Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-02-2010, 22:02   #21
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Bose

Drar opp tråden igjen, fordi jeg tror flere har interesse av dette...

OK, alle har vel forstått at jeg har null peiling i alt fra uploading bilder til Bose.

Fruen tok med inn i huset siste inflight magasin til LH for to dager siden..

Baksiden tilegnet QC 15. Den er større , men både QC 3 som garantert er topp, men nå gammal.. Større, joda, men begge er jo altfor store ...

Men hvorfor så mye reklame for QC 15 ?? Også på KL-weben/e-mail. Noen betaler for dette.. Forsvinner QC 3. ??.

Hvorfor maser jeg så utidig ? 13 . mars står jeg og sikler utenfor Best Buy på Manhattan.. Da har jeg jo lyst til å kjøpe det siste som reklamen lurer meg til å gjøre.. Vi lar oss jo så lett forføre...

Så har noen kjøpt QC15 ??
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2010, 22:11   #22
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Bose

Ok, frem med teskjea :P

Dette er to forskjellige produkter:

QC 15 er headset som går rundt øret og blokkerer all kontakt med omverdenen. klokkene er mye større enn QC3. QC15 erstattet QC2 som har vært på markedet veldig lenge. QC15 (som QC2) drives av AA batterier som må erstattes, QC3 har eget batteri som lades etter ca 15-20 timers bruk.

QC3 er et helt annet produkt og ble ikke erstattet av QC15. Tipper de blir erstattet om 3 år kanskje av QC20 eller QC4, hvem vet hva de vil kalles. QC3 ligger oppå øret, er flate og har fortsatt utmerket noise canceling funksjon.

Jeg liker QC3 fordi jeg kan ligge på siden og sove i business/first class med QC3, noe man ikke kan med QC15 rett og slett fordi de er for store. I tillegg blokkeres omverdenen mer enn nok for meg med QC3 og jeg har testet kjerringas nye QC15 som er akkurat som QC2ene hennes: de gjør meg svett rundt øret fordi det ikke slippes luft inn.

QC3 er slett ikke alt for store. De er de minste, effektive noise canceling head phones på markedet. Skal du ha noe mindre, blir det ikke noise canceling.

Hvorfor mye reklame for QC15?? Logisk, de ble nylig lansert, mens QC3 har vært på markedet i 3 år

Last edited by Tommy777; 10-02-2010 at 22:13.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2010, 22:12   #23
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Bose

Takk for den opklaringen
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2010, 22:14   #24
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Bose

No sweat. Stikk innom Bose sjappa på Canal Street og test ut begge. Du vil fort finne ut hvem av disse som passer for deg
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2010, 22:16   #25
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Bose

Greit, vil ta en titt....
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2010, 22:39   #26
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Bose

Her: http://www.yelp.com/biz/bose-store-manhattan
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 10-02-2010, 22:52   #27
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Bose

Topp og tusen takk, vi drar dit.. Er alltid nede i det området en tur ..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2010, 19:26   #28
3tflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Default Re: Bose

Kjøpte CQ3 i dag på Heatrow term.3 - Dixons for 261 Pund. Bra pris!!!
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 10:49   #29
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Bose vs Sony

Litt off topic kanskje, men ser at det er "superdeal" på Sony MDR-NC 7 i taxfree på OSL nå. Mener prisen var 599,-? Skal ha 87,4% noise reduction. Noen som har erfaring med disse? Er hvertfall i en helt annen og behageligere prisklasse enn Bose...
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 10:55   #30
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Bose vs Sony

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Litt off topic kanskje, men ser at det er "superdeal" på Sony MDR-NC 7 i taxfree på OSL nå. Mener prisen var 599,-? Skal ha 87,4% noise reduction. Noen som har erfaring med disse? Er hvertfall i en helt annen og behageligere prisklasse enn Bose...
Nå har jeg ikke noen erfaring med den modellen, men når det kommer til noise cancelling hodetelefoner så er min erfaring at det en direkte sammenheng mellom pris og kvallitet.

Har prøvd et par modeller til under 1000kr og ingen har vært brukbare og man kunne likegjerne spart pengene. Kjøpte en billigmodell i USA for 2 år siden og de lagde nesten mer støy enn de tok bort

Men skal som sagt ikke utelukke at dette er et røverkjøp siden jeg ikke har prøvd modellen, men jeg ville ihvertfall vært skeptisk.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 13:50   #31
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Bose

Har proevd Sony'en og var ikke spesielt imponert. Sony har jeg i prinsippet gitt opp paa lydsiden.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 16:50   #32
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Bose

Akkurat nå heller jeg mot QC 15 i NYC om vel tre uker.

Ser det er Bose på Columbus Circle 10 også. Grunnen er at at siden jeg nå hopper opp fra små , meget god , though, Sennheiser PX 250 til "hørselvern" tar jeg det største "hørselvernet".. Har jo ikke med meg laptop på ferie så god plass i håndbagasjen har jeg..

