Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-06-2015, 11:11   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Howdy folks...

Det er sommer og tid for å kuke litt rundt.

Gutta har pakket seg selv og er klare



Så nå er det egentlig bare å tømme kaffekoppen og legge i vei opp mot OSL.

Dette blir en ganske kort tur som begynte som et innfall... SAS solgte "Oljarudå" for 50.000 EB poeng og jeg hev meg på.

Så fortalte forumist @Discus om fortreffeligheten ved å kjøre Apache Trail i Arizona.

Så dukket det opp en mulighet for en rask jobb i Seattle

Så oppdaget jeg at jeg hadde en voucher på drøyt 5 lapper hos United

DÆNG så var det meste planlagt og jaggu meg delvis fakturerbart. Det blir ca noe sånt:

OSL-SVG - SAS Mikellerclass
SVG-IAH - SAS Business
IAH-PHX - United BusinessFirst
Fnat Carlton Phoenix (glemte å avbestille)
Fnat Seasons Scottsdale
PHX-SEA - Alaska Airlines Business
W Seattle
SEA-IAH - United BusinessFirst
IAH-SVG - SAS Business
SVG-OSL - SAS Mikellerclass

Sånn er det i hvert fall planlagt... Men det slo meg jo at jeg kanskje har lyst på en ekstra dag i Seattle. Sånn for å svime ut på øya... Eller noe helt forbaska annet.

Kanskje bare reise den andre veien hjem?

Om så skulle skje blir det sikkert avgjort i sokkelesten på en terrasse i Scottsdale. Ellårno'

Mens man planlegger hvordan man forklarer det til noen som egentlig forventer at man er hjemme neste helg...

Pointet er å bare subbe rundt og myse litt, fly litt og drikke litt. Sånn egentlig.

Now - off to OSL
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 27-06-2015 at 11:27.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2015, 11:19   #2
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Eh... Jeg ser PHX-SEA, etterfulgt av PHX-IAH. Hvordan tenkte du å komme deg fra SEA til PHX, evt. SEA til IAH?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2015, 11:27   #3
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Eh... Jeg ser PHX-SEA, etterfulgt av PHX-IAH. Hvordan tenkte du å komme deg fra SEA til PHX, evt. SEA til IAH?
Trkkflei...

Det skulle så klart stå SEA-IAH
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2015, 12:36   #4
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Det var bare å kaste seg rundt, egentlig. Tyte ned til Flytoget.

Det er imidlertid en viktig stopp på vei til selve toget. Det er for å kjøpe Cappuchino på Garcon. Det finnes jo en million severdigheter i en metropol som Lillestrøm, men alle sammen nytes best om du har en Cappuchino fra nettopp Garcon i labben.

Alt det andre de har smaker egentlig digg det også. For ikke å snakke om blåbærmuffinsene. O' himmel... Det er 29,- vel investerte kroner, og jeg garanterer at du har dem med deg lenge (rundt midjen).



Som vanlig er jeg ekstremt beskjeden på håndbagasjen. Hater folk som fyller hyllene så jeg ikke får plass til min lille trillekoffert og douche-bag.



Anyway... denne gangen synes jeg faktisk jeg har god grunn. Det er masse datautstyr med. Inkl NAS og greier. Det gjør bag'en drittung, og med en ryggprolaps som begynte å murre i forrige uke kan jeg ikke risikere å bære for tung for lenge. Så kofferten er der for å trille bagen på... eller noe sånt.

SKÅL

Lurer egentlig på hvorfor ikke Flytoget kan kjøpe nok togsett? Er bra lei av å sitte på rompa i gangen. Det skjer ofte.



Innsjekk går greit på automat. Flyet til Stavanger er stappfullt og det ser rimelig fullt ut videre til Houston også.

Bare å tyte opp til kantina og kjøre innpå litt frokost.

Planter og Clausthaler kanskje?



He he... Neida, jeg har ikke blitt sinnsyk. Eller, jo kanskje. Men ikke på den måten.

Dette er frokost for TRAVELLERS



Så håper jeg de har lastet Mikeller til Stavanger. Har aldri fått smakt disse.

Sjallabais.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2015, 13:56   #5
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,327
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Så dukket det opp en mulighet for en rask jobb i Seattle

Sånn er det i hvert fall planlagt... Men det slo meg jo at jeg kanskje har lyst på en ekstra dag i Seattle. Sånn for å svime ut på øya... Eller noe helt forbaska annet.
Spennende! Jeg er i Seattle førstkommende lørdag og søndag, om du har lyst til å ta en is og slå av en prat.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2015, 14:02   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,170
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Utrolig... Bare overskriften finne meg til å humre

Gleder meg til resten..
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2015, 14:48   #7
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Det funka å være grei med crewet!

