Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-06-2017, 22:12   #141
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Er det noen som kjapt kan nevne hvilke middelhavsdestinasjoner sas flyr rutefly til i sommer fra osl? Ikke charter. Vet om Malaga, Alicante, Barcelona, Athen, Roma, Mallorca, Malta.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2017, 03:10   #142
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Er det noen som kjapt kan nevne hvilke middelhavsdestinasjoner sas flyr rutefly til i sommer fra osl? Ikke charter. Vet om Malaga, Alicante, Barcelona, Athen, Roma, Mallorca, Malta.
Velg "solreiser" i lavpriskalenderen.

https://www.sas.no/lavpriskalender/

Edit: Ser at de ikke fikk med seg Santorini i den listen
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 01-07-2017 at 03:12.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2017, 18:21   #143
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Har de gitt opp på gull-mailen nå? Får ikke svar på mailer sendt for tre dager siden.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2017, 19:03   #144
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

SAS har lagt ut ett meddelande på hemsidan. Den norska versionen:
Quote:
MESSAGE
(Updated 09:25 CET 05 JULY 2017)

SAS Sales & Service har for tiden stor pågang, og vi ber om unnskyldning for lang ventetid.

Dette skyldes blant annet flere telefonhenvendelser enn forventet og urgelmessigheter i flytrafikken. Vi gjør alt vi kan for å redusere ventetiden og har satt inn ekstra bemanning. Du kan komme inn på de fleste bestillinger her: Mine reiser eller i SAS-appen. Her kan du også endre og kansellere billetter avhengig av hvilken type billett du har bestilt. På Reiseinfo finner du informasjon om avganger, bagasje, sjekk-inn, assistanse, reisebetingelser etc.

En forbedret basisversjon av SAS Classic er nå releaset for Norge, Sverige og Danmark. De nye nettsidene vil fortsatt være tilgjengelig med hele servicetilbudet vårt.

Funksjonaliteten på SAS Classic er begrenset sammenliknet med de nye nettsidene. Du kan bruke SAS Classic til å:

· Booke SAS og award flights (ikke kampanjer)

· Booke SAS Travel Pass-turer og ungdomsbilletter

· Innsjekk

· Administrere reisen din (inkl. kansellering innen 24 timer etter booking)

SAS Classic https://classic.sas.no/ er tilgjengelig for å sikre en tilfredsstillende kundeservice mens de nye nettsidene er under utvikling.



Vi har mottatt feedback fra kunder på at brukeropplevelsen på de nye nettsidene ikke er optimal, og vi er naturligvis lydhøre for disse tilbakemeldingene. SAS arbeider intensivt for sikre at de nye nettsidene skal nå sitt fulle potensial. Mer informasjon om dette arbeidet følger om kort tid.
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2017, 23:03   #145
LN-AND
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2010
Location: Oslo
Posts: 179
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Er det slik at man tidligere kunne avbestille SAS Plus full flex billetter på nettsiden/app, eller har dette aldri gått an? Får det ihvertfall ikke til.

I dag hadde jeg en booking på fire seter i SAS Plus med full flex som vi ikke fikk brukt grunnet sykdom. Tenkte da å være sympatisk og avbestille i god tid før avgang slik at plassene kunne selges til noen som skulle reise. Men dengang ei.

Etter 40 minutter i kø (er EBG) på telefon og chat ga jeg opp og fylte ut skjema for kansellering og refusjon. Siden dette var ganske tett opptil avgang ble vi no-show.
Nå kan det jo tenkes at SAS tar høyde for det med overbooking, men hvorfor er ikke avbestilling mulig online?

Vil tro SAS heller vil selge plassen til noen som reiser og de tjener penger på, enn en noshow med "refundable after departure" billetter.

Sent fra min E5823 via Tapatalk
__________________
Andreas
LN-AND is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2017, 15:23   #146
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Bestilte billetter (OSL-EWR-IAH t/r) via sas.no hvor det fremgikk at det var C- og ikke Z-billeter med SK (det vil si at det ikke sto "saver") og det manglet informasjon om at EWR-IAH med UA var i E. Trodde alt var i orden til jeg sjekket i dag og det fremgår at SK er i Z og UA i E. Snakket med gull/diamant-telefonen og de ba meg sende klage til kundeservice, men jeg fikk ingen kvittering på hjemmesiden eller på e-post om at min klage var sent. Har noen her fått kvittering på innsendte henvendelser?
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2017, 16:55   #147
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Har noen her fått kvittering på innsendte henvendelser?
Får ikke kvittering når jeg bruker gull.no@ mailen.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2017, 17:47   #148
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Vet du om går det fortere ved hjelp av mailen enn lenken på hjemmesiden?
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2017, 17:51   #149
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Vet du om går det fortere ved hjelp av mailen enn lenken på hjemmesiden?
Får som regel svar innen 24 timer på gullmailen, vet ikke hvor lang tid det tar på den vanlige.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2017, 01:23   #150
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by LN-AND View Post
Er det slik at man tidligere kunne avbestille SAS Plus full flex billetter på nettsiden/app, eller har dette aldri gått an? Får det ihvertfall ikke til.

I dag hadde jeg en booking på fire seter i SAS Plus med full flex som vi ikke fikk brukt grunnet sykdom. Tenkte da å være sympatisk og avbestille i god tid før avgang slik at plassene kunne selges til noen som skulle reise. Men dengang ei.

