Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-09-2017, 18:34   #21
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Topp rapport som alltid fra deg
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2017, 13:06   #22
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Rundt 40 minutter før avgang ble jeg hentet og plassert bak disken, innom sperringene ved gaten. De beklaget selvsagt at jeg ble hentet før flyet var klart, men jeg kunne ikke irritert meg mindre.



Å komme ombord dette flyet sent på kvelden er noe av det flotteste jeg kan tenke meg, alt er bare perfekt. Lyset, stemningen, velkomstdrinken og det at man faktisk ankommer destinasjonen før pilotene.



Det ser ganske annerledes ut om kvelden enn om dagen, så jeg ble litt overrasket











Mitt hjem de neste 8 timene. Med kun 3/8 vet man at det blir en perfekt flight



Bordet i midten er også litt spesielt





Samme julebrus som på utreisen



Denne gangen hadde de fått et løst tillegg til vinlista




Ikke lenge etterpå var det på tide å fylle opp igjen. Klassisk, med etikett vendt mot passasjeren!

https://farm5.staticflickr.com/4430/...43bc2f62_c.jpg

Boarding var så tidlig som 20 minutter før avgangstid, men det var først 25 minutter etter oppsatt avgangstid at vi trilla i vei mot rullebanen. Her krysser vi en motorvei, noe som er ganske morsomt med en jumbojet

__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2017, 13:09   #23
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

En liten apetittvekker ble servert ikke så lenge etter avgang




Så var det selvsagt kaviar. Men hva er det jeg ser? Tomt for rose? Flyvertinnen beklaget på det sterkeste, den var så populær og nå hadde de bare Grand Siecle igjen. Syntes det var helt greit, den er noe friskere og forandring fryder som regel. Synd de ikke hadde flere typer ombord, jeg hadde gjerne bedt om champagnesmaking og prøvd alt de hadde. De kom med påfyll av kaviar, og var skikkelig rause.



Så ble forrettene satt frem så vi kunne få litt vann i munnen



De var i vante lufthansa-stil gode, men inneholdt noen litt rare smakskombinasjoner. Husker ikke hva jeg drakk, men mistenker Laurent Perrier.




Til hovedretten husker jeg godt hva jeg drakk, for det var Chablis 1.er Cru. Hovedretten ser kanskje ikke spektakulær ut, men jeg syntes det var dritgodt. Kanskje det aller beste jeg har fått på et fly (og det sier egentlig sitt, for jeg har mange fantastiske matminner over FL300) Crab cakes !



Like etter hovedretten ba jeg om å få smake på den rødvinen jeg ikke smakte på turen vestover. Den var altfor varm, men jeg hadde mistanke om at den kunne bli skikkelig god hvis den fikk kjølt seg ned litt. Vertinnene la den på is, og når desserten kom så begynte den å nærme seg god. Først etter desserten var den perfekt, og for en deilig syrah fra Chile!



Deretter ble det soving i nabosetet, og våknet ca en time før landing av at de to andre i kabinen spiste frokost. Jeg ville ikke vekkes, hadde lang nok tid i FRA til å spise litt der.

På tide å si farvel til denne nydelige fuglen. Ingen har så mye sjarm og historie som en jumbojet. Igjen en nær prikkfri flight med Lufthansa. Fantastisk crew, som var både kunnskapsrike, varme, korrekte, pratsomme og interesserte. Skikkelig god mat, med rause kaviarposjoner, gode forretter, nydelig hovedrett og god dessert. To gode champagner, en god rød og en god hvit gjorde det hele perfekt. Sengen er passe hard, temperaturen i kabinen var ikke for høy og støynivået er behagelig lavt. Jeg håper det ikke blir lenge til neste tur i nesen hos Lufthansa, selv om jeg skulle ønske at sete/seng på loftet i 744 fremdeles var mulig.





Etter en kort gåtur (som faktisk gjør skikkelig godt etter en atlanterhavskryssing) var man på plass i FCL-A. Der var det ingen andre passasjerer i sikte.



Folketomt kl 14 en søndag. Formiddagsrushet til og fra USA er forduftet, og kveldsrushet til Asia kommer senere.




Utsikt , i motsetning til FCT

https://farm5.staticflickr.com/4396/...f2f209a6_c.jpg




Buffeten



Litt bortkastet med så mye mat og så få gjester?? Mye god mat på FRA også, men vil ikke påstå det er bedre enn MUC. Noe bedre utvalg enn Polaris, spesielt av tyngre retter i buffeten, men ikke noe som er av vesentlig betydning. Selvsagt hyggelig betjening, som stadig kom og spurte om man ville ha mer mat eller noe å drikke.











__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2017, 13:09   #24
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Har de alltid Tom Ka Gai?
Husker jeg hadde en fantastisk gazpacho en gang, men det er lenge siden.



Mer av dagens meny










Det ble litt melonsuppe til forrett, sammen med en romtemperert Mercurey



Selvkomponert surf&turf, etterpå ble det en runde til med scampi





Så var det klart for avreise, min første gang med bil fra FCL-A. Egentlig greit det, for det kan være et godt stykke å gå til de A-gatene som er lengst borte.




Sjåføren bar bagasjen ombord, og de andre passasjerene lurte på hvorfor jeg allerede var på plass når de kom med bussen. Business i Europa er alltid en nedtur etter en langdistanseflight, og dette var intet unntak. Ble det en cola? Definitivt ikke flymat.





