Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-04-2023, 11:16   #281
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: SAS EuroBonus MasterCard

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Spørs rett og slett hva som er nytten med kortet da.. SAS MC er nyttig for de av oss som brukes bonuspoeng innenriks og i europa med SAS Plus for SAS Go.
Ref denne tråden er jo dette verdiløst https://forum.flyprat.no/showthread....26#post1279226
Ser personlig heller ikke noen særlig nytte av denne fordelen innenriks eller i Europa. Bruker den av og til, men den er ikke særlig kjærkommen. Og siden nordmenn flyr 2,9 ganger i året i snitt, så er vel den rimelig bortkastet for de fleste andre i dette landet

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Statuspoeng er heller ikke naudsynt for de aller fleste, siden nordmenn i snitt flyr 2,9 ganger i året.
Nå er dette et flyforum, så ikke helt sikker på om snittet her er 2,9 ganger i året.
Min post var ment som en opplysning og sammenligning av hva som gir hvor mye poeng, men det var tydeligvis helt meningsløst.
Old 17-04-2023, 10:08   #282
OttoL
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Ref denne tråden er jo dette verdiløst https://forum.flyprat.no/showthread....26#post1279226
Ser personlig heller ikke noen særlig nytte av denne fordelen innenriks eller i Europa. Bruker den av og til, men den er ikke særlig kjærkommen. Og siden nordmenn flyr 2,9 ganger i året i snitt, så er vel den rimelig bortkastet for de fleste andre i dette landet

Nå er dette et flyforum, så ikke helt sikker på om snittet her er 2,9 ganger i året.
Min post var ment som en opplysning og sammenligning av hva som gir hvor mye poeng, men det var tydeligvis helt meningsløst.
Ok, men du skiller ikke mellom din nytte og andre sin nytte. To forskjellige ting. Jeg ser nytten ved at det ofte er ledige plus-billetter fremfor go-billetter, ellers hadde kortet gått i båset det og. Og enkle fordeler som FT og lounge får man også. Er hverken statuskunde eller kunde i DNB, noe som nok gjelder mange her på forumet.. Og for å ta en right back at ya, så var det ment som en diskusjon på et diskusjonsforum. Men det var tydeligvis helt meningsløst

Last edited by OttoL; 17-04-2023 at 10:12.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2023, 09:33   #283
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
He he, den tråden der har jo blitt sånn sutretråd over antall drinker til syden. Ikke for å kaste stein altså, jeg er oversutremester selv. Men selv når jeg sutrer over at det tar for lang tid å servere de 4 rettene i business over dammen så betyr det ikke at jeg heller vil fly economy. For å sette det på spissen.

Synes faktisk den fordelen der er en av de beste. Får aldri brukt CT, men PLUS-for-GO-pris og BUSINESS-for-GO-pris brukes flittig. Det er faktisk helt topp rundt i Skandinavia og Europa. Og Junaiten om det er noe ledig og man plutselig vil dit.

Så det er litt individuelt, tenker jeg.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2023, 09:23   #284
darkcho
ScanFlyer Gold

Enig - topp fordel som brukes på innenlands og utenlands for min del.
Old 26-10-2023, 19:25   #285
YawDamper
ScanFlyer Blue

Heisann.

SAS EB MC Premium: årsavgiften ble betalt i juli. Om jeg nå sier opp kortet, vil jeg få refundert en forholdsmessig andel av årsavgiften? Fant ikke noe om dette hos SEB.
YawDamper is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2024, 18:42   #286
waytogo74
ScanFlyer Blue

Alt blir dyrere, og nå også SAS EuroBonus Mastercard Premium:

Quote:
Fra 1. mai vil det bli endringer på ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium. På grunn av høyere kostnader for drift av fordelsprogrammet har vi valgt å regulere årsprisen for å opprettholde fordelene i kortet. Samtidig endres beregningen av Statuspoengene på kortet.

Fra og med 1. mai 2024 innføres følgende endringer:

* Prisen din øker med 40 kr per måned. Det betyr at årsprisen stiger fra 1855 kr til 2335 kr. Du vil først merke endringen neste gang du blir belastet årsprisen.

* Statuspoengene beregnes fortsatt som 25 % av månedens opptjente Ekstrapoeng, men det innføres et minimum på 500 Statuspoeng for de månedene du bruker kortet. Det betyr at hvis du for eksempel bare tjener 300 Statuspoeng i mai, vil du likevel få 500 Statuspoeng denne måneden. Du får minst 6000 Statuspoeng årlig hvis du bruker kortet hver måned.
Minimum 500 statuspoeng per måned er jo en forbedring - men bruker man kortet såpass lite er det vel tvilsomt om det er verdt årsavgiften.
waytogo74 is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2024, 18:45   #287
YawDamper
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by YawDamper View Post
Heisann.

SAS EB MC Premium: årsavgiften ble betalt i juli. Om jeg nå sier opp kortet, vil jeg få refundert en forholdsmessig andel av årsavgiften? Fant ikke noe om dette hos SEB.
Svaret på dette var faktisk JA.
YawDamper is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2024, 09:45   #288
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Konkurrent DNB har også en "forbedring"/ødelegger mer for seg selv;
Quote:
Vilkårene for MastercardUpgrade endres fra januar 2024. Vi innfører et tak for maksimal poenggivende opptjening på Mastercard Upgrade. Maksimal poeng givende omsetning per kalender år er 400.000kroner. De nye vilkårene vil gjelde fra 2024. Se fullstendige vilkår her: https://www.dnb.no/portalfront/nedla...mc_upgrade.pdf
400k per år = 33 333kr per måned, som er lite når man deler kontoen med sin bedre halvdel. Så da er det kanskje best å dele oss opp slik at det blir 800k i året, men da blir månedsavgiften på 59kr dobbel. Hmmm... avveininger.
Old 06-02-2024, 18:41   #289
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Elendig «forbedring» akkurat som hos Amex… Som LTG har man ikke bruk for statuspoeng. Må begynne med kontanter igjen kanskje?
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2024, 21:28   #290
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Elendig «forbedring» akkurat som hos Amex… Som LTG har man ikke bruk for statuspoeng. Må begynne med kontanter igjen kanskje?
Næh. Kontanter er gammeldags. Bedre å sende en sjekk i posten.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2024, 21:40   #291
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Næh. Kontanter er gammeldags. Bedre å sende en sjekk i posten.
Som en liten anekdote kan det nevnes at det siste skipet som DFDS betalte i kontanter var MS England i 1964. Jeg tror det kostet rundt 20 millioner og ble altså betalt kontant på labben.

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules