Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-08-2019, 17:43   #41
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Trådstarter har antageligvis ikke noe valg, men jeg ville aldri i verden bestille en flytur så tidlig om morgenen. Å overnatte på Gardermoen for å bryte seg opp før fuglene er intet alternativ for meg.

Skal jeg rekke en avtale på destinasjonen, ville mitt valg være å reise kvelden før, og overnatte på destinasjonen. En overnatting ute blir jo resultatet, uansett ser det ut til?
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2019, 18:04   #42
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
Skal jeg rekke en avtale på destinasjonen, ville mitt valg være å reise kvelden før, og overnatte på destinasjonen. En overnatting ute blir jo resultatet, uansett ser det ut til?
Om det faktisk er mulig å fly til destinasjonen kvelden før så er det selvsagt bedre enn å reise grytidlig, men med litt kronglete destinasjoner finner jeg ofte at jeg må:
-reise så tidlig fra OSL for å rekke dit i løpet av dagen at jeg vil bruke opp det meste av dagen før også.
-velge å overnatte underveis nær en hub. Spesielt med innsjekket bagasje er dette mye styr.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2019, 19:23   #43
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,637
Default Hoteller Gardermoen?

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
Trådstarter har antageligvis ikke noe valg, men jeg ville aldri i verden bestille en flytur så tidlig om morgenen. Å overnatte på Gardermoen for å bryte seg opp før fuglene er intet alternativ for meg.

Skal jeg rekke en avtale på destinasjonen, ville mitt valg være å reise kvelden før, og overnatte på destinasjonen. En overnatting ute blir jo resultatet, uansett ser det ut til?


For vår del brukes det når vi reiser med små barn og avgangen dagen før enten går for sent på dagen eller man ikke har noe valg vedrørende tidspunkt.

Neste gang blir når vi skal til Nice om noen uker. Flight kvelden før blir for sent og betyr trøtte og grinete barn. Spesielt når man legger til ting som leiebil, bagasje etc. Igjen betyr det grinete kone og orker ikke slikt på ferie. Samtidig er det også greit å slippe stå opp 04 for å rekke et fly 07. Da blir det også fort litt underskudd på søvn for flere. Med avgang 07 holder det massevis stå opp 05:30 og da er det ikke langt unna en vanlig dag i heimen. Frokost på hotellet utgår også

Hadde jeg reist alene er det selvsagt null stress med et sent fly, og er også mindre stress rekke er tidlig fly når man er alene
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 18-08-2019, 19:42   #44
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: Hoteller Gardermoen?

I dette tilfellet er det at jeg “dessverre” må videre med et fly fra FRA 10.45 og vi skal på en middag kvelden før (ellers så hadde jeg gledelig dratt kvelden før da det er LH First og man vil kose seg litt på FCT). Vanligvis ville jeg kjørt, men er neppe kjørbar når jeg lander et par dager senere på OSL. Med unger er det utelukkende bil eller taxi.

CFOen (aka Dragen) har godkjent taxi så da løser det seg. 949 fast natt-takst.

Takk for mange fine innspill.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2019, 09:13   #45
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,936
Default Re: Hoteller Gardermoen?

For min del er jeg ung og dum nok til å bestille fly såpass tidlig, men ikke ung og dum nok til å sove hjemme den natten.
Egentlig var det at fly til denne tiden var soleklart billigst, som gir mest destinasjon for pengene vs bruk av fridager. Hotellene i gangavstand var 700-800 kroner dyrere så da overlever man nok en liten runde ombord i #Ruter
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2019, 21:21   #46
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,637
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
CFOen (aka Dragen) har godkjent taxi så da løser det seg. 949 fast natt-takst.

Takk for mange fine innspill.


Hvis du havner for langt inn i skammekroken en dag og budsjettet barberes, så kanskje hun godkjenner denne?

__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 27-08-2019, 01:32   #47
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Å kjære vene...
Det der skal være så billig at det nesten går i min favøvr, før jeg vurderer det fremfor egen seng og drosje.
Har halvpart av rom på Park Inn natt til lørdag for 375,-. Det er innafor
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2019, 14:00   #48
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Å kjære vene...
Det der skal være så billig at det nesten går i min favøvr, før jeg vurderer det fremfor egen seng og drosje.
Har halvpart av rom på Park Inn natt til lørdag for 375,-. Det er innafor
Har et par ganger bodd på Park Inn for 1 kroner... inkludert frokost og mere EB-poeng enn en SAS-flight til USA.

Skal man ha det billigere må man nesten inn på Trandum og da kan man få flyreisen inkludert om man bare kommer med på det rette "tilbudet".
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2020, 18:51   #49
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Leste nå denne tråden og har bestilt rom på Radison Blu Gardemoen, første gang der og sjekker ut selveste 17.Mai.
Har bodd på Park Inn 7-8 ganger, greit nok hotell det, men Blu var bare noen få shekler dyrere denne gangen.
Er det fremdeles bare de to hotellene som er innen gangavstand av terminalen?
(Noe som er bygget nytt siden tråden startet?)
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2020, 18:56   #50
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,637
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Leste nå denne tråden og har bestilt rom på Radison Blu Gardemoen, første gang der og sjekker ut selveste 17.Mai.
Har bodd på Park Inn 7-8 ganger, greit nok hotell det, men Blu var bare noen få shekler dyrere denne gangen.
Er det fremdeles bare de to hotellene som er innen gangavstand av terminalen?
(Noe som er bygget nytt siden tråden startet?)


