Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-12-2016, 23:49   #41
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Fungerer Hotels.com Rewards i kombinasjon med Via Trumf?
Jada......
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Untitled.png
Views:	807
Size:	26.4 KB
ID:	41545  
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2016, 00:41   #42
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Imponert over dette programmet altså. På siste halvannet året har jeg opparbeidet 10 bonusovernattinger. Har jo booket litt for besøkende til bolaget også

De utløper ikke så lenge du har en overnatting innenfor 12 mndr, og nå kan du også bruke flere bonusnetter på hvert stay. Om du har et 3 netters opphold kan du trekke 3 valgfrie bonusnetter for å redusere prisen.

Det er alltid availability også, så klart, da det er en ren cash discount.

Så med unntak av Hilton og Marriott bookinger booker jeg nå alt på hotels.com.

Bare tenkte å dele litt av min veldige entusiasme
Jeg deler fullt ut din entusiasme - etter en mengde netter rundt om I Italia i hyggelige boutique hoteller fikk jeg 2 netter gratis hos Fairmont (tjente fremdeles opp Fairmont Bonus da dette for Fairmont er normale bestillinger.)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Old 07-12-2016, 01:44   #43
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Jeg har brukt dette programmet noen ganger. Jeg har i det siste opplevd en veldig ustabil hotels.com side. Spesielt når jeg ser på bilder av hotellene. Andre som opplever hakking på siden? Dette har gjort at jeg benytter hotellkjedene direkte eller andre bookingsider.
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2016, 05:51   #44
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Jeg har brukt dette programmet noen ganger. Jeg har i det siste opplevd en veldig ustabil hotels.com side. Spesielt når jeg ser på bilder av hotellene. Andre som opplever hakking på siden? Dette har gjort at jeg benytter hotellkjedene direkte eller andre bookingsider.
Nei har ikke opplevd noe ustabilitet, og har brukt sidene mye fra tildels meget dårlige WiFi i Italia.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Old 20-12-2016, 11:23   #45
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Tok ut en gratisnatt på Radisson Blu St. Gallen fra søndag til mandag (i går). Fredag til søndag var booket som 2-for-1 standard weekend rate.

Hotels.com-natten var en Business class rom, for å maksimere verdien på gratisnatten. Da vi sjekket inn på fredag, ble vi oppgradert til et businessrom og fikk beholde det samme rommet hele langhelgen. Nå var ikke hotellet det jeg vil kalle "fullbooket" men det var veldig greit og hyggelig gjort av hotellet med en slik velvilje for en booking gjennomført hos en tredjepartsside, og en annen direkte hos kjeden.

I tillegg fikk vi gratis parkering i hotellets parkeringshus i kjelleren, under hele oppholdet. Vet ikke om det er vanlig med business class rom? Kosta egentlig 25 CHF per dag (med inn/ut-privilegier)

Må kanskje poste denne i Radisson-tråden også Alt i alt er jeg veldig fornøyd med oppholdet ved Radisson Blu St. Gallen.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2017, 12:52   #46
waytogo74
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2013
Location: Trondheim, Norway
Posts: 194
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Etter litt for mange hotellnetter har hotels.com funnet ut at jeg er noen få opphold fra å bli gullmedlem. Men har dette noe for seg? Ser ut som den eneste forskjellen fra sølv er "Exclusive deals for Gold Members":

https://www.hotels.com/rewards/gold.html

Noen som har merket noen fordeler med gullstatus?
waytogo74 is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2017, 13:01   #47
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by waytogo74 View Post
Etter litt for mange hotellnetter har hotels.com funnet ut at jeg er noen få opphold fra å bli gullmedlem. Men har dette noe for seg? Ser ut som den eneste forskjellen fra sølv er "Exclusive deals for Gold Members":

https://www.hotels.com/rewards/gold.html

Noen som har merket noen fordeler med gullstatus?
Næææh... vil ikke egentlig si det.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2017, 13:13   #48
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Er sølv nå og har vært både gull og "fivestar plus" hos hotels.com. Du får kanskje flere mail med tilbud de påstår er eksklusive, jeg har aldri sett noe slikt som har passet med. Jeg ville ikke gjort noe spesielt for å bli gull igjen.

Som kjent har man veldig ofte har tilgjengelig en 10% rabatt og har man ikke det kan man samle opp til bonusovernatting som er en dårligere deal, man sparer kun opp 10% av kost minus skatter. Om man har bodd et sted får man nå tilbud om å få kun 5% rabatt om man skriver en anmeldelse. Det er en fornærmelse av folks intellekt å gi dem en enda dårligere deal som belønning. Så ikke regn med å få mere ut av å være lojal mot hotels.com.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2017, 13:45   #49
waytogo74
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2013
Location: Trondheim, Norway
Posts: 194
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Er sølv nå og har vært både gull og "fivestar plus" hos hotels.com. Du får kanskje flere mail med tilbud de påstår er eksklusive, jeg har aldri sett noe slikt som har passet med. Jeg ville ikke gjort noe spesielt for å bli gull igjen.

