Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-07-2016, 10:25   #21
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2016)

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Hmmm... Las Vegas?
Det er vel sjelden salg dit. SFO derimot?
__________________

Hickok is offline  
Old 10-07-2016, 22:20   #22
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,466
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2016)

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Hmmm... Las Vegas?
Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Det er vel sjelden salg dit. SFO derimot?
Fristende destinasjoner begge to! Dumt at jeg det var bare teite datoer igjen som var billige i forhold til det jeg hadde mulighet til...
RJon is offline  
Old 06-11-2016, 22:49   #23
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2016)

Har noen gode ideer til påsketur? Er inne på tanken med Buenos Aires og Argentina - da jeg ikke har vært i Sør Amerika før. I påska i år var jeg jo på den lille øya Sao Tome og særere enn det får man det neppe. Fordelen med Argentina er å måtte slippe malariapiller og sånt styr. Ellers ser jeg jo enkelte stan-land i Sentral Asia som en mulighet. Hm noen som har noen ideer? Vil ikke til India det er nok ganske sikkert for min del - det landet ut ser bare ut som et stk kaosland. Det er faktisk et av få land i verden jeg ikke kunne tenkt meg å reise til... og risken for Delhi Belly er for stor til at jeg gidder.

Uansett - jeg kan ta Club World til Buenos Aires da jeg så at flyprisene ikke var helt avskrekkende der - økonomi var ikke mange tusenlappene under og på en så lang flight er det verdt det - men poenget her er vel å foreslå en destinasjon om.
Hypern is offline  
Old 07-11-2016, 07:24   #24
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2016)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Har noen gode ideer til påsketur? Er inne på tanken med Buenos Aires og Argentina - da jeg ikke har vært i Sør Amerika før. I påska i år var jeg jo på den lille øya Sao Tome og særere enn det får man det neppe. Fordelen med Argentina er å måtte slippe malariapiller og sånt styr. Ellers ser jeg jo enkelte stan-land i Sentral Asia som en mulighet. Hm noen som har noen ideer? Vil ikke til India det er nok ganske sikkert for min del - det landet ut ser bare ut som et stk kaosland. Det er faktisk et av få land i verden jeg ikke kunne tenkt meg å reise til... og risken for Delhi Belly er for stor til at jeg gidder.

Uansett - jeg kan ta Club World til Buenos Aires da jeg så at flyprisene ikke var helt avskrekkende der - økonomi var ikke mange tusenlappene under og på en så lang flight er det verdt det - men poenget her er vel å foreslå en destinasjon om.
Hm hva med noe enda særere som feks: Equatorial Guinea! Du må dog ha 18000 kr på konto for å få visum... Og det er det nest verste stedet å visum til. Jeg selv tenker enten SEZ/MRU eller LIM i julen klarer ikke bestemme meg
Sondbjo is offline  
Old 07-11-2016, 08:05   #25
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2016)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Har noen gode ideer til påsketur? Er inne på tanken med Buenos Aires og Argentina - da jeg ikke har vært i Sør Amerika før. I påska i år var jeg jo på den lille øya Sao Tome og særere enn det får man det neppe. Fordelen med Argentina er å måtte slippe malariapiller og sånt styr. Ellers ser jeg jo enkelte stan-land i Sentral Asia som en mulighet. Hm noen som har noen ideer? Vil ikke til India det er nok ganske sikkert for min del - det landet ut ser bare ut som et stk kaosland. Det er faktisk et av få land i verden jeg ikke kunne tenkt meg å reise til... og risken for Delhi Belly er for stor til at jeg gidder.

Uansett - jeg kan ta Club World til Buenos Aires da jeg så at flyprisene ikke var helt avskrekkende der - økonomi var ikke mange tusenlappene under og på en så lang flight er det verdt det - men poenget her er vel å foreslå en destinasjon om.
Apia Samoa? Var der i 2012. Utrolig spesielt sted hvor man reiser tilbake i tid men folk er utrolig vennlige å naturen flott
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline  
Old 07-11-2016, 22:27   #26
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2016)

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Apia Samoa? Var der i 2012. Utrolig spesielt sted hvor man reiser tilbake i tid men folk er utrolig vennlige å naturen flott
Kanskje litt langt spør du meg - må innrømme at det som frister meg mest er Sør Amerika atm.

