Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-05-2013, 16:00   #21
RolfL
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,271
Default Re: Nice - hovedtråd

Se också http://forum.flyprat.no/showthread.p...ight=Mandelieu

På rest. l´Oasis i La Napoule/Mandelieu kan du nu , i deras bistro , äta lunch också , priset för 3-rätters lunch eller middag har nu korrigerats till 31 euro vilket är mycket prisvärt.
RolfL is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2013, 19:51   #22
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Nice - hovedtråd

Er det noen som har noen tips til vingårder med overnattingsmuligheter innenfor en radius på ~3t fra Nice?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2013, 20:14   #23
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Er det noen som har noen tips til vingårder med overnattingsmuligheter innenfor en radius på ~3t fra Nice?
Du er i feil region av Frankrike. Det som finnes er smått og som oftest ikke åpent for publikum.
http://www.provencebeyond.com/wine/provencewines.html
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2013, 12:18   #24
M-Jet
Newcomer
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 42
Default Re: Nice - hovedtråd

Chateaux Berne som jeg nevnte i post #16 har overnatting. Det hadde også Dom. Rabiega sist jeg var der (tidligere eid av Systmbolaget). Begge ligger i nærheten av Lourgues en drøy time fra Nice.

Innenfor tre timers kjøring kan du også nå;
Syd Rhone med feks Chateaux-neuf de pape
Montpellier området
Bandol
Piemonte i Italia
alle med gode vinprodusenter med overnattingsmuligheter på eller ved eiendommen.

Last edited by M-Jet; 01-06-2013 at 12:20. Reason: Typo
M-Jet is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2013, 23:27   #25
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Nice - hotelltips? Aktiviteter?

Quote:
Originally Posted by martino View Post
Er det forresten noen som har anbefalinger til leiebilselskap i Nice?
Har sølvkort hos SAS og gullkort hos ClubCarlson, og foreløpig ser det ut som jeg får best pris hos Sixt.. Erfaringer?
Har leid bil hos Sixt siste årene. Leverte en SLK senest på lørdag i sentrum noe sent. Helt greie priser, aner ikke om det er billig eller ei, men aldri noe tull.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2013, 15:35   #26
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Nice - hovedtråd

I tillegg til de som er nevnt her og det man finner i Guide Michelin, er det bien gode forslag til gode restauranter? Både i Nice, men kan også kjøre litt (og trekke lodd om hvem som ender opp som sjåfør)
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2013, 16:14   #27
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Vin Re: Nice - hovedtråd

Hvis man er glad i mat så er Mougins (ca 30 minutter nord for Cannes) en eneste stor glede innen mat og er vel en by som fortjener en eneste stor fin stjerne basert på hvordan de faktisk Michelin måler poengene (om det er verdt å reise dit FOR å spise der ;-)

Min favoritt gjennom maaaange år Feu Follet har dessverre lagt ned, men vil si at de fleste sjappene i den flotte gamlebyen er alle uten tvil fantastiske (tror jeg har prøvd de fleste)

Edit: Ser forøvrig at denne luringen har tatt over lokalene til Feu Follet, som sikkert gjør at dette er et kongested: http://www.laplacedemougins.com/ http://www.frommers.com/destinations...ns/D42641.html
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 09-06-2013 at 16:19.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2013, 16:25   #28
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
I tillegg til de som er nevnt her og det man finner i Guide Michelin, er det bien gode forslag til gode restauranter? Både i Nice, men kan også kjøre litt (og trekke lodd om hvem som ender opp som sjåfør)
Ser at Aphrodite fremdeles har en stjerne. Var der for en stund siden, og det var den desidert dårligste enstjerners michelinrestauranten jeg har besøk. Vi bestilte hvitvin til forretten, og ba om å få se vinkartet på nytt for å bestille vin til hovedretten. Vinkartet fikk vi etter at hovedretten var spist opp, og generell service var fraværende. Maten var helt middels. Det kan selvsagt vært et arbeidsuhell, men jeg ser at den får en del dårlige anmeldelser på tripadvisor også.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2013, 17:30   #29
M-Jet
Newcomer
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 42
Default Re: Nice - hovedtråd