En Nr. 1 grunn er AAA batterier.. Noe eldre/gammel mann som meg har ikke tro på å huske recharge, og er QC 3 tom , så er den jo jæ*la tom.. Men små AAA har jeg allltid flere av i håndbagasjen... Dere får rapport....
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 17:23   #33
3tflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Default Re: Bose vs Sony

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Litt off topic kanskje, men ser at det er "superdeal" på Sony MDR-NC 7 i taxfree på OSL nå. Mener prisen var 599,-? Skal ha 87,4% noise reduction. Noen som har erfaring med disse? Er hvertfall i en helt annen og behageligere prisklasse enn Bose...
For guds skyld-hold deg unna disse! Bruk pengene på noen ØL i steden!
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 18:00   #34
seilfly
Infrequent traveller ;-)
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,378
Default Re: Bose

Quote:
Originally Posted by ex_trd View Post
Slår også et slag for QC3, ingen over, ingen ved siden.
Støydempingen på QC3 er ikke like god som QC15. Dette har jeg testet. Kanskje litt "urettferdig" sammenliknings siden QC3 ikke blokkerer lyd fra siden; men sluttresultatet er vel det som teller uansett hvordan man kommer dit.


Quote:
Originally Posted by Tommy777
QC 15 er headset som går rundt øret og blokkerer all kontakt med omverdenen.
Ingen av headsettene blokkerer all kontakt med omverden. Regelmessig støy blir blokkert, men uregelmesig støy som menneskesnakk/etc vil du høre; dog dempet. EDIT: Eksempel som bekrefter dette: Når jeg prøver å lese, men samboeren på død og liv skal prøve å få meg med til å bli med på shopping (en sjelden gang)! Stemmer høres. TV høres også. Både stemme og TV høres dempet.

Det er også verdt og merke seg at selv om headset'ene demper støy, så gjør de det på en slik måte at du har en svaaaak svaaak sus i headsetet når noisecancelling er slått på. Jeg hører ikke det samme når det er helt stille rundt meg og jeg ikke bruker de; så det er IKKE jeg som er blitt gammel og fått øresus med andre ord! Man skal være rimelig sær om man merker dette suset; jeg oppdaget det da jeg begynte å høre etter om headsettet lagde egne lyder. Hører du på musikk derimot så har du ikke sjans til å merke lyden i noen av headsettene; lyden merkes sikkert best i QC15 siden QC15 har den overlegent beste støydempingen, imens QC3 med sin litt mindre demping har sin lille egen-støy druknet av støy fra omgivelsene.

QC15 bruker nesten ikke strøm. AAA-batteriet varer og varer. Jeg har begynt å lese/studere med disse på ørene på grunn av at amerikansk aircondition selvfølgelig må plasseres der hvor støyen brer seg mest i hele leiligheten. Derfor bruker jeg QC15 hver dag hjemme, og jeg har til nå brukt 3-4 AAA-batterier siden november.

Eneste drawback er - du kan ikke høre musikk dersom du ikke har noisecancelling på. I den grad det er et drawback. Andre har nevnt størrelsen ovenfor; og det er en tilvenningssak. De som ikke klarer å sove med noe mellom øret og underlaget/nakkestøtten får et glimrende alternativ: Gule ørepropper
__________________

ANX-ANX-ANX-ANX-ANX...-ANX


Last edited by seilfly; 16-02-2010 at 18:03.
seilfly is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 22:24   #35
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Bose

Quote:
Originally Posted by seilfly View Post
Støydempingen på QC3 er ikke like god som QC15. Dette har jeg testet. Kanskje litt "urettferdig" sammenliknings siden QC3 ikke blokkerer lyd fra siden; men sluttresultatet er vel det som teller uansett hvordan man kommer dit.

Ingen av headsettene blokkerer all kontakt med omverden. Regelmessig støy blir blokkert, men uregelmesig støy som menneskesnakk/etc vil du høre; dog dempet. EDIT: Eksempel som bekrefter dette: Når jeg prøver å lese, men samboeren på død og liv skal prøve å få meg med til å bli med på shopping (en sjelden gang)! Stemmer høres. TV høres også. Både stemme og TV høres dempet.

Det er også verdt og merke seg at selv om headset'ene demper støy, så gjør de det på en slik måte at du har en svaaaak svaaak sus i headsetet når noisecancelling er slått på. Jeg hører ikke det samme når det er helt stille rundt meg og jeg ikke bruker de; så det er IKKE jeg som er blitt gammel og fått øresus med andre ord! Man skal være rimelig sær om man merker dette suset; jeg oppdaget det da jeg begynte å høre etter om headsettet lagde egne lyder. Hører du på musikk derimot så har du ikke sjans til å merke lyden i noen av headsettene; lyden merkes sikkert best i QC15 siden QC15 har den overlegent beste støydempingen, imens QC3 med sin litt mindre demping har sin lille egen-støy druknet av støy fra omgivelsene.

