Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-07-2022, 06:50   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Flyprat God fredag fra Asker

God morgen. Espressoen er i koppen, 100% av barna og 50% av de voksne er alt opp. Målet i dag er å bli mest mulig ferdig med pakkingen for siste del av ferien. Passer kanskje bra, da hypotesen er at forkjølelsen uansett trenger en dag til med pleie før jeg kan løpe igjen, selv om jeg ikke våknet med feber i natt. Ha en fin dag dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2022, 07:06   #2
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,915
Default Re: God fredag fra Asker

God morgen fra Forus. Klar for innsats her og helg litt senere. Ute er det tilsynelatende blå himmel. Men det er ikke Cavok i følge den siste Metar'n på den lokale aerodromen. Kan muligens tyde på litt morgentåke litt lenger vest. Ønsker alle en fin fredag!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2022, 07:10   #3
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,172
Default Re: God fredag fra Asker

God morgen fra skogkanten. Det var merkelige greier å bli vekket av en klokke igjen.. På med shipping-bunaden og pælme seg ut på kontoret for å vise at man lever. Spennende å se om jeg husker manuell girkasse og ikke kjøre til høyre på rødt.

Dragen og co henter meg på slutten av arbeidsdagen så bærer det ned på Sørlandet for fest, morro og lit leking med båt.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2022, 08:11   #4
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,229
Default Re: God fredag fra Asker

God morgen fra Kongsberg. Akkurat nå er jeg i gangen på sykehuset for å ta dagens blodprøver. Litt senere blir det samtale med doktoren.

Ellers går ferden faktisk til Gardermoen i dag. Dessverre ikke for å fly. Jeg skal kjøre min datter dit som skal til Mallorca med en venninne. Så kommer moderen på besøk fra Bergen og da tar vi hun med hjem derfra.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2022, 08:52   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,591
Default Re: God fredag fra Asker

Glad fredag fra Ris. Feriedag dag også…og den skal nytes til fots i Østmarka med lunsj på Vangen før det blir bading i Svartoren. Andelen god vin i gave øker med årene - så gårsdagens 54-års markering skal nok fortsette i kveld. Nyt dagen.
EB is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2022, 09:10   #6
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,010
Default Re: God fredag fra Asker

God formiddag. For over en måned prøvde jeg å få hjelp med en flyreise med KLM. De svarte jo ikke på telefon så da ble det chat, der jeg fikk svar av en chatbot. Det var tydeligvis stor pågang, for etter en stund sluttet den å svare. Helt til i går, som var 35 dager siden forrige kontakt. Da kom det en beklagelse om at det tok lang tid, og med spørsmål om jeg fortsatt trengte hjelp. Jeg svarte at reisen var avsluttet for flere uker siden. Det skjønte den ikke, så det ble mange rare oppfølgingsspørsmål før både den og jeg ga opp. Så det er tydeligvis ikke bare flyselskapene her på berget som strever med IT-systemene sine. Dere får ha en fin dag med eller uten chatboter.
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2022, 09:55   #7
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,362
Default Re: God fredag fra Asker

Mornings fra Lommedalen.
Siste dag av sommerferien, Jeg jobbet 6 timer første juli, har ellers hatt fri, så blir ikke store lønnen om noen uker, dekker ikke strøm regningen en gang. Med de 8 dagene i Florida i juni så skal jeg vel ikke klage over lite ferie. Dagen i dag skal brukes til å skru bil. Først en liten bremse reparasjon på mine foreldres Miev, som jeg fremdeles ikke er ferdig med. I går fikk jeg mail om at bremseskivene til mine foreldres Mazda CX5, fra skruvat var underveis, med forventet levering til Mandag. For 1 time siden fikk jeg beskjed om at de var klare til henting på vår lokale Rema butikk. Da får jeg se om jeg rekker å bytte de, i løpet av dagen.
Skulle jeg få noe tid til overs så er det enda ett bilprosjekt i garasjen og det har jeg bestemt meg for å prioritere fremover og har bestemt at 1 september skal den leveres på verksted for å bli reparert ferdig.
Ha en aktiv dag du også.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2022, 11:10   #8
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,943
Default Re: God fredag fra Asker

Hallo fra Fevik. Strengt tatt siste dag i pappaperm men kjører én uke arbeidsledig neste uke for barnehagestart før man neste mandag igjen må bedrive lønnet arbeid.
Lite planer som seg hør og bør, men blir nok en tur på stranden, men tar dukkerten i bassenget hvor det er litt mer behagelig temperatur.