Gatepersonalet så ut som den skikkelig strenge typen, så dem droppet jeg å snakke med om bagasjen min. Jeg slang bagen over skuldren, gjemte den bak ryggen og snek meg igjennom de automatiserte portene.

Dette skulle jeg imidlertid angre på. For det funket på ingen måte for ryggen å bære den bagen på skuldrene. Nakken er nummen, det er et patentbådn rundt hodet og det suser i ørene. TEIT! Men det tror jeg går over etter noen timer.

Anyway, på vei ombord konfronterte jeg crewet og unskyldte meg grundig og forklarte. De begynt bare og le og sa at de hadde sett MYE værre, men synes det var veldig hyggelig av meg å beklage.

Jeg fikk også super service igjennom hele flighten

Flight: SK4025
Selskap: SAS
Fly: Boeing 737-600
Klasse: PLUS
Sete: 1C

Flyet så rimelig stappfullt ut, og ved check-in så det ut som om både 1A og 1B var reservert, så jeg survet litt over å sitte uten ledig midtsete. Dog kom det ingen i 1B

Det var bare en gentleman i 1A, med både BAEC Gold og EB Diamond tags på håndbagasjen. Jeg flirte så klart litt hånlig inni meg... "Ha ha ha... bare Gold... ja ja".

Men egentlig lurer jeg på om han kanskje sørget for at det ble ledig midtsete. Det er ihvertfall ikke meg. Jeg er nemlig bare EBG. Jeg var glad jeg ikke hadde bagtags på håndbagasjen.

Det kule var at fyren åpenbart skulle videre på samme balje som meg - til Houston.

Det er jo ikke såååååå mye å si om en domestic flight til Stavanger. Foruten at jeg hadde skikkelig lyst til å smake dette Mikeller ølet som alle gnåler om. Selv om det jo er en sykt dårlig plan å drikke øl før/under long haul.

Men de hadde det. WIT ble det, og FA'en kunne bare konkludere med at

- "Nu var du jätteheldig"
- "Tack så mycket"
- "Är du Svensk ochså?"
- "Nej, nej... Jag... jeg mener nei, nei"

Jeg er så klart ikke Svensk. Men jeg er en hårreisende fæl copy cat. Og jeg har en tendens til å bestille GT med Britisk aksent. Men det er jo en annen historie.

MIKELLER WIT var digg



Den passet utrolig bra sammen med knekkebrød. Fine ting.

Ellers satt jeg stort sett og leste China Daily i SAS appen. Det er ganske kult at de faktisk har den avisa i appen. Jeg pleide abbonere på den for å få et alternativt syn på verden.

Rakk å lese en stor sak om menneskerettigheter i USA. Ganske interessant vinkling. Likeledes noen kule kronikker.

Men det varte jo bare 40 minutter før vi landet og connections til Houston var rimelig enkelt.

På veien til gate 9 møtte jeg en annen travel forumist, nemlig @Utflyttet. Han hadde nettopp landet med samme balja.

BALJE:


Etter en kort prat med han bar det videre til sagnomsuste gate 9.

Jeg synes faktisk det var en innmari kul lounge. Ikke så mye mat, men det var åpent. Du ser flyet og det var rødvin. Fine stoler og man kunne myse ut på almuen. De skulle for anledningen til Aberdeen.

LOUNGE:


Gutta (unntatt elgen) får bestilt seg brus og myser spent ut på flyet. De er småværvøse over å skulle fly et så lite fly så langt.

Det er dessuten veldig merkelig å ikke fly BA. De flyr jo "alltid" BA.



Selv gleder jeg meg til GT og air mixology.

Det er også pussig å se klientellet her. Alle flighter har sin egen type pax. Før koste jeg meg mye med å forsøke å gjette hvem som skal hvor.

"Harstad, Harstad, Harstad, Alta... Kristiansand..." - det var forbausende lett. Det er det jo også til f.eks Washington DC. Alle med mer enn 4 kulepenner i brystlomma skal til DC. Period. Det er så klart en liten sjans for Boston, men den er liten. Du bare ser det på dem. Det oser.

