Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-04-2019, 07:45   #21
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Venter spent på returen. Enten det er med eller uten sladd
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2019, 09:08   #22
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Med eller uten sladd(er) dette er morro å lese, du skriver skikkelig morsomt og jeg setter stor pris på at du tar deg tid. Tusen takk (tm)
Takker så mye Sir.. Savner noen flere ord om din laange SQ flight forleden.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 10-04-2019 at 11:42.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2019, 09:14   #23
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Quote:
Originally Posted by staale View Post
Jeg er nok en av dem trådstarter sikter til mtp sladding av bilder, og det er fair enough det. Men i stedet for å være småspydig, hva med heller si noe om årsaken til at du velger å publisere disse bildene?

Jeg skjønner ikke at man legger ut bilder der personene vitterlig er hovedfokus for komposisjonen men så sladder ansiktene. Hvis personene i bildet av en eller annen grunn ikke skal kunne identifiseres, så dropp heller hele bildet da, og legg ut ett uten personer i....

PS, er ikke interessert i bilder på pm, hverken av deg eller dragen ;-)
God morgen Staale. Jeg beklager at jeg har utelatt årsaken til sladdingen. Det er fordi det er "feriebilder" som er tatt på turen og da er det desverre reisedeltakere med i bildet. Jeg er ikke noe flink til å løpe inn på flyet å ta bilder før mor setter seg osv. så da blir det desverre personer med. Kule restauranter osv. blir det fort noen deltakere med også. I går kveld fikk jeg laget returen og der ser jeg jo at jeg for eksempel ikke har fått tatt noen bilder av kabinen/setene uten at dette enerverende reisefølget har satt seg i setet før jeg får tatt frem alt kamerautstyret.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg bare oversett disse bildene eller prøvd å se på kulissene.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2019, 10:44   #24
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Så var det ombordstigning på dette beistet igjen.. Det gir en slags klassisk cruise-følelse å gå om bord i andre etasjen på denne voldsomme saken. Her blir man tatt imot på en måte som bare SQ kan.. De er så proffe og elegante og de gir en Jumeirah følelse med en gang man kommer om bord.. Ufattelig nydelige jenter og et par virkelig proffe menn i ulastelig antrekk. Humoren satt løst og det var god stemning umiddelbart.. Jeg rikk rett på champisen for å unngå nedturen og skjelving, og den har en meget bra reparerende effekt. Champisen er midt på treet og jeg er helt ærlig ikke så begeistret for glass uten stett, det blir for saftglass for meg og hvis jeg holder glasset så blir drikken varm (de gangene den ikke renner ned som medisin. Ganske rart å sitte i dette slagskipet og fnise som noen fjortiser mens man oppsummerer kvelden før og vet at her skal men kose vettet av seg i fjorten (14!) timer.. Deilig.

Litt om kabinen.. Egentlig sjukt at SQ kan putte så mange Premium seter inn i ett fly.. Hele upper deck er business med totalt 86 seter.. Ganske hissige greier.. Flyet bærer preg av at det er temmelig gammelt og var vel med det opprinnelige interiøret som det hadde first flight. Litt slitt, men samtidig svært godt vedlikeholdt. Litt som å besøke en god gammel oljetanker som har blitt pusset på i alle år. Utrolig deilig med disse vide setene (videste C setene som finnes visstnok). Ser disse får en del pepper, men de er helt utrolige å vri seg rundt i under 14 timer.. Men den konstruksjonen er jo helt natta.. Jeg visste ikke at det var så mye stri å få dem lagt flate (såpass at jeg gadd ikke, selv om de hjalp deg – jeg skulle jo nyte allikevel) Mor la seg til å sove mens jeg gikk gjennom det som var av nye filmer. Vi hadde bulkhead som i det minste gjør at du kan ligge rett og ikke i vinkel. Baderommene på denne maskinen inviterer ikke til noe moro å skrive hjem om.

Som sagt var servisen fra en annen planet og man blir nesten rørt over hvor proffe de var.. Jeg må jo på død og liv bestille hummer (kun fordi det går an) og kan igjen bekrefte etter ganske mange Kollen-reker om bord at dette blir aldri særlig godt. Kommer jeg til å bestille det neste gang? Selvsagt – vi snakker om hummer på fly. Jeg bestilte også Ribeye på andre måltid og dette lider jo også litt samme skjebne som hummeren – det er helt greit, det er ganske kult, men flymat passer seg dessverre best som gryterett. Dragen er hakket glupere og hadde forhåndsbestilt chicken curry som var skikkelig, skikkelig god.. Mellommåltidet som jeg bestilte (fordi jeg «må» ha med meg alt og tross alt satt der i 14 timer) var meget godt i forhold til forventningene og de ga meg litt ekstra chili som gjorde det til et ganske så friskt måltid.
Da flyet landet så ble man rett og slett litt lei seg og hadde nesten lyst til å gjemme seg å bli igjen om bord.. At det går an å reise så komfortabelt, og dett på andre klasse?

