Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-01-2012, 13:47   #21
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Hadde gitt opp connection fra IST siden vi landet grunnet dårlig vær 20 min før OSL ute på jordet. Avskrev flighten , men minibuss hentet oss, kjørte til et mikro passkontrol og security på et hjørne på termimalen. Tre minutter senere ut på jordet til OSL flyet før avgsng...Som Shell-dama sier: Det er Lufthansa det, ikke Oss...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 10:37   #22
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Og rekker du det ikke så finner man seg en bar, kjøper en øl, og venter på neste flighten.....been there, done that!
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 11:24   #23
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Ville sett hvor lenge det er å vente på neste fly dersom dere mister det dere er satt opp på. Om det neste går to timer senere er jo det grei back-up, om du må overnatte i FRA er det jo litt mer pes. Bare husk at siste fly fra Fra ankommer OSL veldig sent dersom du har lang reisevei videre hjem.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2012, 14:19   #24
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: 45 min transfer i Frankfurt - for lite?

Som Someone sier, "Been there , done that" . Sen kveld FRA/MUC... " Sir booked you on first in the morning" .

Svar: Nei takk, sen ettermiddag flight, please. Sove godt , frokost på hotellet og noen weisse på puben/loungen føf avreise....
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2012, 21:40   #25
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,584
Lufthansa Transfer Frankfurt

Hei.

Skal til Roma i morgen med LH via FRA. Ser at flyet fra oslo har gate BSO?? Er dette bussgate? Og hva betyr det i forhold til avgang til Roma på A19??
Løping?
storg is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2012, 21:44   #26
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: Transfer FRA

Quote:
Originally Posted by storg View Post
Hei.

Skal til Roma i morgen med LH via FRA. Ser at flyet fra oslo har gate BSO?? Er dette bussgate? Og hva betyr det i forhold til avgang til Roma på A19??
Løping?
hjelper litt om du sier hvor lang connection time du har. Regner med du har gjennomgående billetter og da har du en lovlig con.time.
__________________
Flights since 08/01.2010

Last edited by jameson82; 12-06-2012 at 21:47.
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2012, 21:46   #27
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,584
Default Re: Transfer FRA

1 time og 5 min. Så det bør jo holde. Blir tøffere på returen da er det kun 45 :-)

Men nå har det dukket opp et nytt spørsmål :-) må jeg virkelig skrive ut eller hente BP. Kan jeg ikke få til mobilen??

Last edited by storg; 12-06-2012 at 21:51.
storg is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2012, 22:30   #28
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Transfer i Frankfurt? (samletråd)

Før stresset jeg når jeg hadde kort tid på flybytte i FRA. Nå koser jeg meg... Det er bare å følge skiltingen, og så lenge du ikke kommer inn med et forsinket fly så pleier det å ordne seg. Hvis ikke, så er det bare å slappe av... med gjennomgående billett kommer du frem til slutt. I verste fall så kommer du litt senere frem, men da får du litt ekstra underholdning i form av people & plane watching med deg på kjøpet
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2012, 04:42   #29
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Transfer i Frankfurt? (samletråd)

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
I verste fall så kommer du litt senere frem, men da får du litt ekstra underholdning i form av people & plane watching med deg på kjøpet
Agreed. Ingen vits å stresse når man reiser, da gjelder det å kose seg! Skal selv via FRA på fredag og satser på det går greit så lenge det ikke er noe streik
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2012, 06:57   #30
nick5000
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: PVG
Posts: 373
Default Enklest mulig transfer i FRA, i F

Hvordan er det med transfer i FRA på F billett, OSL - FRA - PVG? Hva er absolutt enkleste måte å komme seg til riktig lounge og gate ? FCT er ikke aktuelt. Må man igjennom vanlig passkontroll, eller er det i loungen ?
nick5000 is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2012, 08:24   #31
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Enklest mulig transfer i FRA, i F

