Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-08-2013, 10:39   #1
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Swiss Swiss - hovedtråd (booking/reise etc)

Er det SGS eller andre som ordner Check inn for Swiss på OSL ? Reiser langt bak men regner med jeg kan benytte fast track med en Swiss billett og EB gullkort?
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2013, 10:41   #2
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: Swiss på OSL

Menzies handler Swiss.
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2013, 10:48   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Swiss på OSL

Oversikt over selskap og handling her: http://www.osl.no/osl/flytider/Flyse...10_Ruteselskap

Vedr. fasttrack - det er mye som skal virke som ikke virker og omvendt: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=86910
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 19-08-2013 at 10:51.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2020, 12:37   #4
LN-SUV
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 153
Swiss Reise med Swiss

Skal reise fra BKK til OSL med Swiss, lander i ZRH på kvelden, skal ha et møte der da, til OSL dagen etter på morgenen. Er det noen som vet om de oppbevarer bagasjen da? Samme booking hele veien. Noen tips ang Airport hotell der?
LN-SUV is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2020, 20:26   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Reise med Swiss

Mener du at du helst vil ha den sjekket gjennom, eller vil du ta den ut og så sjekke inn igjen samme kveld?
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2020, 21:58   #6
LN-SUV
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 153
Default Re: Reise med Swiss

Vil helst ha den sjekket igjennom så jeg slipper å ta den ut.
LN-SUV is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2020, 08:44   #7
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,123
Default Re: Reise med Swiss

Quote:
Originally Posted by LN-SUV View Post
Skal reise fra BKK til OSL med Swiss, lander i ZRH på kvelden, skal ha et møte der da, til OSL dagen etter på morgenen. Er det noen som vet om de oppbevarer bagasjen da? Samme booking hele veien. Noen tips ang Airport hotell der?
Reiste samme rute i juli 2017 i biz. Mener bestemt at bagasjen ble sjekket gjennom og at vi ikke hentet den i ZRH på kvelden. Bodde forøvrig på Park Inn en kort shuttle tur unna, tror de har byttet navn til Radisson nå uten Blu.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2020, 09:03   #8
jufix
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: TRD
Posts: 293
Default Re: Reise med Swiss

Har gjort samme triks på dagtid. Landet på ZRH på morgenen, avgang videre på kvelden. Bagasje sjekket gjennom. Hadde vel omtrent 10 timer i Zurich. Burde vel prinsipielt ikke være forskjell på dag/natt?
jufix is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2020, 15:50   #9
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,251
Default Re: Reise med Swiss

Jeg har gjort begge deler. Det gaar aa ha den innsjekket natten over, men du kan ogsaa be om at den kun sjekkes til ZRH.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
APR WMI-EIN FR 738, AMS-ARN SK 32N, BMA-HEL AY A72, HEL-OSL AY 320, OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738, MAY WAW-OSL DY 738, OSL-ARN DY 738, ARN-AMS 738, EIN-WAW W6 321, WAW-VIE OS E95, VIE-KLU OS A72
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2020, 17:29   #10
LN-SUV
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 153
Default Re: Reise med Swiss

Takk for svar, hvilken lounge anbefales på ZRH? Reiser i business med Swiss, er EBG også.
LN-SUV is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2020, 21:11   #11
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: Reise med Swiss

Quote:
Originally Posted by LN-SUV View Post
Takk for svar, hvilken lounge anbefales på ZRH? Reiser i business med Swiss, er EBG også.
Bizzeloungen på E-gates, selv om du ikke reiser derfra.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2021, 08:24   #12
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: Reise med Swiss

Har en tur til Miami i februar som var satt opp på 777 og fikk nå beskjed om at den var gjort om til A340 (Som for en nerd er deilig).

Men - kan dette bety at de er på veit til å kansellere flighten? (Forstår at dette ofte kan være et hint på en SAS booking.)
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2021, 08:32   #13
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,824
Default Re: Reise med Swiss

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Har en tur til Miami i februar som var satt opp på 777 og fikk nå beskjed om at den var gjort om til A340 (Som for en nerd er deilig).

Men - kan dette bety at de er på veit til å kansellere flighten? (Forstår at dette ofte kan være et hint på en SAS booking.)

