Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-08-2022, 10:47   #301
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: Setevalg hos SAS

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Hæælæh...

Har tur/retur på 330 til EWR med SAS om en ukes tid. Har jeg dummet meg skikkelig ut når jeg har valgt 1H begge veier? På returen er det i praksis fullt, men på vei ut kan jeg fortsatt bytte til 6A.

Har ikke fløyet SAS Business på uendelig lenge så jeg er litt i tåka. Kjipt å sitte langt bak og måtte vente i 1 time ekstra på drikke og så få vegetar fordi "det er det som er igjen". Men enda mindre stas å sove inne i dokøen og uti midtgangen.
Jeg tar gjerne 1H på nattflyvning, du har en del bedre plass til beina på bulkhead og det liker jeg (Litt mindre kistefølelse). Det er ingen dokø der fremme, kun toalett bak ved galley for kunder. Foran er for crew så der blir man kjapt jaget bort. Ja du ligger ikke innerst ved vinduet på oddetallsradene, men jeg har ingen problem med dette når jeg sover. På dag flyvning pleier jeg å velge partalls rad ved vinduet for å sitte litt for meg selv, men selv på 1H så går det jo ikke passasjerer forbi setet ettersom stengt foran med gardin, kun crew.
view is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2022, 12:38   #302
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,142
Default Re: Setevalg hos SAS

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Pust rolig Fnate!

Jeg bruker alltid å velge 1H eller 1A med SAS på longhaul.

Toalettene er plassert bakerst i kabinen, så ingen kø der fremme da det er "crew area". Er de mest private setene, og de som får servering først.

Kim
Åjåjåj... da senkes skuldrene igjen.

Takk for info
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 26-08-2022, 11:50   #303
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: Setevalg hos SAS

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Åjåjåj... da senkes skuldrene igjen.

Takk for info
Fløy med SAS til og fra LAX i slutten av Juni. Business i en "ny" A350. Hadde 3 eller 4A, husker ikke nøyaktig, men det var knapt noe stress under noen deler av flighten. Til og med dragene var ok og det var ingen surmuling når jeg ville ha både mer sjampis, rødvin, øl, og hvitvin, slik at jeg hadde en buffer frem til de åpnet "kiosken" bak i byssa. Tok til og med et glass Ringi, fordi den er så god. På vei tilbake til CPH var det færre "dresser" og flere barnefamliier og geriatriske, men det må ha vært den minst "køete" flighten jeg noensinne har tatt i biz. Setene, som forsåvidt er de samme uavhengig av om du flyr 330 eller 350, er meget gode og private, til og med hvis man sitter i i ett som er konfigurert mot gangen (dvs. at hyllen/alkoven med stash er mot vinduet, ikke gangen). Naboen har da gjerne en omvendt variant så det ordner seg.

Det verste på hele turen var de jævla poshe bizznizzsvenskene som mente det var ok å skippe hele den lange passkøen ut til (F?) på Kastrup, fordi de var viktigere enn alle de andre.
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2023, 14:09   #304
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Los Angeles-tråden

Hvorfor mener du at det er forskjell på A330 og A350 på business ? Jeg ville ha valgt den andre siden, A setene må jo ha vindusblending omtrent hele veien pga lyset påvirker setene mot høyre når det gjelder å se på skjermen.
Rad 20 i A350 er ikke den beste raden, hvis du ikke er lavere enn 175cm, hvis du er lengre, kan du ikke strekke ut bena, og det er leit på en så lang tur.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2023, 14:30   #305
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,637
Default Re: Los Angeles-tråden

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
Hvorfor mener du at det er forskjell på A330 og A350 på business ?
Det er høyere luftrykk (og vel også litt mindre tørt) i kabinen til A350 sammenlignet med A330
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 17-08-2023, 15:15   #306
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: Los Angeles-tråden

Jeg og merker stor forskjell bare på 7-8 timers turen over atlanteren. På 350 og 787 føler jeg meg mye piggere etter landing.
Når det kommer til LA er jeg glad for at folk ikke deler min mening. For meg er det en dynge med alt det negative fra SF uten noe av det positive. San Diego er mye finere og kan by på alt en stor by kan by på.
Men om det kommer flammer ut av nesen på kona om det ikke blir LA, så vær forsiktig med og legge opp for tett program. Om du holder deg i nærheten der bussene til kjendis husene kjører så går det greit. Men trafikken kan være helt jvlig. 405 og 710 kan fort bli parkerings plass, så vær sikker på at du har god tid om du skal til Long Beach. Det er sikkert 10 Hooters nærmere. Men LB og sørover er flott, Orange County med Newport Beach etc. Litt mer casual vibe på de strand byer nærmere LA. Manhattan B, Hermosa, Redondo, Huntington osv, men de er mer fish tacos og mindre fine dining. Selv om Manhattan Beach har minst like dyre hus.
Santa Monica og Santa Barbara om du vil nord for LA, men de er heller ikke BH om det er det man vil ha.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2023, 15:33   #307
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: Los Angeles-tråden

