Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-02-2010, 13:21   #1
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
SkyTeam Delta and AIR FRANCE KLM Join Forces in Norway

Sammarbeidet formaliseres også i Norge.

Quote:
AIR FRANCE and KLM become sole General Commercial Representative of Delta Air Lines

AIR FRANCE and KLM are now the dedicated General Commercial Representative of Delta Air Lines in Norway. The move, effective 1 January, forms part of the ongoing progress of the comprehensive three-way Joint Venture (JV) agreement signed between the airlines on 20 May last year. AIR FRANCE and KLM will be responsible for all commercial activities relating to Delta-operated services.

Thanks to AIR FRANCE and KLM’s well-timed schedules from Norway market to Paris CDG and Amsterdam, customers can easily connect onto 120 daily services to the U.S.”
http://boarding.no/art.asp?id=40279
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2010, 14:02   #2
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 7,982
Default Re: Delta and AIR FRANCE KLM Join Forces in Norway

Et naturlig spørsmål blir da hvilke konkrete oppgaver for Delta dette dreier seg om? Kan ikke huske å ha sett noen reklame for Delta her på bjerget i min levetid.

Antar at det ikke er grunnlag for å begynne spekulasjoner rundt hvorvidt Delta har planer om å åpne rute til Oslo av denne grunn...
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2010, 14:05   #3
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Delta and AIR FRANCE KLM Join Forces in Norway

Quote:
Originally Posted by Blubird View Post

Antar at det ikke er grunnlag for å begynne spekulasjoner rundt hvorvidt Delta har planer om å åpne rute til Oslo av denne grunn...
Med tanke på Continentals 10 ukentlige og oppstart fra ARN og CPH, vil jeg tro at Osl er i kikkerten for sommeren 2011 med 757-200 til JFK.
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2010, 14:18   #4
janusk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 285
Default Re: Delta and AIR FRANCE KLM Join Forces in Norway

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
Med tanke på Continentals 10 ukentlige og oppstart fra ARN og CPH, vil jeg tro at Osl er i kikkerten for sommeren 2011 med 757-200 til JFK.
Hvis og såfremt at DL planlægger opstart på OSL, så er det nok nærmere på ATL, da der nok her er et større marked at komme efter end på New York området, eftersom CO allerede dækker dette. ATL er jo som bekendt også en større hub for DL end JFK.
janusk is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2010, 14:20   #5
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Delta and AIR FRANCE KLM Join Forces in Norway

Quote:
Originally Posted by janusk View Post
Hvis og såfremt at DL planlægger opstart på OSL, så er det nok nærmere på ATL, da der nok her er et større marked at komme efter end på New York området, eftersom CO allerede dækker dette. ATL er jo som bekendt også en større hub for DL end JFK.
Ikke glem at selv med en direkterute, går over halvparten av de reisende mellom Osl og New York, via andre destinasjoner.

Men klart, jeg vil gjerne se Atlanta, men har større tro på at JFK er det første som kommer, hvis Delta finner veien til Osl.
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2010, 14:28   #6
janusk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 285
Default Re: Delta and AIR FRANCE KLM Join Forces in Norway

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
Ikke glem at selv med en direkterute, går over halvparten av de reisende mellom Osl og New York, via andre destinasjoner.

Men klart, jeg vil gjerne se Atlanta, men har større tro på at JFK er det første som kommer, hvis Delta finner veien til Osl.
Ifølge mine oplysninger valgte DL at starte op med CPH-ATL netop fordi at denne ikke var dækket, hvorimod CPH-NY var dækket i forvejen. Derfor ville det også give mere mening at man anlagde samme strategi udfra OSL. Jeg tvivler så på at man går ind på OSL lige med det samme, da man jo har valgt at nedgradere ARN.
janusk is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2010, 14:32   #7
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Delta and AIR FRANCE KLM Join Forces in Norway

Quote:
Originally Posted by janusk View Post
Ifølge mine oplysninger valgte DL at starte op med CPH-ATL netop fordi at denne ikke var dækket, hvorimod CPH-NY var dækket i forvejen. Derfor ville det også give mere mening at man anlagde samme strategi udfra OSL. Jeg tvivler så på at man går ind på OSL lige med det samme, da man jo har valgt at nedgradere ARN.
Ja den stiller jeg meg bak Janusk, men jeg tror fortsatt Osl er høy aktuell for en sommer frekvens med 757-200.

Det jobbes med saken
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2010, 14:39   #8
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Re: Delta and AIR FRANCE KLM Join Forces in Norway

Quote:
Originally Posted by janusk View Post
Ifølge mine oplysninger valgte DL at starte op med CPH-ATL netop fordi at denne ikke var dækket, hvorimod CPH-NY var dækket i forvejen. Derfor ville det også give mere mening at man anlagde samme strategi udfra OSL. Jeg tvivler så på at man går ind på OSL lige med det samme, da man jo har valgt at nedgradere ARN.
DL valgte at gå ind på ATL-ARN grundet den store succes de havde med ruten til CPH. ARN ruten havde det dog fra start svært efter hvad jeg har hørt og rygterne om en nedlæggelse af ATL-ARN blev kraftigere og kraftigere - indtil det så også til sidste blev en realitet og den blev erstattet af JFK-ARN.

Baseret på DL's historik på Skandinavien de sidste år tvivler jeg på at ATL-OSL er en rute de ønsker at forsøge sig på. Men måske JFK-OSL med mindre man vælger at satse på JFK-GOT som de jo annoncerede til opstart sommeren 2009 men droppede igen.
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Air France-KLM kjøper 31% av Virgin, og Delta og China Eastern 10% av AF-KLM Someone Flyforum 6 13-01-2020 10:27
Delta, Air France eller KLM ValdaIsaksson Reiseforum 10 25-10-2012 18:17
Air France og Delta Air Lines ønsker joint.venture over dammen CK Flyforum 17 25-10-2007 15:42


All times are GMT +2. The time now is 08:32.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.