Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-10-2014, 12:26   #21
Seacougar
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2009
Location: Sarpsborg
Posts: 95
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Skal ut med 901 til EWR på torsdag, la inn oppgradering på plus og buisness via optiontown. Fikk se i dag at jeg var oppgradert til plus.

Det jeg da ser ved valg av sete er at det mest sannsynligvis er RKP som flyr, altså slik jeg har fortstått det så blir jeg å sitte i et vanlig eco sete, men da med litt ymse oppgradering rundt drikke og mat.
Vil jeg vinne noe på å prøve å kontakte kundeservice, da mtp at oppgradering på langt nær er den jeg har forventet (altså beinplass/sete) Det er jo ikke allverden dette kostet meg, men jeg har jo betalt noen kroner i håp om en bedre reise.
__________________
Mvh Lars Petter Hassel
Sarpsborg
Seacougar is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2014, 12:41   #22
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Quote:
Originally Posted by Seacougar View Post
Skal ut med 901 til EWR på torsdag, la inn oppgradering på plus og buisness via optiontown. Fikk se i dag at jeg var oppgradert til plus.

Det jeg da ser ved valg av sete er at det mest sannsynligvis er RKP som flyr, altså slik jeg har fortstått det så blir jeg å sitte i et vanlig eco sete, men da med litt ymse oppgradering rundt drikke og mat.
Vil jeg vinne noe på å prøve å kontakte kundeservice, da mtp at oppgradering på langt nær er den jeg har forventet (altså beinplass/sete) Det er jo ikke allverden dette kostet meg, men jeg har jo betalt noen kroner i håp om en bedre reise.
Jeg regner med du kan kontakte Optiontown og få de til å nedgradere deg igjen. Men jeg ville satt hvor mye du har betalt opp mot 200% bonusopptjening, om det er relevant for deg.
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2014, 12:47   #23
Seacougar
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2009
Location: Sarpsborg
Posts: 95
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Det er et godt poeng, og jeg kommer nok ikke til å degradere! Tenkte mer om det var mulighet for ytterligere oppgradering da jeg har lagt inn "ønske" om det også, men slik jeg forstår det så er det satt at det blir plus når jeg først har blitt oppgradert
__________________
Mvh Lars Petter Hassel
Sarpsborg
Seacougar is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2014, 13:58   #24
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Quote:
Originally Posted by Seacougar View Post
Det er et godt poeng, og jeg kommer nok ikke til å degradere! Tenkte mer om det var mulighet for ytterligere oppgradering da jeg har lagt inn "ønske" om det også, men slik jeg forstår det så er det satt at det blir plus når jeg først har blitt oppgradert

Av erfaring med optiontown sin kundeservice, kan det være like greit å akseptere at du får litt bedre mat og drikke og 200% poeng, kontra å prøve å kanselere den. Slår man opp udugelig indisk support på wikipedia blir jeg ikke overrasket om optiontown trekkes frem som eksempel.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2014, 14:02   #25
Seacougar
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2009
Location: Sarpsborg
Posts: 95
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Takk for svar! Men oppgraderingen er endelig når jeg først får bekreftelse? Har jo lagt inn på biz på samme tur, men om jeg har forstått rett så er det avgjort å umulig at optiontown oppgraderer ytterligere?
__________________
Mvh Lars Petter Hassel
Sarpsborg
Seacougar is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2014, 18:06   #26
Norfindir
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2014
Location: Son, Vestby, Norge
Posts: 313
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

oppgraderingen er endelig når du får ny bekreftelse fra SAS. Har du ikke fått det (og du ikke får velge plus-seter på bestillingen din) så er du ikke oppgradert enda.
Det er jo ikke umulig at du kan få oppgradere til business med poeng ved avreise. Evt kan du jo legge inn ønske om plus-business oppgradering så fort du får sas sin bekreftelse, så lenge det er minst 48 timer til avgang.
Norfindir is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2014, 19:29   #27
Seacougar
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2009
Location: Sarpsborg
Posts: 95
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Takk for svar! Bekreftelsen er kommet på mail, så da anser jeg det som endelig Ser at RKP har flydd 909 noen dager nå, så det kan jo være det blir ett flybytte Takk for hjelpen
__________________
Mvh Lars Petter Hassel
Sarpsborg
Seacougar is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2014, 23:55   #28
CaptainMorgan
Commercial pilot
 
CaptainMorgan's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim/Fort Pierce(FL)
Posts: 414
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Fikk i dag svar fra SAS på klagen jeg sendte inn ifm at jeg følte meg lurt da jeg benyttet 15000 EB-poeng for å oppgradere til Plus mellom CPH og ORD på LN-RKP.

