Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-10-2021, 09:47   #301
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by ClassOne View Post
@fnate

Siste oppdatering på Lufthansa :


2.) All tickets issued before or on 31 July 2021, with a travel date between 01 February 2020 and 31 August 2021, can in addition be exchanged once to a new travel, including changes to your travel class, departure or destination airport *. New travel must start latest by 31 December 2022. The ticket will be recalculated and additional payment may be required if the new fare is higher. To do so, please contact our Service Center or your travel agency by 15 January 2022 and have your ticket number ready.

Dette betyr jo at gutteturen fortsatt kan bookes om. Var vel Fnate som hadde en tur som du holdt på å gi opp.
Så bra. Det ordner seg for greie folk.

Jeg gav til slutt opp desverre.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2021, 10:45   #302
MsMaverick
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 119
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Hei dere,
Det ble Mexico i steden for Granka/Phuket. Billetter booket med LH i sept OSLFRACUN t/r.
Bestilte og betalte for seter (3 pax) FRACUNFRA - 2 av setene v vindu. Nå har det blitt schedule change og Eurowings tar oss over Atlanteren (noen få min endring på flytider, ikke vesentlig). Men blir sur når jeg ser at vi nå er plassert på rad 18 midtseksjon. Gikk inn for å endre seter men maskinen ser ut til å være stappfull. Sitter på vent hos LH nå, men vet ikke om jeg har tid nok i dag til å vente på svar. Chatroboten er helt ubrukelig!

Om LH ikke klarer å endre seter, har jeg da krav på refusjon for betaling av setene? Hadde jo aldri i verden betalt for nåværende seter. Er snakk om litt over kr 2.000,-

Andre triks for å komme i kontakt med LH???

Hilsen frustrert Camilla
MsMaverick is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2021, 13:18   #303
Egenes
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,750
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Et triks skal visstnok være å ringe Eurowings og ikke LH.
LH har erfaringsmessig i beste fall 50 minutters ventetid, og linjen har en tendens til å bryte.

Tidligere flyvninger som har blitt flyttet fra LH til 4Y så har ofte Eurowings enten tildelt bestilte seter eller refundert først når noen har kontaktet de.
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2022, 21:28   #304
eisa01
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 158
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Får man som *G ta med seg en partner på samme booking gjennom Fast track, når bare den ene har status?

Står bare eksplisitt at man kan ta med gjest i lounge.
eisa01 is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2022, 12:12   #305
ClassOne
Handelsreisende
 
ClassOne's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Haugesund
Posts: 492
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Finnes der ingen annen måte å kontakte Lufthansa på enn å måtte tilbringe en time i telefonkø? Det virker som om de plutselig har kansellert en booking hos meg, uten at jeg har fått noe mail om det..
__________________
" At 270 km/h , what you see in front of you is already history "
ClassOne is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2022, 19:52   #306
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,592
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Gjennom pandemien har ventetiden (om maks 1-2 minutter kan kalles ventetid hos et flyselskap) imponert meg. Raskt og effektivt. En av grunnene til at LH har blitt vårt selskap.
EB is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2022, 20:14   #307
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Gjennom pandemien har ventetiden (om maks 1-2 minutter kan kalles ventetid hos et flyselskap) imponert meg. Raskt og effektivt. En av grunnene til at LH har blitt vårt selskap.

Da har du vært heldig. LH har fått mye tyn….
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2022, 06:26   #308
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,592
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Ringer et norsk nummer og blir sikkert satt over til et eller annet sted i Østen…men du verden som det har funket. Vi har sikkert utsatt våre opprinnelige reiser en 8-10 ganger de siste to årene.
EB is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2022, 08:58   #309
Egenes
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,750
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Imponerende, er det noe spesielt nummer du ringer?
Alle gangene jeg har ringt har jeg måttet vente i minst 45 minutter. På fredag ringte en kompis til LH, han ventet i 1.5 time før han fikk svar.
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2022, 11:10   #310
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,979
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Ringer et norsk nummer og blir sikkert satt over til et eller annet sted i Østen…men du verden som det har funket. Vi har sikkert utsatt våre opprinnelige reiser en 8-10 ganger de siste to årene.
Er det dette du ringer ? 24 14 05 50
Send PM ev.

Last edited by Eirik; 06-05-2022 at 11:17.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2022, 23:59   #311
kimmam
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 356
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Har prøvd å Google meg frem til hvilken lounge LH bruker på NCE og om fast track er tilgjengelig for reisende i C (uten status), men blir ikke helt klok på det. Fast track er forsåvidt greit da jeg forstår det slik at LH ikke tilbyr dette på NCE, men at det kan kjøpes separat direkte fra flyplassen? Lounge har jeg litt større problemer med å forstå….
Ifølge LH sine sider er det The Infinity VIP lounge i NCE T2 man har tilgang til med C-billett, men LH oppgir selv at de benytter T1 på NCE (?) Jeg har aldri flydd til eller fra NCE før, men for meg så ser det ut til at de to terminalene er et stykke unna hverandre og krever shuttlebuss for å forflytte seg mellom dem. Er det noen som har flydd med LH fra NCE den siste tiden som vet hva som gjelder?
kimmam is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2022, 08:20   #312
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,123
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by kimmam View Post
Har prøvd å Google meg frem til hvilken lounge LH bruker på NCE og om fast track er tilgjengelig for reisende i C (uten status), men blir ikke helt klok på det. Fast track er forsåvidt greit da jeg forstår det slik at LH ikke tilbyr dette på NCE, men at det kan kjøpes separat direkte fra flyplassen? Lounge har jeg litt større problemer med å forstå….
Ifølge LH sine sider er det The Infinity VIP lounge i NCE T2 man har tilgang til med C-billett, men LH oppgir selv at de benytter T1 på NCE (?) Jeg har aldri flydd til eller fra NCE før, men for meg så ser det ut til at de to terminalene er et stykke unna hverandre og krever shuttlebuss for å forflytte seg mellom dem. Er det noen som har flydd med LH fra NCE den siste tiden som vet hva som gjelder?
Ifølge Star Alliance lounge finder bruker LH The Library Lounge i T1.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2022, 10:01   #313
kimmam
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Oslo
Posts: 356
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by Eriksan View Post
Ifølge Star Alliance lounge finder bruker LH The Library Lounge i T1.