Venter ferske reker i kveld som jo pleier å smake
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2022, 11:21   #9
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,244
Default Re: God fredag fra Asker

God formiddag fra Forus II.
Her har første del av dagen gått med til kontorering i Prosjektet, andre del hadde jeg i grunnen tenkt å ta fri og helg.
Tar med gjengen i familien på båttur til øya Rott vest i havet er planen .
Ha en fortsatt fin dag og god helg.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2022, 11:54   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: God fredag fra Asker

God morgen fra Lillestrøm. Her skal vi ut i det som sykt nok blir jomfrutur med båten i år. Har gledet meg siden tidlig i Mai, men det har liksom aldri passet. Så nå føler jeg meg som en 7 åring på julaften. Har en "ilder i magen" og en i hodet. Flibber the gibbets!!!

Ha en like stilig dag!
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2022, 12:35   #11
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,077
Default Re: God fredag fra Asker

God middag fra Skaun!

Her er det noe så uvanlig som solskinn i dag, er vel første dagen så langt i Juli den kommer frem! Utrolige 18 varmegrader også, så blir vel fullstendig Texas på byen i helga med mat- og ølfestival i Trondheim!

Tenkte å besøke den selv i morgen, med en overnatting på Britannia sammen fruen.

Samme frue som forøvrig har glemt at vi har bryllupsdag på mandag, og booket seg inn i møter i Tromsø den dagen. Tror hun blir litt forvirret når jeg hopper på samme fly som henne mandag og blir med oppover! Har booket bord for en bedre middag i Tromsø, før jeg flyr hjem igjen tirsdag formiddag. Må sikre noen "bonuspoeng" for en lang høst på reisefot... hehe.

God helg folkens!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2022, 13:57   #12
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: God fredag fra Asker

Hu hei. Skiftet vann i boblebadet i går, så ekstra deilig å hoppe i med kaffekoppen i morges.

Snart ferdig med ferieuke 2, men har fortsatt ikke feriefølelsen. Får prøve igjen neste fredag.



Quote:
Originally Posted by Desk pilot View Post
God formiddag. For over en måned prøvde jeg å få hjelp med en flyreise med KLM. De svarte jo ikke på telefon så da ble det chat, der jeg fikk svar av en chatbot. Det var tydeligvis stor pågang, for etter en stund sluttet den å svare. Helt til i går, som var 35 dager siden forrige kontakt. Da kom det en beklagelse om at det tok lang tid, og med spørsmål om jeg fortsatt trengte hjelp. Jeg svarte at reisen var avsluttet for flere uker siden. Det skjønte den ikke, så det ble mange rare oppfølgingsspørsmål før både den og jeg ga opp. Så det er tydeligvis ikke bare flyselskapene her på berget som strever med IT-systemene sine. Dere får ha en fin dag med eller uten chatboter.
Chatbot er gøy men krever mye jobb. Det kreves også at kunden forstår at de kommuniserer med en AI. Vi gjorde et forsøk for et par år siden. Og selv om den egentlig gjorde en kjempejobb med å svare der den kunne, tok det lite å sende den feil vei. En stavefeil eller SMS-språk f.eks .. Vi tweaket på harde livet, men folk var bare ikke klare for det. Mulig kundene våre er for bortskjemt ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2022, 14:41   #13
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,684
Default Re: God fredag fra Asker

God morgen fra Doubletree. Fikk ikke godfølelsen på Fairmont og det kostet mer enn skjorta, kunne nok faktisk kjøpt en dress, så vi sjekket ut og booket high floor rom på Doubletree som også hadde basseng. Kunnet nok fortsatt fått en dress for prisen, iallfall flere skjorter. Ikke mulig å få rommet før 4 pm og fikk ikke høyt etasje som vi haddd booket. Hotell fullt, men istedenfor å innrømma at de har driti seg ut påstår fyren at det er den kategorien vi har booket 11 av 26 etasjer etter at jeg viser han bilde av utsikten. Snakket med en annen i resepsjonen som sa high floor var fra 20.etg. Blir litt grinete da.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God onsdag fra Asker Someone Flyforum 9 09-06-2021 17:46
God fredag fra Asker Someone Flyforum 16 10-04-2021 13:22
God søndag fra Asker Someone Flyforum 3 07-03-2021 14:43
God fredag fra Asker Someone Flyforum 12 22-01-2021 20:02
God lørdag fra Asker Someone Flyforum 11 22-08-2020 16:24


All times are GMT +2. The time now is 03:19.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.