![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Så var det videre til ekte ferie og dette på selveste første juledag. Det er alltid noe rart med å forlate Bangkok som ofte ar da fra kaos til paradis for vårt tilfelle – og man savner kaoset allerede litt på flyplassen. Nok en forhåndsbestilt van var der når den skulle og kostet 35USD som ikke var ille. Denne var dog ganske sliten og stinket bensin, men vi var fremme uten drama og på riktig terminal.
Etter 5 mail (de svarer faktisk fort og greit) med Thai så hadde jeg gitt opp å legge inn Senator statuen til kona, og arvingene hadde jeg gitt opp da det var 18 års grense på status match osv. Men på BKK var dette t fint lite problem og det var *Gold service hele veien fra innsjekk, tag og rett inn på loungen. Innmari rart å være på BKK igjen og mange minner fra pre-COVID. Disse lounge damene hadde null problem med å slippe inn 4 ekstra på dette ene stakkarslige kortet og vi gled inn på en god gammel Thai lounge. Domestic loungene til Thai er helt alkoholfrie og det er jo faktisk litt deilig da jeg helt sikkert hadde pælmet innpå et par Chang «bare fordi det går an og er gratis». Går man lengst inn i loungen så havner man faktisk på en lys deilig "vinterhave" hvor man sitter helt alene. Boardingen er de flinke på i Thailand og det er temmelig klart hvem som er gull og at de skal pokker meg inn først. Ikke alle no-gull som liker det, men sånn er det. Deilig med disse setenummere på Thai hvor ca midt på flyet på denne vesle A320en er rad 47. Klientellet her var lissom de som verden glemte med alt fra iranere, saudiere til russere – greie folk, men et par av de som her litt lite kustus på arvingene. Virkelig artig å fly domestic Thai igjen (for en nerd, for de fire andre en kort A320 flight med litt penere flyvertinner). De serverte en liten goodie bag med en kakebit (som var av en eller merkelig grunn skikkelig god, selv for undertegnede som sjelden spiser søtt kliss). Null alkohol her også som sikkert er greit. Tenker på gamle dager hvor denne ruten kunne by på alt fra 747 og 777 til A300.. Det var eksotisk det.. Bildene fra vingene viser Hua Hin fra luften (tror jeg), den deilige innflyvningen til HKT og en sliten nydelig russer på vei hjem til Moskva. Fra landing til vi satt i bestilt van (denne var litt finere og sjåføren hadde litt Thai aktig uniform) tok vel 18 minutter. I Asia har de denne merkelige formeningen om at priority bagasje skal leveres raskt og ikke minst først. De 30 minuttene til hotellet er en opplevelse i seg selv med alt fra vakker natur, halvnakne russere til mopedulykker (guffent). |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fikk Orrefors glass til min flaske Charles på vei hjem fra Atlanta i sommer i SAS Plus
![]() Ellers må jeg si at 299 for en halvflaske er et varp. Den koster da minst 550 kr for en helflaske på polet, så dette er jo innkjøpspris. Husker flyvertinna snakka om at hun vurderte å kjøpe med seg restlageret hjem...... Hele historien fra den turen kan du lese her: https://finalcall.travel/no/test-sas-plus-til-atlanta/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
NB! På Plus så får du jo ekte glass uansett da. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Når jeg ser etter så husker jeg vel at man få et Orrefors glass på brettet til vinen, men til all annen drikke får man plast. Til GT før maten, til en avec, øl eller brus er det plast som gjelder på langdistanse Plus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Takk for fortsettelsen. Det stemmer at glass vanlig is bare kommer med brettet i plus. Noen som vet om forhåndsbestilling av champis blokkerer for evt oppgradering?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så var det jo Phuket da… Flyet ble booket først fordi «i Thailand er det jo så billig at det bare er å booke 4S» osv.. Men det var det jo ikke.. Vi fant til slutt Namaka Resort på Kamala (hvor vi skulle feire nyttår med noen venner og familie) som var noenlunde levelig.. For disse tretten dagene skulle selv litt slitne Hyatt Regency ha over 200.000 kroner for oss fem. Namaka skulle ha 60.000 og fikk ganske variert kritikk på nettet – men det ble ikke mange andre alternativer. Hotellet var tydeligvis meget Instagram-vennlig og ser skikkelig bra ut på bilder.. Hotellet ligger oppe i noen klipper med infinity-bassenger og sinnsyk utsikt. Vi hadde to premier sea facing rooms i topp-etasjene med terrasser med utesenger osv.. Vakke måte på.. Men dette var triste greier.. Luktet vondt, slitne redde ansatte som ikke kunne engelsk, elendig frokost med syntetisk juice (i Thailand!!) og pulver kaffe..