QC15 bruker nesten ikke strøm. AAA-batteriet varer og varer. Jeg har begynt å lese/studere med disse på ørene på grunn av at amerikansk aircondition selvfølgelig må plasseres der hvor støyen brer seg mest i hele leiligheten. Derfor bruker jeg QC15 hver dag hjemme, og jeg har til nå brukt 3-4 AAA-batterier siden november.

Eneste drawback er - du kan ikke høre musikk dersom du ikke har noisecancelling på. I den grad det er et drawback. Andre har nevnt størrelsen ovenfor; og det er en tilvenningssak. De som ikke klarer å sove med noe mellom øret og underlaget/nakkestøtten får et glimrende alternativ: Gule ørepropper
Jeg har tilgang til begge headsetene og har testet dem nøye.

Jeg har aldri brukt mine headset andre steder enn det de er designet til: På fly/reise. Jeg sitter heller ikke hjemme i stua, på fly eller andre steder uten å ha musikk på i headsettet. Da kan jeg heller bruke gule ørepropper fra business/ First amenity kittet ombord eller betale 50 cent istedetfor ett headset til 300 dollar.

Det sier seg selv at omverdenen vil høres dersom du ikke har musikk på uansett hvor du befinner deg og uansett hvilke headset du har, men det er liksom ikke poenget mitt. QC15 går helt rundt øret og blokkerer selvsagt mer enn QC3 rett og slett fordi de er over dobbelt så store. I tillegg er bøylen som går over hodet ikke inntill hodet på QC15 noe de er på QC3. På grunn av at klokkene går veldig ut fra hodet er dette ett problem dersom du skal ligge med headset på. Det er uomtvistet fakta at det ikke går an å ligge på siden i ett internasjonalt businessete eller en F suite (eller en seng hjemme for den del) med QC15 på seg. Og de fleste får sove best på siden. Det er meget ukomfortabelt og du får garantert kink i nakken. Jeg kan lett ligge på siden med QC3 uten at det blir ubehagelig.

Men reiser man på økonomi, er dette selvsagt ikke en faktor. Sitter du utelukkende og ikke ligger, kan man kjøpe QC15, men dersom du flyr i international premium cabins, påregn en tur til kiropraktoren ved ankomst

I tillegg blir mange svett av å ha på seg QC15, det er også en ting man ikke blir med QC3. Batterisituasjonen ser jeg ikke på som noe problem for begge, men det er jo greit å ha ett oppladbart batteri som er 1/3 av størrelsen av 2 AA batterier og lader på 45 min.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 22:31   #36
seilfly
Infrequent traveller ;-)
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,378
Default Re: Bose

Hvis du flyr i international premium cabins har du råd til kiropraktor ved ankomst

Ja jeg har også prøvde å ligge på siden i en vanlig seng med QC15 og det er slett ikke optimalt nei! En annen ting er at man som regel ikke burde ligge med noe som er dyrt på hodet når man sover fordi man fort kan våkne at at det (1) detter i gulvet eller (2) havner under én når man vrir seg for nte gang i løpet av natten
__________________

ANX-ANX-ANX-ANX-ANX...-ANX

seilfly is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 23:39   #37
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Bose

Jeg synes det er ubehagelig å ligge med hodetelefoner på generelt, samme om det er PortaPro eller broderen sine Skullcandy. De gangene jeg eventuelt får det problemet at jeg kan i det hele tatt ligge å sove på et fly så bruker jeg heller øreproppene som fulgte med mob'en, da de stenger ute lyd ganske bra.
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 23:45   #38
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Bose

Og for de som vil ha kvalitet inni øret, finnes jo disse: http://www.bose.com/controller?event...9677&src=k9677
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 23:46   #39
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Bose

Takk for klare tilbakemeldinger vedr. Sony. Da blir det vel å grave litt dypere i lomma, og anskaffe seg et par QC3... Skal til LHR om ikke lenge.
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2010, 10:38   #40
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Bose

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Og for de som vil ha kvalitet inni øret, finnes jo disse: http://www.bose.com/controller?event...9677&src=k9677
Problemet med de er at der er totalt ubrukelige om du f.eks skal trene siden de faller ut av ørene. Har et par liggende hjemme.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Headset GA noise cancelling selges Paulo General Aviation og sjøfly 0 21-09-2018 11:36
Lanseres 4. juni 2013: Bose noise canceling ear buds Tommy777 Reiseforum 36 19-08-2013 16:25
Disregard noise abatement Polaris Flyforum 13 21-01-2011 11:36


All times are GMT +2. The time now is 21:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.