Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-06-2013, 14:31   #1
viking01
Newcomer
 
Join Date: Sep 2012
Location: OSLO
Posts: 49
Default "Dramatikk" på LH til FRA og TLV

Jeg hadde bestemt meg for å skrive min første TR på turen med SQ til SIN og SYD senere i år, men opplevelsene med siste flytur var såpass spesielle at jeg slenger inn en liten minirapport allerede nå. Desverre uten bilder ettersom jeg ikke hadde planlagt å skrive noe.

Med meg på denne turen hadde jeg en på jobben som alltid opplever de rareste ting på sine reiser (gjenopplivning av medpassasjer 2 ganger på samme flight, 2 bjørner som sloss utenfor slottet han bodde på i Transylvania, en tysk naken titter som står og ser på ham mens han bader i bassenget på Ritz Carlton osv, osv). Så det var med en viss spenning at jeg kastet meg ut på denne reisen. Og det skulle vise seg å bli en reise utenom det vanlige.

Allerede på flytoget til OSL ble vi nesten nedspydd av en barnefamilie, og vel fremme var det bare å snuse inn frisk luft og riste på tøyet for å bli kvitt lukten. Inne på terminalen gikk alt som planlagt og det var boarding og avgang på rute. Flyturen (LH) gikk som forventet med smakløs mat og maskinmessig service. Vi festet setebeltene og foberedte oss på en eksemplarisk landing av vår tyske kaptein, men minuttet før landing økte turtallet betraktelig og nesen ble tvunget opp i en bratt stigning. Man hørte at poser og bagasje på hattehyllene rutsjet bakover og enkelte passasjerer uttrykte rare lyder. Etter å ha sett utallige sesonger med "Mayday Aircrash Investigations" øket ikke pulsen nevneverdig hos undertegnede, men et litt oppgitt blikk ble sendt til min kollega. Etter en liten runde over FRA ble flyet satt ned med et kjempedunk på rullebanen og vi taxet bort til gaten mens kapteinen beklaget den noe hardhendte landingen.

Så var det bare å gjøre klar for neste strekning; FRA-TLV. Min kollega var nå optimistisk ettersom han følte at hans "kvote" nå var brukt opp - det skulle vise seg at han tok feil...

Igjen var det lite å rapportere på selve flyvningen; smakløs mat og maskinmessig service. Vi gjorde oss klar for landing i TLV og var nesten på rullebanen når -ja, akkurat.... vi plutselig hørte fullt turtall på motorene og en enda brattere stigning. Avbrutt landing nr 2 av 2 mulige. Flyet la seg brått over og gikk inn i en krapp høyresving mens en stor mannlig passasjer roper høyt "No, no, no!!! We are too low!!" Jeg brukte igjen min "enorme erfaring" fra "Mayday Aircrash Investigation" som referanse og fikk litt høyere puls, men beholdt roen... Denne gangen var landingen silkemyk og vi var endelig ankommet reisemålet. Det skulle vise seg at det på ingen måte var slutt på hendelser etter dette, men de har ingenting med fly å gjøre...

Så det var det - min første TR er unnagjort. Ike planlagt og uten bilder. Jeg kommer sterkere tilbake etter turen til SIN og SYF i business med SQ.
viking01 is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2013, 19:37   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: "Dramatikk" på LH til FRA og TLV

2 av 2 var ganske spesielt
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2013, 20:44   #3
teamseacow
ScanFlyer Silver
 
teamseacow's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
Default Re: "Dramatikk" på LH til FRA og TLV

Morsom lesning Gleder meg til neste rapport!
__________________
Businesstudent, BCN/OSL

Gravity, thou art a heartless bitch.

~Sheldon Cooper
teamseacow is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2013, 10:02   #4
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: "Dramatikk" på LH til FRA og TLV

Haha - morsom lesing. Ikke vanlig å få to på rad av disse, nei!
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Fra "Vi relanserer service" til "Din tur" EB Flyforum 51 24-12-2015 12:11
I serien LCC fra "Legacy"/"Nettverks"-selskaper - denne gang LH Superhai Flyforum 14 26-09-2012 09:42
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? Falcon Flyhistorisk forum 6 27-12-2009 20:28
Fra "Fly smart" til "Mr. Bissniss" EB Flyforum 65 25-04-2008 22:47


All times are GMT +2. The time now is 07:15.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.