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
Hvorfor mener du at det er forskjell på A330 og A350 på business ? Jeg ville ha valgt den andre siden, A setene må jo ha vindusblending omtrent hele veien pga lyset påvirker setene mot høyre når det gjelder å se på skjermen.
Rad 20 i A350 er ikke den beste raden, hvis du ikke er lavere enn 175cm, hvis du er lengre, kan du ikke strekke ut bena, og det er leit på en så lang tur.
Takker - gode inspill. Trodde faktisk A350en hadde bedre 20A og B enn A330en (som er veldig ubehagelig på rad 20 og har sluttet å velge den). Trodde A350 hadde en "brønn" til bena?

Vi valgte faktisk babord side da innflyvningen til LAX med Malibu og Hollywood skiltet var helt rått med LH i fjor. Men babord så har man jo Grønland osv.

Tøffe valg...
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2023, 16:39   #308
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: Los Angeles-tråden

Ser du Malibu så er det nok pga missed approach, men jeg har aldri sett etter den under landing.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2023, 16:55   #309
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: Los Angeles-tråden

Quote:
Originally Posted by Midtiblinken View Post
Ser du Malibu så er det nok pga missed approach, men jeg har aldri sett etter den under landing.
He he, håper du kan dette bedre enn meg (og Jar lavere promille under innflygningen) men det ser ikke helt uvanlig ut, og jeg så det.

Bildet er fra en tilfeldig CPH-LAx fligt denne uken.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1b1787bd-d46d-4a9b-ad6b-be2a700cf200.jpeg
Views:	374
Size:	77.7 KB
ID:	53796  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2023, 17:46   #310
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Los Angeles-tråden

Ingen brønn til bena på rad 20 da jeg fløy IAD -CPH med A350, fikk krampe i lårene utpå natten siden det ikke var mulig å strekke bena helt ut, og jeg er kun 177cm.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2023, 17:53   #311
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: Los Angeles-tråden

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
Ingen brønn til bena på rad 20 da jeg fløy IAD -CPH med A350, fikk krampe i lårene utpå natten siden det ikke var mulig å strekke bena helt ut, og jeg er kun 177cm.
Takker for info - da er det bytter. Dragen er langbent og vi tør ikke ha bena mot skottveggen lenger . Målet er jo også på det sterkeste å få eg ei litta upgrade.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_7102.jpg
Views:	366
Size:	39.5 KB
ID:	53797  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2023, 18:20   #312
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Los Angeles-tråden

Er det bare benlengden som er problemet med rad 20 A330?

Sjekk at det er vann i bassenget på Roosevelt i slutten av oktober. Vi hadde en Cabana der for 15 år siden. Den var kul, men mørk og uten vann i bassenget endte vi må å flytte til hovedbygget.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2023, 18:57   #313
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: Los Angeles-tråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Er det bare benlengden som er problemet med rad 20 A330?
.
Bordet er i armlenet og håndbagasjen må opp under takeoff som fort blir litt lange prosesser.

Er vel egentlig bare en litt tøysete vane da de setene har lissom vært "premium".
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2023, 19:06   #314
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: Los Angeles-tråden

Vi kommer alltid fra øst over Riverside/Ontario området. Trodde ikke SAS gikk så langt nord, den blir brukt av de som kommer fra Asia og halv Asia(SF).
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2023, 14:54   #315
Trent600
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 636
Default Re: Los Angeles-tråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post

Sjekk at det er vann i bassenget på Roosevelt i slutten av oktober. Vi hadde en Cabana der for 15 år siden. Den var kul, men mørk og uten vann i bassenget endte vi må å flytte til hovedbygget.
Bilde tatt 1. februar 2020, men tror det var varmere enn normalt for årstiden den uken jeg var der.

Trent600 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Full EB-opptjening i alle klasser hos SAS, blue1 og WF fra 4. mai Discus Reiseforum 133 17-03-2014 15:45
Forskjellen på business og plus hos SAS longhaul? hifiman Reiseforum 15 27-12-2013 16:40
SQ øker tillatt bagasje i alle klasser med 10kg SQ 777 Småprat 8 10-12-2013 09:59
Re: BA salg i alle klasser... sail4fun Reiseforum 0 26-12-2010 11:20
Nye klasser hos Spanair FlightDeck Reiseforum 3 27-10-2010 02:13


All times are GMT +2. The time now is 17:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.