Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-10-2015, 18:53   #141
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default Re: London-tråden

Noen som har noen erfaring med Hotwire i London, eller er det bare US dette fungerer i noen grad, som noen mener???
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2015, 19:30   #142
afirm
Newcomer
 
Join Date: Jul 2015
Posts: 7
Default Re: London-tråden

Har brukt Hotwire ein gong, då fekk eg Novotel Excel (bestilte nok docklands/aust-london). Betalte då 150gbp for tre netter, god pris, men ikkje revolusjonerande for det området.

Angåande Visitor Oyster card so ser ikkje eg heilt vitsen med å bestille dette på førehand, det må vel koste litt i frakt? Men du kan vere uheldig med kø på Heathrow. Eg hadde morgonflyet frå Oslo no på laurdag, då var det veldig lang kø på automatane, sikkert 20 personar i kø. Då var det veldig kjekt å kunne gå rett forbi. Men i utgongspunktet skal ikkje det vere noko problem å skaffe kort når du kjem dit.
afirm is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2015, 20:58   #143
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: London-tråden

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Litt OT, men hvordan er det å kjøpe seg SIM-kort for datatrafikk i UK? Har en liten 4G router som kan medbringes.
Bør være grei skuring. Jeg bruker fra tid til annen pay-as-you-go SIM-kort kjøpt via f.eks. Carphone Warehouse som selger SIM-kort for en rekke operatører. Jeg vil tro dette kan fungere også for deg. Etter at roaming-prisene på datatrafikk har blitt nokså kraftig redusert de senere årene så har jeg imidlertid i liten grad giddet å styre med slikt.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2015, 21:31   #144
Bengt
ScanFlyer Silver
 
Bengt's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 644
Default Re: London-tråden

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Litt OT, men hvordan er det å kjøpe seg SIM-kort for datatrafikk i UK? Har en liten 4G router som kan medbringes.
Enkelt är att köpa 3 UK Pay as you go för data. De finns i 3-s butiker lite öferallt i London. Ca 10 GBP för 1 GB, 20 för 3 GB. Se http://store.three.co.uk/view/search...ariff=0to49.99

vodafone har liknande priser.
__________________
Bengt, flyger helst till Katalonien
No flights since February 2020
Bengt is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2015, 22:00   #145
The Viking
Gastronaut
 
Join Date: Oct 2008
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
Posts: 308
Default Re: London-tråden

Melia har 3 for 2 tilbud hvis du booker innen tirsdag; White House er rimelig sentralt og hvis du joiner bonusprogrammet vanker et bonuspoeng som kan brukes til fradrag på prisen..
The Viking is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2015, 22:17   #146
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default Re: London-tråden

Quote:
Originally Posted by The Viking View Post
Melia har 3 for 2 tilbud hvis du booker innen tirsdag; White House er rimelig sentralt og hvis du joiner bonusprogrammet vanker et bonuspoeng som kan brukes til fradrag på prisen..

Takk. Sikkert bra, men ser ut til at de er Litt utenfor min liga, selv med 3 for 2 til 752£
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2015, 01:08   #147
marekbz
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 166
Default Re: London-tråden

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Beveger man seg i ytterkant av Subway sone 1-2, f.eks mot Canary Wharf, så faller prisen en del. Tuben er vel grei å bruke, men tenker om man velger litt shopping, så bør ikke hotell være så laaaangt borte, evt om man skal ha seg frokost utenom hotellet også..
Vi har bodd på Canary Wharf Hilton, og opplevde det ikke som noe problem å ta tuben inn til sentrum. 10-15 minutter, og du er midt i smørøyet.

Kriteriet for mine hotellvalg i London har alltid vært hvor nært det er nærmeste tube.
__________________
Flightdiary
marekbz is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2015, 09:34   #148
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: London-tråden

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Noen som har noen erfaring med Hotwire i London, eller er det bare US dette fungerer i noen grad, som noen mener???
Usikker på hvor mye du sparer og med tanke på hvor mange dårlige hoteller som faktisk koster endel vil jeg annse det som god risk med liten reward.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2015, 22:54   #149
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default Re: London-tråden

Da ble hotellet Thistle Holborn, The Kingsley valgt, så sentralt kan man vel si. Ikke det rimeligste, men er vel i nedre av det øvre sjiktet

Nå er vel ikke slagplanen helt lagt, men tenker nå å styre unna de størrste fellene, og heller nyte det, og ta det som det kommer.