Quote:
Originally Posted by nick5000 View Post
Hvordan er det med transfer i FRA på F billett, OSL - FRA - PVG? Hva er absolutt enkleste måte å komme seg til riktig lounge og gate ? FCT er ikke aktuelt. Må man igjennom vanlig passkontroll, eller er det i loungen ?
Det kommer vel an på hvor du kommer fra og hvor flyet ditt parkerer?
Skal du til lounge eller gate med en gang? Vil du bli kjørt eller gå?
Går du til B-loungen sørger de for transport til flyet dersom flyet ikke går fra B-gates.
Betjeningen i loungen sørger for passkontroll dersom de kjører deg til flyet.
__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 23-07-2012 at 08:26.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2012, 12:25   #32
MisterOlsen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 86
Default Re: Transfer i Frankfurt? (samletråd)

I fjor reiste jeg til OSL-FRA-SIN, og hadde stopp i FRA på ca en time. Dette var i underkant trodde vi, men vi nådde frem til flyet - og var ikke blandt de siste som kom ombord.

Sikkerhetspersonalet etc hauset oss veldig opp der vi løp opp og ned trapper for å rekke flyet med å rope "Singapore? Hurry hurry hurry!!". Det hadde holdt med rask gange istedetfor å løpe.
MisterOlsen is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2012, 12:58   #33
nick5000
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: PVG
Posts: 373
Default Re: Enklest mulig transfer i FRA, i F

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Det kommer vel an på hvor du kommer fra og hvor flyet ditt parkerer?
Skal du til lounge eller gate med en gang? Vil du bli kjørt eller gå?
Går du til B-loungen sørger de for transport til flyet dersom flyet ikke går fra B-gates.
Betjeningen i loungen sørger for passkontroll dersom de kjører deg til flyet.
Jeg spør på vegne av en som ikke er så reisevant, og prøver derfor å finne ut det absolutt enkleste.
Kommer fra OSL. Vet jo ikke hvor flyet parkerer. Skal til lounge hvis det er tid.
Er det B loungen som er mest aktuelt? Ordner de passkontroll kun hvis man ikke har B gate og blir kjør i bil derfra?
nick5000 is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2012, 13:13   #34
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Transfer i Frankfurt? (samletråd)

Det er vel store sjanser for at flyet fra OSL parkerer på A-gates. Da kan han enten gå på FCL i A-piren (oppe i 2. etg) eller evt gå gjennom sikkerhetskontrollen og til B-gatene (usikker på om han kommer inn der, mulig man må ha billett til USA?)
I A-loungen fikk vi beskjed om at vi måtte gå til B-loungen, siden de hadde bil-transport til C-gates, men vi gikk bare videre til FCT etter en liten lunsj i stedet.
Sikkerhets- og passkontroll må man vel gjennom uansett, enten du skal til B eller C gates.
Se på dette kartet
http://www.lufthansa.com/mediapool/p...ns%20als%20PDF
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2012, 13:43   #35
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Enklest mulig transfer i FRA, i F

Quote:
Originally Posted by nick5000 View Post
Hvordan er det med transfer i FRA på F billett, OSL - FRA - PVG? Hva er absolutt enkleste måte å komme seg til riktig lounge og gate ? FCT er ikke aktuelt. Må man igjennom vanlig passkontroll, eller er det i loungen ?
Hvorfor er ikke FCT aktuelt?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2012, 13:47   #36
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Transfer i Frankfurt? (samletråd)

Jeg må som vanlig ha dette inn med teskjeer. Når man kommer fra OSL til FRA med F billett videre – hvordan får man da mest kos og minst stress for pengene? Går man bort til FCT? Er det da høyst sannsynlig bil til fly?

SC
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2012, 13:55   #37
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Transfer i Frankfurt? (samletråd)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg må som vanlig ha dette inn med teskjeer. Når man kommer fra OSL til FRA med F billett videre – hvordan får man da mest kos og minst stress for pengene? Går man bort til FCT? Er det da høyst sannsynlig bil til fly?

