Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-03-2012, 15:01   #21
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by Stabæk_fan View Post
Takk, når jeg kommer av flyet på T3. Kommer jeg da sånn rett inn i avgangshallen, slik at det er lett å bare gå til T1?
Ja.

Terminalene på CPH har egentlig bare noe å gjøre med innsjekking å gjøre og er mest relevant utenfor security. Når du er innenfor er det egentlig bar en terminal, men med 5,5 pirer; A, A "innland og rettning innlan", B, C, D og F (CPH Go)
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 15:24   #22
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ja.

Terminalene på CPH har egentlig bare noe å gjøre med innsjekking å gjøre og er mest relevant utenfor security. Når du er innenfor er det egentlig bar en terminal, men med 5,5 pirer; A, A "innland og rettning innlan", B, C, D og F (CPH Go)
Takk, har aldri vært på Kastrup. Og det er faktisk første gang jeg helt på egenhånd skal bytte fly. Har bytta fly ved noen tidligere anledninger og, men da har jeg vært en del av en større gruppe. Aldri gjort det helt på egenhånd før.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 15:31   #23
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by Stabæk_fan View Post
Takk, har aldri vært på Kastrup. Og det er faktisk første gang jeg helt på egenhånd skal bytte fly. Har bytta fly ved noen tidligere anledninger og, men da har jeg vært en del av en større gruppe. Aldri gjort det helt på egenhånd før.
Tag du det bare helt roligt. Du har rigeligt med tid og CPH er enkel og let at finde rundt på... No worries....
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 17:01   #24
fjasebase
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2010
Location: Texas
Posts: 1,446
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by Stabæk_fan View Post
Takk, har aldri vært på Kastrup. Og det er faktisk første gang jeg helt på egenhånd skal bytte fly. Har bytta fly ved noen tidligere anledninger og, men da har jeg vært en del av en større gruppe. Aldri gjort det helt på egenhånd før.
Går nok bra. CPH eren veldig bra transferflyplass
fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 17:45   #25
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Etter hukommelsen har jeg brukt følgende tider med normal gange, selvfølgelig avhengig av hvilken gate:
D til T1 17 min.
C til T1 15 min.
B til T1 ca 15 min.
40 minutter holder som transfer mellom A og B/C/D, det er ingen sikkerhetskontroll. Anbefaler å dra til A-gates så sent som mulig, siden det ofte er fullt av folk og serveringstilbudet er dårlig.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 22:02   #26
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by Stabæk_fan View Post
Takk, har aldri vært på Kastrup. Og det er faktisk første gang jeg helt på egenhånd skal bytte fly. Har bytta fly ved noen tidligere anledninger og, men da har jeg vært en del av en større gruppe. Aldri gjort det helt på egenhånd før.
Bare å ta det rolig og LESE SKILTENE så går det helt sikkert finfint. God tur!
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 22:48   #27
LN-KEH
Doodlebugger
 
LN-KEH's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Oslo / Nordsjøen
Posts: 470
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Hei,

Du kommer av flyet og inn i avgangshallen / transitområdet, bare pass på at du ikke følger den strømmen av folk som er på vei ut av flyplassen og skal inn til København.
Selv om du skulle havne utenfor skulle du greie å komme tilbake inn igjen via sikkerhetskontrollen på 90min.

Avgangs/transit området på Kastrup er langt og relativt smalt med en god del mindre spisesteder hvor du kan kjøpe litt mat og drikke.
Skiltingen er rimelig god og København-dansker forstår vanligvis norsk.
Kan bli noen meter å gå, Kastrup har gitt meg en del trim gjennom årene...

Bare følg skiltingen og med 90min har du mer enn nok tid, kan feks gå og sjekke ut hvor gaten er før du tar turen tilbake for å spise/handle.
Bortsett fra mat og drikke kan jeg ikke huske å ha funnet noe særlig å kjøpe der.