Flaut, men *A sin Lounge Finder glemte jeg faktisk helt at eksisterte. Takk! Gir litt mer mening at man har tilgang til Library. LH burde forøvrig oppdatere sine sider med riktig info….
__________________
kimmam is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2022, 19:03   #314
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,857
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Lufthansa fjerner muligheten til å velge sete ved innsjekk for Economy Light billetter. Så hvis du ikke vil betale €25, må du ta til takke med setet du blir tildelt

https://onemileatatime.com/news/luft...Gh84&fs=e&s=cl

Quote:
As of June 1, 2022, Lufthansa will assign economy seats at the time of check-in when traveling on Economy Light fares. If you don’t like your seat, you’ll have to pay an “amendment fee,”
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2022, 14:27   #315
blazius
ScanFlyer Silver
 
blazius's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 621
Lufthansa Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Hadde bestilt en 2 leg-reise med Lufthansa, fikk kansellert den første strekningen og ble automatisk booket om til en tidligere avgang. Jeg så ganske kjapt at jeg da ville kunne rekke en tidligere flight på leg 2 også, og ringte dem opp for å få ordnet dette. Etter 35 minutter i kø fikk jeg hjelp av en ikke altfor hjelpsom medarbeider som hevdet at det var helt fullt på flyet jeg gjerne ville over til. Jeg henviste til at det fremdeles lå 7 ledige billetter ute (i samme bookingklasse, til og med) på lufthansa.com, og etter litt mumling fikk jeg endret den andre leggen også.

Et par timer senere har jeg ikke fått tilsendt noen ny booking, går jeg inn på websiden eller appen ser jeg at de nye flightene er der, men jeg er satt ned til 0 baggasje og kan ikke velge sete.

Er dette noe som vil rette seg av seg selv, eller bør jeg ringe på nytt?
__________________
blazius is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2022, 08:16   #316
blazius
ScanFlyer Silver
 
blazius's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 621
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by blazius View Post
Er dette noe som vil rette seg av seg selv, eller bør jeg ringe på nytt?
Jeg endte med å ringe dem; agenten som hadde gjort endringen hadde glemt "reissue" av billetten. Når det ble gjort var både bagasje og setevalg igjen på plass.

Ville jeg fått sjekke inn om jeg ikke hadde tatt den ekstra telefonen, tro?
__________________
blazius is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2022, 09:25   #317
ClassOne
Handelsreisende
 
ClassOne's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Haugesund
Posts: 492
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Har ringt LH kundeservice 5 ganger i vår, samtlige med en times svartid, bortsett fra i dag.. Hold dere fast, under 1 minutt.
De nekter fortsatt på at de har stavet et navn feil, og forlanger 25 euro for å bytte om på 2 bokstaver. Vil det bli et problem på en tur via FRA til NCE ?
__________________
" At 270 km/h , what you see in front of you is already history "
ClassOne is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2022, 12:59   #318
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Nei, to bokstaver feil er innen ‘tolerance’ i alle systemer. La det være.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2022, 10:34   #319
closebutnocigar
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 73
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Får feilmelding når jeg prøver å legge inn EB-nummer ved innsjekking med LH. Dette har skjedd meg før. Er det et vanlig problem?
__________________
_______________________________________
Recreational flyer, Upcoming:
22-27/12-23 OSL-KRS-OSL SK
14-17/2-24 OSL-CPH-BRU-CPH-OSL SK
22-31/3-24 OSL-ADD-CPT-ADD-OSL ET
closebutnocigar is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2022, 10:59   #320
Trent600
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 636
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by closebutnocigar View Post
Får feilmelding når jeg prøver å legge inn EB-nummer ved innsjekking med LH. Dette har skjedd meg før. Er det et vanlig problem?
Lenge siden jeg har vært sjekket inn på Lufthansa og vet ikke hvilket format de vil ha nummeret i, men har vært borti at noen vil ha statusnivået som en del av EB nummeret. Går jeg inn på sas.no og inn på "Min Eurobonus" og kopierer ut EB nummeret derfra, så får jeg EB12345

Med statusnivået inkl. så blir det vel slik:

Basic: EBB123465
Sølv: EBS123465
Gull: EBG12345
Trent600 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelle spørsmål om å reise med Air France Tarzan Reiseforum 34 18-08-2023 10:30
Generelle spørsmål om å reise med KLM stonyo Reiseforum 124 22-03-2023 10:31
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar Hpkris Reiseforum 245 10-11-2020 13:49
Reise med Aegean (generelle spørsmål) jamesclandestine Reiseforum 31 06-08-2018 17:19
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 29 30-09-2017 06:35


All times are GMT +2. The time now is 11:07.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.