La Place de Mougins kan anbefales på det varmeste, bedre mat enn det var på Feu Follet, men kanskje litt mer formelt.
M-Jet is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2013, 17:38   #30
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Ser at Aphrodite fremdeles har en stjerne. Var der for en stund siden, og det var den desidert dårligste enstjerners michelinrestauranten jeg har besøk. Vi bestilte hvitvin til forretten, og ba om å få se vinkartet på nytt for å bestille vin til hovedretten. Vinkartet fikk vi etter at hovedretten var spist opp, og generell service var fraværende. Maten var helt middels. Det kan selvsagt vært et arbeidsuhell, men jeg ser at den får en del dårlige anmeldelser på tripadvisor også.
Kan nok fort være et arbeidsuhell ja - en kollega her nede har hus rett ved og roser den opp i skyene (de er foodies og har er krypinn i Mougins også),
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2013, 17:40   #31
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by M-Jet View Post
La Place de Mougins kan anbefales på det varmeste, bedre mat enn det var på Feu Follet, men kanskje litt mer formelt.
Hmm.. Godt å høre - må prøves, lokalene er deilige.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2013, 11:21   #32
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Ser at Aphrodite fremdeles har en stjerne. Var der for en stund siden, og det var den desidert dårligste enstjerners michelinrestauranten jeg har besøk. Vi bestilte hvitvin til forretten, og ba om å få se vinkartet på nytt for å bestille vin til hovedretten. Vinkartet fikk vi etter at hovedretten var spist opp, og generell service var fraværende. Maten var helt middels. Det kan selvsagt vært et arbeidsuhell, men jeg ser at den får en del dårlige anmeldelser på tripadvisor også.
Ja, ser den får endel ymse kritikker.

Itillegg til å henvise til Michelin (ja, der sjekker man selvsagt) så er det andre anbefaler i Nice sentrum?

Og hva med Monaco? Noe der som anbefales for lunsj eller middag?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2013, 03:24   #33
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ja, ser den får endel ymse kritikker.

Itillegg til å henvise til Michelin (ja, der sjekker man selvsagt) så er det andre anbefaler i Nice sentrum?

Og hva med Monaco? Noe der som anbefales for lunsj eller middag?
Spiste lunch på Cafe de Paris i Monaco "med" Roger More for et par år siden. Helt fin opplevelse
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2013, 10:23   #34
pollymoe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 59
Default Re: Nice - hovedtråd

ser det er mye bra priser i sas plus til nice i oktober. Det kombinert med en mail om at jeg kan få dobbelt opp med poeng i oktober, gjør dette veldig fristende..Kan man regne med å få seg noen dager med strandvær , i løpet av en uke, mot midten av oktober eller er det høyst usikkert?
__________________
Upcoming flights:

20.12 SVG-NCL 22.12 NCL-SVG (Eastern Airw)
10.01 SVG-OSL-BKK-SGN 20.01 SGN-BKK-OSL-SVG (Thai)
17.04 SVG-OSL-EWR 25.04 EWR-OSL-SVG (SAS)
pollymoe is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2013, 12:20   #35
Lund
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2008
Location: Nice
Posts: 202
Default Re: Nice - hovedtråd

Vejret er ikke så stabilt i oktober, men normalt er det ”strand vejr” men har også oplevet regn en hel uge, så ingen garanti. Vil dog sige at vejret i begyndelsen af oktober normalt er strand vejr.
Lund is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2013, 10:19   #36
flappflapp
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2010
Location: Oslo
Posts: 394
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by pollymoe View Post
ser det er mye bra priser i sas plus til nice i oktober. Det kombinert med en mail om at jeg kan få dobbelt opp med poeng i oktober, gjør dette veldig fristende..Kan man regne med å få seg noen dager med strandvær , i løpet av en uke, mot midten av oktober eller er det høyst usikkert?
Vi var nedover i starten av oktober for noen år siden, og hadde fint vær - og fikk oss et par bad i Middelhavet i helt greie temperaturer (og vi er ganske kresne på vanntemperatur, skal sies!). Men stranden var ikke akkurat overbefolket (til tross for godt vær), så det er åpenbart ikke høysesong.