Anyway... digresjon over. Oljeruta hadde sin egen crowd. Har aldri sett noen helt like. Samtlige har lysblå skjorter, eller hvite pique. Ihvertfall 80% av de mannlige. De er helt like. Det er som en uniform.

Brorparten har en sånn hestefyr på brystlomma og jeg tror jeg for første gang har sett en som faktisk har på seg en Zegna bukse.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2015, 14:53   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

- "HVAAAAAAAAA???? POTEGULL TIL FROKOST??"

Tyter det strengt inn på telefonen min.

Ei bra dame legger så klart ikke merke til øllen ved siden av. Det er jo nemlig helt innafor.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2015, 15:57   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,971
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Helge kan trøste seg med at Oljebalja ikke har vanlig Business- og Turist-klasse, men 'Upper' og 'Lower' Class. Helge har det sikkert fint der oppe.

Ellers tror jeg du blir skuffet hvis du forventer 'Business First' og 'Business' innenlands. Det er normalt bare noe som eksisterer i reservasjonssystemene. Ombord er det 'gammaldagse' førsteklasseseter med mindre det skulle slumpe til å være en utenriks-konfigurert maskin.

Carry on!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2015, 20:11   #10
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

He, he de operer nå med BusinessFirst innenriks hvis det er satt opp med 752 Oslobalja. Men kun First med fly med de gamle setene.

Står tydelig BusinessFirst nå på min vanlige, oppgraderte LAX-EWR 28.12 i år. Sist desember kun First, med samme Europa 752'en. Men seatmap viser BusinessFirst seter, men vanlig First servering. Resterende upgrades i desember SFO HNL LAX med 753 og 738 , står det kun First.
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2015, 20:16   #11
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
He, he de operer nå med BusinessFirst innenriks hvis det er satt opp med 752 Oslobalja. Men kun First med fly med de gamle setene.

Står tydelig BusinessFirst nå på min vanlige, oppgraderte LAX-EWR 28.12 i år. Sist desember kun First, med samme Europa 752'en. Men seatmap viser BusinessFirst seter, men vanlig First servering. Resterende upgrades i desember SFO HNL LAX med 753 og 738 , står det kun First.
Det er vel fordi det er United PS-service -- der har de kalt det BusinessFirst også innenriks en god stund.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2015, 10:09   #12
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,478
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Utmerket rapport - gleder meg ogsaa til forsettelsen. Husk et stopp i Tortilla Flats langs the Apache Trail - gutta maa sjekke ut Kackleberries !
Garcon er et utmerket sted, det var det foerste jeg fant frem (nese for God Kaffe) under den store Lillestrøm ekspedisjonen sist lørdag. Tilsvarende strategisk plassert i Fnat Seasons Seattle er "Fonte" (mot 1st Ave) eller om man er ute paa en morgentur litt lenge nord (I Belltown) ligger Macrina Bakery - bare spoer etter "The Italian Plum Thingy" saa langt en kan komme unna Grevling som mulig.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2015, 13:31   #13
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Takk så langt for morsom rapport!
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2015, 19:28   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Ok, ser jeg har blandet litt her. Det er så klart Domestic First med United.

Men ja... det var omsider tid for boarding på Houston balja. Vi hadde ventet på 10 connecting pax fra Køben og alle var glade.

Flight: SK951
Selskap: SAS
Rute: Stavanger - Houston
Fly: Boeing 737-700 (stemmer ikke det?)
Klasse: Fnatness
Sete: 8D

Ble først veldig positivt overrasket over kabinen. Den så veldig ny og fresh ut, og det var jo ikke super duper vanskelig å finne setet når det kun er noen få seter.

Satte meg ned og ble litt skuffa da jeg endte opp ved siden av en 14-ish år gammel gutt som jeg vet var del av en stor familie. Ikke noe stress med det EGENTLIG, men man vet jo at han mest av alt har lyst til å sitte med familien. OG, jeg synes ikke det går an å drikke ved siden av barn.

Det er jo ikke sånn at jeg "må" drikke. Men for å få sove i unnarennet på en hoppbakke, midt på dagen mens det durer i 100dB og er flombelysning fra fjellene på Grønland... Da trengs det så klart noen enheter ildvann.

Jeg snakket med kall' og foreslo at det kunne foregå litt plassbytter. Han reiste seg og gikk til Mamma, som (lik mammaer flest) romsterte og lagde et himmelsk leven før hun hadde omorganisert flyet.