Bassengområdet ble ryddet en gang i døgnet og ingenting fungeret.. Svært tynne dører og skikkelig bråkete AC som luktet Labrador Retriever (som har bikket ca 14 år – ikke de søte på film) Jeg ble skikkelig skuffet og måtte skjule dette for barna som faktisk stortrivdes iKamala og på hotellet – og det er jo det viktigste (de orket ikke frokosten, men et sted går grensen). Kamala var ikke min ting og jeg var mye i Thailand på nitti tallet og da var det også crappy, men i det minste billig. Slitne plast-stoler og fulle skotter er artig hvis øllet koster 12 kroner, men ikke når den bikker 60. Det rare var at alle restaurantene man ble anbefalt var skikkelig ille, men vi fant til slutt noen perler som leverte. Det var mye mas og tjas så etter et familieråd ble vi enige om å forlate Phuket.. Vi fikk tak i hotellsjefen som var negativ da det var ingen mulighet til å avbestille. En kjapp chat med hotels.com (som va rmeget proffe) og et lite bjeff til sjefen så var det to nye rom og utsjekk fire dager før avtalt. Da ble det en fantastisk nyttårsfeiring på Kamala stranden, heldags båttur med dykking på Phi Phi osv, Hooters (faktisk en av topp fem måltidene i Phuket). Et triks jeg lærte var at har de fatøl (som faktisk thai ølet virkelig kler) så er maten også bra.. Deretter stakk vi nordover til Natai Beach og utrolige Santhiya resort… Her smalt det… milevis med øde strender (gikk en mil en dag og møtte kun to russiske veninner), nydelig mat og et hotell som ga 30 i puls.. Luktene, servisen osv… Fytte rakkern… Dette er også bare 20 minutter unna Mai Khao stranden hvor det er helt råe restauranter og blant annet Anantara som er en del av kulissene for White Lotus III (Som vi gleder oss noe veldig til) Her skal man faktisk tilbake.. Savner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg kan også bekræfte, at på SK PLUS longhaul får man et rigtigt glas til maden! Men ellers synes jeg, at dette plastik halløj er ved at blive et kollektivt Flyprat traume ![]() På Singapore Airlines CPH-SIN så jeg for nylig ikke skyggen af et rigtigt glas på Premium Economy. Selv pre-lunch champagnen blev serveret i plastik “glas”, med fod ganske vist! Champagnen var Charles de Cazanove Brut Tradition; jeg ved ikke engang, om de ærede forumister vil godkende denne drik som champagne? ![]() Tilbage til Mr. Sud og hans rapport…
Flights 2024: CPH-KEF-CPH (SK) CPH-SIN-SYD (SQ)// SYD -AYQ- MEL (JQ) //MEL-SIN-CPH (SQ) Last edited by oy-viv; 30-01-2025 at 01:58. Reason: add. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Nathai Beach ser fett ut! Deler din oppfatning av Kamala, bortsett fra selve stranda er det ikke mye å skryte av. Blir en snau uke i Phuket i slutten av februar, da bor vi vegg i vegg med Hooters
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Så var begynte 17 dager med ferie og nærme seg slutten. FruSud skal ha for the switch av klasser og det hjelper veldig på sorgen over ferdig ferie med å vite at mesteparten av hjemreisen skal skje i 2A.
