Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-09-2012, 18:33   #21
dypen
ScanFlyer Blue
 
dypen's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 151
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

I Phuket kan jeg varmt anbefale Banthai, ut av hotellområdet og over veien så er du på stranda (Patong) Kort vei til det meste ...

http://www.banthaiphuket.com/
__________________
Mvh. "dypen"
dypen is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2012, 21:47   #22
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Er det noen som kan måle seg med Sheraton Grande Sukhumvit når det gjelder bassengområdet?
For prinsessen, sikkert ikke.

Baade FS og St. Regis har gode basseng som alltid har god plass og rolig atmosfaere. I tillegg samme, gode servicen man forventer av ett 5 stjerners: Oppredning av solseng, isvann, frukt og solkrem etc tilgjengelig gratis. Wifi dekning.
St. Regis sitt ligger oppi hoeyden (husker ikke hvilken etasje, men 20ende ish kanskje?

St. Regis bilder: http://www.starwoodhotels.com/stregi..._section_4Link

http://www.fourseasons.com/bangkok/p...&_s_icmp=mmenu

Bilde 15,16 og 17

Fullstendig enig med Dag. St. Regis er hotellet i Bangkok, Four Seasons er en god #2, ikke saa moderne i stil. De ligger rett ved siden av hverandre og har begge god utsikt.

Fordelen med begge er at de har ett mye mindre antall rom og servicen blir deretter. St. Regis er fresh som fy, bare litt over ett aar gammelt.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2012, 07:43   #23
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Tommy, ut fra dine forslag antar jeg at du ikke har opplevd basengområdet til Sheraton Grande Sukhumvit.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2012, 16:52   #24
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Tommy, ut fra dine forslag antar jeg at du ikke har opplevd basengområdet til Sheraton Grande Sukhumvit.
Jeg velger ikke hotell pga basseng. Har bodd på Sheraton Grande og de har utmerket service for SPG Plat, amenities som blåser HHonors Gold ut av planeten, men St. Regis er bare mye bedre
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2012, 17:05   #25
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Folk har selvsagt ulike preferanser og vektlegger forskjellig. Det jeg spurte var om man kun så på bassengområdet, var om noen hadde bassengområde som kunne måle seg med Sheraton Grande Sukhumvit. Om det finnes noen kandidater får jeg og andre så vurdere om resten av pakken frister.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2015, 21:11   #26
MsMaverick
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 119
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Hei godtfolk :-)

Trenger litt hjelp fra alle dere eksperter her inne, så drar opp denne tråden. Jeg reiser til Phuket i påsken (førstereis til HKT) - mutt putt alene, men det skal vel gå bra det og ;-) Hovedgrunnen til reisen er sol, varme og MYE bassengtrening. Fikk nytt korsbånd i aug. - men dessverre fikk jeg svært mangelfull fysioterapi de første 5 mnd. - så nå er det "hardkjør" for å få kneet i full funksjon igjen.

Ser at det er noen tips for Phuket her, men kanskje ikke noe som passer helt for meg. Nr. 1 er stort og fint svømmebasseng (ev. flere) - helst også dypt, både til å gjøre øvelser for kneet men også for å svømme X antall lengder. Kneet er ganske "knirkete" og jeg halter en fremdeles, så strandlokasjon og treningsrom er også viktig. Samtidig vil jeg gjerne ha kort vei til litt "lokalt folkeliv" (hva nå enn det betyr i HKT)...

Budsjett er ca. ca. NOK 1.000,- pr. natt inkl. frokost - minimum 4* / gjerne 5*. Rimeligere hotell er bare bonus. Skal bo 8 netter og ser vel for meg at Karon eller Kata er det mest aktuelle (tror jeg da) - Patong blir vel fort litt vel slitsomt?

Har fått tips om Thavorn Palm Beach Resort, litt "gamle" rom men visstnok flotte bassengområder. Noen med personlig erfaring derifra?