Litt senere satt jeg på 8D og dinglet med benet. Det andre benet hadde jeg solid plantet i bakken.



Det var bare at jeg følte jeg hadde gått fra asken til ilden.

Nå satt jeg ved siden av en 16 år gammel jente som reiste alene. Man tenker hvor ille kleint det må være for en ung jente å sitte ved siden av en brisen 40-åring. Akkurat da følte jeg det tungt om brystet og konsentrerte meg om å bare mye opp i taket og gulvet mens jeg satte meg helt ut mot midtgangen.

Midtgangen så forøvrig sånn ut:



Vi fikk raskt utdelt customs cards som måtte fylle ut. Jenta "mi" i 8F hadde ikke penn. Så jeg reiste meg opp og skulle hente flere penner i sidelomma på douchbag'en min. Er jo gentleman må vite.

Rakk frem hånda, som nå var helt blå.

- "eeeeh, nei takk. Sa hun"

Jeg så på hånda og pennen jeg holdt frem lakk som en sil. Det dryppet blekk fra labben og jeg følte meg omtrent som et troll som tilbød en prinsesse litt av suppen jeg kokte på hybelkaniner og kuruker i forrige uke.

This wasn't going to be my finest hour.

Jeg fikk tatt opp en halvbrukt (yuck!) Kleenex av lomma og surret pennen inn i og tørket det værste. Så fikk jeg stablet det oppi en liten plastpose som kleenex ligger i. Rakte "pakken" til en flyvertinne og tryglet om hun kunne kaste det.*

Hun tok skeptisk i mot.

"Jenta mi" så på det hele med store og skeptiske øyne.

*Flyvertinne forstod ikke helt hva jeg sa. Mer om det.

Forts...
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2015, 19:35   #15
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Nå satt jeg ved siden av en 16 år gammel jente som reiste alene.
Spurte du?

*Venter spent på fortsettelsen*
Martin is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2015, 19:39   #16
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Ha ha ha, gleder meg til fortsettelsen!!!!
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2015, 19:57   #17
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Selv Siv Jensen ville nok trekke på smilemusklene. Nydelig som alltid
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2015, 20:02   #18
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Forts...

Det var innmari blide og hyggelig crew. En Svensk dame som var veldig SAS-aktig. Hun hadde virkelig den gode gamle stylen og gjorde et fenomenalt stykke arbeid. Kort fortalt var det veldig hyggelige og hjelpsomme crew.

På meg virket det som om hele pakken med denne flighten var noe alle (inkludert ground staff) var veldig stolte av. Det synes jeg er kult, og det skinner virkelig igjennom.

Men pratisk så er det ikke så mye privatjet følelse. Det er mer A380 følelse. Sånn om man sammenligner med andre business class.

Om jeg sitter i andre etasje på en BA dumbo så vil jeg etter en time ha hatt 3 runder med drikketralla og vært igang med forretten. Her hadde jeg akkurat fått en drink og en skål med 11 pisslunka nøtter.

Jeg valgte drinken AirBorne, som var bitter men god. Til den passet det bra med vann og bok.



Etter første runden med tralla innså jeg jo at dette... det kom til å vare og rekke noe helt sinnsykt. Så jeg fikk vinket på et crew og spurt om jeg ikke kunne få en drink til. Det kunne jeg.

Nå hadde jeg ikke droppet tankene mine om å ikke drikke meg full ved siden av en ung jente som sikkert var redd for fæle fyrer om meg. Fyrer med brukne kulepenner og flakkende ben.

Men jeg hadde ikke tenkt å holde henne våken med å sitte og tromme med fingrene i 9 timer heller.

Etter en stund (litt over en time) var det imidlertig mat på gang. Først forrett (som var så god at jeg glemte å ta bilde). Det var valg mellom cold cuts kjøtt-ting eller reker med fruktsalat. Jeg gikk for rekene.

Jeg liker imidlertid det nye konseptet der det kjøres rundt med vogner så man kan se maten man velger. Cathay har litt av det samme.



Deretter hovedrett. Ved rad 8 var det bare torsk eller vegetar tortellini igjen. Det synes jeg er litt tustete. Mulig alle her har status, men BA pleier å sørge for at statuskunder får det de vil ha. Så jeg endte opp med tortellini som var like nedtur som rekene var opptur.

Crewet var enige når de så på det.

- "that didn't look very good" - kommenterte hun. Det er fair nok.



På dette tidspunktet passerte vi Grønland. Det vet jeg siden alle gluggene var åpne og vi så på fjellene.