Deilig riskoker-van til flyplassen, kjapp innsjekk og så møtte vi en virkelig nydelig – men utrolig nok skikkelig Dragete Thai ansatt i loungen. Hun var først meget avvisende fordi fire av følget sto med EBG på bookingen og nesten litt glad sa at vi ikke slapp inn. Så så hun at jeg var Senator, men da sa hun triumferende at begge voksne måtte være det. (Som tidligere nevnt så var ikke Senator nummeret til Dr.. FruSud i bookingen) Vi fortalte at hun var Senator og viste mailkommunikasjonen med Thai. Da hentet hun en sjef og da hun kom så fant FruSud brukerprofilen sin hos Luifthansa som bekreftet Senator. Da gikk sjefen igjen og Thai-Dragen tastet i flere minutter mens hun så på alle billettene og når vi begynte å få litt nok smilte hun opp og nesten lo når hun sa «Dere er jo fem… dere har bare tilgang for fire – dere slipper ikke inn».. Helt surrealistisk.. Her har vi gått i 17 dager og ALLE thaier du møter er til å spise opp, og så møter man en så innbitt guffen variant? Ikke at det har noe å si – men hun var i tillegg usedvanlig vakker. Tror alt tok ti minutter og jeg ble nok litt syrlig da jeg sa hadet.. Men på grunn av dette så fikk vi ett av feriens topp 5 måltider.. Vi spiser ekstremt sjeldent på Den Gylne Måke, men etter så mange dager med koriander, kokosmelk osv. så smakte en double cheesburger helt himmels.. Så himmels at alle tok en runde nummer to.. Fantastisk. Så ble det «Boarding» og den var ganske kaotisk med masse folk samlet rundt et papp-lapp og et parr gnaske hissige franskmenn som var gullkunder og dyttet vekk noen koreanere.. Midt oppe i kaoset lo barna av noen navn som ble ropt opp som lignet på asiatiske utgaver av våre navn.. Dette gjentok seg og de lignet mer og mer på mitt navn men L og R var litt byttet om. Plutselig kom det en myndig dame i Thai dress og prikket meg på skulderen og spurte om vi het det vi het (med L og R litt byttet om) og vi sa jag.. Da sa hun bli med oss.. Jeg blir ikke stresset av slik, men her ble den ellers så rolige FruSud litt skeptisk.. Hun forklaret oss i heisen at de hadde funnet noe suspekt i bagasjen vår og vi måtte bli med til security. Da nevnte FruSud at hun nylig hadde leste n bok om noen som hadde får plantet litt jazz-tobakk i kofferten og sa at denne blir nok morsom. Vi ble eskortert til andre enden av flyplassen og tatt inn på et rom hvor vi fant ut at det var junior sin koffert som måtte åpnes.. Da ble junior og jeg tatt videre inn på et rom og der fant de jaggu en Apple ladeboks som vi kunne ha i håndbagasje men ikke koffert. Jeg spurte gutta i uniform om de kunne gjøre meg en liten tjeneste – å eskortere junior på 10 år ut av kontoret med armene på ryggen.. Ansiktet til familien Sud og de 110 andre turistene som så denne vesle arresterte tassen , og latteren når de skjønte at det var en spøk var virkelig priceless.. SÅ vi rakk flyet og fikk i tillegg prioritet over prioritet (som virkelig hisset opp frsnakmennene og koreanerene) og det ble en skikklig udramatis tur opp til BKK. Der raw-dogget jeg vel og glodde ut av vinduet hele turen (fremdeles uten promille).. For en utsikt.. Jeg mener fremdeles at de som ikke velger vindussete er sosiopater. NB! Kaken på Thai denne gangen smakte huggorm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Herlig!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God tur - send litt oppdateringer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Radio P4 sprer julestemning på OSL | LN-CGJ | Småprat | 4 | 21-12-2014 17:06 |
Julestemning med Finnair sin nye reklamefilm | hifiman | Småprat | 0 | 30-11-2014 14:59 |
Thailand | RH | Reiseforum | 6 | 21-04-2012 22:06 |
Thailand (Bangkok) | AirbusTrond | Reiseforum | 4 | 22-02-2007 18:28 |