Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-06-2013, 14:59   #21
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Sud, vurderer å brenne HH poeng på Conrad Dubai neste februar. Ikke åpnet foreløpig, men har du noen tanker ?
Conrad blir helt sikkert meget bra, men husk at Hilton bygger en av UAEs desidert råeste hoteller nå som åpnes i november: Waldorf Ras Al Khaimah, ca en time fra DXB - det tror jeg blir sinnsykt http://waldorfastoria3.hilton.com/en...?stop_mobi=yes
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2013, 15:00   #22
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: Dubaitråden

Takk for supre Dubaitips! Vurderer sterkt en tur dit, mulig som en surprise med min kjære.
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2013, 15:06   #23
LN-RRE
Data warehouse consultant
 
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 449
Default Re: Dubaitråden

Dette blir knall! Må være forsiktig med champen der nede, kan fort bli dyrt når man glemmer prislista

Håper på å få noen lekre bilder derfra også, men det krever litt tid og flaks (ikke forenelig alltid med kjapp tur).

Gleder meg mest til å se meg rundt, samt strand og shopping


Når det gjelder priser på hoteller der, er det ikke sånn mega-billig! Ligger på rundt 900-1100 kr natta for de virkelig bra hotellene, men vel, det er jo fort gjort 500-1000 kr billigere enn i Norge og tilsvarende hoteller? Det har vi ikke i Norge, så enkelt og greit er det


Er nok redd at Dubai kan bli gjentakende atferd
__________________
LN-RRE is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2013, 16:14   #24
ClassOne
Handelsreisende
 
ClassOne's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Haugesund
Posts: 492
Default Re: Dubaitråden

Det som gjør at jeg reiser til Dubai igjen og igjen, er bl.a som Sud sier, man kan velge å leve billig, eller dyrt. Så har dere muligheten, så ikke tvil. Det er dessuten verdens desidert fineste byggeplass
__________________
" At 270 km/h , what you see in front of you is already history "

Last edited by ClassOne; 26-06-2013 at 16:14. Reason: Skriveleif
ClassOne is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2013, 22:26   #25
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Dubaitråden

Reiser til Dubai 26 september (Relatert tråd) og har 4 netter der, forøvrig helt alene. Innser at jeg nå har ventet for lenge med å bestille hotell. Planen var å booke meg inn på Atlantis, The Palm, men prisen for 4 netter har steget fra 8000kr til 12000kr og langt unna min økonomiske rekkevidde nå. Får heller ta taxi eller metro ut på dagen for å svømme med delfiner, for det står helt øverst på min TO-DO liste i Dubai.

Nå står egentlig valget mellom Radisson ved Dubai Mall (Radisson Blu Hotel, Dubai Downtown), Radisson Blu Hotel, Dubai Deira Creek, Hyatt Regency Dubai and Galleria og Al Murooj Rotana (Dubai mall). Tar gjerne imot tips om noen har bodd på noen av disse, og gjerne tips på andre hotell.

Av aktiviteter har jeg på min liste;

Svømming med delfiner på Atlantis (+middagen SudCaravelle anbefalte på Rostang)
Burj Khalifa + Dubai Mall
Tur i gamlebyen

Fikk et par gode ideer av posten til SudCaravelle (Takk!) og vurderer (deler av en) dag på stranden eller Jumeirah Souk Madinat.

Lander 23:00 26. September (BA (F)) og blir til 01:00 01.oktober (DY til Oslo, første flight for sesongen), totalt 4 netter på hotell og 4 fulle dager som kan nytes. Eneste bekymring er å reise alene (Blir kanskje litt ensomt) og om det blir for lite tid så jeg reiser hjem med følelsen at jeg må tilbake så fort som mulig.. men det er kanskje litt av poenget

Blir forøvrig min første tripreport her. Er ikke så flink til å skrive, så har utfordret meg selv litt og det må bli en fyldig rapport fra hele turen når den er ferdig.