Tar gjerne også i mot råtips på apt htl i BKK - trenger 1 natt, har ank. 18:50 og avg. 09:00. Har sett på Novotel som vel er det nærmeste, men er det noe annet billigere som også ligger nærme terminalen som dere kan anbefale? Gjerne et htl som ev. tilbyr apt/htl/apt transfer.

Takknemlig for hjelp her gutter og jenter - det er en "jungel" der ute :-)

Camilla
MsMaverick is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2015, 21:33   #27
dypen
ScanFlyer Blue
 
dypen's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 151
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Patong er mitt i blinken, gangavstand til alt! Hvor slitsomt det blir bestemmer du! Banthai Beach Resort & Spa har flere bassenger, bra service, topp mat, stille og rolig. Har bodd der fire ganger selv. Send en mail så får du en hyggelig pris
__________________
Mvh. "dypen"
dypen is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2015, 21:42   #28
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Foretrekker å ikke bo i et område uten gogo-barer eller "akvarier" med nummererte damer. Patong var et helt forferdelig og bråkete område, men har skjønt at enkelte synes denslags er paradis. Det blir gradvis roligere med Karon, Kata og ned til stille Kata Noi. Det er et fint korallrev med mye å se helt nord i Kata. Ellers er det jo dumt at Club Med troner langs nesten hele stranden der... om man ikke bor på Club Med da. Bodde på et greit hotell med dypt basseng i skråningen bak, men det finnes ikke lengere.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2015, 22:23   #29
dypen
ScanFlyer Blue
 
dypen's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 151
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Patong er litt mere enn Bangla Road. Nå er jeg godt voksen og har levd med samme dama i 30 år så gogo-barer er ikke min favoritt plass. Men, jeg vil ikke tilbringe ferien på en øde øy for det.

Vi har tidligere vært på Patong sammen med vennepar og tillfeldig andre kjente som har bodd både på Kata og i motsatt retning av Patong. Felles for disse parene var at de svidde av en del kroner på transport for å komme til spisesteder og shopping da det fort blir stille på nevnte plasser. Stranda på Kata er heller ikke spesielt bra da det er veldig mye vind og litt røffere sjø der vs Patong.

Ferie der er gode rom og god nattesøvn, nydelig frokost, sol varme og bading, utflukter, god mat og shopping med hyggelige priser.
__________________
Mvh. "dypen"
dypen is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2015, 21:25   #30
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

@MsMaverick: Anbefaler Holiday Inn Resort i Patong. Har fin swimming pool (husker ikke hvor dyp...) og er veldig sentralt plassert. Kort vei til stranda og massevis av restauranter, det kan jo være kjekt om man er midlertidig litt "klein til beins". Budsjettmessig begynner vel rommene på ca tusenlappen.

http://www.phuket.holiday-inn.com
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2015, 22:26   #31
dypen
ScanFlyer Blue
 
dypen's Avatar
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 151
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Det ligger mange hoteller langs strandlinjen med vei (enveiskjørt) som skille mot stranda. Vil tro hotellprisene her er forholdsvis like, men leier du rom bak disse strandhotellene og lenger inn så stuper prisene.. Min søster med familie leide oppe i byen for noen år tilbake og da var prisen for rom nede i 100 NOK pr natt, ingen luksus men aircondition ...
__________________
Mvh. "dypen"
dypen is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Planlegging - Thailand, Vietnam og Kambodsja på 16 dager (BKK-HAN-SGN-PNH-REP-BKK) Peppep Reiseforum 23 04-06-2013 00:56
OSL-ARN-BKK-CNX-HKT-BKK-ARN-OSL med DY (Y) & TG (Y+ & C) HS-TLD TripReports 69 11-07-2011 17:40
Hjelp til BKK-HKT A-380 Reiseforum 4 27-12-2010 21:23
HKT-BKK-HEL-OSL (BIZ) Thai-Finnair /del 1 laban TripReports 7 16-12-2008 19:00
MYT med BOO-HKT, TRD-HKT, SVG-HKT og BGO-HKT Guest Flyforum 3 22-02-2005 16:43


All times are GMT +2. The time now is 21:40.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.