Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-12-2014, 14:22   #1
K3nn7
ScanFlyer Blue
 
K3nn7's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Rødtvet i Oslo + Filtvet i Hurum
Posts: 355
BA Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....)

Skal snart booke en tur som vil innebære MIA-OSL i CW i november til neste år. Alternativene mine er MIA-LHR med BA A380 eller MIA-JFK-LHR med AA 757 (mest sannsynlig internasjonal setekonfig) og fortrinnsvis BA 747 eller AA 77W på JFK-LHR.

Det jeg lurer på er om UD på A380 har noen lignende oppbevaringsplass ved vinduet som det er på 747 UD? Er det 53A/K og 59A/K som "gjelder" på UD på A380?
__________________
Siden mai 2004:

Upcoming: 17.01.2019 BA767 OSL-LHR | 17.01.2019 BA105 (Opb. KF) LHR-DXB | 21.01.2019 BA106 DXB-LHR | 21.01.2019 BA762 LHR-OSL
K3nn7 is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2014, 15:06   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: BA Executive Club, Avios, oppgraderinger m.v.

Quote:
Originally Posted by K3nn7 View Post
Det jeg lurer på er om UD på A380 har noen lignende oppbevaringsplass ved vinduet som det er på 747 UD? Er det 53A/K og 59A/K som "gjelder" på UD på A380?
Det er vinduskarm med oppbevaringsplass på alle klassene på upper-deck på A380. Mulig litt smalere enn på B747

Bilde: http://www.britishairways.com/cms/gl...ld_800x533.jpg
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is online now   Reply With Quote
Old 27-12-2014, 16:24   #3
K3nn7
ScanFlyer Blue
 
K3nn7's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Rødtvet i Oslo + Filtvet i Hurum
Posts: 355
Default Re: BA Executive Club, Avios, oppgraderinger m.v.

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Det er vinduskarm med oppbevaringsplass på alle klassene på upper-deck på A380. Mulig litt smalere enn på B747

Bilde: http://www.britishairways.com/cms/gl...ld_800x533.jpg
Se der ja! Takk for bildet
__________________
Siden mai 2004:

Upcoming: 17.01.2019 BA767 OSL-LHR | 17.01.2019 BA105 (Opb. KF) LHR-DXB | 21.01.2019 BA106 DXB-LHR | 21.01.2019 BA762 LHR-OSL
K3nn7 is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2014, 12:18   #4
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Bestilte en t/r OSL-LHR med BA i Euro Traveller. Jeg er sølvmedlem og får derfor velge sete helt gratis ved booking. Men det ser ut som en stor andel av setene er blokkerte? Blokkerer de 7-8 første radene på eco til gullmedlemmer eller gjøres dette for å kunne flytte gardin på Club Europe kabinen ved mange bookinger der?
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2014, 13:32   #5
E190
Newcomer
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 16
Default Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Jeg skal reise BGO-SCL t/r i mars 2015. Jeg vil helst fly BGO-LHR-MAD-SCL begge veiene. BGO-LHR-MAD vil jeg fly med BA, og MAD-SCL med LAN Airlines. Problemet mitt er at jeg ikke finner denne kombinasjonen når jeg skal booke billetter hos f.eks BA. Alternativene som kommer opp, er en blanding av BA og Iberia, og jeg vil ikke fly med Iberia.

Når jeg søker etter billetter på søkemotorer som momondo etc. så finner jeg billettene, men jeg vil helst kjøpe direkte fra et flyselskap. LAN og BA er jo i samme allianse. Noen som vet hvorfor jeg ikke finner billettene jeg er ute etter?
E190 is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2014, 13:36   #6
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Quote:
Originally Posted by E190 View Post
Jeg skal reise BGO-SCL t/r i mars 2015. Jeg vil helst fly BGO-LHR-MAD-SCL begge veiene. BGO-LHR-MAD vil jeg fly med BA, og MAD-SCL med LAN Airlines. Problemet mitt er at jeg ikke finner denne kombinasjonen når jeg skal booke billetter hos f.eks BA. Alternativene som kommer opp, er en blanding av BA og Iberia, og jeg vil ikke fly med Iberia.

