Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-01-2011, 23:07   #1
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Spørsmål London-tråden

Jeg har 1kr bilett til London den 17 med ankomst 19.30 hva skal jeg se? Jeg hadde et par dager i London i 2001 men da rakk jeg ikke å se så mye, returen er den 17 kl08.40 så det blir bare litt på ankomstkvelden og en hel dag, siste dagen blir vel bare å komme seg ut til Gatwick. Imperial War museum har jeg tenkt til å få med,(har denne flere avd. rundt omkring) noen andre museer som er interesante for en som er interesert i Teknikk og Historie? Regner med at overnattingen blir på et vandrerhjem, av billigste sort. hvordan er det med spotting på Gatwick?
Futura is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2011, 23:17   #2
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Har 1kr bilett til London den hva skal jeg se?

Science Museum og Natural History Museum er vel gode tips (begge ligger i South Kensington). Imperial War Museum London ligger vel sør for Themsen (mellom Lambeth og Elephant & Castle). Churchill War Rooms er vel også en del av samlingen til IWM, og denne ligger i det ene hjørnet av St James Park. For fly er det IWM Duxford som gjelder. Dette ligger i nærheten av Stansted (nord for Stansted og sør for Cambridge).

http://www.iwm.org.uk/
TOS is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2011, 23:30   #3
Egenes
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,750
Default Re: Har 1kr bilett til London den hva skal jeg se?

Duxford anbefales! Ville også tatt meg en tur innom voks galleriet.

Men, har du bommet litt på datoene? Flyet ditt går jo hjem før du lander..!
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2011, 23:34   #4
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Har 1kr bilett til London den hva skal jeg se?

En runde med en av turistbussene er fint, da får man sett mye på kort tid og kan hoppe av og på der man har lyst til å besøke en eller annen attraksjon. Musical om kvelden er heller ikke feil.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2011, 23:36   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Har 1kr bilett til London den hva skal jeg se?

Var innom Dockland Museum i fjor. Forteller veldig mye London-historie om hvordan byeb grodde opp ved Themsen osv. Veldig informativt museum dersom man liker historie
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 02:50   #6
Stian
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
Default Re: Har 1kr bilett til London den hva skal jeg se?

Å anbefal ting man må se i London er nesten umulig da det er så mye. Det kommer helt an på hva man er interessert i.
Jeg ville lest meg opp på egen hånd, på nettet eller i bokform. Det finnes jo et utall av reiseguider.
Musicals er greit nok, men London har jo så ufattelig mye andre kuturopplevelser å tilby enn det.
Det er utallige konserter i alle genre med verdens beste musikere, opera, vanlig teater, alt mulig. Er bare å velge å vrake. Mener jeg har lest at London er den byen i verden med det største og mest varierte kulturtilbudet.
Stian is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 08:13   #7
OEH
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,304
Default Re: Har 1kr bilett til London den hva skal jeg se?

London Eye bør oppleves. En fin opplevelse, spesielt på kveldstid. Vil du gjøre litt ekstra ut av det kan du bestille en tur med champagne.
Det store kulturtilbudet er allerede nevnt, men litt engelsk pub kultur bør du også unne deg.
Vil du ha en smak av det litt mer folkelige kan du ta en tur til East End. Brick Lane er en opplevelse, selv om det ikke kan sammenlignes med slik det var på 70 og 80-tallet i den verste punk-tiden.
Jeg er også veldig glad i Greenwich. Skulle jeg kjøpt leilighet i London hadde Greenwich stått høyt på listen over aktuelle områder. Veldig sjarmerende og med ekte engelsk småby-sjarm i verdensmetropolen.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 11:54   #8
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Har 1kr bilett til London den hva skal jeg se?

Stringfellows er jo kjent for sin gode mat og gode utvalgt i champagner. Slår Hard Rock Cafe any day, hehe!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 12:12   #9
Stian
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
Default Re: Har 1kr bilett til London den hva skal jeg se?

