Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-02-2021, 19:55   #21
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,192
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Herlige tilbakeblikk RTP Keep´em coming ! Those where DEFINATELY the days (of glory)
__________________
I´ve been Teslified
ENGM RAMP is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2021, 22:22   #22
semmern
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,499
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Se der ja, da har vi den første sjørøveren.

Er du permittert fra et selskap i Norge?
Synd det, har vært gjennom den mølla noen ganger.
Man er ikke ekte trafikkflyger om man ikke har vært permittert, eller/og har hatt snuskete hybel i New York. (Crash pad som dem kaller det her i koloniene)
Sagt opp, men med rett på gammel stilling og senioritet når ting tar seg opp igjen.

Hadde vært utrolig kult å utveksle røverhistorier på seilbåt der nede (selv om jeg mistenker at du har flere av dem enn meg ), men tror dessverre ikke det går i år likevel. Eneste som sånn sett passer er at jeg ikke jobber akkurat nå.
semmern is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2021, 22:44   #23
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,684
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
For Dere som har fløyet mellom Østkysten av USA og til Karibia så har Dere sikkert sett, sånn halvveis til Jomfruøyene eller Puerto Rico, masse blågrønt vann og øde øyer strødd langs en kjede: Det er Exuma kjeden, mitt favoritt sted på planeten.
Seilte ditt en en del for 12-15 år siden, men solgte seilbåten, jobbet for mye med flyjobb samt begynte å investere i fast eiendom og begynte å slå røtter.
Uansett, poenget med denne posten er at jeg fant akkurat nå en liten 10 minutters video snutt fra Exuma, laget av skipperen på en 80 fots charter båt.
Anbefaler at alle ser på videoen for å få med seg hvor klart vannet er og hvor fint og øde det er.
Det var mye sjørøvere i det området og jeg planlegger å dra ditt på skattejakt men må jo ha mannskap på Odin. (Need a few good men )
Båten min ikke stor som den på filmen, men plass til 2-3 mann i komfort.
(Kan ikke ta med damer på en slik tur, blir for mye drikking, bannskap og primitive forhold, ikke noe tur for smågutter heller)

Hvis noen vil være med, og kommer gjennom nåløyet, så kan dette godt skje i sommer, hvis det blir nok vaksine og lite virus igjen.

Har ikke lov å drive charter båt i Bahamas, kun Florida, så det blir mere som et spleiselag, og ikke direkte billig heller, men se på filmen og se om det frister. Gå inn på FB på Odin Charters og på www.odincharters.com for å se på båten.
Her er film snutten.

https://youtu.be/_XEuaz1_3V8

Den videoen brakte minner til Tobago, når vi skulle ut til en øy(?) som het No Man's Land. Hadde en pitstop midt uti havet, krystalklart og så utrolig nydelig sand under føttene, var en sandbanke midt ute i havet
krølle is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2021, 23:38   #24
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Quote:
Originally Posted by semmern View Post
Sagt opp, men med rett på gammel stilling og senioritet når ting tar seg opp igjen.

Hadde vært utrolig kult å utveksle røverhistorier på seilbåt der nede (selv om jeg mistenker at du har flere av dem enn meg ), men tror dessverre ikke det går i år likevel. Eneste som sånn sett passer er at jeg ikke jobber akkurat nå.
Har mange seilbåt historier, bare kom så fyrer vi løs...

Quote:
Den videoen brakte minner til Tobago, når vi skulle ut til en øy(?
Tobago?
Fanken, det var første øya mi: Hadde kjæreste i Trondheim og vi ble enig om å ta et siste sprell før jeg måtte i militæret i 1977.
Hun foreslo Tobago, som jeg aldri hadde hørt om.
Lang historie, den kommer vel etterhvert, skjønt jeg har vel nevnt den før her på disse sider.

Måtte ta Odin ut for en tur idag, samt leske strupen.
(Før noen begynner å snakke om båtfyll: Det er lov å drikke mens man kjører båt her så lenge promillen ligger under 0.8. Derfor drikker man lettøl og holder seg på matta hele dagen. Ikke rart man kom til Florida og kjøpte båt.)

