Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-08-2005, 12:05   #1
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,486
Default informasjon om servering på SAS Braathens

her er alt du noen gang lurte på - inkludert menyer, flightshopkataloger og greier:
http://www.sasbraathens.no/WCM/templates/Page____260.aspx
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 13:25   #2
LN-FOC
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 169
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens


Man skal holde tunga litt beint i munnen for å ha oversikten.... i tillegg kommer jo f.eks. interkontinentalt, med fri flyt til alle, og innenriks i Sverige hvor du får frokost i motsetning til innenriks i Norge. Jeg synes gratis servering er veldig bra, men har ingenting i mot å betale heller. Jeg vil bare vite hva jeg har "krav på". Med SAS går det litt i surr. Det burde da være mulig å komme fra til ett enhetlig servicekonsept. Men når det er sagt så er denne oversikten kjempebra!
LN-FOC is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 13:49   #3
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,486
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

jeg tror det snart blir et noe mer enhetlig konsept
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 15:44   #4
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Grei oversikt over rotete konsept. Håper også det blir langt mer enhetlig. Håper på gratis kaffe/te overalt.
DY is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 16:16   #5
paer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 187
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Quote:
Originally posted by CK
jeg tror det snart blir et noe mer enhetlig konsept
Innebär detta att det sänks till samma nivå överallt, eller att det höjs till samma nivå överallt?! Stor skillnad!
Jag befarar att all gratis servering tas bort förutom Flex och Business utanför Skandinavien vilket betyder slut på gratis frukost och ingen dryck på OSL-ARN-CPH triangeln.
paer is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 16:27   #6
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..
 
TigerBlack's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

hm, jeg sitter kanskje litt rart til. Men jeg mener (og flere her) at det konseptet som kjøres nå er totalt på viddene. Og en flotters måte å få kundene til å gå over til LC selskapene.

Prisene som SK/BU har er somregel høyre en LC selskapene og det kunden får igjen er praktisk talt det samme, nemlig ingen service ombord.

Jeg og en kolega diskuterte det senest her tidligere idag og kom til konklusjon om at dette ikke helt er måten å gjøre det på. BU/SK taper kunder til selskapene som har lavere priser en dem selv og det eneste som BUSK kan slå i bordet med nå er at de kan tilby gjennomgående billetter og kombinasjon med flere "vanlige" selskaper. Men det kunden ser ombord er borte..

__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason
TigerBlack is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 16:37   #7
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Quote:
Originally posted by Scanor
hm, jeg sitter kanskje litt rart til. Men jeg mener (og flere her) at det konseptet som kjøres nå er totalt på viddene. Og en flotters måte å få kundene til å gå over til LC selskapene.

Prisene som SK/BU har er somregel høyre en LC selskapene og det kunden får igjen er praktisk talt det samme, nemlig ingen service ombord.

Jeg og en kolega diskuterte det senest her tidligere idag og kom til konklusjon om at dette ikke helt er måten å gjøre det på. BU/SK taper kunder til selskapene som har lavere priser en dem selv og det eneste som BUSK kan slå i bordet med nå er at de kan tilby gjennomgående billetter og kombinasjon med flere "vanlige" selskaper. Men det kunden ser ombord er borte..

Helt enig. SAS bør enten velge å bli enten det ene eller det andre. Tror ikke dem klarer å holde på alle passasjerkategoriene i lang tid om dem velger å fortsete lsik som nå. Skulle gjerne sett at SAS Bratahens tok steget bort fra LCC-konseptet med gjennomgående innsjekk og heller satset på å tilby langt bedre service enn konkurrentene. Tror faktisk dem hadde tjent på det på lengre sikt.
DY is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 16:51   #8
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..
 
TigerBlack's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Enig med du DY, sånn det er pr idag er som nevnt ikke bra. Jeg hører det fra kunder daglig og har lest en del tilbakemeldinger fra kunder på airlinequality.

Det er fler som mener at totaltsett er SK ett av de værste flyselskapene i Europa.. Det er noe som BØR rettes på..
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason
TigerBlack is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 17:33   #9
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,544
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Herlig at flere og flere ønsker full servering. det var jo ikke måte på hvor unødvendig nettopp mat ombord på fly var for en stund siden.

JA LA OSS FÅ GRATIS MAT OG DRIKKE TILBAKE HOS SAS og SAS BRATHENS....
EB is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 17:40   #10
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Quote:
Originally posted by EB
Herlig at flere og flere ønsker full servering. det var jo ikke måte på hvor unødvendig nettopp mat ombord på fly var for en stund siden.

JA LA OSS FÅ GRATIS MAT OG DRIKKE TILBAKE HOS SAS og SAS BRATHENS....
Ja både SAS Braathens og SAS synes jeg bør bli et "skikkelig" flyselskap igjen. Look to Lufthansa!
DY is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 17:41   #11
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,544
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Er ikke det snart det samme da?
EB is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 17:41   #12
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Hopefully
DY is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 19:45   #13
raskefot
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 327
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Quote:
Originally posted by DY
Quote:
Originally posted by EB
Herlig at flere og flere ønsker full servering. det var jo ikke måte på hvor unødvendig nettopp mat ombord på fly var for en stund siden.

