Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-06-2015, 23:33   #61
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Roma-tråden

Quote:
Originally Posted by roger View Post
Området rundt Termini har jo ikkje det beste ryktet, men det er veldig sentralt! Og det ser ut til å vere litt forskjell på kva side av stasjonen du er på. Ikkje la deg skremme, du kjem ikkje til å henge rundt hotellet uansett kvar du går! Roma er ein fin by, passe balanse mellom turistfelle og bra severdigheit.
Jeg planlegger ikke å bruke mye tid på hotellet, så forhåpentligvis blir det en bra tur. Er bare litt irritert på meg selv for at jeg ikke undersøkte litt mer før jeg booket.

Jeg booket hele turen litt på impuls. Fikk et reisegavekort på 5000 kr på jobben og da jeg kunne få 4 netter på hotell og fly tur-retur på fornuftige tidspunkter med Lufthansa (via FRA) for 4878 kr slo jeg til.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2015, 00:17   #62
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Roma-tråden

Budde ei veke på eit hotel omtrent vegg-i-vegg med det du skal, eit kvartal øst. Nedover der synst eg det virka greit.
Det der blir nok bra! God tur!
__________________
none....

Last edited by roger; 04-06-2015 at 00:23. Reason: Tillegg
roger is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2015, 09:47   #63
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: Roma-tråden

Tar to netter på Radisson Blu es. Hotel etter cruiset i sommer, dama har ikke sett Roma før og med kort tid i byen valgte vi et hotell nær stasjonen da vi kommer med tog fra Civitavecchia og skal videre med tog til flyplassen.

Er CC-Gold når oppholdet finner sted, noen som har erfaringer med CC-gold på dette hotellet?

Utenom spansketrappen og Colosseum, hva annet må jeg vise hu? Husker ikke så mye av Roma da det er lenge siden sist jeg var der.. finnes det noen romantiske steder å være på eller spise i?
__________________
Reis og lev !

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2015, 09:53   #64
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Roma-tråden

Radisson'n er OK. Fikk ingen ting spesielt ekstra som Gold. KlagdeI ettertid og fikk refundert endel poeng ettersom vår "executive award stay" ble langt fra det.... Fint område oppe på taket med bar og basseng (Maten er dyr og ikke spesilet bra :-( ). Frokost med fri flyt prosecco blir jo aldri feil. og veier opp :-)

Sentralt og fint område, altså gå avstand til det meste, Finn et kart og begynn å rusle, da kommer du over mange perler.. Så alt I alt et godt utgangspunkt for en Roma tur.
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2019, 22:23   #65
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Roma-tråden

Var noen dager i Roma i forrige uke og kan anbefale Hotel Little Aurelius i Prati, et steinkast fra Piazza Cavour, på det varmeste for de som ikke ønsker å bruke en haug med penger på hotell.

Det er bittelite, en stor leilighet som er gjort om til syv hotellrom. Det er en underavdeling av Aurelius Art Gallery Hotel som ligger litt mer i utkanten og innsjekk foregår via webkamera med resepsjonen der.

Rent, pent, lyst og trivelig rom. Aircondition fungerte bra. Fire netter kom på drøyt 190€ i enkeltrom. Dobbeltrom er ikke mye dyrere, men var dessverre ikke tilgjengelig de dagene jeg var der.

http://www.littleaurelius.it

Enkelt å komme seg dit fra Termini med metro A til Lepanto. Fra metrostasjonen er det omtrent 10 minutter å gå til hotellet. Ellers går det busser til det meste av Roma fra området rundt hotellet.

Nabolaget er veldig trivelig og til tross for nærheten til Castel San Angelo og Vatikanet (samt gangavstand til severdigheter som Spansketrappen, Trevi-fontenen, Pantheon og Piazza Navona) var det overraskende få turister i området og de flestes spisestedene er lokale og hyggelige, med god mat og drikke til en svært så fornuftig penge.

Astoria Cafe på Via Allessandro Farnese, omtrent fem minutters gange unna, har veldig bra apretivo for en rimelig penge.

For flott utsikt over byen kan rooftop baren på Hotel Atlante Star anbefales. De tar dobbel pris for en Aperol Spritz sammenlignet med de mer "lokale" vannhullene i området og de fleste gjestene er turister, men utsikten er fantastisk, spesielt mot Peterskirken.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07

Last edited by Millemor; 27-06-2019 at 00:23.
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2019, 02:40   #66
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Roma-tråden

Quote:
Originally Posted by Millemor View Post
Var noen dager i Roma i forrige uke og kan anbefale Hotel Little Aurelius i Prati, et steinkast fra Piazza Cavour, på det varmeste for de som ikke ønsker å bruke en haug med penger på hotell.

