Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-11-2010, 19:44   #1
roy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 192
SAS MOL - OSL - TRD

Prøver meg på en liten trip report igjen, uten bilder. Turen ble litt mer hektisk enn forventet. Siden Molde ikke har direkterute til Trondheim på søndager reiste vi om Oslo før vi tok bakken på TRD.

Etter en helg i Molde var det nå på tide å dra videre nordover mot Trondheim. Et snødekt Årø var nesten klar til å ta oss imot. En sms om ombygging i innsjekkområdet og redusert bemanning av sikkerhetskontrollen kom dagen før der de annmodet om tidlig oppmøte på flyplassen. Siden det kun gikk et fly den tiden vi var der og neste gikk ikke før flere timer etter brydde vi oss ikke så mye om den meldingen. Siden alle andre hadde tatt hensyn til den meldingen var det null kø når vi ankom flyplassen til "passende" tid

MOL - OSL

Det var Ln- Bro som skulle ta oss denne formiddagen ned til Oslo. Boarding startet ca kvarteret før oppsatt avgangstid, noe jeg synest var litt sent siden de visste flyet måtte avises og crew var på plass i god tid ( men hva vet jeg hva som må gjøres før de er klar for avgang)

Vel ombord på sete 3a kunne jeg konstatere nesten fullt fly, men benplassen var god. Liker de gamle setene og ikke minst - 500 maskinene. Pushback rett etter rutetid, men da skulle vi avises, noe som tok 40 ( !! ) minutter. Flyet hadde overnattet så jeg hadde håpt de kunne begynt med dette før vi kom ombord for å få fjernet det verste av snøen så siste finish ikke tok så lang tid.

Flyturen var ellers hendelseløs og rolig. Kaffien er som vanlig alltid god når man slipper å drikke den første koppen på kanna og Dagbladet lest gjennom.

Siden vi egentlig bare hadde 45 minutter tranfertid betydde dette en løpetur gjennom vakkre OSL og vi rakk akkurat flyet. Når jeg skal til å legge på fingern på scanneren så kjenner jeg. Hvorfor er ikke mobilen min der den skal være ? I lommen? Borte ! Så fortivlt sa handlingagenten jeg fikk velge mellom mobil eller fly. Jeg valgt det siste noe jeg angrer på nå. Mobilen ble aldri funnet, men jeg gir meg ikke. Jeg håper den på en eller annen måte har havnet under seteputen så har fått en i Stavanger til å lete der nå. Krysser fingrer å tær, men skulle ikke ha forstore forhåpninger siden flyet har hatt minst to cleaning team inne siden min flytur.

OSL - TRD

Vel ombord i LN-TUI (tror jeg det var) på sete 17b satt jeg fortvilt ned og kjente abstinensene etter min iPhone komme, men skitt skitt får den at i Oslo på onsdag tenkte jeg.
Vel oppe i luften begynte jeg å kikke meg rundt i flet fra mitt sete. Et utrolig "sjabby" fly å se til. Grunnet konsistensdråper hang det toalettpapir oppi deksler og under hattehyller. det knirket og knaket til tross for fine flyforhold. Flere kommenterte dette etterhvert at det og man hørte folk klaget. Lite appetittlig å sitte me dryppende vann fra papir på en gjennom en flytur og når det i tilegg er toalettpapir så kommer det en psykologsk effekt at dette ikke er så deilig.
Nedstigningen startet gjennom et tykt skydekke og nesten nede på bakken fikk vi en ny tur til himmels. Rullebanen var blitt stengt grunnet snøfall og vi kom til å måtte vente en stund. Etter 50 minutter med karusellkjøring, hvor vi hadde besøk av Spanair vinge mot vinge, kom vi trykt på bakken med et brak.

