Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-11-2016, 17:22   #321
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: Eurobonus 3.0

Ja, Hamburg er vel det beste jeg har funnet, men det som er så håpløst er at det ikke er mulig å velge samme fly tilbake. Det er 30 min mellom, men det må minimum være 35 min for å få bestilt billett. Er det en begrensning de har lagt inn med vilje eller er det mulig å få de til å overkjøre den begrensningen hvis man bestiller per telefon?
-Sindre is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2016, 17:31   #322
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by -Sindre View Post
De eneste billige billettene jeg finner er direkteflights. Det er ikke en søkemotor hvor du kan velge dag, pris, flyselskap og reisetidspunkt og finne aktuelle turer?
SAS hadde før noe slikt, men jeg finner den ikke lengere. Så ha man:
http://flybilligst.com/index.php?cc=1#

https://www.google.no/flights/
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is online now   Reply With Quote
Old 03-11-2016, 08:23   #323
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: Eurobonus 3.0

Angående Hamburg pleide jeg ofte å ta direkte en vei og via CPH tilbake. Det ga en ventetid airside på to til tre timer. Greit hvis flighten ned var litt forsinket, og kjekt å titte fly mens man venter også.
Det brukes ATR og CRJ til CPH, da busses det og det krever litt mer tid enn vanlig gate.
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2016, 18:10   #324
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Eurobonus 3.0

På flyet fikk jeg akkurat beskjed om 15% rabatt på servering for alle som kunne vise eurobonuskort. Status var visst ikke nødvendig.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is online now   Reply With Quote
Old 18-11-2016, 18:11   #325
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Eurobonus 3.0

Måtte det være fysisk?
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2016, 18:29   #326
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Eurobonus 3.0

Dette var vist noe nytt kun for fredager, men selv om man betaler med eurobonuskortet så får man ikke rabatten om man ikke ber om det...
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is online now   Reply With Quote
Old 19-11-2016, 01:39   #327
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Eurobonus 3.0

Interessant. Nok et eksempel på inkonsekvent service som bare kommer første fredag etter fullmåne hvis LN-RKP er i lufta.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2016, 18:10   #328
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
På flyet fikk jeg akkurat beskjed om 15% rabatt på servering for alle som kunne vise eurobonuskort. Status var visst ikke nødvendig.


Opplevde også det på vei til Paris for en måneds tid siden. Men det er ikke 15 prosent på mat/drikke som allerede inngår i en deal.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2016, 23:32   #329
MCO-WDW
ScanFlyer Blue
 
MCO-WDW's Avatar
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 221
Default Re: Eurobonus 3.0

Ser at gratis Lounge tilgang og fast track har nye og kortere datoer for sølv medlemmer (ikke sikker på andre).
Før var det fra 15 dec til og med 15 Jan. Og om sommeren var der til og med 31 august.Nå er det...
-----
SØLVFORDELER PÅ FLYPLASSEN
Fast Track
Som Sølvmedlem har du tilgang til Fast Track i Norge, Sverige, Danmark og Finland 8/7-20/8, samt 17/12-8/1, samme dag du reiser med SAS eller Widerøe.
Mulighet for å ta med en gjest eller nærmeste familien (ektefelle/samboer, egne barn og foreldre, maks 4).
Fast Track i Zürich når avreise er med SAS.
Lounge
Som Sølvmedlem har du tilgang til alle SAS-lounger (unntatt SAS Gull Lounge) 8/7-20/8, samt 17/12-8/1, når du fremviser et gyldig boardingkort for avreise samme dag med SAS eller Widerøe fra den flyplassen du befinner deg på.
Mulighet for å ta med en gjest eller nærmeste familien (ektefelle/samboer og egne barn, maks 4 familiemedlemmer) i Loungen. NB! SAS Lounge innland er ubemannet, her er det kun mulig å ha med 1 en gjest.
MCO-WDW is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2016, 12:13   #330
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: Eurobonus 3.0

Noen som vet om noen mulighet for å bytte opptjeningsperiode? Har nå 1. mars til 28 februar, men skulle gjerne hatt 1. januar til 31 desember. Spurte på SAS-chatten, men de sa det ikke var mulig. Tidligere har de på den chatten hatt lite peiling, så mulig det er en mulighet.
-Sindre is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2016, 12:19   #331
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by -Sindre View Post
Noen som vet om noen mulighet for å bytte opptjeningsperiode? Har nå 1. mars til 28 februar, men skulle gjerne hatt 1. januar til 31 desember. Spurte på SAS-chatten, men de sa det ikke var mulig. Tidligere har de på den chatten hatt lite peiling, så mulig det er en mulighet.
Ryktene har vel gått en stund på at alle havner over på jan-des som periode etter hvert, men det har ikke skjedd noe ennå.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2016, 10:58   #332
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Eurobonus 3.0