På turen i ettermiddag kom en Norsk flyger ut på kaia si og tok bilde av Odin og stort sett edru skipper:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	C38C3D90-C651-4E03-8791-EC38D044D84F.jpg
Views:	1160
Size:	112.6 KB
ID:	49805  
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 04:01   #25
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

En liten video igjen fra Exumas.
Samme karen som laget den.
(Også samme lubne bikini dame, vet ikke om det er betalende pax, eller fruentimmeret hans, uansett, flott natur.)
https://youtu.be/Wr0rjH-bSqg

Og mere reklame for Exumas
https://youtu.be/Q6ztF0tHPf0
(For at frosne Nordmenn kan varme seg opp)
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com

Last edited by LN-RTP; 24-02-2021 at 04:54.
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 10:30   #26
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Herlig lesning!
Tilværelsen ombord på Odin høres og gøy ut for en periode, om en hadde hatt noen form for kokkekunnskaper.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 13:36   #27
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Hvor mange timer bruker du til Exuma, - det er jo nesten dobbelt så langt som til Nassau fra FLL.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 15:16   #28
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
Hvor mange timer bruker du til Exuma, - det er jo nesten dobbelt så langt som til Nassau fra FLL.
Ikke sikker. Har ikke regnet på det enda.
Blir vel techstop på Chub Cay med middag og overnatting. Så minst 2 dagers tur. Cruise fart er 17 knop, men da brennes det 12 galloner i timen.
Går man med 8 knop brukes det mye mindre diesel.
Kommer an på vær og føre, på veien til Exuma stanger man inn i vind og bølger. Enklere på retur, da har man alt bak bakfra. (Hvis ikke da gudene er sinte og man får motvind begge veier. Best å oppføre seg ja, huttetu: Når jeg går forbi en kirke i nabolaget kommer det lynnedslag fra klar himmel)

Enda høyt oppe og langt fremme med Exuma tur, Bahamas har tidels vært nedstengt, dem forandrer reglene titt og ofte der. Venter på vaksine i Florida, tar vel enda noen måneder.
Skal også få installert nytt toalett system på båten med ny tank, slanger, pumper og hele pakka, regner med 55,000 kroner men da kan man sitte på ramma i stil.

For de som vil til Exuma på egen hånd så er det vel greit å fly til Nassau fra Europa, og leie båt, eller ta småfly. Staniel Cay har liten fly stripe og på den øya får man leid hytte. Dem har pakker som er alt inkludert med mat. Sykler, 18 fots båt. Vi tok den pakka noen år siden, fløy til Staniel med Cessna Caravan og var der 5 dager. Greit nok det, men det er langt ute i ødemarken. Best å ha god reiseforsikring, skulle man bli syk eller skadet og må på behandling i Florida så må man betale for ambulanse fly, da går taksameteret fort.

Samme som når vi bodde i Karribbean, ble man dødsjuk så var det jetfly til Miami, to timer hver vei. Det gikk såvidt med Westwind jet. (Også kalt Yom Kipper Clipper, laget i Israel)

Her er linken til hyttene på Staniel Cay
https://www.stanielcay.com/
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com

Last edited by LN-RTP; 24-02-2021 at 15:19.
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 18:22   #29
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,684
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Herlig lesning!
Tilværelsen ombord på Odin høres og gøy ut for en periode, om en hadde hatt noen form for kokkekunnskaper.
Du kan vel svi av noen fiskepinner
krølle is offline   Reply With Quote
Old 24-02-2021, 18:47   #30
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Du kan vel svi av noen fiskepinner
Det perfekte mannskap hadde vært 2 kvinnelige nymfomane nudister midt i 20 årene, den ene er da mesterkokk og har master grad i bar-tending, og den andre er båt mekaniker og spesialist i å vedlikeholde Yanmar 6LP-STE turbo diesler.
Har enda ikke funnet dem, så det blir vel å mønstre på noen bleke Nordmenn fra dette forumet som kanskje blir sjøsyk and uten kokke kunnskaper?
(Nudisme ikke nødvendig)

Dere får trene på sette sjøbein og vær klar til å pakke sjømanns sekken på kort varsel.

(Tragisk at Norwegian har sluttet å fly OSL-FLL, det var fint som snus, hadde stadig mannskap som kom på kort varsel. Nå blir det kronglete med flybytte både her og der. Ikke sikkert at SAS fortsetter å fly på Miami heller.)
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2021, 14:17   #31
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,684
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Det perfekte mannskap hadde vært 2 kvinnelige nymfomane nudister midt i 20 årene, den ene er da mesterkokk og har master grad i bar-tending, og den andre er båt mekaniker og spesialist i å vedlikeholde Yanmar 6LP-STE turbo diesler.
Har enda ikke funnet dem, så det blir vel å mønstre på noen bleke Nordmenn fra dette forumet som kanskje blir sjøsyk and uten kokke kunnskaper?
(Nudisme ikke nødvendig)

Dere får trene på sette sjøbein og vær klar til å pakke sjømanns sekken på kort varsel.