Dessuten, skulle flyet ditt inn bli forsinket har SAS fem flygninger til Århus på vanlige dager og vil booke deg om til neste hvis du har gjennomgående billett.
LN-KEH is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2012, 03:14   #28
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by The Ticketor View Post
Bare å ta det rolig og LESE SKILTENE så går det helt sikkert finfint. God tur!
Støttes. Sjekk skjermene for evt endringer av gate fra du fikk boardingkortet i Norge og se opp i taket hvor skiltene henger for hvor du skal gå. Skal du videre til non-schengen (det er også Storbrittania og Sveits) så beregn et kvarter ekstra til passkontroll.

Husk å stoppe opp og ta en pils :-)

Last edited by Bergern; 29-03-2012 at 03:17.
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2012, 11:01   #29
Edricson
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: EGPH
Posts: 448
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Skal du videre til non-schengen (det er også Storbrittania og Sveits)
Sveits er med i Schengen, Irland er derimot ikke med.
__________________
<small>Recent:
EDI-LHR VS | BHD-EDI BE | BHD-EDI-BHD BE | BFS-LGW-BFS EZY
Upcoming:
Nada...
</small>
Edricson is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2012, 19:01   #30
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by LN-KEH View Post
Hei,

Du kommer av flyet og inn i avgangshallen / transitområdet, bare pass på at du ikke følger den strømmen av folk som er på vei ut av flyplassen og skal inn til København.
Selv om du skulle havne utenfor skulle du greie å komme tilbake inn igjen via sikkerhetskontrollen på 90min.

Avgangs/transit området på Kastrup er langt og relativt smalt med en god del mindre spisesteder hvor du kan kjøpe litt mat og drikke.
Skiltingen er rimelig god og København-dansker forstår vanligvis norsk.
Kan bli noen meter å gå, Kastrup har gitt meg en del trim gjennom årene...

Bare følg skiltingen og med 90min har du mer enn nok tid, kan feks gå og sjekke ut hvor gaten er før du tar turen tilbake for å spise/handle.
Bortsett fra mat og drikke kan jeg ikke huske å ha funnet noe særlig å kjøpe der.

Dessuten, skulle flyet ditt inn bli forsinket har SAS fem flygninger til Århus på vanlige dager og vil booke deg om til neste hvis du har gjennomgående billett.
Takk skal du ha. Ja regner med at man blir booket om til neste/senere ved forsinkelse. Men håper jeg slipper det. For årsaken til at jeg skal til Danmark er at jeg skal se Giro d`Italia. Og reiser grytidlig 0620 lørdag morgen for å komme meg til starten i Herning 1540. Så straks jeg kommer meg til Århus, inn til hotellet og få ordnet sakene der. (tvilsomt om jeg for rommet da) men ihvertfall få sjekka inn og satt fra meg koffert. Før jeg hiver meg på toget til Herning. Og hvis jeg skulle ende opp med et senere fly er det tvilsomt om jeg rekker til Herning til prologen starter. + At jeg har plassbilett på IC toget fra Århus til Velje kl 1200.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2012, 19:02   #31
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by The Ticketor View Post
Bare å ta det rolig og LESE SKILTENE så går det helt sikkert finfint. God tur!
Takk takk. Takk for svar alle sammen.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2012, 19:35   #32
pingo
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Ja, men her er det nok på plads at bringe en lille advarsel ! Bergern var så uforsigtig at foreslå dig at tage en pils på CPH....
På din gåtur fra Pier B , hvor du højst sandsynlig "lander" til Pier A passerer du O´Learys De har både velskænket fadøl, mad og sport nonstop på TV skærmene !!!
Men glem nu ikke "boarding" time ...


http://www.olearys.dk/Default.aspx?A...3562&UnitID=84
pingo is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2012, 19:48   #33
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Quote:
Originally Posted by pingo View Post
Ja, men her er det nok på plads at bringe en lille advarsel ! Bergern var så uforsigtig at foreslå dig at tage en pils på CPH....
På din gåtur fra Pier B , hvor du højst sandsynlig "lander" til Pier A passerer du O´Learys De har både velskænket fadøl, mad og sport nonstop på TV skærmene !!!
Men glem nu ikke "boarding" time ...