SC
1. Har du SK fra OSl har du driti deg ut.
2. Har du LH fra Oslo står den en grei bil og venter på deg. Sjåføren kjører deg til den loungen som er best egnet (antageligvis B?) i forhold til reisen videre. Dersom du ønsker det kjører han deg til A-gates og du spaserer 7 min for å komme til F-terminalen. Har du ikke vært i F-terminalen før drar du dit så du kan si "been there, done that". Dersom du har vært der tidligere mener jeg personlig at F loungen ved B-gates er like bra og mindre stress. Du har også utstikt ut på flyene, det har du ikke FCT. Aldri vært A-loungen.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2012, 13:59   #38
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default

Bra utsikt fra A-loungen også
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2012, 14:26   #39
nick5000
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: PVG
Posts: 373
Default Re: Transfer i Frankfurt? (samletråd)

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
1. Har du SK fra OSl har du driti deg ut.
2. Har du LH fra Oslo står den en grei bil og venter på deg. Sjåføren kjører deg til den loungen som er best egnet (antageligvis B?) i forhold til reisen videre. Dersom du ønsker det kjører han deg til A-gates og du spaserer 7 min for å komme til F-terminalen. Har du ikke vært i F-terminalen før drar du dit så du kan si "been there, done that". Dersom du har vært der tidligere mener jeg personlig at F loungen ved B-gates er like bra og mindre stress. Du har også utstikt ut på flyene, det har du ikke FCT. Aldri vært A-loungen.
Dette stemmer jo kun ved fjernpark. Ved gate park så blir det ingen bil. Da må man finne veien selv.
nick5000 is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2012, 19:48   #40
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Transfer i Frankfurt? (samletråd)

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
1. Har du SK fra OSl har du driti deg ut.
2. Har du LH fra Oslo står den en grei bil og venter på deg. Sjåføren kjører deg til den loungen som er best egnet (antageligvis B?) i forhold til reisen videre. Dersom du ønsker det kjører han deg til A-gates og du spaserer 7 min for å komme til F-terminalen. Har du ikke vært i F-terminalen før drar du dit så du kan si "been there, done that". Dersom du har vært der tidligere mener jeg personlig at F loungen ved B-gates er like bra og mindre stress. Du har også utstikt ut på flyene, det har du ikke FCT. Aldri vært A-loungen.
Det er jo heller ikke lang gangtid fra B gates heller da. Opp en lita rulletrapp også til venstre så er du i den gigantiske avgangshallen. Mulig litt kortere fra A, men forskjellen er neppe så stor. Er dog viktig at man kommer seg ned en etasje til ankomsthallen og går ut der, til venstre, forbi Mehmet & co i taxikøen, forbi en kebabsjappe som ser ut til at bare taxisjåførene bruker, inn en resepsjonsdør, trykk på knappen for heisen, trykk for riktig etasje (kun to muligheter), når man kommer ut av heisen blir man omringet av drager. Flash med din F billett (trenger ikke boarding pass, det printer dem ut), gi dem passet, ta ut antiterrorvæskepose, pc og andre ting, gå igjennom sikkerhetskontrollen og så fort du er tilbake så er det bare å nyte livet.

Det å lese denne teksten tar omtrent like lang tid som å gå til FCT fra B eller A busstopp. (ok litt mindre da). Det å gå fra en C arrival derimot, det tar tid.

Last edited by Hypern; 24-07-2012 at 19:51.
Hypern is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt OttoL Småprat 537 21-03-2024 19:26
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer Mekum Flyforum 668 16-06-2022 14:58
Transfer Hamburg og Frankfurt Sim_henrik Reiseforum 7 08-07-2013 16:01
Hva kan jeg gjøre i Frankfurt?(5 timers transfer) Sondbjo Reiseforum 7 16-11-2011 14:32
Transfer i Frankfurt LN-FOC Reiseforum 17 17-07-2009 00:24


All times are GMT +2. The time now is 11:56.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.