(Tragisk at Norwegian har sluttet å fly OSL-FLL, det var fint som snus, hadde stadig mannskap som kom på kort varsel. Nå blir det kronglete med flybytte både her og der. Ikke sikkert at SAS fortsetter å fly på Miami heller.)
Legg kursen innom Hedonism 2 i Negril, finner nok smådamer der
krølle is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2021, 15:22   #32
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Forresten hvis jeg husker rett, at du har fløyet Tower Air ( FF ) ? Har selv benyttet dem. Any røverhistorie ??
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 25-02-2021, 15:35   #33
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Forresten hvis jeg husker rett, at du har fløyet Tower Air ( FF ) ? Har selv benyttet dem. Any røverhistorie ??
Joda, jobbet 7 år for Tower Air. (FF var jo koden og på flygermunne sto det for Fort Fumble. )

Har endel røver historier derfra, må se å få kommet igang, kom på avveie med fine videoer fra Exuma øyene, drømte meg bort må vite.

Quote:
Legg kursen innom Hedonism 2 i Negril, finner nok smådamer der
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2021, 16:26   #34
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Joda, jobbet 7 år for Tower Air. (FF var jo koden og på flygermunne sto det for Fort Fumble. )
Har endel røver historier derfra, må se å få kommet igang, kom på avveie med fine videoer fra Exuma øyene, drømte meg bort må vite.
Eneste gangen jeg har opplevd et kabinpersonale som kranglet høylytt seg i mellom med passasjerene som tilskuere, var under middagsserveringen på Tower Airs GEN-MIA en gang i februar/mars 1992.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2021, 05:43   #35
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Eneste gangen jeg har opplevd et kabinpersonale som kranglet høylytt seg i mellom med passasjerene som tilskuere, var under middagsserveringen på Tower Airs GEN-MIA en gang i februar/mars 1992.
Uffda.
Tower Air hadde jo sine problemer, men for en flyger var det bra jobb:
En stund var FF et av de selskapene som betalte flygere best i USA, kanskje ute i verden også.
Vi hadde forening og kontrakt, men veldig spesielt: Fikk du under 10 timer på hotell rommet så ble det dobbelt betaling inkludert når du sov.
(Vi kalte det “Snoozing for Dollars”)
Som styrmann fikk jeg $69.5 daler per time for å sove, Som skipper $85, i tillegg til lønna selvfølgelig og i tillegg til annen overtids betaling.
Det var jo for at vi hadde mange lukurative kontrakter med militæret og vi måtte fly selv om det var forsinkelser og “Minimum Rest” på hotellet.
Jeg ville aldri ha sluttet den jobben, men dem gakk på rompa.

Vi hadde flygere og flight engineers fra Singapore Airlines, Pan Am, Air Force One, etc.
Jeg var den med minst erfaring i min klasse, men hadde likevel 2000 timer på jumbo. Ekslusiv klubb må vite.
Mange i klassen min som var ex Eastern, Braniff og Pan Am, da hadde dem sittet som styrmann på jumbo i 20 år og blitt grønnsak i høyre setet.
Når det ble kjapt opprykk etter 15-18 måneder var det mange av de som strøk på prøvene, de klarte ikke å skille klinten fra veten.
Jeg var i samme gruppa, så jo hvor landet lå og dette var min sjanse til å bli jumbo skipper i en fei og på kort varsel.
Jobbet som fanken for det var vanskelig kurs, men kom gjennom nåløyet ved å holde tunga rett i kjeften og pugge som om det gakk på livet løs.
Husker det var en simulator sesjon hvor jeg ikke gjorde det så strålende og var litt etter programmet.
Instruktøren, som var arrogant og nesten Gud, ba meg å lese boka godt på hotell rommet før neste runde. (Hvis ikke ryker du ut’)
Husker jeg leste og pugget i 17 timer non-stop på akkurat det jeg hadde problemer med. ( I tillegg til den vanlige puggingen på kurset)
Det gikk bra dagen etterpå, og ble anbefalt til oppflyging på simulatoren.
2 dager senere ble det opp flyging til skipper prøven, og da kunne jeg velge hvem som skulle leke annenflyger i simulatoren. (En kompis hadde vært gjennom programmet og prøven 2 dagen tidligere så han stilte opp, klasse kamerat)
Det gikk bra, 2.5 timer i venstre setet med masse manøvere og stress samt simulert bombe ombord og returnere hurtigst til flyplassen, og det ble bingo. Tror det var det vanskeligste i mitt liv, men godt når man, etter ukesvis med ytterligere prøver og linje trening, samt FAA på klappsete og velsignelser fra alle hold fikk nøklene til en jumbo og ble sendt til Buenos Aires med mannskap for å fly hjem til Miami via Santiago og Lima på jomfrutur som skipper.