Gleder meg veldig!
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)

Last edited by mcduck; 17-07-2013 at 22:30.
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 13:57   #26
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 395
Default Re: Dubaitråden

Når er det best å dra til Dubai med tanke på lavest temp, desember/januar? Ikke så glad i stekende varme
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 13:58   #27
ClassOne
Handelsreisende
 
ClassOne's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Haugesund
Posts: 492
Default Re: Dubaitråden

Desember er flott, stort sett mellom 20 og 25
__________________
" At 270 km/h , what you see in front of you is already history "
ClassOne is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 14:10   #28
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 395
Default Re: Dubaitråden

Om man drar dit i julen, er det mye "jul" der nede? Eller slipper man lett unna det.
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 14:16   #29
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by mann78 View Post
Om man drar dit i julen, er det mye "jul" der nede? Eller slipper man lett unna det.
I og med at religiøse symboler er forbudt, så ble vi litt overrasket over at julen er helt klart synlig, men den er langt mer diskret enn gamlelandet og er etter min smak – veldig komfortabel (de selger faktisk grantrær og utmerket ribbe i butikkene). De 100% lokale er også veldig hyggelige og gratulerer alle vestlige de møter med høytiden.

Man kan dog fort savne ekstremt stressede ektemenn i butikkene og gode gamle pølsekø-slåsskamper.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 16:14   #30
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by ClassOne View Post
Desember er flott, stort sett mellom 20 og 25
Er oktober like bra?
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 16:16   #31
ClassOne
Handelsreisende
 
ClassOne's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Haugesund
Posts: 492
Default Re: Dubaitråden

Oktober så kan du risikere opp mot 40 grader, men ligger vel normalt på rett over 30. Dette kan vel sikkert Flyprats utskremte beboer Sudcaravelle bekrefte eller justere?
__________________
" At 270 km/h , what you see in front of you is already history "
ClassOne is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 16:42   #32
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Dubaitråden

Var der i overgangen oktober/november (første flight dit med Norwegian) og var veldig glad for at de hadde luftavkjølte bussskur langs veiene da jeg fant på å gå meg en tur. Det var stort sett 5-10 grader over behagelig både om dagen og om natten.

Fant ut at de mange store shoppingsentrene var den sosiale areanen hvor nesten alle dro. Der var det behagelig luft der og mye å se og gjøre.

Må gjenta det Sudcaravelle sier om strendene. Var på Jumairah Beach Park. Perfekt hvit puddersand og turkist vann overrasket meg faktisk, hadde ikke tenkt at det kunne være slik like ved en by.

Noe annet man bør unngå er vel å ta bilder av folk uten å ha spurt dem først. Kan bli rabalder om noen tror de har blitt med på et bilde.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 17:24   #33
erikber
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2010
Location: Stavanger
Posts: 130
Default Re: Dubaitråden

Var en oval weekend i Dubai i mai, og observerte et overstadig beruset engelsk par ravende i gaten ved Hilton Jumeriah. Disse ble etter kort tid hentet av politiet, og jeg må si jeg er glad jeg ikke var i deres sko...

Har vært i Dubai ved flere anledninger, sist bodde vi på Hilton Dubai Jumeriah Residences. Ble oppgradert til 150m2 leilighet pga juksegull kortet :-) Gode fasiliteter hvor man kan slikke sol både ved bassenget og på Hilton stranda nedforbi.

Har også bodd på Radisson Deira Creek (etter å ha snudd i døra på Radisson Downtown som var en byggeplass da), noe slitt men grei beliggenhet ift gamlebyen og Gold Souk. Må ta taxi eller hotellshuttle for å komme til stranda.

Det samme gjelder Sheraton Deira og Dhow Pallace som jeg har benyttet i jobbreiser.

Radisson Royal er et forretningshotell, god standard men hvis man ser nøye etter så finner man fort ut at det jukses mye med finishen når disse byggene settes opp fort. Her må du ta taxi til alt, eventuelt sky metroen som går rett utenfor.

