Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-03-2012, 23:44   #1
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Beer Tips og erfaringer med Hilton og HH -

Er det noen fordeler annet en hotellet med gullkortet? Tenker spesielt på leiebil? Hadde vært kjekt med en upgrade i sommer.
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2012, 12:44   #2
killbox
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: Sola, Stavanger
Posts: 219
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Fikk en mail om en overnatting jeg skal ha....

"Complimentary Hot Cooked-to-Order Breakfast"
"Complimentary High-Speed Internet Access"
"Get a step ahead with eCheck-In!
Starting up to 24 (or as little as two) hours before you arrive, sign-in to your HHonors account and select your hotel room"

etter litt søk fant jeg
"Now, HHonors Gold and Diamond VIP members can check-in online before their stay*. For up to 24-hours and as late as two hours before you arrive at the hotel, simply Sign In to your HHonors account, click on "My Travel Planner" and complete your eCheck-In. You can review your reservation details, see what rooms and features are available, and select a room that best suits your needs. When you finally arrive at the hotel, simply stop by the front desk to pick-up your room key. eCheck-In offers a convenient way to get into your hotel room with ease. It's just another way the Hilton Family makes your stays as convenient and rewarding as possible.

*eCheck-In only available when member provides HHonors account number at the time of reservation."


Da bestilte du rommet gjennom hilton.com ? da vet du på forhånd om du får rom oppgradering
killbox is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2012, 13:02   #3
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Ennå en vellykket oppgradering til Gold, via Russland. Takk for gode tips
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2012, 15:46   #4
marekbz
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 166
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Angående bestilling via Hotels.com / Expedia;

- er man sikker på å få oppgradering (ved tilgjengelighet), samt frokost?
- vil de "se surt" på deg siden man har valgt å bestille fra 3.dje part?

Poengene fra HHonors betyr mindre, da jeg ikke ser for meg å kunne opprettholde Gold medlemskapet videre. Hadde vært en annen ting om man kunne overføre dem til Eurobonus, men det kan man ikke.

Takk.
__________________
Flightdiary
marekbz is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2012, 12:16   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Quote:
Originally Posted by marekbz View Post
Angående bestilling via Hotels.com / Expedia;

- er man sikker på å få oppgradering (ved tilgjengelighet), samt frokost?
- vil de "se surt" på deg siden man har valgt å bestille fra 3.dje part?

Poengene fra HHonors betyr mindre, da jeg ikke ser for meg å kunne opprettholde Gold medlemskapet videre. Hadde vært en annen ting om man kunne overføre dem til Eurobonus, men det kan man ikke.
Du får jo hvertfall 500 EB-poeng pr. besøk, da.


Quote:
Originally Posted by jjessen View Post
Står jo faktisk følgende i deres betingelser:
"Stays that are booked via third party websites are not Eligible Stays irrespective of rate paid, for the purpose of earning points, miles or stay credit toward Elite tier status. Stays booked via "opaque" channels where the brand is unknown at the time of purchase are not Eligible Stays for the purpose of earning points, miles or stay credit toward Elite tier status, or the receipt of Elite tier benefits such as upgraded accommodations / amenities or access to health clubs."
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2012, 19:24   #6
OSLflyer
ScanFlyer Silver
 
OSLflyer's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo syd
Posts: 643
Beer Om erfaringer med Hilton og HH

Ligger idag for første gang i år på Hilton i CPH og får tilbudt kun fri frokost og internett, men ikke tilgang til lounge som gull-medlem. Til orientering har jeg vært gull/diamond de siste 10 årene og ifjor hadde jeg 9 stay hos Hilton i CPH og ALLTID blitt oppgradert til Executive Floor. Ved innsjekk påpekte jeg resepsjonisten om at det var mitt første Hilton hotell som ikke oppgraderte meg til Executive floor bortsett fra Hilton i Berlin. Han nevnte at det kanskje det var pga at manageren i CPH også var en tysker
Dette er tydeligvis den nye policyen til Hilton CPHs og også som Platina medlem hos ICH velger jeg Crown Plaza for fremtiden.
__________________
...og også RYGflyer
OSLflyer is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2012, 20:52   #7
no-backpacker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2010
Location: Bergen, Norway
Posts: 152
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

På Crowne Plaza CPH får du ihvertfall veldig god service som Platinum, både oppgradering og lounge. Vi har bodd der flere ganger, på gjennomreise, og har alltid vært veldig fornøyd.


