Flyprat


Go Back   Flyprat > General Aviation og sjøfly

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-01-2008, 15:54   #21
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,775
Default Re: John D. Odegard School of Aerospace

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Hvis du med South Carolina mener NEAR/NAIA så vil jeg ikke akurat kalle det definisjonen på urbant. Conway er ikke verdens navle og selv om Myrtle Beach har brukbart utvalg av utesteder og strippebuler så får man ikke helt "storbyfølelsen"
Jeg tenkete nå først og fremst på klimaet!
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2008, 15:59   #22
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,775
Default Re: John D. Odegard School of Aerospace

Quote:
Originally Posted by fattyfingers View Post
UND og Grand Forks anbefales på det sterkeste tok flygelederutdannelsen der i 2003/2004. Var trivelig der, masse norske studenter som er der enten i forbindelse med et utvekslingsstudie med Universitetet i oslo og advokatstudiet, ellers har også en høgskole i østfold utveksling med skolen. Var ca 200 nordmenn i byen når jeg var der, var også lett å komme i kontakt med amerikanerne i byen. Skolen er topp moderne, alt var nytt når jeg var der. Plenty fly

Men Florida høres unektelig mye bedre ut med tanke på plassering på kartet, Nord-Dakota er flatt og litt tamt sånn naturmessig.
Såvidt jeg har forstått er UND det "norskeste" universitet i USA, d.v.s. at de har flere norske studenter enn noe annet universitet. De fleste av disse er der i regi av American College of Norway i Moss, hvor de begynner på en bachelorgrad, for så å fortsette på UND. En del er flyelever, og rundt 15 er jusstudenter.
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2008, 19:18   #23
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: John D. Odegard School of Aerospace

Takk igjen for alle svar. Er sikkert nokså kostbart å gå der (?), så er det noen som kan tenke seg hvor mye man evt. får i stipend fra staten?
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 01:19   #24
N2630B
ScanFlyer Blue
 
N2630B's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 430
Default Re: John D. Odegard School of Aerospace

Da høres det ut som den eneste forskjellen mellom FL og ND er at det er sumper og aligatorer her.
Skal også sies at Daytona er lang fra verdens navle.. Blir nok litt liv her i mars-april-mai tidene, da det er spring break, men annet enn det så er det rimelig dødt her også...

MTP stipend er det noe en må forhøre seg med lånekassen med.. er noen linjer de støtter, mens andre de ikke gjør det.. bl.a. hos ERAUer det vel bare et par-tre linjer som støttes...

Bare et litt OT spm til deg, fattyfingers.. drev tidligere å funderte å ta flygelederutdannelse utenom avinor, men er det riktig at en ikke får jobb i Norge om en gjør det sånn?

Last edited by N2630B; 16-01-2008 at 01:24.
N2630B is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2008, 08:23   #25
STARSHIP 2
ScanFlyer Gold
 
STARSHIP 2's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,679
Default Re: John D. Odegard School of Aerospace

Quote:
Originally Posted by N2630B View Post
Bare et litt OT spm til deg, fattyfingers.. drev tidligere å funderte å ta flygelederutdannelse utenom avinor, men er det riktig at en ikke får jobb i Norge om en gjør det sånn?
Jeg svarer jeg, siden jeg sansynligvis gikk i klassen til "fattyfingers".. Jeg ville ikke gjort det i USA da du kan få store problemer med tilsynet.

Jeg villle derimot søkt hos Eurocontrol. Jobb der noen år og så får du jobb i Norge om det er målet
__________________
mvh

Med småfly/*mikro
2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG
2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN
2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV
2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS
STARSHIP 2 is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2008, 19:35   #26
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: John D. Odegard School of Aerospace

Har nå bestilt brosjyrer fra Embry-Riddle og John D. Odegard. Hvilken skole er regnet som den beste/er det noen som har erfaringer? Hvorfor velge et bachelor-studium istedenfor f. eks PEA?

Last edited by LN-AØR; 20-01-2008 at 20:50.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2008, 06:18   #27
N2630B
ScanFlyer Blue
 
N2630B's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 430
Default Re: John D. Odegard School of Aerospace

De to beste er definitivt ERAU og John D. skolene, men hvem av dem er usikkert..
Som pilot i store deler av verden akkurat nå så trenger man ikke noen bachelor grad, men det er fortsatt noen av de større selskapene som har dette som et krav, men ikke nødvendigvis innen aerospace..
En bachelor grad er "kjekt å ha", uansett hvordan man ser på det, men det er en vurdering en må ta selv, eller eventuelt om en ønsker å ta det senere, om man i det hele tatt trenger det..
Personlig kommer jeg til å eventuelt ta en bachelor senere, om jeg skulle noen gang få lyst til å gjøre noe annet.. bli en "deskpilot" eller noe sånn
Men igjen, om du kombinerer bachelor+pilot+instruktør, så kan en greie å opparbeide seg ganske bra med timer.. Dette er jo absolutt positivt, men om det er nødvendig er en helt annen sak.
En ting som kan være litt negativt er jo at en bachelor tar 4 år, og industrien er i forandring hver eneste dag, og det er vanskelig å vite om det like stor trang etter piloter om 4 år eller ikke.. men det kan jo gå begge veier.

Uansett.. Det å ta en bachelor er noe du må vurdere selv..
Du skal nok greie å få deg en jobb uansett
N2630B is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2008, 16:06   #28
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: John D. Odegard School of Aerospace

Takk for gode svar og tips alle sammen og særlig du N2630B. Får prøve meg i Luftforsvaret først uansett. Hehe .
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
'Old School' LN-MOW Bilder & foto 3 27-04-2015 18:20
TV: Flight Attendant School sail4fun Flyforum 5 23-03-2008 07:00
Flight Attendant School , sail4fun Flyforum 3 20-02-2006 06:58


All times are GMT +2. The time now is 01:08.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.