God mat overalt i Dubai, vi liker oss best på OD's på Dubai Creek Yacht Club. At.mosphere i Burj Khalifa er også krysset av på lista, god mat men koster en fot og en arm... Utsikten er dog upåklagelig :-)
erikber is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 19:38   #34
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Dubaitråden

Oktober er forøvrig stort sett ganske deilig, men kan bli hett ved lunsjtider. Fremdeles går det anno lunche ute, men noen tar en shopping eller siesta
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 21:07   #35
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Dubaitråden

<mod>
Vi holder oss til konkrete reisetips om Dubai her. Politiske diskusjoner, syn på religion, sexuel legning, alkohol m.v. kan tas på VG-debatt eller i No Fly Zone. (Det er foretatt en omfattende rydding)
</mod>
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2013, 22:07   #36
K3nn7
ScanFlyer Blue
 
K3nn7's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Rødtvet i Oslo + Filtvet i Hurum
Posts: 355
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by mann78 View Post
Når er det best å dra til Dubai med tanke på lavest temp, desember/januar? Ikke så glad i stekende varme
Var i Dubai i begynnelsen av februar 2010, og da var det rundt 20-25 grader der.
__________________
Siden mai 2004:

Upcoming: 17.01.2019 BA767 OSL-LHR | 17.01.2019 BA105 (Opb. KF) LHR-DXB | 21.01.2019 BA106 DXB-LHR | 21.01.2019 BA762 LHR-OSL
K3nn7 is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2013, 02:56   #37
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
<mod>
Vi holder oss til konkrete reisetips om Dubai her. Politiske diskusjoner, syn på religion, sexuel legning, alkohol m.v. kan tas på VG-debatt eller i No Fly Zone. (Det er foretatt en omfattende rydding)
</mod>
Nå har jeg ikke fulgt denne tråden de siste par dagene, men syntes kanskje moderator er litt overivrig her... Når forumister ønsker råd og tips om reise til et land de ikke har vært i tidligere, må det da være på sin plass og diskutere både rettssikkerhet og tolking av lokale lover og regler. Dette selvfølgelig sett i lys av voldtektssaken som har vært omtalt i pressen i det siste.

Ser at slike diskusjoner lett kan spore av og at de ikke er enkle å styre uten å slette mange innlegg. Men det er forskjell på å moderere og sensurere...
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2013, 03:25   #38
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Dubaitråden

Det hører i alle fall hjemme i denne tråden en link til advarslene til UD som jeg tidligere postet her. Dette bør leses nøye og følges. Stedet er absolutt ikke "syden". Politi og rettsvesen fungerer ikke slik vi er vant med i Europa, kontakt ambassaden før du eventuelt involverer disse ellers kan du gå på en skikkelig smell.
http://www.landsider.no/land/emirater/reise/skikker/
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2013, 08:50   #39
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: Dubaitråden

Medieoppslagene de siste dagene tror jeg uheldigvis har satt et negativt lys på Dubai
som ferie destinasjon spes for kvinner, leste VG igår og der stod det blant annet i et innlegg at dem rådet folk til å velge enn annen "syden" destinasjon,
Men dette mener jeg er helt feil Dubai er ingen "syden" destinasjon som jeg ser det...
Har aldri vært der selv men uansett har dette ikke satt noe demper på lysten å dra dit.
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2013, 12:16   #40
erikber
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2010
Location: Stavanger
Posts: 130
Default Re: Dubaitråden

Dubai er et reisemål som skiller seg kraftig fra de tradisjonelle "syden" destinasjonene normenn har tradisjon å reise til. Dette må man være klar over og det vil være en stor fordel å sette seg inn i skikkene som gjelder i Emiratene før reisen. Det gjelder for såvidt alle land man reiser til.

Når det gjelder situasjonen den norske jenta har havnet i er den bare tragisk, og behandlingen av henne er et resultat av sharia lovgivingen i Emiratene. Det samme systemet finner man i mange land, en oversikt finnes på Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Us...by_country.svg

Turisme er blitt så viktig for Dubai at jeg håper publisiteten denne saken har fått gjør at myndighetene ser nødvendigheten i å endre på de urimelige konsekvensene av denne type anmeldelser til politiet.
erikber is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.