Konklusjon:
God sete med god plass.
Flyet til Trondheim trenger en oppussing på innsiden og det er flaut når passasjerer kommenterer hvor fæl kabinen ser ut.
Jeg savner mobilen min.
roy is offline   Reply With Quote
Old 09-11-2010, 23:18   #2
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: MOL - OSL - TRD

Flott hverdagsrapport
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2010, 22:02   #3
T.A.K
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2009
Location: BGO
Posts: 441
Default Re: MOL - OSL - TRD

Kjekk lesning dette her. Litt upraktisk å fly via Oslo på den ruten der men går det ikke direkte så går det ikke direkte. Kjipt med iphonen din! Også kjipt med dryppende dasspapir såklart, hehe
T.A.K is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2010, 22:47   #4
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: MOL - OSL - TRD

"Konsistens"dråper og dasspapir? Hæææ? Kan noen forklare meg? *fnis*

EDIT: Jeg har forøvrig reist med LN-TUI (og LN-BRO) - men jeg la ikke merke til noe knirk eller "shabbyhet".

Last edited by Polaris; 04-12-2010 at 22:49.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2010, 23:57   #5
77W
Lima November
 
77W's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 354
Default Re: MOL - OSL - TRD

Morsom lesing, spesielt fra Molde!
77W is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2010, 19:52   #6
Sim_henrik
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 114
Default Re: MOL - OSL - TRD

Fin rapport

Brukte dere virkelig 40(!) minutter på å de ice???
Sim_henrik is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2010, 20:18   #7
77W
Lima November
 
77W's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 354
Default Re: MOL - OSL - TRD

Henrik, som du vet har de bare én de-ice truck i Molde, da tar det nødvendigvis litt lengre tid å de-ice.
77W is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2010, 21:03   #8
roy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 192
Default Re: MOL - OSL - TRD

Quote:
Originally Posted by Sim_henrik View Post
Fin rapport

Brukte dere virkelig 40(!) minutter på å de ice???
Ja det så ut til å være kun en, men når flyet har stått på Årø hele natten så må det da være en eller annen mulighet til å begynne å de ice flyet før passasjerer går ombord. Det var mange som ble stresset ombord for sin transfer inkl. meg som skulle rekke kamp på Lerkendal
roy is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2010, 22:04   #9
Sim_henrik
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 114
Default Re: MOL - OSL - TRD

ok, de har to de-ice trucker, men er ikke ofte de bruker begge trur jeg... Når jeg var der på "utplassernings" dag, brukte de begge
Men de burde jo bruke de hele tiden!
Sim_henrik is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2010, 22:09   #10
77W
Lima November
 
77W's Avatar
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 354
Default Re: MOL - OSL - TRD

Oi dæven, det visste jeg ikke! Takk for info.
77W is offline   Reply With Quote
Old 07-12-2010, 11:24   #11
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: MOL - OSL - TRD

Quote:
Originally Posted by roy View Post
Hvorfor er ikke mobilen min der den skal være ? I lommen? Borte ! Så fortivlt sa handlingagenten jeg fikk velge mellom mobil eller fly. Jeg valgt det siste noe jeg angrer på nå. Mobilen ble aldri funnet, men jeg gir meg ikke. Jeg håper den på en eller annen måte har havnet under seteputen så har fått en i Stavanger til å lete der nå. Krysser fingrer å tær, men skulle ikke ha forstore forhåpninger siden flyet har hatt minst to cleaning team inne siden min flytur.
Slapp av, den dukker snart opp.....

Tok hele 9 måneder før jeg fikk tilbake Blackberryen min som noe tok fra meg på Superspeed1 fra DK til NO. (Cleaning fant den i en lugar)

Fin rapport forresten
__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Frem og tilbake x 2,5 (LAX–OSL–MOL; OSL–OAK–OSL–MOL; KSU–TRD–KEF–JFK; JFK–LAX flyKSU TripReports 21 12-10-2015 20:01
Turkish Airline skal fly charter for Detur til TRD, MOL, AES og OSL Trdfly Flyforum 20 26-03-2011 19:36
TR debut, MOL-OSL-MOL 77W TripReports 21 26-10-2010 18:38
Klapp med SAS, MOL-OSL-MOL, RRA/TUK MFM Bilder & foto 9 21-06-2009 02:48


All times are GMT +2. The time now is 15:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.