Xxx.
no-backpacker is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2012, 21:26   #8
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Quote:
Originally Posted by OSLflyer View Post
Ligger idag for første gang i år på Hilton i CPH og får tilbudt kun fri frokost og internett, men ikke tilgang til lounge som gull-medlem. Til orientering har jeg vært gull/diamond de siste 10 årene og ifjor hadde jeg 9 stay hos Hilton i CPH og ALLTID blitt oppgradert til Executive Floor. Ved innsjekk påpekte jeg resepsjonisten om at det var mitt første Hilton hotell som ikke oppgraderte meg til Executive floor bortsett fra Hilton i Berlin. Han nevnte at det kanskje det var pga at manageren i CPH også var en tysker
Dette er tydeligvis den nye policyen til Hilton CPHs og også som Platina medlem hos ICH velger jeg Crown Plaza for fremtiden.
Jeg trodde reglene sa at dersom ikke rom på Executive floor var tilgjengelig, så skulle du i det minste få tilgang til loungen?

Hvis det er så, hadde jeg bedt om å få snakke med manageren!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2012, 21:49   #9
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Jeg trodde reglene sa at dersom ikke rom på Executive floor var tilgjengelig, så skulle du i det minste få tilgang til loungen?
Reglene for Gold hos Hilton, er at man kun får tilgang til lounge om man blir oppgradert til Executive Floor. Det er kun Diamonds som har tilgang uansett.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2012, 09:36   #10
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Quote:
Originally Posted by OSLflyer View Post
Ligger idag for første gang i år på Hilton i CPH og får tilbudt kun fri frokost og internett, men ikke tilgang til lounge som gull-medlem. Til orientering har jeg vært gull/diamond de siste 10 årene og ifjor hadde jeg 9 stay hos Hilton i CPH og ALLTID blitt oppgradert til Executive Floor. Ved innsjekk påpekte jeg resepsjonisten om at det var mitt første Hilton hotell som ikke oppgraderte meg til Executive floor bortsett fra Hilton i Berlin. Han nevnte at det kanskje det var pga at manageren i CPH også var en tysker
Dette er tydeligvis den nye policyen til Hilton CPHs og også som Platina medlem hos ICH velger jeg Crown Plaza for fremtiden.
Kjedelig. Har en booking i mai, så håper på lounge.
nime is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2012, 22:35   #11
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Har akkurat bodd på Hilton Garden Inn Washington, DC Downtown

-Wifi var allerede inkludert for alle
-Da jeg kom fikk jeg valg mellom bonuspoeng eller gratis frokost
-Fikk også 2 flasker vann
-Fikk mulighet til å sjekke inn online 24 timer før vanlig innsjekking. Fikk da valg mellom kun 4 rom hvorav kun 2 var ikke røyk. Etter hva jeg forstod hadde hotellet ikke noe executive floor eller club room. At kun 4 av 300 rom var tilgjengelige ett døgn før innsjekking hørtes merkelig ut.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2012, 05:07   #12
joamykle
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2010
Location: Østfold
Posts: 261
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

På Hilton Garden Inn hotellene er ikke oppgradering av rom uansett en del av "pakka" med Hhonors Gold.