Tenker litt på hjemreisen, avgang 1535 fra LHR, ser ut som det er check in 45 min før, og ha litt god tid, så begynner vel nesten avreisen fra London etter en vel sein frokost. Regner med vi tar tuben ut, siden vi planlegger å ha Oyster card, og da må man vel regne med ca 60 min der også?
Mulig vi prøver på en OT, så da kan det også bli fast-tack og evt lounge, så kan vi bergene litt bedre tid også. Er det noe bedre butikkutvalg/gode priser på LHR, eller er det like stivt som OSL. Får man evt handlet litt tax-free her, vet noen flyplasser har en liten bule for oss non-Schengen. Blir ikke mye tid på OSL, så blir evt å rappe med det man forbruker langs promendaden. Vi har vel under en time før flyet til HAU går, når vi ankommer OSL.
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2015, 23:13   #150
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: London-tråden

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Da ble hotellet Thistle Holborn, The Kingsley valgt, så sentralt kan man vel si. Ikke det rimeligste, men er vel i nedre av det øvre sjiktet

Nå er vel ikke slagplanen helt lagt, men tenker nå å styre unna de størrste fellene, og heller nyte det, og ta det som det kommer.

Tenker litt på hjemreisen, avgang 1535 fra LHR, ser ut som det er check in 45 min før, og ha litt god tid, så begynner vel nesten avreisen fra London etter en vel sein frokost. Regner med vi tar tuben ut, siden vi planlegger å ha Oyster card, og da må man vel regne med ca 60 min der også?
Mulig vi prøver på en OT, så da kan det også bli fast-tack og evt lounge, så kan vi bergene litt bedre tid også. Er det noe bedre butikkutvalg/gode priser på LHR, eller er det like stivt som OSL. Får man evt handlet litt tax-free her, vet noen flyplasser har en liten bule for oss non-Schengen. Blir ikke mye tid på OSL, så blir evt å rappe med det man forbruker langs promendaden. Vi har vel under en time før flyet til HAU går, når vi ankommer OSL.
Du bør ikke satse på shopping på heathrow, dersom du kjører OT er Lufthansa loungen å anbefale.

Skal du ha nice shoppingplass i london anbefales, Westfield Strattford ( olympiaparken) Helt nytt svært kjøpesenter med både ting for dama/kona/elsker/mannen/kids.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2015, 23:15   #151
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default Re: London-tråden

Quote:
Originally Posted by ErlA View Post
Du bør ikke satse på shopping på heathrow, dersom du kjører OT er Lufthansa loungen å anbefale.

Skal du ha nice shoppingplass i london anbefales, Westfield Strattford ( olympiaparken) Helt nytt svært kjøpesenter med både ting for dama/kona/elsker/mannen/kids.
Nei, det hadde jeg egentlig ikke heller, men med kona på slep, så vet du aldri. Westfield, takk, sjekker opp dette. Noen sier Camden er bra, noen sier det er oppskrytt...
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2015, 23:16   #152
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: London-tråden

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Nei, det hadde jeg egentlig ikke heller, men med kona på slep, så vet du aldri. Westfield, takk, sjekker opp dette. Noen sier Camden er bra, noen sier det er oppskrytt...
Spørs hva du skal shoppe, lillesøster som hadde en periode som litt emo/punk/osv diger å shoppe i camden men for oss vanlig dødelige synes jeg personlig det er oppskrytt. Skal du dog ha ting som gjør deg mer svevende enn alkohol er vistnok camden plassen.

Ellers pleier jeg å unngå hele plassen, finnes såpass mye annet som er bra.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2015, 23:54   #153
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: London-tråden

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Nei, det hadde jeg egentlig ikke heller, men med kona på slep, så vet du aldri. Westfield, takk, sjekker opp dette. Noen sier Camden er bra, noen sier det er oppskrytt...
Camden er vel som ErlA skriver kanskje litt mer alternativt orientert... Det er imidlertid enkelte kjekke steder langs Camden Locks, men kanskje best hvis temperaturen er slik at man kan sitte ute.

Men siden dere skal bo i nærheten av Covent Garden så ville jeg kanskje heller satset på det heller enn Camden town. Det er en del shopping muligheter der, samt at dere jo ikke er så langt unna Regent Street som jo byr på en god del shopping muligheter.

Forøvrig er det vel riktig at fra Holborn bør du beregne en times tid med tube'en. Som ErlA skriver er ikke det noe stort poeng å shoppe på LHR.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2015, 23:58   #154
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: London-tråden

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Camden er vel som ErlA skriver kanskje litt mer alternativt orientert... Det er imidlertid enkelte kjekke steder langs Camden Locks, men kanskje best hvis temperaturen er slik at man kan sitte ute.

