Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-09-2012, 16:06   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
OBB 5 Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Jeg har lobbet såpass aktivt hjemme nå så det blir ikke noen Norgetur denne julen – men heller julaften med ni familie medlemmer til bords i ”Casa Caravelle”.

Derfor blir det Thailand i begynnelsen av Desember med Emirates via BKK til (B773) og den nye direkteruten hjem (A332) fra Phuket.

Trenger noen råd til hotell i Bangkok 2 dager. Ønsker – fem stjerner, god beliggenhet (så sentralt som mulig og helst ved elven), mulighet for gunstig leilighet/suite ordning med tre soverom – alternativt connecting rooms (maiden blir med). Bra basseng område er pluss!

Deretter Phuket. Ønsker – fem stjerner, god beliggenhet (gjerne relativt kort til Patong osv så vi kan få noen ekte charterkvelder kun mor og meg), mulighet for gunstig leilighet/suite ordning med tre soverom – alternativt connecting rooms Bra basseng område og strand er et must!

Budjettet er romslig – men ikke helt bananas.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 10-09-2012 at 21:34. Reason: Desember og romslig.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2012, 16:28   #2
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Kan anbefale Trisara i Phuket. Forskjellig konfigurasjoner på rom/villas, privat strand, upåklagelig service og god mat!
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2012, 16:51   #3
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Tipper min neste tur til Thailand inkluderer Naka Island ved Phuket og St.Regis hvis jeg må overnatte i Bangkok.
Om det tilfredsstiller dine ønsker vet jeg ikke noe om, du får se selv
http://www.starwoodhotels.com/stregi...ropertyID=3199

http://www.starwoodhotels.com/luxury...ropertyID=3714
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2012, 20:59   #4
kblaur
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2012
Location: CPH
Posts: 105
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Sværger selv til Hilton, så ville vælge Millenium eller Conrad i Bangkok (dog er deres pool ikke noget videre..) - hvis det er poolen i Bangkok der er afgørende ville jeg enten vælge Shangri-LA i Bangkok (tæt på byen og ved floden) eller det gamle JW Marriott, nu: http://bangkok-riverside.anantara.com/ - lille sejltur til tog stationen..

I Phuket er der Hilton Phuket Arcadia at Karon Beach.. tæt på strand!

My five cents...
__________________
Forthcoming Flights:


kblaur is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2012, 21:34   #5
tafpl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 265
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Andara Phuket.

http://www.andaraphuket.com/
tafpl is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2012, 21:35   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Takk for fine råd så langt.

Jeg mente selvfølgelig desember.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2012, 09:40   #7
ex_trd
*A Gold/OW Emerald
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Ville holdt meg til Peninsula eller Mandarin Oriental i BKK om du vil være ved elven. Begge er upåklagelige og ekte 5-stjerners, noe som ikke kan sies om kjedehotellene med unntak av St. Regis.
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2012, 10:59   #8
xtend
Newcomer
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 18
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Støtter posten over. Mandarin Oriental m/Bamboo Bar er favoritthotellet mitt i BKK, et ekte klassisk luksushotell. Peninsula på andre siden av elven blir for stort og upersonlig for min del, selvom utsikten fra de øverste etasjene er storslått.

Sheraton Grande Sukhumvit er også en favoritt i BKK.
__________________


28/7 LX1211 OSL-ZRH 28/7 TG4300 ZRH-BKK 30/7 CX708 BKK-HKG 31/7 UA895 HKG-SIN 02/8 AI7976 SIN-BKK 02/8 TG4301 BKK-ZRH 03/8 LX1216 ZRH-OSL
xtend is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2012, 21:40   #9
Everest
ScanFlyer Silver
 
Everest's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: SK
Posts: 611
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

+1 på Sheraton Grande.

Hvorfor vil du bo ved elven? Mye mer liv og moro rundt Sukhumviten eller nært Chit Lom om du spør meg
Everest is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2012, 00:33   #10
tackle55
Gunnar
 
Join Date: Aug 2008
Location: Hegra
Posts: 435
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Vil anbefale deg å ta en titt på Centara kjeden. Har prøvd Centara Grand i Bangkok. Gangavstand til Paragonsenteret og Skytrain. Flere resturanter å velge mellom, veldig god mat :-)
tackle55 is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2012, 09:27   #11
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Liker bassengområdet til Sheraton Grande Sukhumvit, det er en skikkelig oase med en vannlabyrint rundt figurer, fontener, boblende vann og masse planter.