Som annenflyger, eller co pilot, er man vant til å se til venstre om det skulle være et problem eller et spørsmål. På den turen så jeg til venstre og så bare et speil bilde av meg selv i vinduet.

Det tok jo noen måneder før man ble varm i trøya, men da ble det også bra jobb og man gledet seg til å dra på arbeid. Det ble mindre stress og man stolte mer og mer på sin annen og tredje flyger samt på purser og resten av kabin personalet. Slapp av og la dem gjøre jobben sin.
Etter det sovnet man ofte i venstre setet og gjorde ingenting. Mannskapet jobbet hardt og jeg fikk glorie og kreditt som kaptein.
Fin jobb ja, kan anbefales.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com

Last edited by LN-RTP; 28-02-2021 at 12:47.
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2021, 06:08   #36
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Dette er da et slikt styrehuset man tok prøve på, ifølge melding ovenfor: Med andre ord, gammel skranglete jumbo.
Simulatoren jeg tok oppflyging på var en gammel Pan-Am 747-100 boks med 50,000 timer på seg. Rart den var godkjent enda, men i Miami må man bare la humla suse.
Er man bare motivert nok så går vel alt bra på en måte.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1F9A92E0-CBE2-41F1-BEF4-3F87B57212A9.jpeg
Views:	718
Size:	586.8 KB
ID:	49812  
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2021, 09:40   #37
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,020
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Fin historie! Spesielt om hvordan du ble skipper og hvordan du følte når du så til venstre og så deg selv!
Haha! Ingen tvil om hvem som var sjefen da.
Fortsett med gode historier!
Concorde98 is online now   Reply With Quote
Old 01-03-2021, 03:18   #38
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Baksiden av å være en fersk kaptein er at man blir sendt på de oppdragene som går lavest på annsenitets lista. Som Saudi Arabia, bånn i bøtta, India like etter.
Indonesia var så populært at ferske Kapteiner la inn bud som annenflygere bare for å fly på Jakarta pga fine damer i den byen, og mye fest. (Har sagt det før, flygere generelt er noen svin. Jeg fløy på Jakarta noen år før som ungkar, for Evergreen, og var vel også et svin. Men som fersk Kaptein for Tower Air tok jeg heller Saudi i skipper setet, enn å dra på fest i Indonesia som styrmann, var nygift da. )


Ikke bare det men man er High Minimum Captain de første 100 timene.
(Også kalt Baby Captains. Ikke populært blant oss ferske kapteiner. Gikk på ego løs)
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2021, 20:55   #39
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Har ikke saftige historier for øyeblikket, men var på tur med Odin i går etter middag og tok noen minutter video av nabolaget mitt, som er New River i Fort Lauderdale.
(www.odincharters.com)

La ut videoen på you tube, og fikk like etterpå melding at den var blokkert i Cuba, Iran, Nord Korea og Syria.

Ikke at film snutten var saftig med nakne damer (eller nakne herrer) som danset ombord, men det er litt bakgrunns musikk som spilte på en FM stasjon og den musikken ble visst kjent igjen av noe computer program, dem snakker om Copyright problemer. Tror dette var musikken den gamle musikk filmen som het Grease.
Uansett, se på noen minutter med tropisk elvetur, jeg holdt hånda ut av et side vindu på M/V Odin, tenkte ikke på musikk som kunne være forbudt i kommunist land.

Her er lenka til videoen. https://youtu.be/z9Z406NUy3M

Her er meldingen fra You Tube:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2145C850-E256-4043-A6F8-C41C8DF07BC9.jpg
Views:	436
Size:	95.9 KB
ID:	49829  
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2021, 20:55   #40
Vede
ScanFlyer Dusty
 
Vede's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,672
Default Re: LN-RTP’s røver historier (Ikke for sarte sjeler)

Når du først er på Youtube vil jeg anbefale deg å ta en titt på denne:
https://www.youtube.com/watch?v=f2pic
MQC-9E
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte
Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
Vede is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Boeing 737 - dine historier Scooter01 Småprat 19 18-04-2017 09:00
Historier fra flykabinen Desk pilot Flyforum 13 18-09-2010 01:06
Ikke helt OT, hvordan journalister lager historier om fly Someone Flyforum 8 16-08-2006 10:31
Ikke for skjøre sjeler Hurum Flyforum 9 02-02-2006 21:25
Ikke for sarte sjeler, del 2 Hurum Flyforum 1 01-02-2006 22:47


All times are GMT +2. The time now is 16:35.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.