Men siden dere skal bo i nærheten av Covent Garden så ville jeg kanskje heller satset på det heller enn Camden town. Det er en del shopping muligheter der, samt at dere jo ikke er så langt unna Regent Street som jo byr på en god del shopping muligheter.

Forøvrig er det vel riktig at fra Holborn bør du beregne en times tid med tube'en. Som ErlA skriver er ikke det noe stort poeng å shoppe på LHR.
Reagent street er forsåvidt bra plass å vandre, spesielt nå som oljefondet eier 25% av hele gata! Så da må man jo innom
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2015, 23:59   #155
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: London-tråden

Når det er sagt, kuleste opplevelsen man kan ha i london om man liker Teater er å dra på en secret cinema forestilling. Desverre er det skjeldne og de annonseres ofte kort tid i forveien, Men det er en opplevelse som ikke finnes andre plasser!
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2015, 00:15   #156
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default London-tråden

Tenker å gå op en musical, ser de selger billetter på TKTS, som man da må personlig møte opp, eller er det like greit å bruke box Office, så vet man hvilke plasser man får? Ser flere norske selger, men da med dyrere pris enn box Office
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2015, 00:37   #157
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: London-tråden

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Tenker å gå op en musical, ser de selger billetter på TKTS, som man da må personlig møte opp, eller er det like greit å bruke box Office, så vet man hvilke plasser man får? Ser flere norske selger, men da med dyrere pris enn box Office
Om man vil på en bestemt kan det være greit å forhåndsbooke, da får man plass men man betaler fullpris. Hver morgen selger Tkts rabaterte billetter til mange show, men de mest populære er alltid utsolgt. Finnes mange andre småsjapper som gjør det samme, men TKTS er den eneste som garanterer gode plasser. Du risikerer plasser med limited view, eller ekstremt lite benplass om man handler i de andre bodene. Noe som er kjipt.

Jeg og kona ser alltid 1 eller 2 om vi er der, og vi har en 4-5-6 vi ønsker å gå på, så ned på tkts en halvtime før de åpner og stille oss i kø ( det er lang kø) så kjøpe på det som er ledig.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2016, 00:51   #158
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: London-tråden

Blåser litt liv i denne tråden jeg

Skal på en mini-weekend (lørdag-søndag) til London i desember med fruen (uten arvingen) og svir av både Avios og Goldpoints til den store gullmedaljen sånn at man slipper unna å svi av noe særlig med kæsj på selve turen og overnattingen.

Blir midt i turistfella (Radisson BLU Edwardian Berkshire) på Oxford Street siden det er noen som har planer om litt powershopping på lørdagen.

Restauranten for kvelden er Picture Fitzrovia som blir et nytt bekjentskap. Fant fram til denne etter en anbefaling + at den ikke ligger så langt unna "basen" vår. Noen her inne som kjenner til denne restauranten? Ut fra det jeg har sett så ligner konseptet litt på Sentralen Restaurant i Oslo.

Ellers får man vel alltids krysse fingrene for at krona styrker seg mot pundet i tiden mot jul
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is online now   Reply With Quote
Old 23-09-2018, 23:13   #159
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: London-tråden

Skal sende Frøkna med tantejenta på 14 på tur om ein månads tid. Tips til hotell sånn passe sentralt? Pris er viktig, trur dei vil ha frukost. Elles ekje det så farleg. Litt "uansett" korleis ein søkjer endar ein litt opp med Bayswaterområdet, ser det ut til. Det er no greitt nok. Må vere bookbart på hotels.com for å få brent av ei natt.
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2019, 14:30   #160
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: London-tråden

Jeg skal reise ut fra LCY en tidlig søndag ettermiddag. Er det noen som har erfaringer med hvor tidlig det er lurt å møte opp? Skal til AMS, så passet skal vel inspiseres.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
London; Copthorne Tara Hotel V Doubletree by Hilton London Fjordheim Reiseforum 3 13-02-2013 22:45
Stavanger-London-Ottawa-St.John's-Halifax-London-Stavanger (Air Canada) zico77 TripReports 6 26-03-2012 16:05
Oslo london bosten miami new york london oslo TONROY TripReports 8 19-05-2011 22:52
Bergen-København-London Heathrow-London Gatwick-Bergen FlightDeck TripReports 15 18-04-2009 13:51
Oslo-Wroclaw-London Stansted-London Heathrow-Oslo FlightDeck TripReports 8 01-03-2009 19:53


All times are GMT +2. The time now is 20:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.