Så SQ flighten var som alltid mer eller mindre perfekt (bortsett fra mine tullete matvalg).. Det er en klasse for seg og hvis man ser bort i fra caviaren og FCT så skiller dette seg lite fra First på Lufthansa spør du meg. En liten brannfakkel; jeg har lest at noen mener noen skandinaviske konkurrenter av SQ er like bra eller bedre på C – Sorry, det kan ikke en gang diskuteres.. Dette er som å sammenligne Thon med Jumeirah, eller Scandic med 4S. Dette er en totalt annerledes opplevelse hvor hovedforskjellen spør du meg er en helt, helt annen service-grad.

Mor fikk shoppet litt på LHR og vi tok en elegant u-turn på Senator loungen på LHR (for lite tid til å gå på United loungen) Her er det som vanlig stappfullt med 90% skandinavere, stappfullt med tomgods og en liten nedtur etter å ha forlatt SQs cruiseskip. Det var egentlig lurt at vi gikk fordi det stor «gate closing» og vi var de siste om bord i flyet.. Det sto to (tror jeg) ID billetter folk ved gaten som nesten så litt skuffet ut over at vi kom. Dette flyet var stappfullt og den ellers så meget behagelige intra-europa plus opplevelsene til SAS blir noe dempet. Hele crewtet virket ikke helt SAS da de snakket engelsk og var ganske unge.. Uansett så hoppet denne flighten etter Virkola og her hadde jeg solgt inn Europa pluss til dragen som var lite imponert over denne firkanten med mat og den ganske begrensede benplassen på rad 1, men crewet var veldig hyggelige og ikke minst sjarmerende.

På P10 ekspress sto Dragomobilen ferdig oppvarmet, med toppet opp spylervæske osv. Nydelig å bare ta rulletrappen ned til dette og komme seg av gårde til arvingene. Vi ankom huset ganske nøyaktig tre og et halvt døgn etter vi dro..

Så – er det verdt å ta en så kort tur til Singapore? Man skulle jo vært der mye lenger, men hvis alternativet er å ikke dra så er jeg ikke litt i tvil en gang.. Det er ufattelig hva man kan stappe inn i en helg som dette, og med en jevn kose-promille med litt smådupping på flyene og solsengen så er man plutselig under førti igjen.. Tror det er en av de beste turene jeg har hatt og Singapore sitter enda mer i minnebarken som en perfekt by.. Mye av de samme kvalitetene som Dubai har (Se bort i fra at begge landene har diktatur og turtor) hvor det er noe smeltedigler med mange kulturer og religioner stappet inn på noen får kvadrat og alt dette i temmelig fint vær og mer eller mindre null kriminalitet.. Me like.

Mest av alt.. Dragen var 100% fornøyd med denne speed-ferien – jeg er nesten overrasket over at hun likte det så godt, men digget å bare henge med på slep hvor alt var planlagt og tilrettelagt. Vi er vel begge støle i lattermusklene fremdeles..

Takk for denne gang.



























Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	30.jpg
Views:	1215
Size:	105.7 KB
ID:	46797   Click image for larger version

Name:	31.jpg
Views:	1203
Size:	163.0 KB
ID:	46798   Click image for larger version

Name:	32.jpg
Views:	1192
Size:	86.0 KB
ID:	46799   Click image for larger version

Name:	33.jpg
Views:	1198
Size:	117.1 KB
ID:	46800   Click image for larger version

Name:	34.jpg
Views:	1199
Size:	126.8 KB
ID:	46801  

Click image for larger version

Name:	35.jpg
Views:	626
Size:	90.5 KB
ID:	46802   Click image for larger version

Name:	36.jpg
Views:	627
Size:	104.0 KB
ID:	46803   Click image for larger version

Name:	37.jpg
Views:	625
Size:	95.4 KB
ID:	46804   Click image for larger version

Name:	38.jpg
Views:	625
Size:	74.8 KB
ID:	46805   Click image for larger version

Name:	39.jpg
Views:	627
Size:	78.3 KB
ID:	46806  

Click image for larger version

Name:	40.jpg
Views:	631
Size:	90.8 KB
ID:	46807   Click image for larger version

Name:	41.jpg
Views:	631
Size:	95.2 KB
ID:	46808   Click image for larger version

Name:	42.jpg
Views:	627
Size:	83.8 KB
ID:	46809   Click image for larger version

Name:	43.jpg
Views:	626
Size:	98.2 KB
ID:	46810  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2019, 11:00   #25
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Hehe, nyter både rapport og bilder jeg, no worries der :-)

Skjønner at det er feriebilder, og at det ikke alltid er lett å unngå mennesker i bilderammen.