Når jeg søker etter billetter på søkemotorer som momondo etc. så finner jeg billettene, men jeg vil helst kjøpe direkte fra et flyselskap. LAN og BA er jo i samme allianse. Noen som vet hvorfor jeg ikke finner billettene jeg er ute etter?
BA og IB er jo samme sak omtrent. Derfor vil jo de preferere hverandre i sine søkemotorer. Mitt tips er evt å prøve et reisebyrå for å få det du vil ha, men ser jo ut som du får det til med Momondo. Evt prøvd å ringe BA da - de har booket obskure mileagerunrutinger for folket her.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2014, 14:19   #7
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Bestilte en t/r OSL-LHR med BA i Euro Traveller. Jeg er sølvmedlem og får derfor velge sete helt gratis ved booking. Men det ser ut som en stor andel av setene er blokkerte? Blokkerer de 7-8 første radene på eco til gullmedlemmer eller gjøres dette for å kunne flytte gardin på Club Europe kabinen ved mange bookinger der?
De åpner opp disse blokkeringene ca. 1 uke før avgang. Sjekk på nytt da. Dette er ikke unormalt.
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2015, 09:08   #8
Mekum
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2011
Location: Oslo
Posts: 306
Default Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Hei,

Om reward flight med BA:
Dersom jeg kansellerer en reward flight booked med Avios hos BA, vil jeg da få tilbake alle poengene?
Mekum is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2015, 16:22   #9
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Quote:
Originally Posted by Mekum View Post
Hei,

Om reward flight med BA:
Dersom jeg kansellerer en reward flight booked med Avios hos BA, vil jeg da få tilbake alle poengene?
Ja det vil du, samt eventuelle skatter og avgifter som overstiger avbestillingsgebyret.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2015, 17:02   #10
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Quote:
Originally Posted by Mekum View Post
Hei,

Om reward flight med BA:
Dersom jeg kansellerer en reward flight booked med Avios hos BA, vil jeg da få tilbake alle poengene?
Grei oversikt over hvordan det funker her: http://millionmilesecrets.com/2014/0...airways-award/

Oversikt over gebyr for awardreiser her: http://www.britishairways.com/en-no/...d-service-fees
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is online now   Reply With Quote
Old 08-01-2015, 20:19   #11
NordicMaster
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 87
Default Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Bestilte en t/r OSL-LHR med BA i Euro Traveller. Jeg er sølvmedlem og får derfor velge sete helt gratis ved booking. Men det ser ut som en stor andel av setene er blokkerte? Blokkerer de 7-8 første radene på eco til gullmedlemmer eller gjøres dette for å kunne flytte gardin på Club Europe kabinen ved mange bookinger der?
Dette er for å gi mulighet til å endre på størrelsen på CE etter hvor mange som booker. Normalt begynner ET fra nødutgang, men noen ganger har jeg opplevd at den begynner rett etter om det er langt frem til avgangen. Normalt så frigjøres alle seter i ET T-72
NordicMaster is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2015, 21:52   #12
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Det er mye fint å si om BA, men hvorfor det er hypet så veldig her inne kan jeg ikke fatte. De har en ok business, men nesten samtlige andre store europeiske har tilsvarende eller bedre. Og med mindre du har bytte på samme terminal, er LHR et lite helvete sammenlignet selv med verstingen CDG.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2015, 16:13   #13
Mekum
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2011
Location: Oslo
Posts: 306
Default Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Grei oversikt over hvordan det funker her: http://millionmilesecrets.com/2014/0...airways-award/

Oversikt over gebyr for awardreiser her: http://www.britishairways.com/en-no/...d-service-fees
Takker! Da har jeg oversikten.
Mekum is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2015, 17:40   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Det er mye fint å si om BA, men hvorfor det er hypet så veldig her inne kan jeg ikke fatte. De har en ok business, men nesten samtlige andre store europeiske har tilsvarende eller bedre. Og med mindre du har bytte på samme terminal, er LHR et lite helvete sammenlignet selv med verstingen CDG.
Om du tenker på intra europeisk så har alle de andre tilsvarende. Bedre vet jeg ikke, men like bra (foruten Turkish og Aeroflot, som jeg er bedre).

Om du tenker intercont er jeg helt uenig. Spesielt er setene kanonbra og veldig private. Loungene er fenomenale og det er innmari praktisk ombord med clubkitchen, grei mat og en rå drikkeservering så du sovner før Long Island på vei hjem.

Legg til Executive Club sine uttak og opptjening så kan jeg for øyeblikket ikke se noen som konkurrerer engang.