Er kun de hotellene, og kan vel heller ikke helt se for meg det blir flere.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 07-02-2020, 19:27   #51
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Kun de to ja. Ellers er det en kort busstur til hoteller rundt som er billigere, men bussen koster litt da. Park Inn skal utvides med flere hundre rom leste jeg her om dagen, så selv om det er kun to vil kapasiteten øke.
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2020, 19:39   #52
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Quote:
Originally Posted by Concorde98 View Post
Kun de to ja. Ellers er det en kort busstur til hoteller rundt som er billigere, men bussen koster litt da


37 kroner for en en-soners Ruterbillet er da ikke så galt?

Shuttlebussen derimot...
Martin is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2020, 20:04   #53
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
37 kroner for en en-soners Ruterbillet er da ikke så galt?

Shuttlebussen derimot...
Det var Shuttlebussen jeg tenkte på. Ruter billetten er jo billigere. Har tatt buss til hoteller rundt Arlanda og der var den gratis...
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2020, 22:32   #54
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Ok, bare de to.
Har bodd på mange andre hoteller i området, men ble lei av å vente på buss eller Shuttle i sprengkulda, betaler heller mere for å gå, faktisk en luksus.
Har derfor også bodd på flere terminal hoteller rundt om i verden, det siste var Sofitel på LHR, tror det T-5, mye godt utvalg av mat utpå kvelden i terminalen og også bra innfor hotellet.
Så det blir nok Radison Blu flere ganger på Gardemoen, «bare» 1600 kroner for en natt nå fordi krona er svak. Hadde en tidligere bestilling på 1800 da krona var sterkere, kansellerte den igår og bestilte denne i dag, ser på tråden at det var mye skryt av Blu så det blir nok bra.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2020, 00:35   #55
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Har bodd der og kan ikke skjønne hva annet enn beliggenheten som gjør at prisen kan være 2-3 ganger mere enn hva man kan få på andre hoteller i området.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2020, 01:01   #56
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Har bodd der og kan ikke skjønne hva annet enn beliggenheten som gjør at prisen kan være 2-3 ganger mere enn hva man kan få på andre hoteller i området.
Det er ikke annet enn beliggenheten. Det er svært sjelden de har dårlig belegg, det ser man på variasjonen i prisene ansatte i reiselivsbransjen blir tilbudt, så de kan ta seg betalt. Park Inn følger prisene, men ligger jevnt over hundrelappen under.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2020, 01:03   #57
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Ok, bare de to.
Har bodd på mange andre hoteller i området, men ble lei av å vente på buss eller Shuttle i sprengkulda, betaler heller mere for å gå, faktisk en luksus.
Har derfor også bodd på flere terminal hoteller rundt om i verden, det siste var Sofitel på LHR, tror det T-5, mye godt utvalg av mat utpå kvelden i terminalen og også bra innfor hotellet.
Så det blir nok Radison Blu flere ganger på Gardemoen, «bare» 1600 kroner for en natt nå fordi krona er svak. Hadde en tidligere bestilling på 1800 da krona var sterkere, kansellerte den igår og bestilte denne i dag, ser på tråden at det var mye skryt av Blu så det blir nok bra.
For meg er det tilnærmet utelukket å bo på ett av shuttle-hotellene ved Osl. Da kan man like gjerne bo i Oslo sentrum nært til jernbane, ha en hyggelig kveld i byen og ta toget opp.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2020, 01:50   #58
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
For meg er det tilnærmet utelukket å bo på ett av shuttle-hotellene ved Osl. Da kan man like gjerne bo i Oslo sentrum nært til jernbane, ha en hyggelig kveld i byen og ta toget opp.
Enig, det er enten/eller.
I fjor bodde vi på et Oslo by hotell på veien fra Norge til USA. (Park Inn Gardemoen 6 dager før altså på Øst tur Park Inn, på hjemveien Oslo downtown.)
Var jo greit nok, men pussig tog problem fra byen til flyplassen. Man kunne bare gå på tog med grå dører, eller så fikk man bot: Et eller annet som gjorde turen til Gardemoen litt vanskelig for vi var turister and hadde ikke forsket for nøye på dette. Sitter vel mange byråkrater og pønsker ut vanskeligheter for å «ta» folk som ikke er lommekjent.
Nåja. Det var en tråd om dette i fjor. Madammen ga grei beskjed at hun ville ikke bo I Oslo på hjemveien, men tok heller et flyplass hotell med god frokost på hjemveien. Derfor legger vi oss på Blu. Enkelt og greit.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2020, 02:09   #59
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Bor man på Gardermoen så er det så lite å se og gjøre i området at det er ikke stort annet å gjøre enn å sove etter dagsrevyen. Man rekker da lettere grytidlig fly. Det er mitt hovedargument for å overnatte der.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2020, 06:55   #60
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Hoteller Gardermoen?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Bor man på Gardermoen så er det så lite å se og gjøre i området at det er ikke stort annet å gjøre enn å sove etter dagsrevyen. Man rekker da lettere grytidlig fly. Det er mitt hovedargument for å overnatte der.
Neida, man drar ikke til Gardemoen for å se eller gjøre noe, eller se på dagsrevyen.
Spise, drikke og sove er mere enn bra nok, både madammen og meg har reist for levebrødet så nå ligger vi lavt i terrenget, gjerne på flyplass hotell med en god bok.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hoteller i Dubai Klette Reiseforum 7 16-10-2019 15:11
Hoteller i California jcnorway Reiseforum 15 07-05-2010 08:35
Hoteller NYC B777ER Reiseforum 16 06-05-2009 21:02
Hoteller i Barcelona Boeing Reiseforum 8 21-01-2009 20:46
OT: Hoteller i Florida.. Thomas Flyforum 1 22-03-2006 15:04


All times are GMT +2. The time now is 18:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.