De fleste museer i London har gratis inngang, og mange av de er veldig bra. Selv er jeg ikke noen museums-fantast, men det er noen museer i London jeg har vært på opptil flere ganger. British Museum er fantastisk. Er man ikke interessert i antikk historie fra før er det gode sjanser for at man blir det etter et besøk der.
National Gallery og National Portrait Gallery på Trafalgar Square er også verdt å besøke.
Stian is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 14:40   #10
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Har 1kr bilett til London den hva skal jeg se?

Quote:
Originally Posted by Stian View Post
De fleste museer i London har gratis inngang, og mange av de er veldig bra. Selv er jeg ikke noen museums-fantast, men det er noen museer i London jeg har vært på opptil flere ganger. British Museum er fantastisk. Er man ikke interessert i antikk historie fra før er det gode sjanser for at man blir det etter et besøk der.
National Gallery og National Portrait Gallery på Trafalgar Square er også verdt å besøke.
Personlig så synes jeg Tate Modern er et must, i tillegg til British Museum (som jeg også synes er helt fabelaktig).
TOS is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 15:07   #11
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: Har 1kr bilett til London den hva skal jeg se?

Noen tips om spotting på Gatwick?
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 15:12   #12
SeatBelt
ScanFlyer Gold
 
SeatBelt's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Location: Brussels, Belgium
Posts: 1,024
Default Re: Har 1kr bilett til London den hva skal jeg se?

British Museum (ligger sentralt) og flymuseet i Hendon (ta Northern Line til Colindale).
__________________
SeatBelt is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 15:33   #13
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: Har 1kr bilett til London den hva skal jeg se?

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Noen tips om spotting på Gatwick?
Jeg kjenner ikke kvaliteten på denne siden, men her står det iallefall noe om Gatwick og spotting:

http://www.plane-mad.com/airport-spo...-lgw-egkk.html
TOS is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 16:27   #14
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: Har 1kr bilett til London den hva skal jeg se?

Vet ikke hva slags interesser/preferanser du har , men Secrets er interessante klubber......
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2011, 02:17   #15
LN-CMN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
Default Re: Har 1kr bilett til London den hva skal jeg se?

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
En runde med en av turistbussene er fint, da får man sett mye på kort tid og kan hoppe av og på der man har lyst til å besøke en eller annen attraksjon. Musical om kvelden er heller ikke feil.
Vil heller anbefale å ta buss 24 fra Victoria Station, den kjører hele runden av hva som er verdt og se og ender opp i Camden hvor det også er masse spennende å se på - F.eks Camden Market og Cyberdog.
__________________

Kommende flyvninger: APR: OSL-CPH-CHQ (SK) MAY: CHQ-OSL (SK)

Instagram: flapsandspoilers
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2011, 03:40   #16
OEH
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,304
Default Re: Har 1kr bilett til London den hva skal jeg se?

Quote:
Originally Posted by LN-CMN View Post
Vil heller anbefale å ta buss 24 fra Victoria Station, den kjører hele runden av hva som er verdt og se og ender opp i Camden hvor det også er masse spennende å se på - F.eks Camden Market og Cyberdog.
Støttes. Dette er også et billigere alternativ enn turistbuss.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2011, 00:43   #17
LN-JAV
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Location: Akershus
Posts: 150
Default Re: London-tråden (versjon 2011)

Noen med tips til gode restauranter?
LN-JAV is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2011, 01:05   #18
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: London-tråden (versjon 2011)

Quote:
Originally Posted by LN-JAV View Post
Noen med tips til gode restauranter?
Vanskelig spørsmål når man ikke vet hvilken type mat, prisnivå osv., men her er noen:

Momo, Heddon Street (en liten sidegate til "norskeide" Regent St). Både en restaurant og en kafe med matservering. Nord-afrikansk mat. Meget trivelig og god mat. Jeg liker kafeen best. Ikke utpreget dyrt.

The Only Running Footman (Charles St, like ved Berkeley Square, Mayfair). Trivelig pub med god mat. Ikke utpreget dyrt.

Locanda Locatelli (Seymour Street; i tilknytning til Hyatt Regency The Churchill; Marble Arch). Noen hevder dette er en av de beste italienske restaurantene nord for Milano - ikke vet jeg, men det er iallefall meget god mat og eksepsjonell service. Denne restauranten har en Michelin stjerne, så koster nok noe mer enn de to førstnevnte.

