Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-02-2012, 15:32   #1
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Hvor bør jeg dra nå?

Hei, nå har det seg slik at jeg er i Laos. Jeg har enda en uke igjen som jeg ikke har bestemt meg for enda, fordi jeg sliter med å bestemme meg hvor jeg vill. I morgen drar jeg til Singapore og etter det hvet jeg ingen ting.
Jeg har tenkt meg en uke på et fint strandsted, men hvet ikke hvilket som er best akkurat nå. Jeg har tenkt på Bali, Lombok, Ko Samui osv... Jeg har lyst på et sted med lite bølger å klart vann samt at hotellet må være på stranden Hvor bør jeg dra???

Jeg sliter virkelig med dette "dilemaet" nå så, takker for svar
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 16:11   #2
ute_til_lunsj
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 91
Default Re: Hvor bør jeg dra nå?

Sihanoukville i Kambodsja...
ute_til_lunsj is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 16:53   #3
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: Hvor bør jeg dra nå?

Jeg hvar i Shianoukville i September og da hvar det skittent(brunt) vann og en del bølger...
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 19:02   #4
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: Hvor bør jeg dra nå?

Var i Singapore i helgen. Bodde på Marina Bay Sands og det er absolutt noe å få med seg om du kan.

Fra Singapore kan du for eksempel fly AirAsia til Tawau på Borneo. Det er flere bra resorter som ligger utenfor på påler på sandbanker og på småøyer ut mot Sipadan. Der burde i alle fall vannet være klart og få steder er det så mye å se i vannet. Bodde på resorten Kapalai Sipadan.

Sørdelen av Bali er ikke noe om du liker klart vann, det flyter søppel på det som er igjen av strendene i Kuta og heller ikke Nusa Dua var stort å skryte av. Likte meg bedre på Lombok, men vannet var ikke så klart i Senggigi hvor jeg var.

Vannet var litt bedre på Gili-øyene da jeg var der i fjor, men Trawangan hadde for mye turister og det fløt med søppel i vannet der. De andre Gili-øyene er muligens bedre.

Om du drar til Samui skal det være bra om du drar nord til øyen Kho Tau, men jeg har ikke vært der selv.

Ellers er jo Borocay en fantastisk strand som er verdt å få med seg og de har klart å holde den ren til tross for mye turisme.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 19:05   #5
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: Hvor bør jeg dra nå?

Fra Singapore kan du også gjøre det enkelt og bare ta båten over til Bintan hvor det skal være noen fine steder, men jeg har ikke prøvd det selv.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 19:40   #6
kblaur
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2012
Location: CPH
Posts: 105
Default Re: Hvor bør jeg dra nå?

hvad Kota Kinabalu i malaysisk borneo.. Der er godt, der er resorts, blåt vand, udflugt til Kota Kinabalu eller ind I junglen.. Et andet fotslag kunne være Penang..
kblaur is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 19:50   #7
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Hvor bør jeg dra nå?

Hva med Penang og bo på herlige E&O....
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2012, 21:38   #8
grove
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 69
Default Re: Hvor bør jeg dra nå?

Hadde noen dager på Tioman i fjor på denne tiden. Ønsker du å slappe av er dette virkelig stedet å dra.
Går fly både fra SIN og KUL, med Berjaya air. Lander da rett ved det største hotellet på øya, Berjaya Beach Resort.
Finnes mange små og billige hoteller også rundt øya.
Vil tro det meste er åpnet etter monsunsesongen nå, ofte er prisene veldig lave også da.

Bodde selv på et lite hotell, Panuba Inn. Billig, rent og god mat. Lå rett på stranden, med gode snorklemuligheter rett utenfor. Betalte ca 1900 NOK for 4 pers 3 døgn med helpensjon.
Finner helt sikkert hoteller med bedre standard, men så lenge man er på stranden, hjelper det ike om rommet er aldri så bra :-)

Last edited by grove; 13-02-2012 at 21:45. Reason: La til litt ekstra
grove is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 03:47   #9
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: Hvor bør jeg dra nå?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Var i Singapore i helgen. Bodde på Marina Bay Sands og det er absolutt noe å få med seg om du kan.

Fra Singapore kan du for eksempel fly AirAsia til Tawau på Borneo. Det er flere bra resorter som ligger utenfor på påler på sandbanker og på småøyer ut mot Sipadan. Der burde i alle fall vannet være klart og få steder er det så mye å se i vannet. Bodde på resorten Kapalai Sipadan.