Ellers likte jeg utsikten fra Lebua State Tower, som også hadde en utrolig bar på toppen (det anbefales ikke å bruke restauranten på toppen). Ligger nært elven. Bassengområdet var veldig sterilt, stikk motsatt det på Sharaton Grande Skuhumvit.
http://www.youtube.com/watch?v=YUvA1lVlZ-0
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2012, 09:54   #12
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Takk igjen for gode raad.

Det var en av dere som var paa en fantastisk roof bar/restaurant i BKK. Hvilket hotell var det?

Edit: Beklager saa det naa - det er jo paa Lebua det?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2012, 11:02   #13
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Noen mener Lebua ikke holder mål. Eneste problemet jeg har med hotellet er få solsenger ved basseng, og at solen forsvinner ca 12.00. Regner med at jentene dine er med, og rommene er veldig ok med barn. Du har kjøkken på rommet, bad med dusj, badekar og Bulgariprodukter. To Tv'er. Fem-ti min til Skytrain. Ville ikke bodd i Bkk uten gangavstand til dette. Noen sier hotellet er slitt, men det er ikke mer enn fem år. De har rom med flere soverom.

Et annet alternativ som ikke er helt Four season nivå er Royal Le Meridien. Ikke ved elven, men kort vei til Skytrain. Club rom er 44 kvasrat og har sofa, stort fint bad. Mulig med joining room. Fint basseng med gode solforhold, og få mennesker når jeg har vært der. Frokosten blant de bedre jeg har hatt. Mulig rommene er litt nittitals.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2012, 11:51   #14
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Du har også Shangri-La sin Krungthep Wing, ligger rett ved elven og rett ved siden av BTS Saphan Taksin (1 minutt gangavstand), noe som gjør det veldig enkelt å komme seg rundt i Bangkok. 24t butler, afternoon tea, evening cocktails osv inkl i pris, som ikke er avskrekkende sett med norske øyne.
nime is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2012, 16:40   #15
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Det var en av dere som var paa en fantastisk roof bar/restaurant i BKK. Hvilket hotell var det?
Må oppleves. :-)
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2012, 16:49   #16
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Lebua er knapt nok middels som hotell, anbefaler på det sterkeste å bo et annet sted. Ta heller en tur for en middag eller en drink.
Tower club på Lebua er faktisk dyrere enn St.Regis, totalt latterlig.

Rapport fra St.Regis
http://forum.flyprat.no/showpost.php...0&postcount=37

og Lebua
http://forum.flyprat.no/showpost.php...3&postcount=24
__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 12-09-2012 at 16:53.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2012, 16:57   #17
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Tower club på Lebua er faktisk dyrere enn St.Regis, totalt latterlig.
Trodde St Regis lå altfor usentralt ute ved en golfbane (sikkert fint for de få som driver med denslags) og med for lite bassengområde.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2012, 01:35   #18
kimmam
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 356
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Jeg ville selv valgt et hotell mer i sentrum av BKK. Chitlom eller Ratchadamri syns jeg er fine områder. Men skjønner jo at det kan være herlig med hotell rett ved elven, når man vil ha litt ro og fred og komme bort fra støyen.

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Trodde St Regis lå altfor usentralt ute ved en golfbane (sikkert fint for de få som driver med denslags) og med for lite bassengområde.
St. Regis ligger så og si midt i sentrum med kort vei til all shopping. Hotellene ved elven syns jeg ligger for langt unna det som jeg regner som sentrum. Dessuten kan det ofte være kronglete med BTS fra disse hotellene (ofte må man ta shuttle båt for å komme til stasjonen).
__________________

Last edited by kimmam; 13-09-2012 at 01:38.
kimmam is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2012, 16:30   #19
tafpl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 265
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Rett ved St. Regis ligger også Four Seasons som er et bra hotell. Sentralt i turistmekka.

http://www.fourseasons.com/bangkok/
tafpl is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2012, 17:10   #20
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hotell tips Thailand (BKK og HKT)

Er det noen som kan måle seg med Sheraton Grande Sukhumvit når det gjelder bassengområdet?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Planlegging - Thailand, Vietnam og Kambodsja på 16 dager (BKK-HAN-SGN-PNH-REP-BKK) Peppep Reiseforum 23 04-06-2013 00:56
OSL-ARN-BKK-CNX-HKT-BKK-ARN-OSL med DY (Y) & TG (Y+ & C) HS-TLD TripReports 69 11-07-2011 17:40
Hjelp til BKK-HKT A-380 Reiseforum 4 27-12-2010 21:23
HKT-BKK-HEL-OSL (BIZ) Thai-Finnair /del 1 laban TripReports 7 16-12-2008 19:00
MYT med BOO-HKT, TRD-HKT, SVG-HKT og BGO-HKT Guest Flyforum 3 22-02-2005 16:43


All times are GMT +2. The time now is 15:35.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.