Ønsker man å spise mer i kategorien Locanda Locatelli så er det et par restauranter rundt Berkeley Sq som kommer høyt anbefalt. Dette er Tamarind (indisk) og Murano (italiensk). Begge ligger i en sidegate ut fra Curzon Street. Husker ikke helt hva den heter, men det er relativt kort vei fra Green Park.

I nærheten av Green Park finner man også området Shepherd's Market, med gode puber og noen OK restauranter. Gå langs Piccadilly fra Green Park Station i retning Hyde Park Corner og ta opp White Horse Street. Et trivelig område.

For litt kjapp og enkel mat er kjeden Wagamama å anbefale. Finnes mange steder. Billig og god kvalitet på maten. Det finnes også en kjede med indiske restauranter som heter Masala Zone (ligger bl.a. en i Covent Garden, om jeg husker rett).

Hvorfor ikke ta turen til Tate Modern. Kikk på moderne kunst, og ta deretter turen opp til restauranten. Super utsikt om man får bord ved vinduet. Helt kurrant mat.

Last edited by TOS; 11-11-2011 at 01:31.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2011, 12:11   #19
LN-JAV
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Location: Akershus
Posts: 150
UK Re: London-tråden (versjon 2011)

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Vanskelig spørsmål når man ikke vet hvilken type mat, prisnivå osv., men her er noen:

Momo, Heddon Street (en liten sidegate til "norskeide" Regent St). Både en restaurant og en kafe med matservering. Nord-afrikansk mat. Meget trivelig og god mat. Jeg liker kafeen best. Ikke utpreget dyrt.

The Only Running Footman (Charles St, like ved Berkeley Square, Mayfair). Trivelig pub med god mat. Ikke utpreget dyrt.

Locanda Locatelli (Seymour Street; i tilknytning til Hyatt Regency The Churchill; Marble Arch). Noen hevder dette er en av de beste italienske restaurantene nord for Milano - ikke vet jeg, men det er iallefall meget god mat og eksepsjonell service. Denne restauranten har en Michelin stjerne, så koster nok noe mer enn de to førstnevnte.

Ønsker man å spise mer i kategorien Locanda Locatelli så er det et par restauranter rundt Berkeley Sq som kommer høyt anbefalt. Dette er Tamarind (indisk) og Murano (italiensk). Begge ligger i en sidegate ut fra Curzon Street. Husker ikke helt hva den heter, men det er relativt kort vei fra Green Park.

I nærheten av Green Park finner man også området Shepherd's Market, med gode puber og noen OK restauranter. Gå langs Piccadilly fra Green Park Station i retning Hyde Park Corner og ta opp White Horse Street. Et trivelig område.

For litt kjapp og enkel mat er kjeden Wagamama å anbefale. Finnes mange steder. Billig og god kvalitet på maten. Det finnes også en kjede med indiske restauranter som heter Masala Zone (ligger bl.a. en i Covent Garden, om jeg husker rett).

Hvorfor ikke ta turen til Tate Modern. Kikk på moderne kunst, og ta deretter turen opp til restauranten. Super utsikt om man får bord ved vinduet. Helt kurrant mat.
Takk TOS
LN-JAV is offline   Reply With Quote
Old 14-11-2011, 04:33   #20
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: London-tråden (versjon 2011)

Noen som har forslag til en god middag i nærheten av Leicester Square?
Martin is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
London; Copthorne Tara Hotel V Doubletree by Hilton London Fjordheim Reiseforum 3 13-02-2013 22:45
Stavanger-London-Ottawa-St.John's-Halifax-London-Stavanger (Air Canada) zico77 TripReports 6 26-03-2012 16:05
Oslo london bosten miami new york london oslo TONROY TripReports 8 19-05-2011 22:52
Bergen-København-London Heathrow-London Gatwick-Bergen FlightDeck TripReports 15 18-04-2009 13:51
Oslo-Wroclaw-London Stansted-London Heathrow-Oslo FlightDeck TripReports 8 01-03-2009 19:53


All times are GMT +2. The time now is 19:08.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.