Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-08-2019, 17:02   #21
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: God søndag fra YYJ

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Lugano, ja .. der var jeg på helgetur med to engelske jenter på åttitallet en gang. Trivelig by!
My bad. Mente Locarno. Ingen engelske berter der.
Quote:
Victoria er da fullt mulig å nå på en litt lang helgetur, f.eks. med KLM/Air Canada via Amsterdam og vancouver. Avgang OSL 1150 og du er i Victoria 1800.
Retur samme vei med avgang 1605 og ankomst 1615 dagen etter.
Ser flere andre kombinasjoner med omtrent samme tider.
Landing på øya og gjennomgåene billett?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2019, 17:17   #22
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,910
Default Re: God søndag fra YYJ

Hei fra Protaras, Kypros. Lider ingen nød her. Vi er på dag tre her og har så langt holdt oss i nærheten av bassengbaren eller i havet. Konseptet «all inclusive» gir meg muligheten til teste ut all slags forskjellige drinker. (Nom nom osv.). Men er det noen som har innspill på hva jeg bør teste ut?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2019, 17:34   #23
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: God søndag fra YYJ

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
My bad. Mente Locarno. Ingen engelske berter der.

Landing på øya og gjennomgåene billett?
Victoria (YYJ) er faktisk ganske busy. Direktefly til Seattle, Vancouver, Calgary, Toronto, Montreal pluss diverse leisure ruter. Mulig du må få et reisebyrå til å finne den optimale gjennomgående billett, men definitivt gjennomførbart.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL

Last edited by LN-MOW; 25-08-2019 at 17:37.
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2019, 18:12   #24
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: God søndag fra YYJ

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Mulig du må få et reisebyrå til å finne den optimale gjennomgående billett, men definitivt gjennomførbart.
Det er ganske mange år siden jeg ga opp reisebyråer.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2019, 18:46   #25
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: God søndag fra YYJ

Når man først er på øya ville jeg sett det den har å tilby, ikke bare Victoria. Victoria i seg selv klarer man på én dag, litt som vi gjorde i går uten problemer. Anbefaler på det aller høyeste The Butchart gardens på en lørdagsettermiddag på sommeren når de har fyrverkeri inkl. - har sett mye fyrverkeri i mitt liv (som i Sydney 1999–>2000), denne tok kaken big time!

Nå skal vi ta den beryktede BCFerries tilbake til Horseshoe Bay rett utenfor Vancouver og komme oss innenlands til tørrere klima og vin
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2019, 18:46   #26
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: God søndag fra YYJ

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det er ganske mange år siden jeg ga opp reisebyråer.
Det er ikke noe problem å finne ruter til Victoria, selv for en weekend. Victoria er Provins hovedstaden i BC og har masse trafikk. Om du flyr inn til Vancouver tar det vel 20 minutter lengre tid til havnen i Victoria med sjøfly enn det tar med Sky Train til Sentrum av Vancouver. Harbour Airlines, som starter med testing av Elektriske Sjøfly i høst, har en liten Shuttle fra Internasjonale Terminalen, det tar 10 minutter til Harbours egen terminal (som også har The Beaver Grill) - null Securitas innsjekk og boarding tar 2-3 minutter (og regn med at 5-10 av de passasjerene du ankom i fra Europa sammen med fortsetter slik).
Ellers så selger selv Condor gjennomgående billetter fra Oslo via Frankfurt og Seattle til Victoria - det er ikke noe problem å finne. Det eneste en skal ha i minne er tiden på året, i likhet med Vancouver og Seattle er Victoria populært og hotell priser kan være sky høye i sesongene.
Portland derimot er ikke klar for The Force of Robertaas ennå - neppe før 2021
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2019, 18:51   #27
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: God søndag fra YYJ

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Når man først er på øya ville jeg sett det den har å tilby, ikke bare Victoria. Victoria i seg selv klarer man på én dag, litt som vi gjorde i går uten problemer. Anbefaler på det aller høyeste The Butchart gardens på en lørdagsettermiddag på sommeren når de har fyrverkeri inkl. - har sett mye fyrverkeri i mitt liv (som i Sydney 1999–>2000), denne tok kaken big time!

Nå skal vi ta den beryktede BCFerries tilbake til Horseshoe Bay rett utenfor Vancouver og komme oss innenlands til tørrere klima og vin
BCFerries er da aldeles utmerket, dog er det nokså høy Robertaas faktor (null alkohol salg ombord) men flotte ferger, utrolig effektiv (opptil 8 parallelle bil filer) ja de koster Provinsen mye, men båtene og servicen er suveren!
PS kjøp med dere en Fat Tug Murer fra Driftwood Brewery Victoria (de fleste Liquer stores har denne utmerkede IPA)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2019, 22:07   #28
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: God søndag fra YYJ

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Portland derimot er ikke klar for The Force of Robertaas ennå - neppe før 2021
Hva skjer da? Nytt flytog?

BTW De liker visst ikke pepperoni på Fairmont Empress i Victoria.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 25-08-2019 at 22:15.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2019, 06:58   #29
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: God søndag fra YYJ

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
BCFerries er da aldeles utmerket, dog er det nokså høy Robertaas faktor (null alkohol salg ombord) men flotte ferger, utrolig effektiv (opptil 8 parallelle bil filer) ja de koster Provinsen mye, men båtene og servicen er suveren!

PS kjøp med dere en Fat Tug Murer fra Driftwood Brewery Victoria (de fleste Liquer stores har denne utmerkede IPA)


Hehe da er du en av få! Da jeg bodde her hørte jeg ikke en eneste positiv ting om dem, og skjønner det etter to turer. Vanvittig ineffektivt, de har mye å lære av Norge på alle aspekt. Spesielt frekvens, er helt latterlig mtp. at ferjen er på Canada Highway 1 Norske ferjer går på gass (snart strøm) som er meget behagelig, og jeg er rimelig sikker på at bilplass tilgjengelig per kvm ferje utnyttes mye bedre i Norge. I tillegg telte jeg 42 ansatte, og det var kun de jeg så på vår 1/9 overganger
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God søndag fra flybussen fra #mito robertaas Flyforum 15 31-03-2019 23:55
God søndag fra Østerrike Someone Flyforum 8 10-02-2019 17:10
God søndag fra Antsirabe! petter380 Flyforum 19 05-11-2017 22:06
God søndag fra over Irak kimpe Flyforum 18 11-10-2016 00:36
God søndag fra Tjøme Someone Flyforum 32 27-07-2014 21:20


All times are GMT +2. The time now is 18:28.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.