Her er svaret jeg fikk, og må si meg meget fornøyd, til tross for lang svartid:
Quote:
Tack för din feedback.

Jag vill inleda mitt brev till dig med en ursäkt för att din resa till Chicago den 17 september, inte blivit som planerad.

Vi förstår att vi inte levt upp till dina förväntningar denna gång. Alternativet till att utföra denna flygning utan att kunna erbjuda de sittplatser hade istället varit att ställa in flygningen helt och hållet, vilket inte hade varit optimalt för någon part.

Vi hoppas att du tycker att det är en bra prioritering och att du ändå känner dig tillfreds med din resa. De synpunkter du har på våra produkter eller vår service vidarebefordrar vi självklart till ansvarig enhet/person.

Som en gest av goodwill från vår sida har vi idag krediterat dig 15.000 EuroBonus poäng. Dessa kommer att finnas tillgängliga för dig, på ditt konto inom två veckor.
Extrapoängen används som vanligt vid uttag av poäng men är inte kvalificerande för att uppnå en högre medlemsstatus.

Vi vill även ersätta dig med NOK 300:- för den sittplats du inte fick på returresan.
För att kunna göra detta behöver vi ett kontonummer för smidigast överföring.

Ha en fin dag!

Poengene kom relativt raskt inn på konto også! Kudos til SAS!


For den som er interessert så for øvrig klagen min slik ut:
Quote:
Jeg med reisefølge på to til reiste fra CPH til ORD den
17/9-2014. Vi hadde bestilt billetter i SAS GO, men oppgraderte til PLUS
med poeng (15 000). Det som imidlertid møtte oss da vi gikk ombord var
samme setekonfigurasjon som i SAS GO, da det viste seg å være "LN-RKP"
vi skulle fly, et fly dere har leid inn fra flyselskapet LAN. Dette
flyet har derfor, i motsetning til resten av deres flåte, en
setekonfigurasjon i PLUS som er lik GO; nemlig 2-4-2. Jeg føler meg
derfor snytt ettersom jeg oppgraderte for å få bredere seter og bedre
komfort. Foruten at man kunne velge mellom to retter og fri alkoholservering, er
det rett og slett misvisende å kalle dette for "PLUS". Fikk heller
aldri noen forvarsel på at nettopp dette flyet ville bli satt opp på vår
flygning. Til og med da jeg sjekket "ER FLYET I RUTE" bare få timer
opp mot avgang, sto flygningen oppført med OY-KBI, hvilket er en
flymaskin som tilbyr deres vanlige PLUS-konfigurasjon; 2-3-2.

Vil også nevne at på vår retur fra EWR til CPH den 23/9-2014 hadde vi
betalt ekstra (300NOK per PERS) for å få seter helt fremme i GO-kabinen,
som vistnok skulle ha bedre benplass (såkalt "preffered seats"). Men
til vår skuffelse var det selvfølgelig LN-RKP som var satt opp på denne
flygning også. Plassene vi da ble tildelt hadde derfor ikke denne
"ekstra benplassen" vi hadde betalt ekstra for å få!

Forventer at dette ryddes opp i, og ser fram til å høre fra dere!

Last edited by CaptainMorgan; 05-12-2014 at 00:03.
CaptainMorgan is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2014, 00:21   #29
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Mye klaging på SAS her fra tid til annen. Synes her de yter meget god service som et fullserviceselskap! Skjønner du er fornøyd. :-)
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2014, 10:27   #30
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Det skulle da bare mangle, imo.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2014, 10:33   #31
Vegasbaby
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Oslo
Posts: 257
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Det skulle da bare mangle, imo.
Enig. Han fikk jo ikke det han hadde betalt for.