Mener at det var på prat at det skulle bli mulig å overføre poeng til familie igjen, noen som vet noe om dette?
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2016, 11:39   #333
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: Eurobonus 3.0

Har det ikke vært mulig? Vurderer å lage en ny konto slik at jeg får januar-desember opptjeningsperiode og deretter overføre alle poengene fra min nåværende til denne.
-Sindre is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2016, 12:04   #334
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by -Sindre View Post
Har det ikke vært mulig? Vurderer å lage en ny konto slik at jeg får januar-desember opptjeningsperiode og deretter overføre alle poengene fra min nåværende til denne.
Jo jeg måtte sjekke nå og ser at det er mulig å gjøre det manuelt. Nå koster det 50,- Før var det slik at man kunne "sluse" alle familiemedlemmer inn på et hovedmedlem hvor poengene gikk automatisk en gang i mnd. Mer praktisk
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2016, 20:40   #335
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Eurobonus 3.0

Skulle det ikkje komme ny løysing på dette? At poeng kjem av seg sjølv, altså.

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2016, 10:01   #336
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Eurobonus 3.0

Jeg fikk en julehilsen fra Eivind Roald i går, jeg regner med den gikk ut til alle EB-medlemmer av en "viss rang" Her er et par utdrag med mine kommentarer:

Quote:
And soon you’ll also be able to enjoy our new SAS City Lounge at Stockholm’s Central Station.
Er det SJ-loungen de skal kjøpe seg inn i? Det ville i så fall vært fantastisk ironisk... Jeg ser fortsatt ikke helt poenget, men nærheten til Arlanda Express gjør det kanskje marginalt mer interessant for enkelte. Selv har jeg fløyet til Stockholm en gang i måneden i år med SAS, men har ennå ikke satt mine føtter i den eksisterende loungen i byen.

Quote:
Next year, SAS EuroBonus will turn 25, another good reason to celebrate.
Da er det lov å håpe på nye, gode tilbud på EB-fronten. Jeg husker godt turen jeg tok til Shanghai i 2012 for 20.000 poeng tur/retur i forbindelse med 20-årsjubileet. Forferdelig destinasjon, men lav pris og masse kaos for å få booket den husker jeg.

Quote:
Many of you have been waiting patiently for the new features we’ll be adding to the program. We have to admit that transforming a 25-year-old IT system is taking a bit more time than expected, but we’ll be ready to launch new features gradually in 2017.
Han viser i hvert fall noe ydmykhet her, også tror jeg det er fornuftig å bruke ordet "gradually"...
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2016, 16:02   #337
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post







Er det SJ-loungen de skal kjøpe seg inn i? Det ville i så fall vært fantastisk ironisk... Jeg ser fortsatt ikke helt poenget, men nærheten til Arlanda Express gjør det kanskje marginalt mer interessant for enkelte. Selv har jeg fløyet til Stockholm en gang i måneden i år med SAS, men har ennå ikke satt mine føtter i den eksisterende loungen i byen.



Det er at den eksisterende SAS City Lounge utvides til flere.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2016, 18:33   #338
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Det er at den eksisterende SAS City Lounge utvides til flere.
Jo, men poenget er at de har ikke en egen City-lounge i Stockholm i dag. De har leid/kjøpt seg inn i en eksisterende lounge, No 18, hvor jeg tror SAS står for en veldig liten del av omsetningen. Da kan det tyde på at strategien er å inngå avtaler med eksisterende lounger i stedet for å åpne egne.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2016, 19:07   #339
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Jo, men poenget er at de har ikke en egen City-lounge i Stockholm i dag. De har leid/kjøpt seg inn i en eksisterende lounge, No 18, hvor jeg tror SAS står for en veldig liten del av omsetningen. Da kan det tyde på at strategien er å inngå avtaler med eksisterende lounger i stedet for å åpne egne.
Med andre ord si opp avtalen på kontraktslounger i utlandet for å satse sterkere på kontraktslounger på hjemmemarkedet?
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2016, 19:17   #340
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Eurobonus 3.0

Hva pokker er poenget med å kunne bruke en lounge på jernbanestasjonen før man tar toget ut til flyplassen der man også har tilgang til lounge?

Vet ikke med andre, men er jeg først på en jernbanestasjon for å ta tog til en flyplass, vil jeg helst komme meg til flyplassen så fort som mulig.
Martin is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 18:00
Eurobonus S. Holberg Reiseforum 33 20-09-2009 14:19
EuroBonus på LH kristian Flyforum 5 12-05-2008 16:38
EuroBonus SQ 777 Flyforum 2 13-01-2007 10:11
Eurobonus storg Flyforum 3 07-10-2005 13:43


All times are GMT +2. The time now is 07:05.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.