Viser til hhonors.com :

At Hilton Garden Inn choose from:

Daily complimentary hot cooked-to-order breakfast for you and up to one additional registered hotel guest in the same room each day of your stay

750 HHonors bonus points

Dette er i utgangspunktet eneste fordelene ved disse hotellene, og den eneste "ekstra fordelen" jeg også fikk med mitt gullkort forrige måned.
joamykle is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2012, 10:12   #13
K3nn7
ScanFlyer Blue
 
K3nn7's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Rødtvet i Oslo + Filtvet i Hurum
Posts: 355
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Da har min første opplevelse som gullkortinnehaver hos Hilton blitt gjennomført, og jeg er meget fornøyd. Hilton Fisherman's Wharf i San Francisco, og fikk de vanlige tingene (frokost, romoppgradering). Hadde i tillegg bestillt to flasker Anchor Bay Steam med levering på rommet, men disse var ikke på plass når jeg kom. Nevnte dette i resepsjonen, og resepsjonisten sa at det desverre ikke var mulig å skaffe de to flaskene siden baren var stengt. Han lovte dog å fjerne de fra regninga, og at jeg skulle få noen ekstrapoeng som plaster på såret. Sjekket i dag, og i e-postkassa lå det en mail med lovnad om 5000 ekstrapoeng innen 5-15 dager. Må si jeg er meget fornøyd med hvordan dette blei takla, selv om det kanskje er standard prosedyre(?).
__________________
Siden mai 2004:

Upcoming: 17.01.2019 BA767 OSL-LHR | 17.01.2019 BA105 (Opb. KF) LHR-DXB | 21.01.2019 BA106 DXB-LHR | 21.01.2019 BA762 LHR-OSL
K3nn7 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2012, 10:45   #14
pollymoe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 59
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Kan og melde om positiv førstegangsbruk av gullkort hos Hilton Waldorf i London. Hadde todelt bestilling grunnet et tilbud som kun var tilgjengelig to av tre dager. Fikk oppgradert til Executive rom to netter med tilgang til lounge. Siste natt var hotelet overbooket, så måtte nøye oss med Deluxe rom og full frokost siste natten. Første delen av oppgradering gikk gjennom kun kort tid etter bestilling, mens den siste natten ble oppgradert etter ankomst.
__________________
Upcoming flights:

20.12 SVG-NCL 22.12 NCL-SVG (Eastern Airw)
10.01 SVG-OSL-BKK-SGN 20.01 SGN-BKK-OSL-SVG (Thai)
17.04 SVG-OSL-EWR 25.04 EWR-OSL-SVG (SAS)
pollymoe is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2012, 12:00   #15
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Quote:
Originally Posted by joamykle View Post
På Hilton Garden Inn hotellene er ikke oppgradering av rom uansett en del av "pakka" med Hhonors Gold.

Viser til hhonors.com :

At Hilton Garden Inn choose from:

Daily complimentary hot cooked-to-order breakfast for you and up to one additional registered hotel guest in the same room each day of your stay

750 HHonors bonus points

Dette er i utgangspunktet eneste fordelene ved disse hotellene, og den eneste "ekstra fordelen" jeg også fikk med mitt gullkort forrige måned.
Var ikke akkurat det jeg så, poengene røy jo inn for de to overnattingene.
2012 Q1 SYSTEMWIDE OFFER - 5K POINTS - Hilton Garden Inn Washington Franklin Square: 5,000
Base Points - Hilton Garden Inn Washington Franklin Square: 2,682
2012 Q1 SYSTEMWIDE OFFER - 1K POINTS - Hilton Garden Inn Washington Franklin Square: 2,000
GOLD VIP BONUS - 25% 2012 - Hilton Garden Inn Washington Franklin Square: 670

Tilsammen 10,352 poeng. Er dette verdt noe mon tro?

I tillegg hadde jeg registrert meg for "double dip" og skal få 268 poeng inn på UA Milage Plus, men de har jeg enda ikke fått inn på konto der. Muligens fordi de har endret systemet og gitt alle nye numre.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2012, 12:17   #16
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
I tillegg hadde jeg registrert meg for "double dip" og skal få 268 poeng inn på UA Milage Plus, men de har jeg enda ikke fått inn på konto der. Muligens fordi de har endret systemet og gitt alle nye numre.
Hvis du hadde en "gammel" UA-konto, skal du ha fått nytt nummer, i samme format som de gamle OnePass-numrene.