Som man kan lese av klimadata for Nice, er oktober årets våteste måned. Men når det er sagt er det i snitt kun 7 døgn i oktober som har nedbør, så det burde være mulig å få en del dager med brukbart vær i løpet av en uke. Når det gjelder vanntemperaturen i Middelhavet, så holder den seg som oftest ganske høy utover høsten, slik at høsten egentlig er et langt bedre valg enn våren slik sett.

Jeg ville uansett ikke nølt med å ta turen, selv om du kanskje ikke kan regne med så mye strandliv. Oktober er en roligere måned der nede og man slipper høysommerens slående hete og ekstremt mange turister. Området har nok av andre kvaliteter og tilbud, nesten uansett hva du skulle være interessert i. Bare les lenger opp i denne tråden for en hel mengde med gode tips!

Last edited by flappflapp; 18-09-2013 at 10:23.
flappflapp is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2014, 12:19   #37
lanorge
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stavanger
Posts: 552
Default Re: Nice - hovedtråd

Skal til Nice i juli sammen med 7 andre og lurer på om det finnes gode alternativer til hotell for så mange. Er det noen som har gode erfaringer med å leie en ferieleilighet i nærheten av Nice?
__________________

www.flymodeller.no
lanorge is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2014, 01:22   #38
Fbu76
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2013
Location: Nittedal
Posts: 259
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by lanorge View Post
Skal til Nice i juli sammen med 7 andre og lurer på om det finnes gode alternativer til hotell for så mange. Er det noen som har gode erfaringer med å leie en ferieleilighet i nærheten av Nice?
Er vel litt inhabil her, da jeg selv har en utleieleilighet i Cannes. Kjenner også flere andre som leier ut. Min har kun plass til 4. Send meg en PM hviss du vil.
__________________
EBG
Upcoming:
Sept 17-27 OSL-NCE-OSL
Fbu76 is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2014, 01:30   #39
Fbu76
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2013
Location: Nittedal
Posts: 259
Default Re: Nice - hovedtråd

Quote:
Originally Posted by lanorge View Post
Skal til Nice i juli sammen med 7 andre og lurer på om det finnes gode alternativer til hotell for så mange. Er det noen som har gode erfaringer med å leie en ferieleilighet i nærheten av Nice?
Kan vel kanskje skrive noe generelt og ikke bare drive egenreklame. De 4-5 leilighetene jeg kjenner til i Cannes er eid av nordmenn som bruker dem mye selv. Det finnes en lokal engelsktalende person som fikser det meste. Det finnes en person som rengjør leilighetene ifb med utleie. Du får:
-en ren leilighet på 40-50 kvm
- pris i juli ca 800-900 euro pr uke.
- et fulllverdig kjøkken hvor du kan lage litt mat av de fantastiske råvarene du får kjøpt på markedet.
- standard er godt vedlikehold med "ikea-standard"
- økonomisk sikkert/ ikke noe tull og lureri
-nøkler i Norge før avreise (hovedregel).
-24. Timers service/ rådgivning fra eier under oppholdet.
Nydelig område, men varmt i juli. Leilighetene i gamlebyen i Cannes har sjelden aircondition.
__________________
EBG
Upcoming:
Sept 17-27 OSL-NCE-OSL
Fbu76 is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2014, 03:27   #40
jansimbad
Newcomer
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 15
Default Re: Nice - hovedtråd

Har ikke noe spesiell erfaring med å leie leilighet i Nice, men har hatt utrolig god erfaring med nettstedet AirBnB.com. Her finner du utallige utleieleiligheter i alle prisklasser, og har etterhvert blitt mitt 'go-to-site' når jeg skal finne overnatting til ferieturer.

https://www.airbnb.no/s/Nice--Frankr...ts=7&source=bb
jansimbad is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Reisetips i Australia - Hovedtråd jameson82 Reiseforum 70 26-01-2023 12:16
Lisboa (hovedtråd) Someone Reiseforum 57 14-12-2018 16:42
Hovedtråd: Amsterdam JonathanAxell Flyspotting 24 18-04-2015 17:01
Paris hovedtråd (2011) Futura Reiseforum 42 24-10-2011 12:31
Hovedtråd: Roma Harald Oanes Flyspotting 0 17-09-2011 09:50


All times are GMT +2. The time now is 12:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.