Det er bittelite, en stor leilighet som er gjort om til syv hotellrom. Det er en underavdeling av Aurelius Art Gallery Hotel som ligger litt mer i utkanten og innsjekk foregår via webkamera med resepsjonen der.

Rent, pent, lyst og trivelig rom. Aircondition fungerte bra. Fire netter kom på drøyt 190€ i enkeltrom. Dobbeltrom er ikke mye dyrere, men var dessverre ikke tilgjengelig de dagene jeg var der.

http://www.littleaurelius.it

Enkelt å komme seg dit fra Termini med metro A til Lepanto. Fra metrostasjonen er det omtrent 10 minutter å gå til hotellet. Ellers går det busser til det meste av Roma fra området rundt hotellet.

Nabolaget er veldig trivelig og til tross for nærheten til Castel San Angelo og Vatikanet (samt gangavstand til severdigheter som Spansketrappen, Trevi-fontenen, Pantheon og Piazza Navona) var det overraskende få turister i området og de flestes spisestedene er lokale og hyggelige, med god mat og drikke til en svært så fornuftig penge.

Astoria Cafe på Via Allessandro Farnese, omtrent fem minutters gange unna, har veldig bra apretivo for en rimelig penge.

For flott utsikt over byen kan rooftop baren på Hotel Atlante Star anbefales. De tar dobbel pris for en Aperol Spritz sammenlignet med de mer "lokale" vannhullene i området og de fleste gjestene er turister, men utsikten er fantastisk, spesielt mot Peterskirken.
Åjåjåj!
Jeg hadde glemt hvor glad jeg er i Roma. Må ta meg en tur igjen. Noen som har prøvd vinteren?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2019, 10:19   #67
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Roma-tråden

Har vært der i november, ok helt ok.. Men antar større risk for dårlig vær...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2019, 23:32   #68
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Roma-tråden

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Åjåjåj!
Jeg hadde glemt hvor glad jeg er i Roma. Må ta meg en tur igjen. Noen som har prøvd vinteren?
Da vi var unge pleide vi ta en tur første helgen i november. Grei temperatur, og hotellprisene betydelig lavere enn siste helgen i oktober.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2019, 19:55   #69
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Roma-tråden

Roma er bra uansett årstid. Det kan regne litt Om vinteren, men det er virkelig en by med behagelig klima, selv om sommeren kan være en tanke for varmt for byferie. En av verdens vakreste og mest interessante byer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2019, 20:39   #70
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Roma-tråden

Kom på at jeg har glemt å laste opp bilder i det forrige innlegget mitt i tråden. Gikk litt i ett med jobb etter hjemkomsten. Her er de:

Piazza Cavour


Apretivo på Astoria Cafe


Utsikt mot Vatikanet fra rooftop baren på Hotel Atlante Star


Peterskirken sett gjennom Aventiner-nøkkelhullet


Trastevere


Den svært så grønne fasaden på Hotel Raphael


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2019, 22:05   #71
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 395
Default Re: Roma-tråden

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Åjåjåj!
Jeg hadde glemt hvor glad jeg er i Roma. Må ta meg en tur igjen. Noen som har prøvd vinteren?
Vinteren er jo beste tiden i Roma, fra nov-mars. Første uke i nov er fin, som regel nedbør midt i nov. Vært der i mars også.

Drar ned neste uke, ser bra ut
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2019, 00:32   #72
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Roma-tråden

Quote:
Originally Posted by mann78 View Post
Vinteren er jo beste tiden i Roma, fra nov-mars. Første uke i nov er fin, som regel nedbør midt i nov. Vært der i mars også.

Drar ned neste uke, ser bra ut
Det kan være kaldt og vått da så man er på ingen måte sikker, men min beste tur til Roma var i januar med knall vær og lite turister.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2019, 10:06   #73
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 395
Default Re: Roma-tråden

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det kan være kaldt og vått da så man er på ingen måte sikker, men min beste tur til Roma var i januar med knall vær og lite turister.
Værmeldingen ser nå bra ut fra søndagen for min del Ingen krise så lenge det ikke regner så mye.

Men midten-slutten av januar er vel den dødeste mnd med tanke på turister. Noe som er viktig.
mann78 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Delicatessen Roma? SQ 777 Reiseforum 0 08-10-2011 17:42
Ciao Roma! LN-GAB TripReports 14 03-03-2010 21:47
Hotell i Roma LN-SSL Reiseforum 12 09-04-2008 15:23
Flymuseum i Roma? FK27 Flyhistorisk forum 7 29-03-2008 21:42
Roma - Oslo plane-spotter Flyforum 3 31-10-2005 12:18


All times are GMT +2. The time now is 11:36.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.