JA LA OSS FÅ GRATIS MAT OG DRIKKE TILBAKE HOS SAS og SAS BRATHENS....
Ja både SAS Braathens og SAS synes jeg bør bli et "skikkelig" flyselskap igjen. Look to Lufthansa!
Er det ikke et skikkelig flyselskap allerede? Sammenlignet med f.eks. Norwegian og Sterling? Jeg har i alle fall inntrykk av det. Og prisene ombord er generelt lavere enn hos Norwegian.
Kan man ikke forresten skille mellom "gratis" og "inkludert"? All flymat er jo aldri gratis, man betaler for det på en eller annen måte
raskefot is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 19:58   #14
LN-RKF
Banned
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Quote:
Originally posted by raskefot
.....flymat er jo aldri gratis, man betaler for det på en eller annen måte .......
"There's no such thing as a free lunch" blir det jo sagt......
:smokin
LN-RKF is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 20:24   #15
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Quote:
Originally posted by raskefot
Quote:
Originally posted by DY
Quote:
Originally posted by EB
Herlig at flere og flere ønsker full servering. det var jo ikke måte på hvor unødvendig nettopp mat ombord på fly var for en stund siden.

JA LA OSS FÅ GRATIS MAT OG DRIKKE TILBAKE HOS SAS og SAS BRATHENS....
Ja både SAS Braathens og SAS synes jeg bør bli et "skikkelig" flyselskap igjen. Look to Lufthansa!
Er det ikke et skikkelig flyselskap allerede? Sammenlignet med f.eks. Norwegian og Sterling? Jeg har i alle fall inntrykk av det. Og prisene ombord er generelt lavere enn hos Norwegian.
Kan man ikke forresten skille mellom "gratis" og "inkludert"? All flymat er jo aldri gratis, man betaler for det på en eller annen måte
Ehh - HALLO!

Kanskje en grunn til at skrev skikkelig i anførselstegn.....eller?

MÅ alt misforstås?
DY is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 21:25   #16
LN-AFG
ScanFlyer Gold
 
LN-AFG's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,873
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Scanor, første gang jeg var innom Airlinequality og er faktisk litt skremmende lesning. Når det er bare bånn i bøtta fra alle som poster, unntatt de som fly på longhaul, da bør SAS få fingeren ut og endre konseptet.

Best/Back konseptet som har blitt innført på Economy, er og blir dødfødt, og hvis SAS ikke tar seg råd til å spandere mat på kveget bak forhenget, gi i det minste en boks med brus/vann. Så er man i hvertfall på samme nivå som KLM.
__________________
Upcoming Flights:
LN-AFG is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 22:10   #17
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,775
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Jøss, selv jeg, som aldri har lagt skjul på hva jeg synes om servicenivået til SAS, ble skremt av å lese dette!
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 22:15   #18
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Hm, om man tenker 1-2 år tilbake så var vel oppfattningen blant de fleste forumister at "vi" som ønsket mat og drikke på korte flyreiser var snobbete, og klarte vi oss ikke uten mat og kaffe i 2-3 timer så fikk vi ta med matpakke.

Artig at folkemeningen har snudd....
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2005, 23:22   #19
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,775
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Nå er det vel ikke det som er poenget her P.A., poenget er vel heller det at når SAS oppfører seg som en LoCo, så burde også prisene være deretter. Hadde prisene vært på samme nivå som LoCo'ene, så hadde man vel heller ikke klaget på mangelen av mat. Men når prisen er høyere, er også forventningene desto høyere.
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2005, 00:19   #20
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: informasjon om servering på SAS Braathens

Quote:
Originally posted by P.A. VIKING
Hm, om man tenker 1-2 år tilbake så var vel oppfattningen blant de fleste forumister at "vi" som ønsket mat og drikke på korte flyreiser var snobbete, og klarte vi oss ikke uten mat og kaffe i 2-3 timer så fikk vi ta med matpakke.

Artig at folkemeningen har snudd....
Tror ikke det var helt slik at man var snobbete. Har forresten hele tiden ment at SAS bør profilere seg på det som SKILLER dem fra LowCost i steden for å forsøk å etterlikne...noe som ikke bare har vært en suksess. Mat klarer jeg meg godt uten mellom Oslo og Bergen, men utenlands bør det være mat...og drikke synes jeg bør være gratis uansett hvor...slik som før (betaler for alkohol innenlands selvsagt)
DY is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm sail4fun Reiseforum 1410 16-11-2023 20:25
Informasjon om SAS-Museet på OSL? AirlineLover Flyhistorisk forum 3 10-04-2013 18:21
Servering i eco ekstra OSL-LPA med SAS? Chriscross Reiseforum 6 17-09-2012 16:03
Braathens og SAS braathens modeller søkes!!! svgspotter Samlerhjørnet 3 12-08-2009 13:50
BRAATHENS / SAS BRAATHENS / SAS NORGE 737 OJB Flyforum 4 30-07-2007 12:25


All times are GMT +2. The time now is 00:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.