Og til sondbjo - tja Ekvatorial Guinea gidder jeg ikke - too much hassle med visumet - sånn sett var Sao Tome greit - søkte på internett også 20 euro i cash i passkontrollen så var det innvilga. Men ingen norske operatører som har avtale der så var litt irriterende.
Hypern is offline  
Old 07-11-2016, 22:47   #27
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2016)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Har noen gode ideer til påsketur? Er inne på tanken med Buenos Aires og Argentina - da jeg ikke har vært i Sør Amerika før.
Buenos Aires er fin på den tiden, sen sommer/tidlig høst. Flotte innbygere, mat, kultur og stemning. Anbefales!
Om du blir lenger, ta en tur opp til Mendoza.

Cape Town har tilsvarende klima i påsken.
Edvard is offline  
Old 08-11-2016, 00:26   #28
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2016)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Kanskje litt langt spør du meg - må innrømme at det som frister meg mest er Sør Amerika atm.

Og til sondbjo - tja Ekvatorial Guinea gidder jeg ikke - too much hassle med visumet - sånn sett var Sao Tome greit - søkte på internett også 20 euro i cash i passkontrollen så var det innvilga. Men ingen norske operatører som har avtale der så var litt irriterende.
Hva med SEZ eller MRU da? Veldig eksotisk å mindre fare for bugs... Å + for ingen visum.
Sondbjo is offline  
Old 08-11-2016, 01:20   #29
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2016)

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Og til sondbjo - tja Ekvatorial Guinea gidder jeg ikke - too much hassle med visumet - sånn sett var Sao Tome greit - søkte på internett også 20 euro i cash i passkontrollen så var det innvilga. Men ingen norske operatører som har avtale der så var litt irriterende.
Hadde ikke mobildekning på Tonga. Kjipe greier.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline  
Old 08-11-2016, 16:26   #30
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2016)

Hadde ikke mobildekning i Samoa heller, med unntak av midt i sentrum av Apia. Og Apia er ingen blivende plass, bare å komme seg ut så fort som mulig.
-Sindre is offline  
Old 15-11-2016, 12:44   #31
hellbilly
ScanFlyer Blue
 
hellbilly's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 169
Default Bryllupsreise 2017. Tips ønskes :)

Det blir bryllup tidlig neste sommer og vi planlegger bryllupsreise i midten av Juni.

Vi er akkurat i startgropa for planlegging av turen og vi tar gjerne mot tips
Vi ønsker å besøke Hawaii, Japan og Thailand eller kansjke Kina.

Hvilken reiserute\rekkefølge er å anbefale? Eventuelt andre land vi heller bør besøke?

Ser for oss ei uke på hvert sted\land. Ønsker ei uke med kun avslapping (kanskje Hawaii er best her?), mens de 2 andre ukene ønsker vi å se/oppleve masse. Reise litt rundt i stedet for å bo i de værste turistfellene.

Hviken allianse vi reiser med spiller liten rolle. Er i dag Eurobonus Sølv.

Takk!
Bård
__________________
20mar TRD-AMS-ATL-MCO
01apr MCO-BOS-AMS-TRD
29apr TRD-CPH-EWR
02mai EWR-BNA
07mai BNA-EWR
08mai EWR-OSL-TRD
hellbilly is offline  
Old 15-11-2016, 14:11   #32
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Bryllupsreise 2017. Tips ønskes :)

Det der høres ut som en jorda rundt-billett. De fleste alliansene tilbyr vel det.
Hvor lenge skal dere være på tur og hva er evt budsjett/reiseklasse.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline  
Old 15-11-2016, 21:50   #33
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2016)

Dropp Thailand. Feil sesong
__________________
Siden 2005
petter380 is offline  
Old 15-11-2016, 22:38   #34
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2016)

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Dropp Thailand. Feil sesong


Ikke nødvendigvis... At det er "rainy season" behøver ikke bety at det regner hele tiden. Kommer ofte noen harde skurer på kvelden eller natta, men kan ofte være fint på dagtid. Temperaturen er også på vei ned etter de varme vårmånedene, og så er det lavsesong slik at det er mengder av gunstige hotelltilbud.


