært det samme i 10 år minst.
De to årene (2010-11) jeg bodde der var det stille. Så har det tatt seg opp.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List...s_in_Indonesia
MountainDew is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Mistet bagasje nå igjen - denne gang BGO-OSL Star Flyer Småprat 45 13-08-2014 05:03
Medlemskveld Oktober, NSFF og venneforeningen tar den helt ut.... Airbus 330 NSFF-forum 2 24-10-2012 09:26
Asia tur #2 2012. Tar'n helt ut igjen. Bilderapport Tommy777 TripReports 34 02-06-2012 22:38
Taxende 737 igjen, men denne gang på RYG Wig-wag Bilder & foto 2 10-02-2011 15:56
De tre musketerer på tur til ABQ del 1 SNSK TripReports 15 12-07-2010 19:56


All times are GMT +2. The time now is 13:55.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.