Men er det virkelig ikke mulig å nedarbeide den saksbehandlingstiden på 6 uker ved henvendelser via skjemaet på sas.no? Synes denne har vært statisk i flere år nå. Reply'er man på disse, så får man jo ofte svar etter en dag eller to.
Vegasbaby is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2014, 11:02   #32
oksholen
Newcomer
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 7
Default Re: Service ombord på SAS longhaul

Quote:
Originally Posted by Vegasbaby View Post
Enig. Han fikk jo ikke det han hadde betalt for.
Men er det virkelig ikke mulig å nedarbeide den saksbehandlingstiden på 6 uker ved henvendelser via skjemaet på sas.no? Synes denne har vært statisk i flere år nå. Reply'er man på disse, så får man jo ofte svar etter en dag eller to.
Sendte inn en forespørsel den 24. november i forbindelse med diverse jeg ikke var fornøyd med i forbindelse med OSL - ARN - ORD - ATL t/r. Fikk svar etter 8 dager, med andre ord mye bedre enn 4.-6 uker
oksholen is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2015, 16:28   #33
jamesclandestine
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 263
SAS SAS Plus til NY

Hei,

takknemlig for noen erfaringer med SAS plus på langdistanse. Tenkte oss en tur til NY neste sommer, og prisen på Plus saver er ikke urimelig. Hvordan er setekomfort og mat? Ser jeg det riktig at det er 200% mileage accrual hos aegean?

Takk!
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2015, 16:37   #34
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: SAS Plus til NY

Setekomfort er ganske så bra etter min mening. Litt bredere sete, vesentlig bedre distanse frem til neste rad.

Mat er ikke store forskjellen, men du får velge mellom 2 måltider som er tilgjengelig, samt noe inkludert kontra Economy.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2015, 18:01   #35
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: SAS Plus til NY

Prøvdesatt Sas Plus sete i den nye kabinen på helgeturen til Hong Kong. Veldig komfortabelt og hadde nok ikke hatt noe mot 10 timer i det setet. Nå er vel etterhvert de fleste gamle A330 retrofittet?
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2015, 18:03   #36
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: SAS Plus til NY

Quote:
Originally Posted by jamesclandestine View Post
Hei,

takknemlig for noen erfaringer med SAS plus på langdistanse. Tenkte oss en tur til NY neste sommer, og prisen på Plus saver er ikke urimelig. Hvordan er setekomfort og mat? Ser jeg det riktig at det er 200% mileage accrual hos aegean?

Takk!
Jeg vil påstå at "value for money" er best i SAS Pluss kontra Business.

Goe greier faktisk.
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2015, 18:11   #37
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: SAS Plus til NY

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Prøvdesatt Sas Plus sete i den nye kabinen på helgeturen til Hong Kong. Veldig komfortabelt og hadde nok ikke hatt noe mot 10 timer i det setet. Nå er vel etterhvert de fleste gamle A330 retrofittet?
Alle SAS A330 har ny kabin.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2015, 18:38   #38
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,682
Default Re: SAS Plus til NY

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Jeg vil påstå at "value for money" er best i SAS Pluss kontra Business.

Goe greier faktisk.
Det er ihvertfall en stor upgrade fra Go. Go så skikkelig trangt ut.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2015, 18:55   #39
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: SAS Plus til NY

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Det er ihvertfall en stor upgrade fra Go. Go så skikkelig trangt ut.
Go er faktisk ikke så ille. Grei komfort, siden sitteputa sklir litt fremover når man legger ned ryggen
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2015, 22:22   #40
CaptainMorgan
Commercial pilot
 
CaptainMorgan's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim/Fort Pierce(FL)
Posts: 414
Default Re: SAS Plus til NY

Fløy nye SAS Plus for ca to uker siden. Hadde egentlig bestilt GO og lagt inn forepørsel om BIZ og PLUS via OT, men fikk avlag. I frykt for å få blodpropp på monkey klarte jeg heldigvis å oppgradere med poeng ved å ringe SAS Lounge noen timer før innsjekk.

Da jeg fløy var PLUS knåkfull. Fikk dermed midtsete på første rad i PLUS. Begrenset med legroom, men ellers veldig gode seter - både ifht bredde og recline. Jeg har kun flydd ECO en gang på langdistanse, og har lovet meg selv å aldri gjøre det igjen. Er rett og slett umenneskelig, så om du vil ta vare på kroppen, anbefaler jeg minimum PLUS/ECO+/ECO EXTRA.
CaptainMorgan is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc) ghostern Småprat 619 22-01-2020 19:51
De optimale rutetider på longhaul / rutiner ombord Fnate Småprat 16 23-05-2016 22:21
Hva ville dere hatt som bra service ombord på et fly FlyboyKarsten Småprat 7 29-05-2011 16:00
Hvilken service ombord? Marcus W Reiseforum 3 16-02-2010 17:13


All times are GMT +2. The time now is 02:22.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.