Så tid for dessert. Nok en gang vogn og mulighet for litt customizing. Jeg valgte alt utenom sjokoladeis.

Det var riktig godt og igjen så liker jeg veldig godt måten å servere på.



Nå var det tid for å sove. Jeg dro på øyemasken og svingte setet ned i hoppbakkeposisjon. Det var snart tid for turens absolutt kleineste øyeblikk... Ting man egentlig ikke burde dele med noen i hele verden.

Men av en eller annen grunn klarte jeg stri-prompe. La meg si det sånn, jeg er sånn som ikke raper eller promper i offentlige rom. Jeg går inn på toalettet. Fisefin i sånne sammenhenger. Men et uhell under snuing i senga. DÆNG, liksom...

Så smalt jeg opp øynene. Man kan jo håpe at noen sov og ikke merket det. Men nei...

Øynene mine tittet rett inn i de vidåpne gluggene til min setenabo. Hun stirret hardt på meg med rynkede øyenbryn. Det finnes ikke store nok hull i jordskorpen til å svelge meg akkurat da.

Jeg spurte henne om hun ikke ville ta på seg øyemaske hun også. Det ville hun, så jeg viste hvor hun fant dem.

ANYWAY...

For at ikke folk skulle sove bort en lang flytur var det revelje 2 timer før landing. Da smalt storlyset på, glugger for opp og det ble romstert med traller og bord. Vi fikk servert en kald grevling



Dette tok 30 minutter, og da hadde vi 1,5 timer igjen hvor alle kunne sitte og se på skyene.

30 minutter før landing kom den Svenske FA'en bort til meg med den ødelagte kulepennen som jeg surret inn i Kleenex.

- "Var det du som hadde sukkersyke?" - spør hun
- "Nei, det var jeg som hadde en ødelagt kulepenn. Du kan beholde den" - svarte jeg.
- "Åh"

Sånn går nu dagan.

På dette tidspunktet tenkte jeg at den stakkars 16 år gamle jenta måtte være desperat etter å slippe unna setenaboen fra helvete.

Men om det var desperasjon eller at jeg må ha fremstått som "håpløs men ærlig" vet ikke jeg. Men hun spurte om hun kunne få følge etter meg når vi landet og om jeg kunne hjelpe henne.

Som sagt så gjort, og jeg var USA guide helt frem til vi var ute av tollen. Riktig hyggelig jente og mer moden i knollen enn de fleste. Det var første turen hennes utenlands noensinne og hun skulle treffe en familie her borte.

---

Jeg var on my own again. Jeg hadde brukt svært mye tid på å lose henne igjennom tollen og å finne bagasjen hennes. Så nå var det egentlig relativt tvilsomt at jeg rakk siste flight videre til Phoenix.

Men det var uansett verd det. Det er en sykt god følelse at man faktisk har kunnet hjelpe noen som et sekund følte seg litt liten i verden. Det var verd en natt på en benk på IAH

Dog skulle de artige skyformasjonene over IAH bety at jeg ikke skulle behøve bekymre meg nevneverdig. Men mer om det i neste post.

---

- "duuuuuude, that's an awsome tshirt"
- "thanks"
- "so why are you here?"
- "what do you think? I am bringing my amp, of course"



Fortsettelse følger.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2015, 20:11   #19
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Spurte du?

*Venter spent på fortsettelsen*
Jeg hjälp henne å fylle ut Customs skjemaet etter vi landet.

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Ha ha ha, gleder meg til fortsettelsen!!!!
Si ikke det.

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Selv Siv Jensen ville nok trekke på smilemusklene. Nydelig som alltid
Åj åj åj. Sølveste finangstministeren.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2015, 20:12   #20
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,377
Default Re: Fnate kuker rundt i Amerika... Det er sumar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Jeg hjälp henne å fylle ut Customs skjemaet etter vi landet.
Skjønte det da jeg leste resten.
Martin is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Rundt og rundt over Stavanger safir Spotteralerts 5 27-05-2018 16:19
Sør Amerika rundt på 7 dager... Back-packing -Fnate style Fnate TripReports 135 08-11-2015 23:23
Er det ikke det ene, så er det det andre (A380 nytt) CK Flyforum 4 03-12-2008 18:51
Soer-Amerika - naar smeller det igjen? LN-MOW Flyforum 5 24-06-2007 20:23


All times are GMT +2. The time now is 13:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.