Som kjent har man veldig ofte har tilgjengelig en 10% rabatt og har man ikke det kan man samle opp til bonusovernatting som er en dårligere deal, man sparer kun opp 10% av kost minus skatter. Om man har bodd et sted får man nå tilbud om å få kun 5% rabatt om man skriver en anmeldelse. Det er en fornærmelse av folks intellekt å gi dem en enda dårligere deal som belønning. Så ikke regn med å få mere ut av å være lojal mot hotels.com.
Veldig enig, har aldri sett poenget med rabattkupongene og har heller aldri sett et såkalt eksklusivt tilbud som har passet mine reiseplaner og -datoer. Og mengden tilbuds-spam er på grensen til å være provoserende.

Men tross alt veldig godt fornøyd med komboen Viatrumf og rewards-netter--som i praksis er mye mer likvide enn poeng jeg har i diverse andre lojalitetsprogrammer.
waytogo74 is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2017, 16:52   #50
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Hva er beste strategi når man har en bonusovernatting verdt 1250kr som går ut 24 Juli, og man ikke har planlagt å bo på hotell innen da? Kan jeg selge den for 1000kr? Kan jeg gjøre noe for å få den utvidet?
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2017, 17:22   #51
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Hva er beste strategi når man har en bonusovernatting verdt 1250kr som går ut 24 Juli, og man ikke har planlagt å bo på hotell innen da? Kan jeg selge den for 1000kr? Kan jeg gjøre noe for å få den utvidet?
Ingen garanti, men jeg tror du kan bestille en veldig hostel, eksempelvis i Bangkok, og forhåndsbetale.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2017, 18:17   #52
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by waytogo74 View Post



https://www.hotels.com/rewards/gold.html



Noen som har merket noen fordeler med gullstatus?


Jeg har gullstatus, og jeg kan ikke si at det har noen spesielle fordeler. Det eneste måtte være at man kan få lavere priser, men jeg vet jo ikke om jeg faktisk får det når jeg bestiller de såkalte hemmelige prisene, som det uansett har gått inflasjon i. Hovedfordelen er 10 prosent rabatt (hver tiende natt gratis), pluss poeng gjennom Via Trumf/EuroBonus. Alle kampanjene er det umulig å følge med på - og som regel er det også umulig å vite om prisen er noe spesielt bedre enn den ellers ville vært.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2017, 08:42   #53
nick5000
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: PVG
Posts: 373
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Hovedfordelen er 10 prosent rabatt (hver tiende natt gratis),
Det blir vel ikke 10% rabatt, siden hver tiende natt gratis er ekskl "fees and charges". Har ikke akkurat regnet på det, men kanskje 5-7% ?
nick5000 is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2017, 08:45   #54
nick5000
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: PVG
Posts: 373
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Må si at det er også utrolig irriterende hvor mye email hotels.com sender ut. og man må ved hver bestilling klikke for å ikke bli påmeld nyhetsbrevet, og avmelding tar 1-2 uker.

Jeg fant en løsning ved å klikke mark as spam i gmail på mail fra info@mail.hotels.com og så valgte å alltid markere som spam. Får fremdeles bestillingsbekreftelser men ingen tilbud.

Ser i spamfolderen at de sender ut flere mail hver dag! Det er jo helt sinnsynkt, hvem er det som ikke blir forbanna av så mange mail?
nick5000 is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2017, 09:47   #55
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by nick5000 View Post
Det blir vel ikke 10% rabatt, siden hver tiende natt gratis er ekskl "fees and charges". Har ikke akkurat regnet på det, men kanskje 5-7% ?


Sant nok, det har du helt rett i. Men kombinasjonen av dette, Via Trumf og kredittkortbetaling er ikke så verst.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2017, 21:41   #56
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Og det er vel ikke hver 10. natt som er gratis, men hver 11. såvidt jeg kan skjønne. Bo ti netter og få en gratis.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2017, 22:17   #57
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Ok... Men om du finner et hotell til 4000 pr natt og har en gratis natt på f.eks 1600. Så betaler du bare 2400,-

Man kan m.a.o velge å bruke nettene smart eller dumt.



Jeg hadde 124 netter siste år og har brukt en del av bonusnettene. Veldig bra value.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2017, 22:52   #58
nick5000
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: PVG
Posts: 373
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Ja, men når man sammenligner med andre muligheter så er det jo dumt å tro år det er 10% rabatt når det ikke er det.
nick5000 is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2017, 02:49   #59
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Ok... Men om du finner et hotell til 4000 pr natt og har en gratis natt på f.eks 1600. Så betaler du bare 2400,-
Så man kan delbetale? Da må man jo sørge for at bookingen er som i ditt eksempel, minimum 1600,- FØR skatter og avgifter. Har ikke så mange netter booket på Hotels.com at jeg har noen erfaring.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2017, 11:19   #60
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Så man kan delbetale? Da må man jo sørge for at bookingen er som i ditt eksempel, minimum 1600,- FØR skatter og avgifter. Har ikke så mange netter booket på Hotels.com at jeg har noen erfaring.
Det er korrekt. Altså 10%
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Expedia rewards Bergern Reiseforum 0 26-10-2018 10:52
Earn Hertz Rewards i Norge? mrmojo73 Reiseforum 3 23-04-2013 23:54
Hotels.com welcome rewards André Nalin Reiseforum 3 16-10-2011 13:17
Reval Hotels, Member of airBaltic Hotels Blubird Reiseforum 0 21-01-2010 10:12


All times are GMT +2. The time now is 19:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.