Men når man stiller opp og poserer for et bilde, slik som feks foran flyet, eller i hvert sitt sete med en sjampisglass, så har man ikke "tilfeldigvis" fått med personer på bildet. Og det er i de tilfellene jeg ikke ser poenget med å sladde. Men meg om det, kule rapporter skriver du, og mange fine bilder legger du ut. Keep up the good work!

Min neste TR kommer vel i juni, da sannsynligvis i usladdet utgave :-)
__________________
Grab your tickets and your suitcase,
staale is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2019, 11:23   #26
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Quote:
Originally Posted by staale View Post
Hehe, nyter både rapport og bilder jeg, no worries der :-)

Skjønner at det er feriebilder, og at det ikke alltid er lett å unngå mennesker i bilderammen.

Men når man stiller opp og poserer for et bilde, slik som feks foran flyet, eller i hvert sitt sete med en sjampisglass, så har man ikke "tilfeldigvis" fått med personer på bildet.
Som nevnt, det er bildene jeg tar og har og bruker. Jeg lover deg Staale - det er ingen annen agenda bak dette. Jeg kan selv leve fint med andres bilder sladdete selv om jeg noen ganger blir litt nysgjerrig.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2019, 11:48   #27
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Har forøvrig vurdert å bestille hummer via BTC til sommeren, men etter å ha lest dine erfaringen med den tror jeg kanskje det blir biff ;-)

De der businesssetene, er de dem som kun går ned til "halveis liggende" ?
__________________
Grab your tickets and your suitcase,
staale is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2019, 11:55   #28
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Tusen takk for turen, tur/retur
SQ 777 is online now   Reply With Quote
Old 10-04-2019, 12:22   #29
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Haha! Herlig!
Det å la reisen være en del av opplevelsen, har jeg brukt mye tid på å overbevise mange om. Sikkerhetskontroll; og så er ferien igang
Strøken rapport, som alltid
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2019, 14:30   #30
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Så SQ flighten var som alltid mer eller mindre perfekt (bortsett fra mine tullete matvalg).. Det er en klasse for seg og hvis man ser bort i fra caviaren og FCT så skiller dette seg lite fra First på Lufthansa spør du meg. En liten brannfakkel; jeg har lest at noen mener noen skandinaviske konkurrenter av SQ er like bra eller bedre på C – Sorry, det kan ikke en gang diskuteres.. Dette er som å sammenligne Thon med Jumeirah, eller Scandic med 4S. Dette er en totalt annerledes opplevelse hvor hovedforskjellen spør du meg er en helt, helt annen service-grad.
Enig med dig men jag läser på businessclass.se och där verkar man inte alltid tycka SQ är så fantastiska. Dålig mat osv.

Tack för att du delar rapporten för övrigt. Alltid trevligt att se rapporter med SQ och Singapore.
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2019, 10:03   #31
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Takk for flott rapport!
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2022, 10:28   #32
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Perkele.. Begynte å bla litt i gamle Trip Reports for å pirre opp reisefeberen og merker jo kjapt at.. Savner Asia, Savner erste klasse og savner å skru sammen Trip Reports uten å være redd for å få pepper på kvinneforum.no.

Skal faktisk mekk sammen noen rapporter fra siste tiden, og passe litt på munnbruken
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2022, 13:46   #33
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
…uten å være redd for å få pepper på kvinneforum.no.

Skal faktisk mekk sammen noen rapporter fra siste tiden, og passe litt på munnbruken
Har jeg gått glipp av noe, eller hva i h er sammenhengen mellom trip report på flyprat og kvinneforum..?!

Keep up the good work, så usensurert som mulig. Du skriver jækla bra rapporter fra jækla bra steder. Alltid en fornøyelse å følge de Sudske utflukter!

God tur!
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2022, 14:05   #34
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Weekend-tur til Singapore

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Har jeg gått glipp av noe, eller hva i h er sammenhengen mellom trip report på flyprat og kvinneforum..?!

!

https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=150791
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Weekend-tur til London OttoL TripReports 12 17-04-2019 17:22
Weekend-tur til Florida SudCaravelle TripReports 59 04-04-2019 10:11
Impuls tur til Singapore;) Putte TripReports 40 05-08-2011 00:36
Weekend tur til New York Seacougar TripReports 18 14-11-2009 23:37
General brukte 73 millioner på weekend-tur TG923 Flyforum 6 06-03-2007 00:24


All times are GMT +2. The time now is 15:59.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.