Sent from my iPad using Tapatalk
TriStar is offline  
Old 15-11-2016, 23:08   #35
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2016)

Var i Nord-Thailand og på Samui i sommer, skikkelig kraftige regnskyll på ettermiddagen, ellers greit. Har vært på Samui et par ganger om sommeren, det har vært helt greit på den siden av landet (mer regn på vestkysten).
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline  
Old 21-11-2016, 15:32   #36
hellbilly
ScanFlyer Blue
 
hellbilly's Avatar
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 169
Default Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2016)

Takk for svar
Vi har nå bestemt oss for Maldivene og Thailand. Fly er bestilt og betalt og vi sitter nå å planlegger selve oppholdet.

Thailand har vi vært før (Bangkok og Hua Hin), men ønsker nå å se andre deler av landet.

Maldivene har ingen av oss vært før så her er vi veldig spente. Lander på Malè. Regner med å bo på 2-3 forskjellige øyer, og kanskje besøke et par til. Ønsker ikke å bo på all-inclusive resorts. Vi vil heller på på guesthouse. Flott om noen her som har vært på Maldivene har tips om hvilke øyer og guesthouses som kan anbefales

Vi reiser 7 juni og hjem igjen 22.
__________________
20mar TRD-AMS-ATL-MCO
01apr MCO-BOS-AMS-TRD
29apr TRD-CPH-EWR
02mai EWR-BNA
07mai BNA-EWR
08mai EWR-OSL-TRD
hellbilly is offline  
Old 28-11-2016, 21:50   #37
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,411
Default Födelsedagstur till mor

Mor fyller 70 i oktober nästa år och som den goda som jag är, har jag planer att ta henne på en trevlig tur någonstans för att "fly" dagen.

Kraven är

1) C klass
2) Långa leget med SAS eller någon annan carrier som ger bra intjäning till EB i C-klass. Dock inte TK.

Har kikat lite på någon av Hawaiiöarna via SFO eller LAX. Några andra förslag?
Savipix is offline  
Old 29-11-2016, 10:18   #38
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Födelsedagstur till mor

From the top of my head, en eller annen reise med Swiss?!

For det første, så synes jeg at Swiss har et veldig godt produkt, selv om jeg bare har prøvd med i kvegklassen.

Inntjeningen skal jeg ikke si noe om, men om en liten tur via ZRH ikke er for skremmede, før man sover seg over til SFO og tar en dagtur til HNL, så tror jeg det blir supert for dere!

Jeg er veldig glad i Maui, litt roligere og fortsatt masse forskjellig å se og gjøre!
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline  
Old 29-11-2016, 11:38   #39
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Födelsedagstur till mor

Kjempekult gjort "Savvy"!!! Mødre fortjener kun det beste.

Det kommer jo veldig an på hva de har av interesse. Hawaii er jo bra langt for en del 70-åringer. Tror ikke moderen min var så klart for en ny lang flight etter vi landet i LAS i sommer. Dog er hun 75.

SFO var det hun synes var det største på rundtturen vår. Samt kjøring på Highway 1.

Men nå er kanskje din mor marginalt mer bereist enn min
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline  
Old 29-11-2016, 12:48   #40
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Födelsedagstur till mor

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Jeg er veldig glad i Maui, litt roligere og fortsatt masse forskjellig å se og gjøre!
Helt off topic, men hva anbefaler du å se på Maui? Reiser til Oahu til helgen, men har vurdert et par dager på Maui.

Savipix, veldig hyggelig intiativ. Kan tenke meg å gjøre det samme en gang.
Upsaker is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvilket kredittkort "skal" jeg ha? kekker Reiseforum 96 31-07-2023 10:21
Hvor bør en 15-åring dra hvis hun kunne reise "hvor som helst" med bestemora? blazius Reiseforum 17 20-05-2016 00:17
Hvor kan man reise med "Norwegian traveldocument for refugees" ? Capgras Reiseforum 1 18-12-2015 12:26
"Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2015) Fred Reiseforum 31 24-11-2015 12:47
Hvor finner jeg "Match me" på SAS sine hjemmesider BårdK Reiseforum 4 18-05-2011 19:51


All times are GMT +2. The time now is 12:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.