Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-12-2004, 00:25   #1
stakan
Newcomer
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 45
Default Singapore Airlines

Dette horer kanskje ikke helt hjemme paa forumet her, men jeg prover siden det da har med fly opplevelser a gjore. Har flydd singapore Airlines 777 maskiner flere ganger og husker alltid melodine de spiller pa flyet under taxing. Jeg husker jeg har vridd meg gul og groenn av a finne ut hvilken melodi det er fordi den er bare sa utrolig bra og gir en sa utrolig bra stemning. Trodde det var en egen melodi laget for Singapore airlines inntil jeg hoerte samme melodi pa NRK i gar for under reklamen for et program om Jens Bjorneboe.

Sikkert rimelig haaplost, men noen som veit hva jeg snakker om og om de veit hvilken melodi det er
stakan is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2004, 00:37   #2
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Replying to Topic 'Singapore Airlines'

Skjønner deg godt jeg.. Gikk 4 år får jeg fant ut hva de spilte på en Thaimaskin en gang..
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2004, 00:41   #3
stakan
Newcomer
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 45
Default Replying to Topic 'Singapore Airlines'

Ja ikke sant. jeg har provd a gjore alt for a finne ut av det. til og med sendt en mail til singapore airlines, men intet svar. sendte en mail til NRK i gaar sa haaper det hjelper om ingen her veit noe!

Det er forresten utrolig bra reklame og markedsforing a ha en fast melodi som spilles under taxing synes jeg. Det vekker jo rellasjoner til selskapet med en gang man horer den. Det gir jo ogsa, i alle fall den hos Singapore airlines, en utrolig herlig stemning i kabinen nar det er helt morkt, man er forventningsfull og skimter flyplassen sine lys gjennom vinduene!
stakan is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2004, 00:45   #4
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 7,964
Default Replying to Topic 'Singapore Airlines'

Når du finner ut hvilken låt det er, si for all del ifra! :
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2004, 00:53   #5
stakan
Newcomer
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 45
Default Replying to Topic 'Singapore Airlines'

Skal jeg love deg at jeg skal gjoere. Paa NRK sine e-mail tjeneste stod det at de kunne hjelpe til med alle sporsmaal rellatert deres programmer, sa om svaret lar vente paa seg far jeg vell ta med meg Haggla og lage ett lite helvete der oppe, for naa er jeg farlig naere en losning tror jeg!
stakan is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2004, 06:52   #6
raskefot
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 327
Default Replying to Topic 'Singapore Airlines'

Kan det være temaet fra Singapore Airlines-reklamen du tenker på? "The Kiss" av Harold Budd. Jeg har en mp3 om du vil sjekke?
raskefot is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2004, 18:39   #7
stakan
Newcomer
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 45
Default Replying to Topic 'Singapore Airlines'

provde a finne denpa kaaza, men ingen ting a finne.
Om det er den melodien i reklamefilmen for de lange rutene med 340 hvor det er ett raadyr og san fransisco brua, sa er det ikke denne melodien jeg mener. har bare hort den pa alle flightene med 777
stakan is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2005, 00:27   #8
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Singapore Airlines

Jeg kaster ut tråden igjen for et nytt forsøk. Jeg får ingen svar fra Singapore airlines på mail (ikke rart de må jo tro at jeg ikke er helt på nett)

Uansett, den sangen går jeg og nynner på alle dager og får den ikke ut av hodet. Hørte den sist i forbindelse med reklame på NRK for deres Jens Bjørneboe dokumentar for noen måneder siden.

Singapore airlines 777 taxing music.....

__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2005, 01:52   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Singapore Airlines

Quote:
Originally posted by stakan
provde a finne denpa kaaza, men ingen ting a finne.
Om det er den melodien i reklamefilmen for de lange rutene med 340 hvor det er ett raadyr og san fransisco brua, sa er det ikke denne melodien jeg mener. har bare hort den pa alle flightene med 777
Kazaa er død. Prøv Limewire istedet. Kan lastes ned på Limewire.com. Mye bedre enn kazaa. På limewire finner du det meste, og den er gratis. Lykke til!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2005, 11:47   #10
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Singapore Airlines

bruker dc++, prøvd limewire også. Ingen treff på den riktge. Er en kjent Fiolin melodi. Mere info har jeg desverre ikke.
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tettere samarbeid mellom Singapore Airlines og Malaysia Airlines Someone Flyforum 7 17-05-2023 08:12
Singapore Airlines starter Stockholm - Singapore 30MAI17 Bizflyer Flyforum 58 15-09-2020 15:58
British Airways/Singapore Airlines sin Concorde-rute til Singapore Chriscross Flyhistorisk forum 4 29-03-2012 13:11
Singapore Airlines SudCaravelle Flyforum 24 29-06-2007 12:13
Singapore airlines Bizflyer Flyforum 0 30-11-2004 12:41


All times are GMT +2. The time now is 11:20.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.