http://www.olearys.dk/Default.aspx?A...3562&UnitID=84
Ah en Guiness er ihvertfall ei å forake.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2012, 01:17   #34
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Imorgen er det meg som skal prøve meg på å bytte fly til dansk innenriks på Kastrup. Har en time på meg fra flyet fra Oslo lander til flyet til AAL går. Burde vel gå bra. Har sikret meg MD-avgang fra OSL, utfasingen går jo fort og det er lenge siden jeg har fløyet dem. Til AAL blir det CRJ, og det er en ny flytype for meg.
__________________
Neste flyvning:
24.01.23: OSL-LPA (DY 1816)
01.02.23: LPA-OSL (FS 1283)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2012, 18:41   #35
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Og da kan det bekreftes at 1 time holdt i massevis. Veldig oversiktlig med skjermene som staar ved gaten naar man kommer av slik at man med en gang ser hvor man skal. Brukte vel et kvarter til A26 der AAL-flyet gikk fra. CRJen var virkelig behagelig aa fly med. MD til CPH var ogsa bra men en smekkfull SK 1455 med en bakfull svenske ved siden av, trakk litt ned. Men det var god mat paa eco extra.
__________________
Neste flyvning:
24.01.23: OSL-LPA (DY 1816)
01.02.23: LPA-OSL (FS 1283)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2012, 21:49   #36
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Er 1 time og 30 min god tid på Kastrup?

Hvordan er egentlig prisnivået på mat og ikke minst øl på CPH ?

Quote:
Originally Posted by litt-amatør View Post
Har sikret meg MD-avgang fra OSL, utfasingen går jo fort og det er lenge siden jeg har fløyet dem.
Har aldri flydd MD før som jeg kan huske, og må kanskje innrømme at det var en medvirkende faktor til valg av rutingen i signaturen. Om SK prøver seg på equipment change skal det bli månelyst!
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2012, 13:06   #37
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
SAS Transfer CPH - enkelt spørsmål

Som det fremgår av nedenstående signartur skal jeg 18. oktober reise til PVG med SK fra OSL via CPH i C klasse. Ved bestilling pr telefon valgte SK den korteste transfertiden, nøyaktig en time.

Jeg har hatt så lite som 40 min i FRA og MUC, hvilket har gått helt greit, og jeg tviler naturligvis ikke på at dette også går helt greit på CPH dersom alt er i rute.

Likevel, jeg skal på ferie og har dagen fri uansett. Tenker derfor at det kanskje for sikkerhets skyld kunne vært greit å booke om OSL avgangen til 45 minutter før. Noen andre som støtter dette, eller er det unødvendig?
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2012, 13:37   #38
SAS-Steward
ScanFlyer Molded
 
SAS-Steward's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,011
Default Re: Transfer CPH - enkelt spørsmål

I utganspunktet er 1 time plenty i København.
Men siden du reiser i C, så vil du ikke rekke loungen og litt kos før reisen videre.
Men en time er mer en nok for å rekke transfer.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2012, 15:37   #39
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Re: Transfer CPH - enkelt spørsmål

CPH meget smidig og hurtig at skifte fly på og 1 time er rigeligt, hvis alt er på rute.

På en ferierejse ville jeg dog vælge afgangen 45 min. før for - som SAS Steward siger - at nå lidt afslapning i loungen og undgå unødig stress hvis der er en lille forsinkelse. Hvis første afgang er forsinket, så er det "dyre" 45 minutter at spare - for evt. at ende op med ombooking, ekstra mellemlanding osv.

En lille time med boblevand i loungen er jo ikke så værst heller...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2012, 17:57   #40
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Transfer CPH - enkelt spørsmål

Jeg ville heller ikke bekymret meg for 60 min cnx på CPH, men om det bare er 45 min ekstra og du ikke har annet fore, så er det jo verdt den tiden for litt "peace of mind".
Superhai is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
CPH Kastrup evakueres jameson82 Småprat 21 18-12-2015 00:18
Ny Ryanair-base: København SQ321 Flyforum 71 21-04-2015 15:33
CPH Express - Fast track på Kastrup Solvi Småprat 7 16-05-2012 04:33
55 minut transfer på kastrup senjamann Reiseforum 8 01-04-2012 12:41
SAS og Kastrup samarbeider om bedre transfer MartinL Flyforum 99 02-03-2010 20:50


All times are GMT +2. The time now is 04:39.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.