Men bare 268 poeng? Jeg dobbeldipper til BA, og der kan jeg velge mellom ett poeng per dollar, eller 500 for hele oppholdet.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2012, 12:26   #17
killbox
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: Sola, Stavanger
Posts: 219
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Poengene kan absolutt bli nyttige. Hvor mange netter var disse 10k poengene fordelt på?

Ser f. eks at et rom til 189 euro kan betales i 40k poeng per natt.
159 euro kan betales i 25k poeng. I tillegg opererer dem med delvis betaling med penger og poeng.

Greit å få ei natt i ny og ne gratis

Last edited by killbox; 13-03-2012 at 12:59.
killbox is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2012, 12:53   #18
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Men bare 268 poeng? Jeg dobbeldipper til BA, og der kan jeg velge mellom ett poeng per dollar, eller 500 for hele oppholdet.

Dobbeltsjekket hos UA, og fant:

Quote:
maximize your MileagePlus earnings your way. Choose from either of the following options:
  • Hilton HHonorsPoints and variable miles: 10 Hilton HHonors base points + 1 MileagePlus mile per eligible $1 (USD) spent
  • Hilton HHonors points and fixed miles: 10 Hilton HHonors base points per eligible $1 spent + 500 MileagePlus award miles per stay (100 award miles per stay at Hampton and Homewood Suites brand hotels)
http://pss.united.com/web/en-US/cont...el.aspx#hilton

Man endrer foretrukket dobbeldippemetode under "My Way" på kontosidene hos Hilton. Verdt å merke seg at man tjener etter de innstillingene man velger senest vedmidnatt den dagen man sjekker ut, lokal hotelltid. Så om man man bor på flere hoteller på samme tur, kan man endre dette flere ganger i løpet av turen, bare man passer på å endre før midnatt på utsjekkingsdagen.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2012, 13:37   #19
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Quote:
Originally Posted by killbox View Post
Poengene kan absolutt bli nyttige. Hvor mange netter var disse 10k poengene fordelt på?
Det var for 2 netter som jeg tilsammen betalte 307 USD for.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2012, 17:26   #20
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Lyst på Hilton HHonors gold?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Har akkurat bodd på Hilton Garden Inn Washington, DC Downtown

-Wifi var allerede inkludert for alle
-Da jeg kom fikk jeg valg mellom bonuspoeng eller gratis frokost
-Fikk også 2 flasker vann
-Fikk mulighet til å sjekke inn online 24 timer før vanlig innsjekking. Fikk da valg mellom kun 4 rom hvorav kun 2 var ikke røyk. Etter hva jeg forstod hadde hotellet ikke noe executive floor eller club room. At kun 4 av 300 rom var tilgjengelige ett døgn før innsjekking hørtes merkelig ut.
Du boer kanskje ta deg tid til aa lese litt om hva du mottar for hvert Hilton brand. Hilton Garden Inn er ett billig brand som ikke har executive club, de har relativt faa suiter, dersom de har noen overhodet.

http://www.abouthiltongardeninn.com/

Du boer heller ikke forvente at du blir oppgradert til suiter overhodet med hh gold. Det har skjedd meg en haandfull ganger.

I dette tilfellet fikk du gratis frokost (som vanligvis koster 12-20 dollar per dag) og to flasker vann som koster 2 dollar og opp paa hotellet bare for aa registrere deg via en link du ikke er kvalifisert for, synes du skal vaere fornoeyd med det


Naar det gjelder hva du opptjener, loenner deg seg igjen aa ta en titt paa hjemmesiden til Hhonors:

http://hhonors1.hilton.com/en_US/hh/points/hotels.do
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tips og erfaringer Karibien SQ 777 Reiseforum 92 17-03-2024 05:25
Jamaica-tråden, tips og erfaringer robertaas Reiseforum 20 28-07-2015 14:20
Tips og erfaringer fra Xian? robertaas Reiseforum 5 28-04-2013 00:02
DoubleTree Hilton Bucharest - Erfaringer? sirpjalle Reiseforum 0 20-08-2012 19:08
Nogen erfaringer med: Doubletree by Hilton Resort Kos-Helona? kblaur Reiseforum 0 12-04-2012 14:51


All times are GMT +2. The time now is 09:55.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.