Nei, da Swiss ennå bruker deres A340 maskiner. Ser nå de har en A340-300 på vei mellom MIA og ZRH
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2022, 19:50   #14
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Swiss Swiss "secure your fare"

Hei godtfolk!

Lenge siden jeg har postet her! På tide

La inn en bestilling på Swiss sine svenske nettsider, og hvis man har flyvninger kun på Swiss, så får man mulighet til å "secure your fare" i 48 timer.

No cost for your reservation
A cancellation fee of 270 SEK will be charged only if you cancel your reservation or take no action within the time limit.


Ved bestilling brukte jeg et debetkort som jeg kun har for bruk mot små beløp, dvs aldri noen store summer disponibelt på kortet. Vi bestemte oss for at vi ikke ville ha disse billettene likevel, og gjorde derfor ingenting - 48t tidsfristen gikk ut på morgenen i dag. Nå i kveld får jeg en epost med E-ticket Confirmation i emnefelt, med 2 vedlagte Electronic Ticket Receipt inkl booking referanse og billettnummer. Booking status står som confirmed/open for use.

Jeg har blitt trukket de 270 kronene, så det er greit. Men jeg har jo åpenbart bekreftede billetter likevel. Hva har skjedd her? Noen som vet?
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	secure_fare1.jpg
Views:	437
Size:	164.5 KB
ID:	51478  
nime is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2022, 19:30   #15
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Swiss - hovedtråd (booking/reise etc)

Forsøkt å snakke med Swiss, de skjønner ingenting. I dag oppdager jeg at det er trukket hele billettprisen fra debetkortet (som det ikke er noe midler tilgjengelig på)

Hurra.
nime is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2022, 19:56   #16
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Swiss - hovedtråd (booking/reise etc)

Quote:
Originally Posted by nime View Post
Forsøkt å snakke med Swiss, de skjønner ingenting. I dag oppdager jeg at det er trukket hele billettprisen fra debetkortet (som det ikke er noe midler tilgjengelig på)

Hurra.

Er det ikke sånt man har kredittkort til?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2022, 20:08   #17
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Swiss - hovedtråd (booking/reise etc)

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Er det ikke sånt man har kredittkort til?
Bruker som regel debetkort til sånne småbeløp på nett... men her ser det ut til at jeg er blitt royally f**ked by Swiss. Blir vel en skikkelig runddans med å få dette reversert.
nime is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2022, 13:59   #18
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: Swiss - hovedtråd (booking/reise etc)

Om du venter til innsjekk og tenker at du skal få velge seter gratis, så er det bare å glemme når du reiser med Swiss. 306kr per strekke skal Swiss ha for at du skal få bytte sete, noe som er dyrere om du hadde kjøpt setevalg på forhånd. Nå har det ikke så mye å si for meg siden det er 2x2, men gjetter på at Swiss setter deg i midtsete om du ikke betaler for sete når det er en 3-seter
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2023, 14:08   #19
tdb
ScanFlyer Blue
 
tdb's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Ullensaker
Posts: 487
Default SWISS servering

Hei!

Nettopp landet hjemme etter en fantastisk tur med Swiss i First fra Delhi. Skuffelsen ble stor da Swiss nå åpenbart skal spare penger, og ifølge kabinsjefen ombord på flyet til Stockholm, skal teste en ny sveitsisk musserende fremfor champagne på business class på de europeiske flyvningene. For en nedtur fra et selskap som har vært kvalitet i alle ledd.
Baccarat smakte forøvrig grevling….

Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
[
tdb is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2023, 06:52   #20
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,584
Default Re: Swiss - hovedtråd (booking/reise etc)

Skal absolutt prøve den sveitsiske musserende til sommeren…er den ikke god har de sikkert noe annet jeg kan drikke. Synes det er kult at selskapene gjør litt mere ut av det lokale.
EB is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SWISS-tilbud - hovedtråd (2014-> ) waytogo74 Reiseforum 28 31-12-2023 08:44
Reise med Delta - hovedtråd RSL Reiseforum 19 04-08-2017 22:29
EBG i USDM booking (Swiss) KristianSk Reiseforum 13 05-02-2014 08:42
SWISS-tilbud - hovedtråd (2012/2013) SeatBelt Reiseforum 105 21-10-2013 20:53
Reise: Paris hovedtråd (2012) stefan Reiseforum 3 29-03-2012 00:27


All times are GMT +2. The time now is 14:14.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.