Etter 40 minutter i kø (er EBG) på telefon og chat ga jeg opp og fylte ut skjema for kansellering og refusjon. Siden dette var ganske tett opptil avgang ble vi no-show.
Nå kan det jo tenkes at SAS tar høyde for det med overbooking, men hvorfor er ikke avbestilling mulig online?

Vil tro SAS heller vil selge plassen til noen som reiser og de tjener penger på, enn en noshow med "refundable after departure" billetter.

Sent fra min E5823 via Tapatalk
Samme her. SAS Plus Full Flex billett til LHR skal avbestilles og jeg tenkte å si fra til SAS tidlig. Vet jo at dette vanligvis ikke går men ville prøve om de hadde fått orden på det. Det hadde de ikke. Man må ringe. Dette må da SAS tape mye penger på- at full flex passasjerer må ringe for å si fra at billetten ikke vil bli benyttet? Er SAS det eneste selskapet av en viss størrelse som ikke tilbyr dette elektronisk? Og hvorfor tror bestandig de på telefonen at dette kan gjøres via nett?

I mitt tilfelle skulle billetten endres til en ny billigere billett og da ville jeg ikke fått tilbake mellomlegget ved å endre via nett.
__________________
Neste flyvning:
24.01.23: OSL-LPA (DY 1816)
01.02.23: LPA-OSL (FS 1283)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2017, 16:42   #151
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
Får som regel svar innen 24 timer på gullmailen, vet ikke hvor lang tid det tar på den vanlige.
Jeg fikk svar, men problemet er at dem som svarer ikke har myndighet til å ta avgjørelser og heller ikke sette meg over til noen som kan det. Mitt problem er at hjemmesiden til SAS viste at jeg bestilte/kjøpte full flex C-billetter (det sto kun antall billetter igjen, dersom det er saver (z) billetter står det "saver") - pluss at det ikke var informasjon om at innenriks i USA med økonomibilletter med UA. Noen som har vært ute for noe lignende?
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2017, 01:57   #152
Chris1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cph
Posts: 135
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Er det noen begrensing på antall enheter med alkohol en kan be om på en reise i SAS plus innenfor norden? Snakk om stavanger-københavn.

Ser for meg å bestille 2 første runde, forså å be om en rett før setebeltene skal på før landing.
Chris1 is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2017, 08:46   #153
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by Chris1 View Post
Er det noen begrensing på antall enheter med alkohol en kan be om på en reise i SAS plus innenfor norden? Snakk om stavanger-københavn.

Ser for meg å bestille 2 første runde, forså å be om en rett før setebeltene skal på før landing.
Nei, ingen begrensning bortsett fra tiden.
view is offline   Reply With Quote
Old 05-08-2017, 11:28   #154
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by Chris1 View Post
Er det noen begrensing på antall enheter med alkohol en kan be om på en reise i SAS plus innenfor norden? Snakk om stavanger-københavn.

Ser for meg å bestille 2 første runde, forså å be om en rett før setebeltene skal på før landing.
Fikk to Mikkeller hel-osl i går.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2017, 05:08   #155
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Skal fly charter med SAS og det ser ut som om man får heller lite utbytte av Eurobonus-statusen. Stemmer det at det er absolutt ingen fordeler eller opptjening?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2017, 09:07   #156
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Skal fly charter med SAS og det ser ut som om man får heller lite utbytte av Eurobonus-statusen. Stemmer det at det er absolutt ingen fordeler eller opptjening?


Stemmer. Charter så er det charterselskapet som bestemmer hvem som skal få hva, og ikke flyoperatøren
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 17-08-2017, 16:07   #157
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Er det noen som vet hvordan man kan finne avbestillingsbetingelsene på SAS billetten sin?

Har en PLUS billett OSL-TXL, men så har jeg plutselig mer lyst til OSL-CPH-TXL med en natt i CPH. På SAS.no kan man endre billett. Men å finne betingelser virker helt 100% umulig.

Kan så klart ringe, men nesten alle selskap lar deg finne ut av det på et vis

UPDATE: Fant det på en av de 2 booking mailene fra SAS. Fullt ut refunderbar. Så jeg får ringe dem imorgen
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 17-08-2017 at 21:21.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 14:32   #158
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Jeg ser på billetter for sommeren 2018 og planen var SAS til USA med en innenriksbillett (som vi hadde i år).

Jeg fikk en quote fra gullmailen på OSL-LAX-MIA-OSL og det havnet på 82.000 for to voksne og tre barn i monkey. Billigste jeg finner online er 43.000 og da UTEN innenriksbilletten.

Er dette fordi alle billettene ikke er lagt ut ennå? Det er jo horrible priser, og jeg har blitt litt eurobonus-hektet og skal ha hele familien inn på EBG/EBD så jeg søsnker SAS.

Denne sommeren betalte vi 27000 for hele hurven OSL-EWR-MIA-OSL som er langt mer edruelig. What to do?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 14:35   #159
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
What to do?
Vente til det dukker opp billigere billetter. Sommeren er jo såvidt over, så du har jo god tid
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 01-09-2017, 14:36   #160
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Kommer nok et par kampanjer med bedre priser. Ha litt is i magen.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 148 26-03-2023 20:42
SAS - kansellert booking Evander Reiseforum 5 14-03-2012 17:04
Endelig gode SAS priser i biz fra USA, men dessverre skjoenner ikke SAS poenget Tommy777 Reiseforum 2 04-06-2009 03:38
SAS, booking, 28. februar? TOS Flyforum 4 05-02-2008 21:34
Om sas.no og booking Bizflyer Flyforum 6 22-11-2007 02:26


All times are GMT +2. The time now is 08:20.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.