Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-05-2013, 23:42   #1
martino
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 78
EU Nice - hovedtråd

Hei! Tenker meg til Nice i Frankrike med kjæresten. Midten av juni.
Har dere noen tips til gode hoteller/aktiviteter/utfarter?
Selvfølgelig billigst mulig, da jeg er student.
Sølvkort hos SAS, gullkort hos Club Carlson - om det skulle hjelpe.. :-)
martino is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2013, 00:23   #2
flappflapp
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2010
Location: Oslo
Posts: 394
Default Re: Nice - hotelltips? Aktiviteter?

Bra valg av destinasjon! Har vært i området to ganger nå, og det kan absolutt anbefales. Fin tid også, før den verste turistsesongen og heten setter inn!

Ta en titt på denne tråden fra før min/vår siste tur, ikke la deg lure av overskriften. Skal du ikke bo midt i Nice (eller Cannes, eller Antibes), så vil jeg anbefale å bruke noen av pengene du sparer på å leie en bil. Det fungerte veldig bra for oss og ga oss noen fascinerende turer opp i høyden!

Har flere tips også, men får komme tilbake til dem når klokken er litt mindre mye!
flappflapp is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2013, 00:39   #3
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Nice - hotelltips? Aktiviteter?

Hotel Massena var bra, men koster litt. Brice skal jeg bo på for andre gang under F1 i Monacco. Helt fin beliggenhet til en bra pris.
Styr unna Royal og Meridiene.

Promenaden og gamlebyen (skal ikke røpe mine favoritter her, men den som leter finner mye godt for ganen) er selvfølgeligheter. Slottet er fint.

En gåtur til Ville Franche sur mer fra havna i Nice er kjempeflott. Tilrettelagt og skiltet hele veien. Ta lunch der og buss tilbake. Kollektivt koster en euro nesten uansett hvor du skal.

Tog til Monacco. Koster ikke skjorta og kanskje kan du spise lunch med Roger More på Cafe de Paris.