Men det er jo selvfølgelig min personlige mening, og ingen ble vel veldig overrasket over den. Dog har den jo kommet etter å ha fløyet en og annen tur der man har målt ting opp mot hverandre.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2015, 17:49   #15
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Men det er jo selvfølgelig min personlige mening, og ingen ble vel veldig overrasket over den. Dog har den jo kommet etter å ha fløyet en og annen tur der man har målt ting opp mot hverandre.
Synes faktisk SK-testen din, med innslag av BA, var god, så linker til den:
http://forum.bonusfeber.no/threads/k...k907-908.2151/
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is online now   Reply With Quote
Old 10-01-2015, 21:12   #16
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Om du tenker på intra europeisk så har alle de andre tilsvarende. Bedre vet jeg ikke, men like bra (foruten Turkish og Aeroflot, som jeg er bedre).

Om du tenker intercont er jeg helt uenig. Spesielt er setene kanonbra og veldig private. Loungene er fenomenale og det er innmari praktisk ombord med clubkitchen, grei mat og en rå drikkeservering så du sovner før Long Island på vei hjem.

Legg til Executive Club sine uttak og opptjening så kan jeg for øyeblikket ikke se noen som konkurrerer engang.

Men det er jo selvfølgelig min personlige mening, og ingen ble vel veldig overrasket over den. Dog har den jo kommet etter å ha fløyet en og annen tur der man har målt ting opp mot hverandre.
Minst 70% av reisene mine er innen Schengen, så BA taper big time med pass- og sikkerhetskontroller på begge etapper. LHR er pyton, selv om BA-lounchene er bra.

Har hatt et par turer i C over dammen med BA (bl. a. i A380) uten å bli nevneverdig imponert. Merker tydelig på servicenivået at det sitter noen i F ikke så langt unna og kabinen føles trang.
Åtte anføttes i bredden hos BA mot seks hos feks AF. Og hos sistnevnte sitter alle i fartsretning.

Har kun SFO på samvittigheten med BA-lounger utenfor Europa. Den var glimrende.

Nei du; BA er helt ok om prisen er passe. 13 000,-, som vi hadde ifjor t/r California, er helt fint, men det er vel gjerne en grunn til at man kan få priser på det nivået.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2015, 05:08   #17
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Hvordan "hacke" BA sine seter på shorthaul:

https://www.youtube.com/watch?v=Ubfe8WOy1rs


http://pointstobemade.boardingarea.c...rt-haul-seats/
Martin is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2015, 08:28   #18
Espirit
Newcomer
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 16
Default Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Har bestilt meg tur til Manchester (svg-lhr-man) i slutten av Januar, vi er totalt 4 personer. Turen ble bestilt med Avios, og i Club. Ser at turen fra lhr til man er merket domestic.
Jeg er selv sølv hos BA, men har reisefølget mitt tilgang til loungene på lhr?
Espirit is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2015, 09:59   #19
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Quote:
Originally Posted by Espirit View Post
Har bestilt meg tur til Manchester (svg-lhr-man) i slutten av Januar, vi er totalt 4 personer. Turen ble bestilt med Avios, og i Club. Ser at turen fra lhr til man er merket domestic.
Jeg er selv sølv hos BA, men har reisefølget mitt tilgang til loungene på lhr?
Siden dere reiser i Club har dere tilgang til fasttrack (boarding og security i UK) alle sammen.

Ved economyreiser: Med sølv-/gullkort har man mulighet for én gjest i loungen. Er følget på samme booking så skal alle ha tilgang til fasttrack i security og under boarding når man har statuskort.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 13-01-2015 at 10:01.
Discus is online now   Reply With Quote
Old 26-01-2015, 15:12   #20
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk m.v.)

Fikk tilbud over mail om oppgradering til Club OSL-LHR for 1200kr. Var ikke det endel billigere før? Uansett, jeg betalte under 400kr for billetten så da er det uaktuelt og firedoble billettprisen for såpass lite ekstra. Selv om jeg ikke har betalt nok til og sjekke inn bagasje
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian - spørsmål om innsjekk/bagasje/seter og setereservasjon Ryan Reiseforum 157 19-03-2024 10:59
Turkish Airlines - generelt (reise/poeng/setereservasjon m.v.) Vegasbaby Reiseforum 248 06-03-2024 17:54
Generelt om reise og bonusprogram - United TGjr Reiseforum 245 03-02-2024 01:57
Generelt om å reise med Finnair Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 14 03-03-2017 09:08
Emirates med første operatør med >600 seter i A380 Someone Småprat 8 29-07-2015 11:23


All times are GMT +2. The time now is 12:14.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.