Sørdelen av Bali er ikke noe om du liker klart vann, det flyter søppel på det som er igjen av strendene i Kuta og heller ikke Nusa Dua var stort å skryte av. Likte meg bedre på Lombok, men vannet var ikke så klart i Senggigi hvor jeg var.

Vannet var litt bedre på Gili-øyene da jeg var der i fjor, men Trawangan hadde for mye turister og det fløt med søppel i vannet der. De andre Gili-øyene er muligens bedre.

Om du drar til Samui skal det være bra om du drar nord til øyen Kho Tau, men jeg har ikke vært der selv.

Ellers er jo Borocay en fantastisk strand som er verdt å få med seg og de har klart å holde den ren til tross for mye turisme.
Takk for bra tips Jeg bestilte Marina Bay Sands for noen dager siden selvom lomeboka mi ikke hvar helt enig
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 06:47   #10
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: Hvor bør jeg dra nå?

Nå har jeg ENDELIG greid å bestemme meg. Det ble Ko Samui. Jeg har bestilt Air Asia til HKT og Bangkok Air til USM.

Så da er sprørsmålet: hvilken strand er best på øya med hotel/basseng rett på stranden? Bør jeg skippe Samui og dra til Ko Phagnan i stedet?
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 07:51   #11
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: Hvor bør jeg dra nå?

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Takk for bra tips Jeg bestilte Marina Bay Sands for noen dager siden selvom lomeboka mi ikke hvar helt enig
Jeg hadde bonusopphold der, ellers dyrt ja.

Om du ikke skal ranes når du skal ha noe å spise er det en food court i shoppingsenteret som ligger i komplekset og det er også et lite supermarked der. Ligger i nederste etasje helt til høyre når du kommer gjennom en av undergangene fra hotellet, men selv der er det dyrere enn ellers i byen.

Om du skal se lysshowet som de har flere ganger om kvelden så kom deg ned til vannkanten forran shoppingsenteret. Det blir for lite sett ovenfra.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 07:55   #12
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,756
Default Re: Hvor bør jeg dra nå?

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Bør jeg skippe Samui og dra til Ko Phagnan i stedet?
Har ikke vært der selv, men har hørt fra folk som har vært innom Samui at Kho Phangnan og spesielt Kho Tau var mye mer idyllisk. Men folk er jo forskjellige og enkelte mener at Pattaya er himmelen på jord...
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 15:02   #13
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: Hvor bør jeg dra nå?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Har ikke vært der selv, men har hørt fra folk som har vært innom Samui at Kho Phangnan og spesielt Kho Tau var mye mer idyllisk. Men folk er jo forskjellige og enkelte mener at Pattaya er himmelen på jord...
Nå har jeg kommet meg inn på Marina Bay Sands. Jeg har blitt oppgradert til ett rom i 38. etage, siden det jeg hadde hvar overbooket. Det som jeg skulle ha gikk til maks 20 etage så jeg er SYKT fornøyd med dette valget !!!
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2012, 18:15   #14
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Hvor bør jeg dra nå?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Fra Singapore kan du også gjøre det enkelt og bare ta båten over til Bintan hvor det skal være noen fine steder, men jeg har ikke prøvd det selv.
Enkelt er det ikke. Du maa kjoepe visa, gaa igjennom passkontrollen to ganger, etc etc. Baaten tar litt under timen. Har vaert der to ganger paa corporate events paa to forskjellige eiendommer og Bintan anbefaler jeg ikke til noen. Resortene ligger langt fra hverandre og du er fanget paa ditt resort perioden du er der. Langt fra god standard i tillegg.

Ville heller flydd ut til Langkawi Malaysia eller Thailand
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2012, 15:05   #15
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: Hvor bør jeg dra nå?

Nå har jeg kommet fram til Ibis Hotel Ko Samui. Jeg er noe skuffet over standarn og tenker å bytte hotell. Er det noen som har vært på Ko samui som kan anbefale et bra resort på stranden?
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvor i USA bør man dra? robertaas Reiseforum 354 06-10-2019 09:21
Hvor bør en 15-åring dra hvis hun kunne reise "hvor som helst" med bestemora? blazius Reiseforum 17 19-05-2016 23:17
Juletur 2014 - hvor bør man dra? Chriscross Reiseforum 15 18-08-2014 10:29
Har 100k EB points o brenne bort, hvor skal jeg dra?? Fred Reiseforum 15 22-05-2012 00:56
SAS EB poeng til besvær. Hvor skal jeg dra? Fredrik Propell Reiseforum 15 02-09-2011 16:30


All times are GMT +2. The time now is 06:01.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.