Ved ankomst på OSL var man brått nede på jorden igjen. Den ene kofferten kom ikke i det hele tatt, den andre så slik ut



Den ene kunne ikke repareres, i følge morris, og den andre kom heldigvis noen dager senere.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2017, 21:27   #25
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Fin rapport - klør i first class abstinensene. Synes liksom ikke business har noe schwung over seg sammenligna med f selv om setene ligner mer og mer- nærmeste er kanskje Qatar sin business på 787 som i det minste minner litt om first.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2017, 13:17   #26
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Takk for rapporten. Ser ut som kofferten der fikk seg en reall trøkk, og det ikke bare var hjulet som knakk av, men hele feste?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 26-09-2017, 13:29   #27
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Takk for rapporten. Ser ut som kofferten der fikk seg en reall trøkk, og det ikke bare var hjulet som knakk av, men hele feste?
Hele hjørnet er borte. Det går muligens an å kjøpe hele hjørner på ebay, men problemet er at nagler er revet ut av metallet. Kanskje jeg får noen nevenyttige til å fikse den etter hvert.
Ser at også et av de andre hjørnene har fått seg en skikkelig trøkk.
Kofferten er nå over 6 år, og har vært med verden rundt noen ganger. Jeg tror mye av problemet er at mange av reisene har den vært merket som "heavy", og da får den ekstra hard medfart. Kanskje de tyngste tingene skal få reise i en TNF bag i fremtiden.

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Fin rapport - klør i first class abstinensene. Synes liksom ikke business har noe schwung over seg sammenligna med f selv om setene ligner mer og mer- nærmeste er kanskje Qatar sin business på 787 som i det minste minner litt om first.
Helt enig, man blir blasert. For en del år siden var business toppen av lykke. Nå er business transport, og F er (heldigvis fremdeles) gøy fra ende til annen.
__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 26-09-2017 at 13:32.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2017, 20:04   #28
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Takk for topp rapport. Leste rett etter middag her, så nå ble jeg sprekkmett bare av å lese den
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2019, 20:33   #29
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Beklager å måtte dra frem denne igjen.
Kofferten som ble ødelagt, Rimowa Private Jet, ble tatt med hjem fra Morris, lagt langt bak i et kott og glemt. Lenge. Erstatningen fra Lufthansa holdt nesten til en halv Titanium Electronic Tag.
Etter hvert var det noen som mente at denne kofferten lett kunne fikses, og vedkommende fikk tak i nye hjørner på eBay. Til slutt fikk vi somlet oss til å se om det kunne repareres på en grei måte. Resultatet ble som på bildet, gikk for flere hull og skruer i stedet for nagler. Fargeforskjellen er bare ekstra sjarm på en såpass herpa koffert. Hvor lenge holder dette? Den skal i alle fall brukes, siden jeg liker denne varianten bedre. Litt mindre, bedre interiør og skinn på håndtaket.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	3DA95E18-B9EC-4C22-BB2F-03962E34B1DE.jpg
Views:	434
Size:	59.4 KB
ID:	46604  
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2019, 13:00   #30
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Flott rapport!

Var Panserhjerte noe bra? Heller selv mer mot Øvre Richter Frich, Lee Child og Clive Cussler, men begynner jo å gå tom for titler..

Hva kostet forresten en slik tur?

Og hvordan fungerer det der med sjåfør? Gir de deg beskjed på noen måte?
"Heisann Viking. Du skal sitte på med oss du"
Eller er dette noe man må spørre/gi beskjed om til noen?
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2019, 16:10   #31
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Traust og forutsigbart trenger ikke være negativt - LH-F

Quote:
Originally Posted by Tjab View Post
Flott rapport!

Var Panserhjerte noe bra? Heller selv mer mot Øvre Richter Frich, Lee Child og Clive Cussler, men begynner jo å gå tom for titler..

Hva kostet forresten en slik tur?

Og hvordan fungerer det der med sjåfør? Gir de deg beskjed på noen måte?
"Heisann Viking. Du skal sitte på med oss du"
Eller er dette noe man må spørre/gi beskjed om til noen?
Ja, Panserhjerte er vel en av Nesbø's beste. Jeg liker egentlig alle bøkene hans godt, og dette var runde nr 2 der jeg faktisk gikk gjennom de kronologisk.

Dette turen kostet 75 000 poeng og ca 3000kr i skatter og avgifter.

Man blir hentet i loungen ja, men et par ganger har jeg gått til disken selv. Det er aldri noe stress, de kjører når man er klar. Om de kjører eller ikke avhenger av om man kan gå til gaten i løpet av rimelig tid, eller om avgangen går fra en annen terminal. Egentlig er det greit å gå litt, hvis man har drukket og spist lenge i loungen og skal ut på en havkryssing.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ups, best å ikke være for høy Hpkris Småprat 7 05-04-2011 17:05
Trenger ikke være kjedelig på en flyplass ENGM 911 Flyforum 3 13-09-2010 01:20
OSL en 17mai trenger slettes ikke og være kjedelig grindstein Bilder & foto 5 18-05-2010 20:35
Sannelig ikke lett å være småflyger (i Norge) !! ENTO Flyforum 7 03-01-2007 00:09


All times are GMT +2. The time now is 17:37.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.